En uskalla fb:ssa sanoa olevani samaa mieltä Paavo pesusienestä
Lastenohjelmat ON liian väkvaltaisia. On ikävää, ettei voi luottaa lastenohjelmien olevan lapsille sopivia. Joskus aikoinaan niillä taisi olla ennakkotarkastus, muttei enää nykyään. Nyt saa estotta huutaa, hakata ja riehua myynnin edistämiseksi.
Kommentit (48)
Jos et pidä Paavo Pesusienestä, älä katso sitä. Niin yksinkertaista se on.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:42"]Jos et pidä Paavo Pesusienestä, älä katso sitä. Niin yksinkertaista se on.
[/quote]
Ottamatta nyt mitenkään kantaa siihen onko P Pesusieni liian väkivaltainen, niin ei se kyllä ole niin yksinkertaista.
Kyllä mäkin olen samaa mieltä, että paavo pesusieni ei sovi lapsille. Se mikä kohussa risoo, on se että kansanedustaja käyttää aikaa ja vaivaa asiaan, joka pitäisi olla täysin lapsen vanhempien vastuulla.
Käyttäisi aikaansa oikeasti niihin asioihin, mihin me tavikset eivät pystytä vaikuttamaan.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:46"]
Kyllä mäkin olen samaa mieltä, että paavo pesusieni ei sovi lapsille. Se mikä kohussa risoo, on se että kansanedustaja käyttää aikaa ja vaivaa asiaan, joka pitäisi olla täysin lapsen vanhempien vastuulla.
Käyttäisi aikaansa oikeasti niihin asioihin, mihin me tavikset eivät pystytä vaikuttamaan.
[/quote]
Hänhän pyysikin selvempiä ikärajamerkintöjä JOTTA vanhempien olisi helpompi kantaa vastuunsa.
Vanhemmat haluavat luistaa vastuustaan väittämällä että ei väkivaltamässäilyssä mitään pahaa ole, ihan sopivaa 3-vuotiaille. Kamalaa jos joutuisi viikonloppuaamuisin itse nousemaan sängystä ja katsomaan onko ne ohjelmat sopivia ei.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:52"]
[/quote]
Hänhän pyysikin selvempiä ikärajamerkintöjä JOTTA vanhempien olisi helpompi kantaa vastuunsa.
[/quote]
Perustele, miksi tämäkin pitäisi pureskella vanhemmilla valmiiksi. Vai jätetäänkö teillä lapset yksin television eteen?! Eikö tämäkin ole niitä asioita, joita vanhemmat tekee pienten lasten kanssa käsi kädessä, että asiasta voidaan puhua, jos lasta jokin asia hämmentää. Eihän sen tarvitse olla edes väkivaltaa, että asia herättää lapsilla kysymyksiä.
[/quote]
[/quote]
eli te vaan katsotte ohjelmaa vaikka "veri lentää" kun siinä ei lue, että ei sovellu lapsille... Ei kerta kenestäkään homoa tee.
Tässä maassa ois tärkeämpiäkin juttuja ratkottavana kuin lastenohjelmat. Miten tuollainen vatipää on päässyt eduskuntaan? Jos nyt ensin hoidettaisiin tämän maan talous kuntoon, ok? (Huomaa, että vaalit on tulossa kun hinnalla millä hyvänsä pyritään julkisuuteen)
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:58"]
[/quote]
[/quote]
eli te vaan katsotte ohjelmaa vaikka "veri lentää" kun siinä ei lue, että ei sovellu lapsille... Ei kerta kenestäkään homoa tee.
[/quote]
Miten ne ohjelmat voi katsoa ennakolta jos ne tulee tv:stä? Ei kaikki katso pelkästään dvd:eitä tms.
Osa märisee " ei niistä mitään haittaa ole" koska ovat jo antaneet pienten lastensa katsoa mitä tahansa verimässäilyä. Sitähän myöntäisi olevansa huono äiti/isä jos yhtäkkiä myöntäisi että esim Paavo Pesusieni ei todellakaan ole alle 7-vuotiaiden ohjelma.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:56"]
[/quote]
[/quote]
Perustele, miksi tämäkin pitäisi pureskella vanhemmilla valmiiksi. Vai jätetäänkö teillä lapset yksin television eteen?! Eikö tämäkin ole niitä asioita, joita vanhemmat tekee pienten lasten kanssa käsi kädessä, että asiasta voidaan puhua, jos lasta jokin asia hämmentää. Eihän sen tarvitse olla edes väkivaltaa, että asia herättää lapsilla kysymyksiä.
[/quote]
Oletko tosissasi sitä mieltä että ikärajamerkintöjä ei tarvita? Vanhemmat vaan katsoo jokaikisien ohjelman ennakolta? Enkä todellakaan istu lasten kanssa katsomassa kaikki lastenohjelmat yhdessä. Tuskin kukaan niin tekee, ellei nyt ihan pienen pienestä taaperosta kyse.
[/quote]
[/quote]
Perustele, miksi tämäkin pitäisi pureskella vanhemmilla valmiiksi. Vai jätetäänkö teillä lapset yksin television eteen?!
[/quote]
Itse katsot jokaikisen pikkukakkosen yms. alusta loppuun lapsen kanssa vieressä istuen. Kyllä varmaan joo :D
Eikö se muka teistä olisi hyvä uudistus jos pienten lasten ohjelmat esitettäisiin erikseen ja kouluikäisten sitten toiseen aikaan, eikä sikinsokin miten sattuu? Outoa jos tuo ehdotus oli jonkun mielestä huono asia...
Eivät Tom ja Jerryt, Kiviset ja Soraset, Maantiekiitäjät ym. vanhat piirretyt tehneet meidänkään sukupolvesta sen väkivaltaisempia tai ylivilkkaampia, vaikka samalla tavalla niissäkin heiluivat pesäpallomailat, uhattiin syömisellä ja tyrkittiin toisia alas kallioilta. Tosin mehän saimmekin purkaa paineet juoksemalla ulkona aamusta iltaan ilman vanhempia, joita ei edes kaivattu viereen vahtimaan.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:11"]
[/quote]
[/quote]
Perustele, miksi tämäkin pitäisi pureskella vanhemmilla valmiiksi. Vai jätetäänkö teillä lapset yksin television eteen?!
[/quote]
Itse katsot jokaikisen pikkukakkosen yms. alusta loppuun lapsen kanssa vieressä istuen. Kyllä varmaan joo :D
[/quote]
Lastenohjelmat eivät ole meidän lapsenvahtimme ja ulkoilemme yleensä pikkukakkosen aikoihin ja lastenohjelmia saatettaan katsoa viikonloppu aamuisin DVD:ltä mutta arkena ei juurikaan tule katsottua ja muutenkin se ruutu aika on vedetty niin pienelle, että ne vähätkin kerrat on perheen yhdessä olo hetkiä!
Mä katsoin alle kouluikäisenä jo Simpsoneitakin, eikä se vaikuttanut mihinkään. Se on oikeesti lapsesta kiinni. Oma tyttäreni on todella herkkä ja ottaa kaiken tosissaan, hänelle parasta viihdettä ovat Hello Kitty dvd:t yms.
Joo, samaa mieltä että paavo pesusieni on kauhee ohjelma, ikävä kyllä lapset sitä joskus katsoo, meillä lapset pyytää vaihtamaan kanavaa tai menevät pois television ääreltä jos tulee pelottavaa.
Mutta tuota otsikkoa kyllä ihmettelen, miten niin ap et uskalla sanoa??? Ketä sinä pelkäät?
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:17"]
Eivät Tom ja Jerryt, Kiviset ja Soraset, Maantiekiitäjät ym. vanhat piirretyt tehneet meidänkään sukupolvesta sen väkivaltaisempia tai ylivilkkaampia
[/quote]
No mä en kyllä tiedä ketään joka olisi noista tykännyt lapsena. Eihän ne itse asiassa pikkulapsille edes ollut suunnattu.
Iisihän Paavo on mun lapsuuden Aku Ankkaan verrattuna. Paavolla on sentään vaatteetkin päällä, akullapa ei.