Pojan likkakaveri vei puolet meidän ostamista tavaroista omille kämpilleen. Taidan käydä hakemassa pois.
Pojalla loppui keväällä lukio ja me muutettiin hänet jo kesällä opiskelupaikkakunnalle, kun löytyi kiva asunto. Siellä ne tyttöystävänsä kanssa laittelivat kotia, kunnes tyttökaveri muutti omaan kämppään täällä meidän paikkakunnalla. Hän ei päässyt amk:uun ja yrittää kai vuoden päästä uudestaan. En ollut pojan asunnossa käynyt heinäkuun jälkeen ja eilen kävin hakemassa poikaa kotiin viikonlopuksi ja vein samalla uuden imurin. Minun äidin vanha senkki puuttui, iso uusi matto oli kadonnut, minun ostama taulu oli viety. Ne on nyt kuulemma tyttöystävän kämpässä. Ei siinä mitään, jos oltaisiin rikkaita, mutta minä ja mieheni säästettiin koko viimeinen lukiovuosi, että saatiin pojalle ekaan omaan kotiin huonekaluja ja sisustustavaraa useammalla tonnilla. Aika lähellä on nyt, etten hyppää autoon ja lähde hakemaan puuttuvia tavaroita likkakaverilta takaisin. Röyhkeää viedä meidän hankkimat tavarat itselleen.
Kommentit (704)
Vierailija kirjoitti:
ooksä pohjammaalta tai pirkanmaalta ku puhut likkakaverista ap
No pitäiskö sanoa kiltsi tai bööna, että sinäkin ymmärtäisit?
Selvisi, että tavarat ei ole pojan eksällä. Muuta uutta ei ole selvinnyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joojoo, feikki
Ei oo todellista, onko se tosiaan nyt ex ja missä ne tavarat sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Ai se on jo eksä nyt?
Taas tää alkaa, että joku huomaa tilaisuuden esiintyä aapeena. Mulle kävi sama juttu vähän aikaa sitten, että aloitin ketjun ja olin päivän töissä. Jo oli joku esiintynyt ap-nimellä ja väittänyt ihmeellisyyksiä. Jos sulla on paha olla, niin älä pura sitä valehtelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo todellista, onko se tosiaan nyt ex ja missä ne tavarat sitten on.
Jatkat vielä vaan. Nyt sulta unohtui feikki-ap siitä perästä.
Jos nyt lähdetään siitä, että poika on lainannut/lahjoittanut tavarat tyttöystävälle, ja AP lähtee hakemaan niitä tyttöystävän luota pois, niin asia kuuluu poliisille. Rikoksen tekijä on ap.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos sulla on pakkomielle esiintyä aloittajana, niin lukisit edes aloituksen. Exä exä...
Vierailija kirjoitti:
Miksi lahjoittelet pojalle tavaroita joilla hän ei saa tehdä mitä haluaa?
Olisi sanonut ettei halua tai antanut takaisin kun tiesi mitä ne vanhemmille merkitsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai se on jo eksä nyt?
Taas tää alkaa, että joku huomaa tilaisuuden esiintyä aapeena. Mulle kävi sama juttu vähän aikaa sitten, että aloitin ketjun ja olin päivän töissä. Jo oli joku esiintynyt ap-nimellä ja väittänyt ihmeellisyyksiä. Jos sulla on paha olla, niin älä pura sitä valehtelemalla.
Olisko sun kannattanut suunnata moitteesi tuolle, joka esiintyi ap:nä eikä minulle, joka ihmettelin asiaa?
Senkki. Taulu. Matto.
Kaikki nuo se jätkä on takuulla myyny tyyliin tori.fi:ssä että köyhä opiskelija pääsee bailuihin ees kerran.
Siitä vain soittamaan "likkakaverille" ja mokaa mami ittensä.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on teidän varoilla maksetuista huonekaluista. Ymmärrän ettet voinut kuvitella tytön niitä vievän. Laittaisin kyllä viestiä, että palauttaako tyttö nämä vai haetaanko viranomaisten kanssa. Kyllä ihmisten on opittava ettei toisten omia vaan viedä!
Viranomainen käskee painua v***uun, tavarathan oli pojalle lahjoitettuja, vaikka olis kenen varoilla hankittu. Poika saa tehdä niille mitä tykkää, se ei kuulu lahjoittajalle mitenkään. Tässä tapauksessahan "toisten oma" on tosiaan pojan oma, ei siihen ole vanhemmilla mitään mussuttamista. Kuka on niin tyhmä, että luulee jonkun viranomaisen karauttavan paikalle jonkun äitimuorin kanssa ja kantavan jotain piironkia ulos? Piironki on nyt sen tytön omistama, jos poika sen on lahjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lahjoittelet pojalle tavaroita joilla hän ei saa tehdä mitä haluaa?
Olisi sanonut ettei halua tai antanut takaisin kun tiesi mitä ne vanhemmille merkitsivät.
Matto ja taulu oli pojalle ostettuja ja senkki vuosikausia pojan käytössä, joten mitä ne vanhemmille merkitsevät?
Onneksi noi ekat tyttöystävät vaihtuu vielä moneen kertaan. Meillä se ensimmäinen oli todella outo, ihan selvä hyväksikäyttäjä. Tuli ovesta ei tervehtinyt, juoksi portaita pitkin yläkerran makkareihin. Lähdin perään ja siellä tämä vieras ihminen tutki meidän aikuisten makkarin ja työhuoneen tietokoneita. Tämä meidän nuorin poika ei ollut tässä talossa koskaan asunutaan, vaan asui omassa asunnossa. Tyttö oli tosaan aivan epäluotettava,
Vierailija kirjoitti:
Milloin ap kerrot mitä poikasi sanoi?
Jos seurustelu on päättynyt tai päättyy eikä tavarat ala palautua, niin viimeistään silloin menisin auton kanssa tytön ovelle soitettuani sitä ennen hänen vanhempansa kantoavuksi. Jos nimittäin eivät aivan juntteja ole, niin ymmärtävät kyllä asian oikein.
Siis joku seko oikeasti soittaisi tuollaisessa tilanteessa sen tytön vanhemmille? Ei herranen aika, ei kovin montaa harmaata aivosolua ole liikkeellä. Sinä et ensinnäkään väkisin mene kenenkään asuntoon yhtään mitään hakemaan. Ja jos minulle tytön isänä tulisi tuollainen soitto, niin kyllä, ihan takuuvarmasti tulisin tytön asunnolle, mutta se mitä siellä tapahtuisi olisi se, että sinä lentäisit sieltä porraskäytävään niskaperseotteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tavarat lukion juuri päättäneen ikäiselle pojalleen ostanut ap on aivan oikeassa. Itse en menisi tytön ovelle vaan kysyisin pojalta tarkemmin mistä on kyse. Kyllä poika varmasti ymmärtää huolen, kun senkki kerran on perintöä ja sillä on tunnearvoakin, kun lapsuudenkodissa jo omassa huoneessa ollut.
Jos senkki ei ole palaamassa viimeistään vuoden päästä niin pyytäisin kyllä ystävällisesti pojan hommaamaan sen takaisin.
Mukaanlukien matto ja taulu. Olet ilmeisen hyvät tavarat onnistunut hankkimaan, kun tyttö ne halusi. Mikä matto pojan asunnossa sitten on?Kysyn edelleen, miksi niin tärkeä senkki on työnnetty teinipojan asuntoon? Miksei se ole aloittajalle itselleen kelvannut?
Eikö ap kertonut, että senkki on aina ollut pojan huoneessa? Kenties poika oli kiintynyt siihen? Halusin minäkin ne kalusteet, joita minulla oli omassa huoneessani kotona.
Vierailija kirjoitti:
Poika muuttaa tytön luo kun lukio ohi?
Luetun ymmärtäminen on hyvä taito varsinkin silloin, jos kommentoi aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tavarat lukion juuri päättäneen ikäiselle pojalleen ostanut ap on aivan oikeassa. Itse en menisi tytön ovelle vaan kysyisin pojalta tarkemmin mistä on kyse. Kyllä poika varmasti ymmärtää huolen, kun senkki kerran on perintöä ja sillä on tunnearvoakin, kun lapsuudenkodissa jo omassa huoneessa ollut.
Jos senkki ei ole palaamassa viimeistään vuoden päästä niin pyytäisin kyllä ystävällisesti pojan hommaamaan sen takaisin.
Mukaanlukien matto ja taulu. Olet ilmeisen hyvät tavarat onnistunut hankkimaan, kun tyttö ne halusi. Mikä matto pojan asunnossa sitten on?Kysyn edelleen, miksi niin tärkeä senkki on työnnetty teinipojan asuntoon? Miksei se ole aloittajalle itselleen kelvannut?
Eikö ap kertonut, että senkki on aina ollut pojan huoneessa? Kenties poika oli kiintynyt siihen? Halusin minäkin ne kalusteet, joita minulla oli omassa huoneessani kotona.
Tai sitten äiti halusi pojan huoneen tyhjäksi uutta askarteluhuone/seksityrmää varten.
No- ,mitä tästä opimmekaan.
Älä anna lapsillesi tai lapsenlasillesi mitään, mistä mistä sinulle tulee paha mieli ja harmi, jos he heittävät tavarat huitsin nevadaan tai ne jäävät ex:n ja tämän uuden huusholliin.
- Siis tee mieluummin isompia lahjoituksia ja lahjakirjaan maininta ettei puolisoilla ole avio-oikeuta siihen tai tähän.
- Älä anna mitään, jos huomaat, ettei henkilö välitä mitään anteliaisuudestasi.
Me kaikki isät ja äidit olemme ihan tuntevia ihmisiä. Mieluummin olemme antamatta ,kuin kannamme pahaa mieltä.
Esim tyttärelleni annan rahaa , joka tuottaa hänelle hyvää mieltä . Nuori 17v lapsenlapseni ei muista mitään, miten paljon olen antanut rahaa.
Ei muuta kuin rahahanat kiinni.
Yksi lapsistani on koko ajan rahaa vailla ja äärimmäisen kiukkuinen ,kun emme anna enää( nuorena antaneet runsaasti asuntoon.)
Nyt on puhdas mieli ja olo seesteinen.