Pojan likkakaveri vei puolet meidän ostamista tavaroista omille kämpilleen. Taidan käydä hakemassa pois.
Pojalla loppui keväällä lukio ja me muutettiin hänet jo kesällä opiskelupaikkakunnalle, kun löytyi kiva asunto. Siellä ne tyttöystävänsä kanssa laittelivat kotia, kunnes tyttökaveri muutti omaan kämppään täällä meidän paikkakunnalla. Hän ei päässyt amk:uun ja yrittää kai vuoden päästä uudestaan. En ollut pojan asunnossa käynyt heinäkuun jälkeen ja eilen kävin hakemassa poikaa kotiin viikonlopuksi ja vein samalla uuden imurin. Minun äidin vanha senkki puuttui, iso uusi matto oli kadonnut, minun ostama taulu oli viety. Ne on nyt kuulemma tyttöystävän kämpässä. Ei siinä mitään, jos oltaisiin rikkaita, mutta minä ja mieheni säästettiin koko viimeinen lukiovuosi, että saatiin pojalle ekaan omaan kotiin huonekaluja ja sisustustavaraa useammalla tonnilla. Aika lähellä on nyt, etten hyppää autoon ja lähde hakemaan puuttuvia tavaroita likkakaverilta takaisin. Röyhkeää viedä meidän hankkimat tavarat itselleen.
Kommentit (704)
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt tuskin edes totta on, mutta jos kuviteltu tilanne tulisi esiin, niin muutama juttu ;
-tavarat ovat pojan, joka ilmoitti antaneensa ne lainaksi tytölle. Jos nuoret joskus eroavat, on pojan ongelma miten saada tavarat takaisin.
-koska poika on tavarat laittanut eteenpäin, ei äidillä ole niihin mitään oikeutta, toki toivoa voi että tavarat palautuu pojan kotiin. Tämä tilanne tulee eteen, jos eroavat tai jos nuoret muuttavat yhteen.
-on mahdollista, että poika on tavarat oikeasti rahapulassa myynyt.
- jos hyökkäät tytön kimppuun, saatat katua sitä katkerasti myöhemmin. Hän saattaa olla tulevien lastenlastesi äiti.
- tyttö ei tässä ole syypää, vaan poika, jos jotain äiti haluaa syyttää
Puhu pojallesi tavaroista ja painota, että uutta tavaraa et osta ellei hän ymmärrä niiden arvoa.
Tyttö syyllistyi siihen, ettei kysynyt teidän mielipidettänne, vaan vei teidän pojalle hankkimanne tavarat.
Poika syyllistyi siihen, ettei kysynyt teidän mielipitettänne ennen kuin luovutti kamat.
Taisi tietää reaktionne?
Teillä on täysi syy olla tuohtuneita.
Totta kai se poika pannaan soittamaan tytölle ja hommaamaan tavarat takaisin.
Mitään analyysejä tarvita selvässä asiassa.
Ei kahta puhetta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt tuskin edes totta on, mutta jos kuviteltu tilanne tulisi esiin, niin muutama juttu ;
-tavarat ovat pojan, joka ilmoitti antaneensa ne lainaksi tytölle. Jos nuoret joskus eroavat, on pojan ongelma miten saada tavarat takaisin.
-koska poika on tavarat laittanut eteenpäin, ei äidillä ole niihin mitään oikeutta, toki toivoa voi että tavarat palautuu pojan kotiin. Tämä tilanne tulee eteen, jos eroavat tai jos nuoret muuttavat yhteen.
- jos hyökkäät tytön kimppuun, saatat katua sitä katkerasti myöhemmin. Hän saattaa olla tulevien lastenlastesi äiti.
Puhu pojallesi tavaroista ja painota, että uutta tavaraa et osta ellei hän ymmärrä niiden arvoa.Tyttö syyllistyi siihen, ettei kysynyt teidän mielipidettänne, vaan vei teidän pojalle hankkimanne tavarat.
Poika syyllistyi siihen, ettei kysynyt teidän mielipitettänne ennen kuin luovutti kamat.
Taisi tietää reaktionne?
Mitään analyysejä tarvita selvässä asiassa.
Oletko koskaan saanut lahjaa mies/naisystävältäsi? Pyysitkö hänen vanhemmiltaan lupaa ennen lahjan vastaanottamista? Jos pyysit, niin miksi halusit alentaa mies/naisystäväsi lapsen asemaan? Ja jos et pyytänyt, niin olet aivan yhtä syyllinen kun tämä kyseessä oleva nuori nainen joka oletettavasti vastaanotti lahjan tai lainan miesystävältään.
Lahjahullu on ehtinyt nextille levelille.
Itselläni ei tulisi mieleenkään kysyä poikakaverin äidiltä lupaa, jos poikakaverini antaisi kämppääni jotain tavaroita käyttööni. Ei vaan tulisi! En osaisi ajatella niin pitkälle. Voisin ymmärtää äidin tuohtumisen, jos pitäisi niitä tavaroita tosi tärkeinä, kun asia selitettäis minulle, mutta edelleen pitäisin poikakaveriani vastuullisena asiasta, en itseäni. En varmaan osaisi edes kysyä, onko hän saanut äidiltään lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Lahjahullu on ehtinyt nextille levelille.
Niin myös tämä hullu englannin vääntely!
Ne on nyt pojan tavaroita ja hän saa antaa ne pois halutessaan.
Onko oikeasti näin monta, joiden mielestä poika ei saa itse päättää tavaroitaan, mutta jotenkin senkin katoaminen on tyttöystävän vastuulla. Enää en ihmettele kilometrien mittaisia kauhuanoppi-ketjuja. Ilmeisesti heitä on pelottavan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei tulisi mieleenkään kysyä poikakaverin äidiltä lupaa, jos poikakaverini antaisi kämppääni jotain tavaroita käyttööni. Ei vaan tulisi! En osaisi ajatella niin pitkälle. Voisin ymmärtää äidin tuohtumisen, jos pitäisi niitä tavaroita tosi tärkeinä, kun asia selitettäis minulle, mutta edelleen pitäisin poikakaveriani vastuullisena asiasta, en itseäni. En varmaan osaisi edes kysyä, onko hän saanut äidiltään lupaa.
Jos ne tavarat on niin tärkeitä, niin silloin niitä ei anneta eteenpäin, edes omalle lapselle.
Tuohan on selkeää vallan käyttöä, kun kotoa pois muuttaneelle lapselle ostetaan jotain, mutta äippä pitää itsellään oikeuden päättää, mihin ne sijoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kahta puhetta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu pojallesi tavaroista ja painota, että uutta tavaraa et osta ellei hän ymmärrä niiden arvoa.Tyttö syyllistyi siihen, ettei kysynyt teidän mielipidettänne, vaan vei teidän pojalle hankkimanne tavarat.
Taisi tietää reaktionne?
Mitään analyysejä tarvita selvässä asiassa.Oletko koskaan saanut lahjaa mies/naisystävältäsi? Pyysitkö hänen vanhemmiltaan lupaa ennen lahjan vastaanottamista? Jos pyysit, niin miksi halusit alentaa mies/naisystäväsi lapsen asemaan? Ja jos et pyytänyt, niin olet aivan yhtä syyllinen kun tämä kyseessä oleva nuori nainen joka oletettavasti vastaanotti lahjan tai lainan miesystävältään.
Tämä. Ei minulle tulisi mieleenkään neuvotella täysikäisen seurustelukumppanin äidin kanssa siitä, saako em. seurustelukumppani lainata tai lahjoittaa minulla tavaroitaan. Minusta se tarkoittaisi juuri tuota aikuisen kumppanin alentamista lapseksi ja hänen ylitseen kävelemistä.
Sitäpaitsi tuskin se tyttö on edes ajatellut saavansa hienon perintösenkin. Luultavasti molemmat nuoret ovat ajatelleet, että kyseessä on viittä vaille kaatiskypsä vanha ruma rohjake. Eihän Ap:kaan sitä itse halunnut - muuten ei olisi antanut sitä pojalleen ensimmäiseen opiskelijakämppään ekoissa opiskelijabileissä romutettavaksi.
Alan ymmärtää miksi niin monen suomalaisen koti on täynnä romua, jos tuollaisten lahjahullujen takia koetaan että kaikki lahjaksi saatu on ikuisesti säilytettävä, koska lahjahullu voi pyytää ne takaisin milloin tahansa tai muuten vaan suuttua jos niitä ei käytetä tai pidetä esillä 🤷♀️
Lahjan pitäisi tuottaa iloa, ei vastuuta ja harmia.
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti näin monta, joiden mielestä poika ei saa itse päättää tavaroitaan, mutta jotenkin senkin katoaminen on tyttöystävän vastuulla. Enää en ihmettele kilometrien mittaisia kauhuanoppi-ketjuja. Ilmeisesti heitä on pelottavan paljon.
Minä luulen, että tässä on kyse 1-2 trollista ja ehkä 1-2 tosissaan kirjoittavasta häiriintyneestä kontrollifriikistä joka ei ole saanut napanuoraa poikki. Joku näistä voi olla Ap itse. En usko, että tyttistä syyttävien kommenttien määrä kuvaa noin ajattelevien todellista määrää.
Vierailija kirjoitti:
Milloin ap kerrot mitä poikasi sanoi?
Jos seurustelu on päättynyt tai päättyy eikä tavarat ala palautua, niin viimeistään silloin menisin auton kanssa tytön ovelle soitettuani sitä ennen hänen vanhempansa kantoavuksi. Jos nimittäin eivät aivan juntteja ole, niin ymmärtävät kyllä asian oikein.
Kai sä tiedät, että tytön ei oo sua mikään pakko päästää sua sisälle? Voi soittaa poliisin jos väkisin yrität.
Lahjoitit tavarat pojalle eli ovat pojan omaisuutta. Jos poika on ne antanut tytölle niin ovat nyt tytön ja niitä ei tarvitse kellekkään luovuttaa. Jos on antanut vain lainaan niin poika voi ne takaisin pyytää ja hakea, mutta hullua anoppia ei siltikään tarvitse päästää sisälle
Siis sanoiko poika, että tyttö vei ne vai teitkö mustasukkaisena narskuäitinä oletuksia? Selvästi poika ei välittänyt niistä tavaroista, jos hän antoi ne tyttöystävälle. Yleensäkkään miehiä ei kauheasti kiinnosta mitkään sisustustavarat, kunhan on sänky ja tietokone. Olisitte antaneet ne tonnit pojalle itselleen ja olisi saanut tehdä niillä mitä haluaa.
Kenen äiti oikeasti ostaa nuoren kotiin jotain meritauluja, hyi.
Mitä tästä opit - poika saa ostaa itse romppeensa. Käyköön töissä että saa rahaa ja sä et osta enää mitään
Sanot että et osta.jos pyytää
Miksi edes ostitte sällille mitään? Aikuinen ihminen osaa kyllä ostaa ihan omat kalusteensa
Vierailija kirjoitti:
Alan ymmärtää miksi niin monen suomalaisen koti on täynnä romua, jos tuollaisten lahjahullujen takia koetaan että kaikki lahjaksi saatu on ikuisesti säilytettävä, koska lahjahullu voi pyytää ne takaisin milloin tahansa tai muuten vaan suuttua jos niitä ei käytetä tai pidetä esillä 🤷♀️
Lahjan pitäisi tuottaa iloa, ei vastuuta ja harmia.
Tämä! Oma äitini on ostanut suurimman osan tavaroistani enkä mistään uskalla luopua kun heti kysymässä perään, oma kämppä ja kaaos aiheuttaa vaan ahdistusta
Siellä hän saa jo parempaa patukkaa kuin pojallasi ja huolella... Muista koputtaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa täällä tuntuu epäilevän, ettei tuollaisia naisia olekaan, jotka vie tuhkatkin pesästä. Kyllä niitä on. Olen vierestä seurannut mieheni poikien suhteita ja monesti heitä viedään kuin pässiä narussa.
Pojat on nyt jo 22 ja 25. Vanhempi pääsi vasta viime keväänä oman alansa töihin ja mitäpä meni ostamaan heti palkkapäivänä: ison taulu-tv:n naisystävälle. Mieheni oli mukana valitsemassa sitä. Minä olisin kyllä ostanut itselleni sen taulu-TV:n ja antanut seurustelukumppanille oman vanhan telkkarin. Noiden nuorten miesten edesottamuksia voi vain ihmetellä. Joululahjaksi ostetaan kalliita merkkilaukkuja. Mitä nämä itse ovat koskaan saaneet naisystäviltään?
En tiedä, onko se täällä Espoossa semmoista snobbailuakin, että ostanpa rakkaalle kalliita lahjoja ja sitten naiset esittelevät, miten hyvä miesystävä niillä on.
Peiliin katsomisen paikka, jos olet kasvattanut poikapuolistasi pässejä, joita narussa viedään. Olisko kyse ylikontrolloivasta äitipuolesta? Pojat pitää sitä normaalina naisten käytöksenä parisuhteissaankin. Tai sit pässistä isästä, joka alistuu omassakin suhteessaan.
Tuo nuori nainen on siis sinun mielestäsi hyvin kasvatettu ja fiksu? En ihmettele, että näitä röyhkeitä nuoria naisia löytyy, jos kotona kasvatetaan tuolla tavalla.
Mitä tämän tarinan perusteella tiedetään työstä? Ei mitään muuta kuin se että hänellä on poikakaveri joka sanoo äidilleen tavaroittensa olevan tyttöystävän luona. Hänen kasvatuksestaan ei kyllä voi sanoa mitään.
Pojan kasvatuksesta sen sijaan voi. Joko hän on oppinut valehtelemaan vanhemmille tai sitte hän on täys lapanen joka lahjoittelee tavaroitaan miten sattuu. Kasvatuksellakin on osuutensa noissa nolemmissa tapauksissa.
Tiedetään, että tyttö on masentuntu (huonot fiilikset) ja siksi ilmeisesti pojan täytyy häntä terapoida. (Sitä työtä tulee riittämään jos sille tielle poika lähtee...). Tiedämme myös, että tyttö ei osaa sisustaa tai elämänhallinta on niin huonoa, että ei osaa mennä kierrätyskeskukseen ja hakea ihan omia huonekaluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa täällä tuntuu epäilevän, ettei tuollaisia naisia olekaan, jotka vie tuhkatkin pesästä. Kyllä niitä on. Olen vierestä seurannut mieheni poikien suhteita ja monesti heitä viedään kuin pässiä narussa.
Pojat on nyt jo 22 ja 25. Vanhempi pääsi vasta viime keväänä oman alansa töihin ja mitäpä meni ostamaan heti palkkapäivänä: ison taulu-tv:n naisystävälle. Mieheni oli mukana valitsemassa sitä. Minä olisin kyllä ostanut itselleni sen taulu-TV:n ja antanut seurustelukumppanille oman vanhan telkkarin. Noiden nuorten miesten edesottamuksia voi vain ihmetellä. Joululahjaksi ostetaan kalliita merkkilaukkuja. Mitä nämä itse ovat koskaan saaneet naisystäviltään?
En tiedä, onko se täällä Espoossa semmoista snobbailuakin, että ostanpa rakkaalle kalliita lahjoja ja sitten naiset esittelevät, miten hyvä miesystävä niillä on.
Peiliin katsomisen paikka, jos olet kasvattanut poikapuolistasi pässejä, joita narussa viedään. Olisko kyse ylikontrolloivasta äitipuolesta? Pojat pitää sitä normaalina naisten käytöksenä parisuhteissaankin. Tai sit pässistä isästä, joka alistuu omassakin suhteessaan.
Tuo nuori nainen on siis sinun mielestäsi hyvin kasvatettu ja fiksu? En ihmettele, että näitä röyhkeitä nuoria naisia löytyy, jos kotona kasvatetaan tuolla tavalla.
Mitä tämän tarinan perusteella tiedetään työstä? Ei mitään muuta kuin se että hänellä on poikakaveri joka sanoo äidilleen tavaroittensa olevan tyttöystävän luona. Hänen kasvatuksestaan ei kyllä voi sanoa mitään.
Pojan kasvatuksesta sen sijaan voi. Joko hän on oppinut valehtelemaan vanhemmille tai sitte hän on täys lapanen joka lahjoittelee tavaroitaan miten sattuu. Kasvatuksellakin on osuutensa noissa nolemmissa tapauksissa.Tiedetään, että tyttö on masentuntu (huonot fiilikset) ja siksi ilmeisesti pojan täytyy häntä terapoida. (Sitä työtä tulee riittämään jos sille tielle poika lähtee...). Tiedämme myös, että tyttö ei osaa sisustaa tai elämänhallinta on niin huonoa, että ei osaa mennä kierrätyskeskukseen ja hakea ihan omia huonekaluja.
Niin, tytön kämppä oli kuulema ankea. Ei osaa laittaa itselleen itse kotia.
Puhu pojallesi tavaroista ja painota, että uutta tavaraa et osta ellei hän ymmärrä niiden arvoa.