Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Opiskelen toista vuotta Tallinnassa korkeakoulussa. Kuitenkin nyt pitäisi etsiä harjoittelupaikkaa Suomesta ja tuntuu, että en saa mitään paikkoja lukuisista yhteydenotoista huolimatta. Jokaiseen paikkaan pitäisi olla suhteita ja työantajan näkökulmasta tuskin heitäkään kiinnostaa kukaan joka on käynyt Tallinnan koulun. Tekisi mieli vaan luovuttaa ja lopettaa koulu. En varmaan ikinä tule saamaan töitä tällä tutkinnolla. Opiskelen siis oikeustieteitä Tallinnan teknillisessä yliopistossa.

• ylös 0
  • alas 6

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Laske vaatimustasoasi. Varmaan jostain perähikiän toimistosta, jossa hoidetaan lähinnä perintöasioita löytyy paikka sulle. Helsingistä, meh, mut soittelepa jonnekin Leppävirralle tai Liminkaan. 

• ylös 15
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Muutto muualle Eurooppaan maksaisi aika paljon. Harmittaa ihan sikana mun tilanne mutta oma vika tää on kun piti lähteä ulkomaille opiskelemaan

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muutto muualle Eurooppaan maksaisi aika paljon. Harmittaa ihan sikana mun tilanne mutta oma vika tää on kun piti lähteä ulkomaille opiskelemaan

Mutta jos menet jonkin vaihto-organisaation kautta, niin saat tukea. Kannattaa kysyä yliopistolta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No eiks muutto Suomeen maksa ihan yhtä paljon?

Vierailija

Tässähän tämä ongelma tulee esiin. Olin lähteä Tallinnaan oikeustieteitä opiskelemaan, mutta hain sitten vielä kerran Suomeen ja pääsin Helsingin oikikseen.
Olen kuullut muiltakin Virossa opiskelleilta tästä samasta pulmasta, myös muilta aloilta.
Tsemppiä kuitenkin sinulle, jatka vaan hakemista.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Tosi monesta paikasta ollaan oltu tosi törkeitä kun oon kysellyt harkkapaikkaa:( tulee sellanen olo että kysymisestäkin suututaan. Oon lähettänyt kymmeniä hakemuksia ja soitellut moneen paikkaan, ilman suhteita tää on ihan mahdotonta ja ilmaiseen harjoitteluun on ihan työpaikan rekryt..

Vierailija

Ap, sama juttu oli. En saanut harjoittelupaikkoja Suomesta opiskeluaikana. Maisterin tutkintoa Belgiassa tehdessä herui sitten harjottelupaikka sieltä. Siitä on aikaa pitkälti yli 10 vuotta. Olen ollut töissä niin ulkomailla ja Suomessa (nyt mammalomalla).

Tsemppiä, kyllä se siitä!

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Kiitos, mutta teen kandia ja tähän sisältyy pakollinen harjoittelu. Yliopiston mukaan harjoittelu pitää hoitaa itse. Ihan mahdotonta tämä kaikki. Tekis mieli vaan luovuttaa ja lopettaa koko koulu. Sitten vaan takaisin suomen pääsykoe rumbaan.

Vierailija

Tarvitseeko sen työpaikan olla heti omanalan työpaikka? Se, että teet opiskeluaikana "hanttihommia" katsotaan aina plussaksi. Harjoittelupaikkaa kannattaa silti hakea toki. Alan harjoittelupaikkoja tarjotaan yleensä pidemmälle opinnoissaan edistyneille, koska heidät imaistaan useim täyspäiväisiin hommiin harjoittelun jälkeen.

Vierailija

Tarvitsee. Sen pitää olla juuri omanalan työpaikka. Tällä hetkellä teen hanttihommia kaupan kassalla Suomessa muutaman kerran viikossa ja reissaan Tallinna Suomi väliä. Tekis mieli oikeesti luovuttaa anteeksi kun avauduin tänne, tuntuu vaan että kaikki on niin raskasta. Ja kyllä tämä oli minun unelma alani, mutta jotenkin joudun maksamaan siitä todella kalliin hinnan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee. Sen pitää olla juuri omanalan työpaikka. Tällä hetkellä teen hanttihommia kaupan kassalla Suomessa muutaman kerran viikossa ja reissaan Tallinna Suomi väliä. Tekis mieli oikeesti luovuttaa anteeksi kun avauduin tänne, tuntuu vaan että kaikki on niin raskasta. Ja kyllä tämä oli minun unelma alani, mutta jotenkin joudun maksamaan siitä todella kalliin hinnan.

No höh. Älä nyt kuitenkaan luovuta, olet jo tehnyt niin paljon!

Millainen sen harjottelupaikan pitää olla? Organisaatio vai lakitoimisto? Oletko kysynyt suoraan yliopistolta kuinka toimitaan tilanteissa, joissa opiskelija vaan ei saa harjoittelupaikkaa? Mitenkään opintojasi väheksymättä, yliopisto kuitenkin haluaa lukukausimaksut, joten luulisi heiltä saavan apua tai jopa harjoittelupaikan yliopiston legalissa.

Toisekseen, voithan sinä aina hakea uudestaan Suomeen, nykyisiä opintoja keskeyttämättä.

T: Se Belgiassa maisterin ja harjoittelunsa tehnyt

Vierailija

Näin Turun yliopiston oikkarina on kerrottava, että kilpailu harkkapaikoista Suomen sisällä on kovaa jo ihan kotimaassa opiskelevien oikkareiden kesken. Koronaikaan ei oteta ylimääräisiä harkkareita ja haastattelukutsun saaminen ei ole helppoa. Täytyy olla opinnoissaan juuri oikeat valinnaiset ja rivissä pelkkiä vitosia, että olisi hyvät mahdollisuudet harkkapaikkaan. Me loput yritetään kaikkemme ja ratsastetaan tuurilla. Itsellä tasan 0 harkkaa takana ja 3vsk alkamassa. Hauskaa ja kivaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Näin Turun yliopiston oikkarina on kerrottava, että kilpailu harkkapaikoista Suomen sisällä on kovaa jo ihan kotimaassa opiskelevien oikkareiden kesken. Koronaikaan ei oteta ylimääräisiä harkkareita ja haastattelukutsun saaminen ei ole helppoa. Täytyy olla opinnoissaan juuri oikeat valinnaiset ja rivissä pelkkiä vitosia, että olisi hyvät mahdollisuudet harkkapaikkaan. Me loput yritetään kaikkemme ja ratsastetaan tuurilla. Itsellä tasan 0 harkkaa takana ja 3vsk alkamassa. Hauskaa ja kivaa.

Tässä Turun oikiksesta kaksi vuotta sitten valmistunut. Samat kokemukset oli jo ennen koronaa…

No, kuitenkin kaikki samoihin aikoihin valmistuneet opiskelukaverini ja minä olemme töissä nyt. Ei välttis niin glamorööseissä positioissa kuin voisi kuvitella, mutta kuitenkin. Itse jouduin/pääsin harjoittelijaksi valmistumisen JÄLKEEN, mutta siitä se sitten lähti.

Tsemppiä Turkuun ja Tallinnaan!

Sivut