Tupakoiva äiti
Kiellätkö tupakoinnista johtuvan osatekijän, kun lapsesi sairastaa? Miltä tuntuu kun tietää vahingoittaneensa omaa lasta?
(näytöt eli tutkimukset aiheesta ovat kiistattomia)
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 14:48"]miten se vaikuttaa lapseen jos ulkona tupakoin ja lapsi on ihan muualla? En polttanut raskaana tai imetyksen aikana,enkä koskaan kun lapsi on vieressä :D
[/quote]
Kuulepas kulta pieni elämänkoululaiseni, kannattaa googlettaa kolmannen asteen tupakointi ennen kuin lähtee mesoamaan että "mitä se haittaa??". :)
http://www.hs.fi/m/tiede/a1372469156692
Onneksi tajusin lopettaa tupakoinnin ja vasta sen jälkeen ymmärsin kuinka itsekäs tapa tupakointi on. Haluan olla tuleville lapsilleni roolimalli, mahdollisimman monin tavoin. :)
Kamoon.... Jos äiti-ihminen tupakoi, se kertoo kyllin paljon ko.ihmisen älykkyyden tasosta- tällaisen ihmisen kanssa on tuskallista edes yrittää keskustella näin tärkeistä ja moniulotteisista asioista.....
Nyt mää teen ihan hirmusen tiukkapipotätiyleistyksen joka saa alapeukkujen meren, mutta minun mielestä tupakoivat äidit ja isät on vaan huonompia vanhempia, he vaarantavat oman lapsensa terveyden. (Totta kai heidän joukossaan on myös hyviä vanhempia ihan yhtä lailla kun savuttomissa on huonoja vanhempia plaaplaaa)
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:29"]Kamoon.... Jos äiti-ihminen tupakoi, se kertoo kyllin paljon ko.ihmisen älykkyyden tasosta- tällaisen ihmisen kanssa on tuskallista edes yrittää keskustella näin tärkeistä ja moniulotteisista asioista.....
[/quote]
Ja te, jotka olette puhuneet tästä ette ole kyenneet kertomaan sitä kyseleville miten se vaikuttaa lapseen. Hyviin keskustelutaitoihin liittyy perustelu. Pätevää sellaista ei ole kukaan esittänyt. Eikä yhtään näistä lukemattomista tutkimuksista, joista puhutaan. Se kertoo minusta enemmän. Terv. Maisteri
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:40"]Nyt mää teen ihan hirmusen tiukkapipotätiyleistyksen joka saa alapeukkujen meren, mutta minun mielestä tupakoivat äidit ja isät on vaan huonompia vanhempia, he vaarantavat oman lapsensa terveyden. (Totta kai heidän joukossaan on myös hyviä vanhempia ihan yhtä lailla kun savuttomissa on huonoja vanhempia plaaplaaa)
[/quote]
Lässynlää, minähän poltan oman lapseni seurassa jos siltä tuntuu. Ei meillä sisälkä polteta. Ja vaunulenkiilläkin tuuli kyllä vie ne savut mennessään,ei se vauva siitä kärsi!
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:29"]Kamoon.... Jos äiti-ihminen tupakoi, se kertoo kyllin paljon ko.ihmisen älykkyyden tasosta- tällaisen ihmisen kanssa on tuskallista edes yrittää keskustella näin tärkeistä ja moniulotteisista asioista.....
[/quote]
Ja te, jotka olette puhuneet tästä ette ole kyenneet kertomaan sitä kyseleville miten se vaikuttaa lapseen. Hyviin keskustelutaitoihin liittyy perustelu. Pätevää sellaista ei ole kukaan esittänyt. Eikä yhtään näistä lukemattomista tutkimuksista, joista puhutaan. Se kertoo minusta enemmän. Terv. Maisteri
[/quote]
Arvon maisteri ei ole tainnut kuulla maalaisjärjestä? Minä en tarvitse tutkimustuloksia siihen että tajuan että lasten seurassa ei kannata polttaa. Myös se että löyhkää tupakalle lasten seurassa ei ole ok. Pidän sitä itsestäänselvyytenä. Ilmeisesti sinä et pidä.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:29"]Kamoon.... Jos äiti-ihminen tupakoi, se kertoo kyllin paljon ko.ihmisen älykkyyden tasosta- tällaisen ihmisen kanssa on tuskallista edes yrittää keskustella näin tärkeistä ja moniulotteisista asioista..... [/quote] Ja te, jotka olette puhuneet tästä ette ole kyenneet kertomaan sitä kyseleville miten se vaikuttaa lapseen. Hyviin keskustelutaitoihin liittyy perustelu. Pätevää sellaista ei ole kukaan esittänyt. Eikä yhtään näistä lukemattomista tutkimuksista, joista puhutaan. Se kertoo minusta enemmän. Terv. Maisteri
[/quote]
Maisteri, joka ei itse osaa hakea tietoa. Kyllä, läpi menee aivan täysillä :)
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00984
http://www.paihdelinkki.fi/tietoiskut/523-tupakointi-raskausaikana
http://www.tohtori.fi/?page=7743008&id=1605997
Me saamme nyt varmaan sitten tutkimuksia, joissa kerrotaan tupakoinnin olevan vaaratonta lapsille, kuten täällä nyt väitetään, eiks jeh?
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:29"]Kamoon.... Jos äiti-ihminen tupakoi, se kertoo kyllin paljon ko.ihmisen älykkyyden tasosta- tällaisen ihmisen kanssa on tuskallista edes yrittää keskustella näin tärkeistä ja moniulotteisista asioista..... [/quote] Ja te, jotka olette puhuneet tästä ette ole kyenneet kertomaan sitä kyseleville miten se vaikuttaa lapseen. Hyviin keskustelutaitoihin liittyy perustelu. Pätevää sellaista ei ole kukaan esittänyt. Eikä yhtään näistä lukemattomista tutkimuksista, joista puhutaan. Se kertoo minusta enemmän. Terv. Maisteri
[/quote]
Me saamme nyt varmaan sitten tutkimuksia, joissa kerrotaan tupakoinnin olevan vaaratonta lapsille, kuten täällä nyt väitetään, eiks jeh?
[/quote]
Innolla kyllä ootan! Ja mieluusti ei semmosia jotka on äkkiä paniikissa Wordilla kirjotettuja.
Ajattelin että jokainen polttava äiti olisi viime kädessä neuvolassa saanut terveydenhoitajalta valistusta asiasta, jollei ole aiemmin itse omilla aivoillaan ymmärtänyt miettiä tupakan haittavaikutuksia sikiöön. Ja terveydenhoitajan tieto perustuu tutkittuun, tieteelliseen tietoon. Maister hyvä.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:29"]Kamoon.... Jos äiti-ihminen tupakoi, se kertoo kyllin paljon ko.ihmisen älykkyyden tasosta- tällaisen ihmisen kanssa on tuskallista edes yrittää keskustella näin tärkeistä ja moniulotteisista asioista.....
[/quote]
[/quote]
Arvon maisteri ei ole tainnut kuulla maalaisjärjestä? Minä en tarvitse tutkimustuloksia siihen että tajuan että lasten seurassa ei kannata polttaa. Myös se että löyhkää tupakalle lasten seurassa ei ole ok. Pidän sitä itsestäänselvyytenä. Ilmeisesti sinä et pidä.
[/quote]
En puhunut siitä, etteikö lasten seurassa tupakoiminen olisi väärin. Enkä siitä, etteikö äidin tupakointi vaikuttaisi lapseen. Puhuin perusteluista. Joku muu kysyi niitä, eikä kukaan antanut perusteluja.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:29"]Kamoon.... Jos äiti-ihminen tupakoi, se kertoo kyllin paljon ko.ihmisen älykkyyden tasosta- tällaisen ihmisen kanssa on tuskallista edes yrittää keskustella näin tärkeistä ja moniulotteisista asioista.....
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En puhunut siitä, etteikö lasten seurassa tupakoiminen olisi väärin. Enkä siitä, etteikö äidin tupakointi vaikuttaisi lapseen. Puhuin perusteluista. Joku muu kysyi niitä, eikä kukaan antanut perusteluja.
[/quote]
Luetko viestin 68 jookos? Oiskohan siinä niitä perusteluja joita niin innokkaasti kaipaatta?
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:52"]
[/quote]
[/quote]
Ei. Minä tiedän nämä asiat kyllä ja osaan etsiä tietoa itsekin. Mutta niitä kysyttiin aiemmin ja ei tullut vastausta silloin. Jos puhutaan tutkimuksista, niitä on hyvä myös osata esittää. Etenkin jos sanotaan tupakoivien äitien olevan niin tyhmiä. Joku muu ei välttämättä osaa sitä tietoa etsiä. Hyvä kun toit nuo asiat esille heitä varten, jotka niitä kaipasivat.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:29"]Kamoon.... Jos äiti-ihminen tupakoi, se kertoo kyllin paljon ko.ihmisen älykkyyden tasosta- tällaisen ihmisen kanssa on tuskallista edes yrittää keskustella näin tärkeistä ja moniulotteisista asioista.....
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Luetko viestin 68 jookos? Oiskohan siinä niitä perusteluja joita niin innokkaasti kaipaatta?
[/quote]
Luin kyllä. En ottanut muuhun kantaa kuin niihin perusteluihin. Tuota viestiä en ollut vielä lukenut. Hyvä että tulivat.
Onko täällä todellakin joku jonka mielestä on täysin ok polttaa lasten seurassa/polttaa ja mennä lasten seuraan haisten tupakalta?
Miksi tämä keskustelu koskee vain ÄITEJÄ?? Onko isien tupakointi hyväksyttävämpää ja jos on niin miksi? Älytöntä. Jos tämä äiti ei ole raskaana tai imetä, miten isän ja äidin tupakointi eroaa toisistaan?
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 14:51"]Lapseni ovat korkeintaan kerran vuodessa flunssassa, en syytä siitä tupakointiani. Ja koskaan ei ole ollut tuota flussaa pahempaa, ovat jo kouluikäisiä. Oma äitini poltti myös, en myöskään itse ole koskaan sairastanut flunssaa pahempaa. Uskon kyllä, jos suvussa on paljon sairastelua, allergioita yms. Niin tupakointi voi ne laukaista lapsellekin, mutta pelkästään tupakan aiheuttamiin lasten sairauksiin en usko. [/quote] Voi taivas mikä tampio. Etkö lue muuta kuin Seiskaa vai miten yleissivistyksesi on ameeban tasolla? Tupakoinnin vaarat eivät ole uskon asia, vaan toteen näytetty fakta useassa tutkimuksissa. Mitä tulee teihin "mä poltan vaan ulkona enkä lapsen vieressä" - tiedättekö miltä lemuatte kun tulette sieltä ulkoa? Ei siinä käsienpesut eikä mynthonit auta, kun syöpäkääryleen haju on ihohuokosissa asti. Myös hajun on todettu aiheuttavan solumuutoksia jos sille joutuu altistumaan jatkuvasti.
[/quote]
Miten selität, että Kalle Päätalon vanhemmat molemmat polttivat pienessä 30 neliön asunnossa lasten aikana. Vankka työmies pojastaan tuli ja vanhaksi eli. PS. En ole koskaan polttanut :)
Ei se jos ihminen kenellä on lapsia polttaa tupakkaa tarkoita sitä, että hän polttaisi autossa, kotonaan tai muutenkaan lapsensa seurassa. Minä voin polttaa töissä tupakkaa, olin äiti tai en.
Mulla puhkesi astma aikuisiällä tosin vasta, enkä keksi mitään muuta kuin äidin röökaamiseen syyksi. Ei ehkä kovin iso sairaus mutta mielummin olisin ilman tätä... Serkullani peukalossa epämuodostuma jonka lääkäri todennut johtuvan äitinsä polttamisesta. Itse en voisi polttaa jos odottaisin lasta, tuntuis samalta kun lapsen tukahduttaminen jollain tyynyllä tms... :(