Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (12)

Mutta valohoito oli rankkaa, kun vauva kipristeli, itki ja repi silmäsuojaansa, eikä syliin voinut ottaa. Valokaapista sai ottaa pois vain tarkalleen 3 tunnin välein tapahtuvan syötön ajaksi tunniksi kerrallaan, ja näin piti jatkaa monta päivää. Uneliaalle vauvalle piti syöttää tietty määrä maitoa vaikka väkisin, koska sillä saatiin bilirubiinia poistumaan, ja korvikettahan se oli koska miten tuossa omaa maitoa pääsi muodostumaan. Pumppasin toki, mutta mitään ei tullut. Valohoito oli pakollista, mutta koko tilanne ja läheisyyden puuttuminen surettaa varmasti aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä onneksi valohoito annettiin sellaisessa valopedissä, joka oli samanlainen kuin se muovikoppa jossa vauvaa muutenkin pidettiin, mutta siellä pohjassa paistoi sininen valo. Vauva saattoi olla koko ajan meidän huoneessamme, naamalle ei tullut valoa eikä näin ollen ollut silmälappujakaan, mutta vauvaa ei kyllä turhaan saanut pedistä nostella. Syömään ja vaipanvaihtoon ja takaisin petiin.

Vierailija

Ne kysymykset?? Hoitohan on lapsen parhaaksi, ilman sitä vammautuu ja menehtyy

Tämä oli mainos tuohon lehden omaan artikkeliin.

Vierailija
Vierailija

Tämä oli mainos tuohon lehden omaan artikkeliin.

Ok

Vierailija

Täh? Meil kesti muutaman tunnin se valihoito.

Joo, monta päivää meni.  Meillä oli valokaappi onneksi perhehuoneessa, valo oli alla ja päällä. Sitten päästiin kotiin, mutta vauva kellastui uudestaan, ja taas sairaalaan. Onneksi ei enää valohoitoon. En tiedä miksi niin vaikea kellastuminen.

Vierailija

En tiedä miksi kommenttiini tuli tuo otsikko. Sitä tarkoitin, että hoito oli pakollista, koska muuten ei olisi saatu vauvaa kuntoon. Olen siitä surullinen, että sen takia yhdessäolomme alku meni niin pieleen.

Meidän vauva oli valossa aika kauan, kolmen tunnin pätkissä ja väleissä imetin. Ainakin 12 tuntia oli, en muista enää tarkkaan. Olin nukkunut niin huonosti monta päivää synnytyksen ja vauvan itkuisuuden takia, että olin vaan tyytyväinen kun sain viimein rauhassa nukkua. Mulla tuli omaa maitoakin aika hyvin, mutta sai myös tilkan korviketta välillä. Mua harmitti vain se, että kotiinlähtö viivästyi tuon keltaisuuden ja valohoitojen takia.

Meillä esikoinen oli yhteensä 96h, eli 4 vuorokautta valon alla. Ei toki putkeen. Kotiin päästiin vasta, kun vauva oli 9pv vanha.. Sitkeää oli se bilirubiinien lasku ja nousivat uudestaan, kun oli pois valon alta. Kuopus sitten taas ei joutunut ollenkaan, mikä olikin iloinen yllätys vaikka olin varautunut valohoitoonkin jo.:D

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat