Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kysymys otsikossa. Minulla on säännöllinen kierto mutta jotenkin tässä arkikiireessä viikot ja päivät mössööntyvät enkä pysy kärryillä että milloin ne menkat nyt taas olivatkaan tulossa.

• ylös 6
  • alas 14

Sivut

Kommentit (161)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Laitan kännykän kalenteriin merkinnän kun alkavat. Seuraavien alkupäivän voi siitä laskea aika hyvin, kun kierto on melko säännöllinen.

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Puhelimen omassa appissa (Samsung Health) voi merkata kuukautiset. Se laskee kierron pituuden ja arvion ovulaatiosta. Käytän sitä ohjelmaa.

Vierailija

Koitan painaa mieleen menkkojen alkupäivän ja siitä mietin 1kk eteenpäin milloin odotella seuraavia. Kierto tasainen 30pv. Välillä kyllä unohtuu ja sit menee vähän arpomalla. Onneks menkkakivut alkaa jo n. vrk ennen vuotoa niin tietää varautua.

Vierailija

Jo on mennyt jos siihenkin tarvitaan ”appia”. Nykysukupolvi ei edes tiedä ilman kännykkää mitä on 1+1.

• ylös 31
  • alas 38
Vierailija

Clue on mulla käytössä. Samalla vaivalla kuin merkkaisin kalenteriin, sovellus laskee milloin seuraavat kuukautiset pitäisi alkaa, myös ovulaation ajankohdan.

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jo on mennyt jos siihenkin tarvitaan ”appia”. Nykysukupolvi ei edes tiedä ilman kännykkää mitä on 1+1.

Jo on mennyt mitä? :) itse olen jo siinä iässä etten muutaman vuoden päästä tarvitse merkkailla mitään minnekään, mutta nyt käytän sovellusta. Osaan toki itsekin laskea milloin seuraavat kuukautiset alkavat, mutta sovelluksesta on muutakin hyötyä.

• ylös 10
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Clue on mulla käytössä. Samalla vaivalla kuin merkkaisin kalenteriin, sovellus laskee milloin seuraavat kuukautiset pitäisi alkaa, myös ovulaation ajankohdan.

Clue käytössä täälläkin. On muuten ilahduttavan laajalti toimintoja ilmaiseksikin tarjolla, mikäli sellaisia tahtoo käyttöön ottaa. Tällä pystyy siis seuraamaan myös kaikenlaisia oireita ja "lieveilmiöitä", mitä kuukautisiin tai kiertoon voi liittyä. Ehdottoman hyödyllinen appi - ja minä olen riittävän vanha, että olen elänyt lapsuuteni ja nuoruutenikin ilman minkään sortin älylaitteita.

Vierailija

Kiitos vastanneille! T. Aloittaja

Ps. Otsikkoa miettiessäni niiiin arvasin että joku tulee heittämään tollasen väsynee. appiukko-puujalkavitsin

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastanneille! T. Aloittaja

Ps. Otsikkoa miettiessäni niiiin arvasin että joku tulee heittämään tollasen väsynee. appiukko-puujalkavitsin

Kun en tiedä mitään muuta, mitä 'appi' tarkoittaa. Voisitko Ap yst. valaista?

• ylös 5
  • alas 14
Vierailija

Nuo appit ovat täysin turhia. Jos nyt ei just päivälleen sit muista milloin menkat alkaa, niin mitä sitten? Ne appit laskee vain ja ainoastaan sen mitä sä sinne syötät ja jos kierto on epäsäännöllinen, se ei sulle ilmoita, että tässä kuussa sun kiertosi on 33 päivää. Appista ei saa mitään lisähyötyä.

• ylös 9
  • alas 15
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taskukalenteriin vaan merkkailen vanhanaikaisesti vuodon alkupäivän.

Sama. Ei tuohon mitään appia tarvitse. N36

• ylös 20
  • alas 1
Vierailija

En millään. Viimeksi taisin pitää kirjaa menkoista joskus 90-luvulla koska terveystiedon tunnilla opettaja neuvoi tekemään niin. Sen jälkeen en, suunnilleen neljän viikon välein tulevat, kyllä sen sitten huomaa kun alkaa vuotaa :D

• ylös 11
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Clue käytössä täälläkin. On muuten ilahduttavan laajalti toimintoja ilmaiseksikin tarjolla, mikäli sellaisia tahtoo käyttöön ottaa. Tällä pystyy siis seuraamaan myös kaikenlaisia oireita ja "lieveilmiöitä", mitä kuukautisiin tai kiertoon voi liittyä. Ehdottoman hyödyllinen appi - ja minä olen riittävän vanha, että olen elänyt lapsuuteni ja nuoruutenikin ilman minkään sortin älylaitteita.

Ja se hyöty on? Kai sä nyt itse ne lieveilmiöt tiedät, kun kerran osaat ne sinne syöttää.

• ylös 10
  • alas 9

Sivut