Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoiva äiti

Vierailija
23.10.2014 |

Kiellätkö tupakoinnista johtuvan osatekijän, kun lapsesi sairastaa? Miltä tuntuu kun tietää vahingoittaneensa omaa lasta?
(näytöt eli tutkimukset aiheesta ovat kiistattomia)

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 18:36"]

Voi herranjumala. En haise kukkasille etkä ihan varmasti sinäkään vaikket polttaisikaan. Ihmiset voi haista (ja usein haiseekin) pahalle ilman tupakkaakin. Onneksi itse poltan ja siksi hajuaistini on hieman heikentynyt. Raskaana ollessani (kun en polttanut) huomasin miten pahalle ihmiset haisevat kaupoissa jne. Lialle, hielle, rasvalle.

Olen varma ettei lapseni kärsi tupakoinnistani millään tavalla. Enkä edelleenkään ole saanut tästä keskustelusta irti mitään syytä miksi kärsisi.

Eikun käsi takaisin sipsipussiin tupakoijien haukkujat!

[/quote]

A) Kaikki tupakoimattomat eivät ole läskejä sipsinmaistelijoita, vaikka lähipiirissäsi näin olisikin. Osa meistä on erittäin urheilullisia.

B) Lapsen latistuminen tupakoinnille ON haitallista. Asia ei ole mielipidemittausta, vaan fakta joka joidenkin näyttää olevan hyvin vaikea hyväksyä. Pahimmillaan lapsen passiivinen tupakointi aiheuttaa kätkykuolemaa, että jos se ei ole sinusta paha riski niin...

[/quote]

Pistäppä linkki tuohon kätkytkuolemajuttuun ennen kuin alat syyllistämään ketään. Minun tietääkseni sen syy on edelleen arvoitus, vaikka paljon onkin tutkittu.

Vierailija
82/108 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:29"]Kamoon.... Jos äiti-ihminen tupakoi, se kertoo kyllin paljon ko.ihmisen älykkyyden tasosta- tällaisen ihmisen kanssa on tuskallista edes yrittää keskustella näin tärkeistä ja moniulotteisista asioista..... [/quote] Ja te, jotka olette puhuneet tästä ette ole kyenneet kertomaan sitä kyseleville miten se vaikuttaa lapseen. Hyviin keskustelutaitoihin liittyy perustelu. Pätevää sellaista ei ole kukaan esittänyt. Eikä yhtään näistä lukemattomista tutkimuksista, joista puhutaan. Se kertoo minusta enemmän. Terv. Maisteri [/quote] Arvon maisteri ei ole tainnut kuulla maalaisjärjestä? Minä en tarvitse tutkimustuloksia siihen että tajuan että lasten seurassa ei kannata polttaa. Myös se että löyhkää tupakalle lasten seurassa ei ole ok. Pidän sitä itsestäänselvyytenä. Ilmeisesti sinä et pidä.

[/quote]

Ja "maalaisjärkeen" vedotaan silloin, kun ei ole niitä perusteluja tai muuten vaan jäädään alakynteen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vinkuvonku teitä ja teän kans.

Vierailija
84/108 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:29"]Kamoon.... Jos äiti-ihminen tupakoi, se kertoo kyllin paljon ko.ihmisen älykkyyden tasosta- tällaisen ihmisen kanssa on tuskallista edes yrittää keskustella näin tärkeistä ja moniulotteisista asioista..... [/quote] Ja te, jotka olette puhuneet tästä ette ole kyenneet kertomaan sitä kyseleville miten se vaikuttaa lapseen. Hyviin keskustelutaitoihin liittyy perustelu. Pätevää sellaista ei ole kukaan esittänyt. Eikä yhtään näistä lukemattomista tutkimuksista, joista puhutaan. Se kertoo minusta enemmän. Terv. Maisteri [/quote] Arvon maisteri ei ole tainnut kuulla maalaisjärjestä? Minä en tarvitse tutkimustuloksia siihen että tajuan että lasten seurassa ei kannata polttaa. Myös se että löyhkää tupakalle lasten seurassa ei ole ok. Pidän sitä itsestäänselvyytenä. Ilmeisesti sinä et pidä.

[/quote]

Ja "maalaisjärkeen" vedotaan silloin, kun ei ole niitä perusteluja tai muuten vaan jäädään alakynteen :)
[/quote]

Sun mielestä lasten seurassa tupakoimatta oleminen ei ole millään tapaan perusteltua käytöstä?

Vierailija
85/108 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:55"]

[/quote]

[/quote]

Näin juuri. Tai käsketään itse etsimään. Todistustaakka lepää sen harteilla, joka esittää väitteen. Ihmeen aggressiivisesti suhtauduttiin vaan siihenkin, kun pyydetään niitä perusteluja. Se maisteri.

Vierailija
86/108 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:11"]Miksi tämä keskustelu koskee vain ÄITEJÄ?? Onko isien tupakointi hyväksyttävämpää ja jos on niin miksi? Älytöntä. Jos tämä äiti ei ole raskaana tai imetä, miten isän ja äidin tupakointi eroaa toisistaan?
[/quote]

Älä viitti alkaa vinkumaan uudesta asiasta. Mää ainaki yhtälailla tarkotan tässä isiäki.

Vierailija
87/108 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:29"]Kamoon.... Jos äiti-ihminen tupakoi, se kertoo kyllin paljon ko.ihmisen älykkyyden tasosta- tällaisen ihmisen kanssa on tuskallista edes yrittää keskustella näin tärkeistä ja moniulotteisista asioista.....
[/quote]
Sua vois kyllä pistellä turpaan...

Vierailija
88/108 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:55"]

[/quote]

[/quote]

Näin juuri. Tai käsketään itse etsimään. Todistustaakka lepää sen harteilla, joka esittää väitteen. Ihmeen aggressiivisesti suhtauduttiin vaan siihenkin, kun pyydetään niitä perusteluja. Se maisteri.
[/quote]

Eikö maisteri huomannut että siellähän niitä "todisteita" sulle oli yks viesti linkkejä täynnä? Ne ei riittäny? Ja huomasitko kuinka siinä pyydettiin vastalinkityksiä tupakoinnin vaarattomuudesta?

Vierailija
89/108 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

En koe syyllisyyttä millään muotoa. Siihen aikaan, kun lapseni sain, oli tupakointi huomattavasti nykyistä yleisempää. Neuvolassakaan siihen ei puututtu.

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että sinun loukkaavat ja ylimieliset kommenttisi saisivat jonkun lopettamaan tupakoinnin?

Kuten jo vastasinkin, tällaiset kommentit saavat aikaan vain uhmaa. Provoiluun vastataan provoilulla. Etkö edes itsessäsi tunnista tätä reaktiota? 

[/quote]

Mikä on se tyyli, joka saa sinut lopettamaan? Ihan näin mielenkiinnosta.

Ja yleensä tiukkaa tyyliä näissä aiheuttaa tupakoivien äitien välinpitämätön asenne asiaa kohtaan. Kun kyseessä kuitenkin on lapsen terveys ja jopa henki, niin välinpitämättömyys asiaa kohtaan nyt vain sattuu olemaan normaalin aikuisen mielestä todella pöyristyttävää. Jos itse näkisit äidin kuristavan kadulla lastaan, niin kävelisitkö ohi ajatellen, että ei kuulu sinulle?

[/quote]

Olipa typerä vertaus ja naiivi ylilyönti tuo vertauksesi. Samoin oletuksesi siitä, että tupakoin edelleen, siitähän en ole maininnut sanallakaan. Todistit kommentillasi vain sen, mitä olen epäillytkin; olette sellaisia ihmisiä, jotka itsensä ylentäen katsovat oikeudekseen puuttua muiden ihmisten elämään. 

Suomessa lapsia laiminlyödään monin eri tavoin. Mitä konkreettista olet tehnyt laiminlyötyjen lasten hyväksi? Tämä, mitä täällä harjoitat, on vain lapsellista itsekorostusta, joka ei millään lailla hyödytä lapsia.

Käytät lapsia vain keppihevosena. 

Vierailija
90/108 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:55"] [quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:29"]Kamoon.... Jos äiti-ihminen tupakoi, se kertoo kyllin paljon ko.ihmisen älykkyyden tasosta- tällaisen ihmisen kanssa on tuskallista edes yrittää keskustella näin tärkeistä ja moniulotteisista asioista..... [/quote] Ja te, jotka olette puhuneet tästä ette ole kyenneet kertomaan sitä kyseleville miten se vaikuttaa lapseen. Hyviin keskustelutaitoihin liittyy perustelu. Pätevää sellaista ei ole kukaan esittänyt. Eikä yhtään näistä lukemattomista tutkimuksista, joista puhutaan. Se kertoo minusta enemmän. Terv. Maisteri [/quote] Arvon maisteri ei ole tainnut kuulla maalaisjärjestä? Minä en tarvitse tutkimustuloksia siihen että tajuan että lasten seurassa ei kannata polttaa. Myös se että löyhkää tupakalle lasten seurassa ei ole ok. Pidän sitä itsestäänselvyytenä. Ilmeisesti sinä et pidä. [/quote]   Ja "maalaisjärkeen" vedotaan silloin, kun ei ole niitä perusteluja tai muuten vaan jäädään alakynteen :) [/quote] Näin juuri. Tai käsketään itse etsimään. Todistustaakka lepää sen harteilla, joka esittää väitteen. Ihmeen aggressiivisesti suhtauduttiin vaan siihenkin, kun pyydetään niitä perusteluja. Se maisteri. [/quote] Eikö maisteri huomannut että siellähän niitä "todisteita" sulle oli yks viesti linkkejä täynnä? Ne ei riittäny? Ja huomasitko kuinka siinä pyydettiin vastalinkityksiä tupakoinnin vaarattomuudesta?

[/quote]

Tämä siis ennen kun niitä linkattiin. Miksi minä etsisin sellaiseen todistusta, mitä en ole väittänyt?

Koitan nyt selittää tämän niin että kaikki ymmärtävät. Joku kyseenalaisti tupakoivien älykkyyden ja väitettiin, ettei heidän kanssaan voi käydä asiasta edes keskustelua. Tähän minä vain huomautin, että vastapuolikaan ei ole koko keskustelussa osoittanut mitään perusteluja ja todisteita väitteelleen (sillä hetkellä) ja että perustelu on osa hyvää argumentaatiota. Niitä oli joku tässä ketjussa aiemmin pyytänyt. Jo tähän suhtauduttiin hirveän negatiivisesti. Siis siihen, että pyydetään perustelemaan väitteitään! Minusta on kummallista hermostua sellaisesta, koska tiedän hyvin, että niitä hyviä perusteluja on. Ja tutkimuksia, jotka tukevat sitä, ettei tupakointi kannata. Jos kokee niin tärkeäksi asiaksi tämän, niin sitten voi esittää ne perustelut ihan ensimmäisestä pyynnöstä hyvin ja rakentavasti. Minulla ei ollut tarvetta niitä kaivaa. Turha syyttely ilman niiden väitteiden perustelua tekee vaan hallaa keskustelulle. Ja kun kerran väitettiin, että vain tupakoivat eivät kykene keskustelemaan.

En ole koko keskustelussa väittänyt, että tupakointi olisi hyväksi kenellekään. En ole sanonut, että kannattaisin tupakointia millään muotoa. Mitä ainoastaan tein, oli se, että huomautin niistä perusteluista. Jos vielä jäi epäselväksi. 

Vierailija
91/108 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteri on harvinaisen rasittava keskustelukumppani! Mutta ei se haittaa, semmosia tarvitaan kunnon keskusteluihin, tuleepahan itelle viisas olo :)

Vierailija
92/108 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intetään vielä!

Vierailija
93/108 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 14:51"]Lapseni ovat korkeintaan kerran vuodessa flunssassa, en syytä siitä tupakointiani. Ja koskaan ei ole ollut tuota flussaa pahempaa, ovat jo kouluikäisiä. Oma äitini poltti myös, en myöskään itse ole koskaan sairastanut flunssaa pahempaa.   Uskon kyllä, jos suvussa on paljon sairastelua, allergioita yms. Niin tupakointi voi ne laukaista lapsellekin, mutta pelkästään tupakan aiheuttamiin lasten sairauksiin en usko. [/quote] Voi taivas mikä tampio. Etkö lue muuta kuin Seiskaa vai miten yleissivistyksesi on ameeban tasolla? Tupakoinnin vaarat eivät ole uskon asia, vaan toteen näytetty fakta useassa tutkimuksissa. Mitä tulee teihin "mä poltan vaan ulkona enkä lapsen vieressä" - tiedättekö miltä lemuatte kun tulette sieltä ulkoa? Ei siinä käsienpesut eikä mynthonit auta, kun syöpäkääryleen haju on ihohuokosissa asti. Myös hajun on todettu aiheuttavan solumuutoksia jos sille joutuu altistumaan jatkuvasti.

[/quote]

Miten selität, että Kalle Päätalon vanhemmat molemmat polttivat pienessä 30 neliön asunnossa lasten aikana. Vankka työmies pojastaan tuli ja vanhaksi eli.  PS. En ole koskaan polttanut :)

[/quote]

Eräs nainenkin hyppäsi laskuvarjon kanssa. Laskuvarjo ei auennut. Nainen selvisi hengissä (lukuisten murtumien kanssa tosin), lisäksi nainen oli tietämättään raskaana ja jopa tämä hänen lapsenalkunsa selvisi tästä hengissä ja syntyi myöhemmin.

Tästä päätellen lentokoneesta varjotta hyppääminen on turvallista, eikös vaan?

Vierailija
94/108 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:55"] [quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:29"]Kamoon.... Jos äiti-ihminen tupakoi, se kertoo kyllin paljon ko.ihmisen älykkyyden tasosta- tällaisen ihmisen kanssa on tuskallista edes yrittää keskustella näin tärkeistä ja moniulotteisista asioista..... [/quote] Ja te, jotka olette puhuneet tästä ette ole kyenneet kertomaan sitä kyseleville miten se vaikuttaa lapseen. Hyviin keskustelutaitoihin liittyy perustelu. Pätevää sellaista ei ole kukaan esittänyt. Eikä yhtään näistä lukemattomista tutkimuksista, joista puhutaan. Se kertoo minusta enemmän. Terv. Maisteri [/quote] Arvon maisteri ei ole tainnut kuulla maalaisjärjestä? Minä en tarvitse tutkimustuloksia siihen että tajuan että lasten seurassa ei kannata polttaa. Myös se että löyhkää tupakalle lasten seurassa ei ole ok. Pidän sitä itsestäänselvyytenä. Ilmeisesti sinä et pidä. [/quote]   Ja "maalaisjärkeen" vedotaan silloin, kun ei ole niitä perusteluja tai muuten vaan jäädään alakynteen :) [/quote] Näin juuri. Tai käsketään itse etsimään. Todistustaakka lepää sen harteilla, joka esittää väitteen. Ihmeen aggressiivisesti suhtauduttiin vaan siihenkin, kun pyydetään niitä perusteluja. Se maisteri. [/quote] Eikö maisteri huomannut että siellähän niitä "todisteita" sulle oli yks viesti linkkejä täynnä? Ne ei riittäny? Ja huomasitko kuinka siinä pyydettiin vastalinkityksiä tupakoinnin vaarattomuudesta?

[/quote]

Tämä siis ennen kun niitä linkattiin. Miksi minä etsisin sellaiseen todistusta, mitä en ole väittänyt?

Koitan nyt selittää tämän niin että kaikki ymmärtävät. Joku kyseenalaisti tupakoivien älykkyyden ja väitettiin, ettei heidän kanssaan voi käydä asiasta edes keskustelua. Tähän minä vain huomautin, että vastapuolikaan ei ole koko keskustelussa osoittanut mitään perusteluja ja todisteita väitteelleen (sillä hetkellä) ja että perustelu on osa hyvää argumentaatiota. Niitä oli joku tässä ketjussa aiemmin pyytänyt. Jo tähän suhtauduttiin hirveän negatiivisesti. Siis siihen, että pyydetään perustelemaan väitteitään! Minusta on kummallista hermostua sellaisesta, koska tiedän hyvin, että niitä hyviä perusteluja on. Ja tutkimuksia, jotka tukevat sitä, ettei tupakointi kannata. Jos kokee niin tärkeäksi asiaksi tämän, niin sitten voi esittää ne perustelut ihan ensimmäisestä pyynnöstä hyvin ja rakentavasti. Minulla ei ollut tarvetta niitä kaivaa. Turha syyttely ilman niiden väitteiden perustelua tekee vaan hallaa keskustelulle. Ja kun kerran väitettiin, että vain tupakoivat eivät kykene keskustelemaan.

En ole koko keskustelussa väittänyt, että tupakointi olisi hyväksi kenellekään. En ole sanonut, että kannattaisin tupakointia millään muotoa. Mitä ainoastaan tein, oli se, että huomautin niistä perusteluista. Jos vielä jäi epäselväksi. 

[/quote]

Tähän tupakoivien raskaanaolevien älykkyyteen tosin voidaan ottaa sellainen näkökanta, että raskausajan tupakointi on yleisempää matalasti kouluttautuneiden naisten keskuudessa.

"Pohjoismaiden raskaudenaikaisen tupakoinnin yleisyyttä tutkittiin vertailemalla Pohjoismaiden syntymärekistereiden tietoja raskaudenaikaisesta tupakoinnista. Useimmin raskausaikana tupakoivat naimattomat ja teini-ikäiset sekä naiset, joilla oli alhainen koulutustaso."

http://www.utu.fi/fi/Ajankohtaista/mediatiedotteet/vaitostiedotteet/Sivut/raskaudenaikainen-tupakointi-lisaa-lasten-ja-nuorten-psykiatrista-sairastuvuutta.aspx

Vierailija
95/108 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:47"]

[/quote]

[/quote]

En koe syyllisyyttä millään muotoa. Siihen aikaan, kun lapseni sain, oli tupakointi huomattavasti nykyistä yleisempää. Neuvolassakaan siihen ei puututtu.

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että sinun loukkaavat ja ylimieliset kommenttisi saisivat jonkun lopettamaan tupakoinnin?

Kuten jo vastasinkin, tällaiset kommentit saavat aikaan vain uhmaa. Provoiluun vastataan provoilulla. Etkö edes itsessäsi tunnista tätä reaktiota? 

[/quote]

Mikä on se tyyli, joka saa sinut lopettamaan? Ihan näin mielenkiinnosta.

Ja yleensä tiukkaa tyyliä näissä aiheuttaa tupakoivien äitien välinpitämätön asenne asiaa kohtaan. Kun kyseessä kuitenkin on lapsen terveys ja jopa henki, niin välinpitämättömyys asiaa kohtaan nyt vain sattuu olemaan normaalin aikuisen mielestä todella pöyristyttävää. Jos itse näkisit äidin kuristavan kadulla lastaan, niin kävelisitkö ohi ajatellen, että ei kuulu sinulle?

[/quote]

Olipa typerä vertaus ja naiivi ylilyönti tuo vertauksesi. Samoin oletuksesi siitä, että tupakoin edelleen, siitähän en ole maininnut sanallakaan. Todistit kommentillasi vain sen, mitä olen epäillytkin; olette sellaisia ihmisiä, jotka itsensä ylentäen katsovat oikeudekseen puuttua muiden ihmisten elämään. 

Suomessa lapsia laiminlyödään monin eri tavoin. Mitä konkreettista olet tehnyt laiminlyötyjen lasten hyväksi? Tämä, mitä täällä harjoitat, on vain lapsellista itsekorostusta, joka ei millään lailla hyödytä lapsia.

Käytät lapsia vain keppihevosena. 

[/quote]

Kiitos kysymästä, teen kyllä lastensuojeluilmoituksen ihan jos näen vanhemman pahoinpitelevän lastaan. Puutun myös lapsiin kohdistuviin epäkohtiin, mikäli sellaisia havaitsen.

"Suomessa lapsia laiminlyödään monin eri tavoin." Eli tällä verukkeella voidaan hyväksyi raskausajan lapsen pahoinpitely? Samallahan voihaan hyväksyä syntyneen pahoinpitely, koska maailmassa on myös esim. insestiä.

Tämähän tosin on nyt täysin irtirevitty aiheesta, koska et keksi muuta artikulaatiota asiaan. Kun peli on menetetty, yritetään saada katsomaan toisaalle. Seuraavana vuorossa todennäköisesti syyllistät ylipainoisia.

"Olipa typerä vertaus ja naiivi ylilyönti tuo vertauksesi." Ei itse asiassa ole. Mikäli raskaana oleva tupakoi, hän aiheuttaa lapselleen hapen puutetta. Samaa aiheuttaa kuristaminen. Eli kyllä, nämä kaksi asiaa vastaavat toisiaan. Ainoa ero niissä on vain se, että toinen tehdään syntyneelle ja toinen syntymättömälle. Asenne on myös näissä eroavaisuus: toinen on äidin "oma asia", toinen taas törkeä pahoinpitely.

Vierailija
96/108 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 14:51"]Lapseni ovat korkeintaan kerran vuodessa flunssassa, en syytä siitä tupakointiani. Ja koskaan ei ole ollut tuota flussaa pahempaa, ovat jo kouluikäisiä. Oma äitini poltti myös, en myöskään itse ole koskaan sairastanut flunssaa pahempaa.   Uskon kyllä, jos suvussa on paljon sairastelua, allergioita yms. Niin tupakointi voi ne laukaista lapsellekin, mutta pelkästään tupakan aiheuttamiin lasten sairauksiin en usko. [/quote] Voi taivas mikä tampio. Etkö lue muuta kuin Seiskaa vai miten yleissivistyksesi on ameeban tasolla? Tupakoinnin vaarat eivät ole uskon asia, vaan toteen näytetty fakta useassa tutkimuksissa. Mitä tulee teihin "mä poltan vaan ulkona enkä lapsen vieressä" - tiedättekö miltä lemuatte kun tulette sieltä ulkoa? Ei siinä käsienpesut eikä mynthonit auta, kun syöpäkääryleen haju on ihohuokosissa asti. Myös hajun on todettu aiheuttavan solumuutoksia jos sille joutuu altistumaan jatkuvasti.

[/quote]

Miten selität, että Kalle Päätalon vanhemmat molemmat polttivat pienessä 30 neliön asunnossa lasten aikana. Vankka työmies pojastaan tuli ja vanhaksi eli.  PS. En ole koskaan polttanut :)

[/quote]

Eräs nainenkin hyppäsi laskuvarjon kanssa. Laskuvarjo ei auennut. Nainen selvisi hengissä (lukuisten murtumien kanssa tosin), lisäksi nainen oli tietämättään raskaana ja jopa tämä hänen lapsenalkunsa selvisi tästä hengissä ja syntyi myöhemmin.

[/quote]

Ei kai tuo Päätalo-vastaaja niin sanonut. Toisaalta, sun laskuvarjotarinan perusteella voisi kai päätellä, että hyppääminen ei aina ole vaarallista?

Vierailija
97/108 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei kai tuo Päätalo-vastaaja niin sanonut. Toisaalta, sun laskuvarjotarinan perusteella voisi kai päätellä, että hyppääminen ei aina ole vaarallista?

[/quote]

Pointti tässä nyt olikin, että joskus voi käydä hyvä tuuri. Mutta jos pistät lapsen terveyden tukeutumaan ihan tähän tuuriin, niin oletko silloin kauhean hyvä vanhempi? Sen sijaan, että otat faktat käteen ja olet tupakoimatta lastasi odottaessa ja myöhemmin et tupakoi hänen läsnäollessaan. Siihen ei liity riskejä, ettei tupakoisi. Siihen taas liittyy paljon riskejä, että tupakoi.

Vierailija
98/108 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 17:53"]

Mitä ihmettä se tupakoimattomille kuuluu, jos joku muu tupakoi? Tämä on asia jota en voi lakata ihmettelemästä.  Samaa sarjaa kuin lihavien ihmisten ostoskärryn sisältöön tuijottaminen ja sitten sormet syyhyten avautumaan siitä palstalle.

Onko tämä erityisesti nuorten mammojen ongelma. Nimittäin kun ikää tulee (itse olen 47) niin yleensä pitäisi ruveta tajuamaan, että kaikki ihmiset eivät elä kuten minä. Eikä ottaa siitä stressiä.

Eläkää ja antaa muidenkin elää, kukin tavallaan.

[/quote]

Niin kauan se kuuluu, kun te tupakoivat sauhuttelette syöpäkääryleitänne julkisten tilojen edessä, kaupungilla, puistoissa, parvekkeillanne tms. Ja me tupakoimattomat joudumme siitä savusaasteesta, myrkyistä ja ällöttävästä löyhkästä kärsimään.

Vierailija
99/108 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma napa. Se se on. Kun ei oman lapsen terveys kiinnosta...

Vierailija
100/108 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 14:33"]

Miten se vahingoittaa lastani jos poltan töissä tai kotona ulkona ja lapsi on sisällä?

[/quote]

Sun kehon, vaatteiden yms. mukana kulkeutuu tupakansavun hiukkasia mitkä kulkeutuu edelleen lapsesi kehoon. Eli on haitallista, vaikka et polttaisi lapsen vieressä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä