Tuli vaan mieleen
että onko paljon sellaisia ammatteja joissa pitäisi olla omat työvälineet? Esim. joku elokuvaohjaaja ei välttämättä tarvitse omaa kuvauskalustoa vaan se vuokrataan projektikohtaisesti. Joku siivooja tuskin omistaa omaa siivouskärryä kaikkine työvälineineen, tai mistäs minä tiedän. Joku poliisi ei varmaan tarvi käsirautoja ja pamppua/pistoolia työajan jälkeen kotonaan yms. Aika monessa ammatissa voi käsittääkseni tehdä työtä tehokkaammin jos ei sido pääomia omiin fyysisiin tuotantovälineisiin. On vapaampi liikkumaan ja ainoa mikä on hyvä olla omassa hallussa on henkinen pääoma eli osaaminen työvälineiden käyttöön. Tuli vaan mieleen, tai oikeastaan ei siis tule, että onko jotain ammatteja joissa olisi ihan must nimenomaan itse omistaa ne työvälineet?
Kommentit (11)
Hmm ainakin ratsastuksen opettaja, olettaen että omistaa ratsastuskoulun, jossa tuntihevoset/niiden varusteet ovat hänen omiaan.
Minä taas luulen että prostituoidut omistavat oma nahkakukkaronsa
Puhelinmyyjät omistavat kännykkänsä
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 19:25"]Hutsut omistaa toosansa
[/quote]
Vitun baittari
Maskeeraajat/meikkaajat yleensä hankkivat käyttämänsä meikit itse.
Useimmilla muusikoilla on omat soittimet ja muut työvälineet. Ylipäänsä taiteilijoilla, kirjailijoilla ym luovilla ammatinharjoittajina.
Valokuvaaja omistaa kameransa ja putkensa