Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko samaa mieltä Saimin kanssa? (iltalehdestä)

Vierailija
31.08.2006 |

" Suomalaiset naiset ovat miesmäisiä"

30.8.2006 21:33

Saimi Nousiainen arvostelee nyt kanssasiskojaan.

Ovatko Suomen naiset liian miesmäisiä?

Marraskuussa synnyttävä huippumalli ja MTV3-kanavan Unisex-ohjelman juontaja-käsikirjoittaja Saimi Nousiainen, 32, kulkee Charles Jourdanin korkokengissä eikä suostu mamma-lookiin.

- Olen onnellisempi kuin koskaan, vaikka eihän raskaus fyysisesti mikään kiitollinen tila naiselle ole. Pikkuinen painaa jo puolitoista kiloa ja olo on kankea ja vähän luonnoton, Saimi nauraa ja popsii kanasalaattia helsinkiläisessä rantaravintolassa.

Persoonallisen kaunis Saimi ruoskii maannaisiaan meikittömyydestä ja epänaisellisesta pukeutumisesta.

- Nuoret suomalaismiehet ajavat kohta tyylissä naisten ohi. Mikseivät naiset punaa huuliaan, näytä sääriään ja nouse korkeille koroille? Ei työuralla eteneminen vaadi naiselta lyhyitä hiuksia, silmälaseja ja läskipohjakenkiä. Kohta suomalaismiehet ottavat vaimonsa naapurimaista. Miksi suomalaisnaiset ovat miesmäisiä, Saimi kysyy.

- Minussa ei ole hitustakaan feministiä, enkä pelkää sanoa mielipiteitäni. Toivon, että Arman Alitzadin ja minun Unisex-ohjelma herättää keskustelua, Marimekon Jokapoika-paitaakin jokin aika sitten arvostellut Saimi jyrisee. Rohkea arvostelu johti Saimin ja Marimekon yhteistyön loppumiseen.

- Yhteistyön loppuminen ei johdu kyllä Kirsti Paakkasesta, olemme puhuneet asiat selviksi. Mielipidettäni itse paidasta en muuta.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lyhyet hiukset, koska tyypillinen suomalainen ohut hiustyyppini vaatisi pitkänä liikaa laittoa. Kun kerran aamulla pitää töihin herätä ja lapsetkin kouluun saada.

Samasta syystä en käytä korkokenkiä - pääsen huomattavasti nopeammin paikasta toiseen mukavilla kengillä kuin epäterveellisillä korkokengillä sipsuttamalla.

Silmälasit minulla on, koska näköni on huono. Piilolasit väsyttävät päätetyössä.

Tyyliin voi muuten silti panostaa, vaikka käytännöllisesti pukeutuisikin. Eivät kaikki hiusmallit, matalakorkoiset kengät ja silmälasit ole samanlaisia.

Vierailija
62/68 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja on poiminu pari lausetta mitä Saimi on sanonut (on oikeasti saattanu selittää jotain joka selvittää asiaa vähemmän jyrkäksi) ja te tuomitsette sen heti. Ja huom: feministin ja miehen edellä polvistujan välillä on vaihtoehtoja myös... uskon että Saimi sanoi tuon feministi-kommentin siksi ettei häntä ajateltais feministiksi tuon aiemmin pukeutumiskommentin takia.

Siinä hatunnosto hänelle että hän ei sentään alkanut arvostelemaan toisten synnynnäistä ulkonäköä, ainoastaan tyyliä, toisin kuin palstamammat... jotka ei ole koskaan kuullut vaaleista kulmakarvoista.

Mä meikkaan joka aamu, ja valitsen vaatteeni seuraavalle päivälle joka ilta. Aamulla ne voi sit vaan heittää niskaan heti herättyään ja näyttää heti hyvältä. Se nostattaa mielialaa kummasti. Kuten myös meikki ja hiustenlaitto. Ei siihen kauaa mee, tottuneella kädellä meikki on hetkessä tehty, ja on ainaki kiva fiilis vaikka tulee yllätysvieraita tai äkkilähtö jonneki. Ja mukavampi nähdä itsensä peilistä. Mä en tee sitä muiden takia, vaan itseni takia. Jos oon meikittä ja römppävaatteissa niin on niin helppo sanoutua irti muustakin arjen hoitamisesta ja roikkua vaan koneella koko päivän. Sit näyttää talokin samalta ku naama. :D Mä laitan itseni silloinkin kun TIEDÄN etten oo lähdössä minnekään koko päivänä eikä kukaan oo tulossa kylään.

Asun muuten ulkomailla. Ja kun käyn Suomessa, saan esim. ruokakaupassa pitkiä katseita osakseni. Tiedän et se johtuu siitä et mulla saattaa olla korkkarit tai jotain muuta ku verkkarit päällä. Silti mitään juhlahepeneitä en pidä. Mulla on ihan normaaleja arkivaatteita, mutta hyvin istuvia ja mietin miten niitä yhdistelen, ja juu, tykkään käyttää hameita, mutta myös farkkuja.

Kerran kun olin just tullut Suomeen käymään, lentokentällä tuli joku ihan fiksun oloinen keski-ikäinen mies luokseni ja kysyi " anteeks, ootko sä suomalainen?" vastasin et joo, sit se sanoi " olet todella kauniisti pukeutunut!" . Tätä on joskus vaikea käsittää. Kun olen normaalin siisti ja naisellinen, Suomessa se pistää silmään. Aion silti jatkaa tätä samaa linjaa vaikka Suomeen ehkä muutammekin lähivuosina. Oma mies onneks myös arvostaa naisellisuutta ja siis tykkkä tosi paljon kun pidän ulkonäöstäni huolta terveellä tavalla.

Mutta kyllä, elämässä on tärkeämpiäkin asioita. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin muutamat korkkarisandaalit. Ja avokaskorkkarit kolmessa värissäa ihanat saappaat hameille. Käsiveskoja useita. Olen höperönä kenkiin ja laukkuihin.

IKINÄ ette näe minua verkkareissa muualla kuin lenkkipolulla. Kotona yleensä farkut tai yhdet kangaspökät.

Kampaajalla n. joka toinen kk. ja ilman ripsaria en vie edes roskia. Vedenkestävä kestää sadesään ulkoilut.

Olen mielestäni ihan tavis. Käyn töissä, on lapsiakin, haluan kestää katseet, ja itseni huoletimiseela varmistan että mieskin katsoo vain minua, eikä mieli vieraisiin, ainakaan sen takia että olen kulahtanut.

Vierailija
64/68 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin laittautuneena töihin tai kauppaan tai kahville, niin kaikki tuijottaa, kuin oisin joku kana tai vosu. Mutta suomenruotsalaiset naiset osaavatkin taas olla niissä vetmimissä luontevasti

Jos oot liian hyvän näköinen, niin suomalaisuus estää sen, koska kaikki kateita ja heti arvostelemassa, joten turvallisesti naama meikittä ja läskipohjakengät jalassa...

Vierailija
65/68 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaateostoksiani. Helppohan se on löytää tyylikkäitä vaatteita kun on hoikka ja rikas. Mutta tällainen köyhä ja lihava on lähes aina niissä lökäpöksyissä ja t-paidassa, kun mikään halpa vaate ei näytä päällä tyylikkäältä. Jos haluaisi tyylikkäät vaatteet, niin ne pitäisi teettää omilla mitoilla ja kalliiksihan se tulisi. Tai sitten laihduttaa roimasti ja toisaalta tykkään ruoasta enemmän kuin itseni tälläämisestä :)

Ja et voi olla todella köyhä, jos sinulla on varaa syödä itsesi lihavaksi.

Vierailija
66/68 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä niitä huonosti pukeutuvia naisia paljon katukuvassa näe, suurin osa on katsonut peiliin ulos lähtiessään. Ei sillä että mua jotenkin kiinnostaisi miltä vastaantulija näyttää, mutta kyllä ne tuulipukumammat ovat vähemmistönä

Vierailija
67/68 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OmG

Vierailija
68/68 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimi on kyllä itse kolho ja miesmäinen . T. M36

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme