Oletteko samaa mieltä Saimin kanssa? (iltalehdestä)
" Suomalaiset naiset ovat miesmäisiä"
30.8.2006 21:33
Saimi Nousiainen arvostelee nyt kanssasiskojaan.
Ovatko Suomen naiset liian miesmäisiä?
Marraskuussa synnyttävä huippumalli ja MTV3-kanavan Unisex-ohjelman juontaja-käsikirjoittaja Saimi Nousiainen, 32, kulkee Charles Jourdanin korkokengissä eikä suostu mamma-lookiin.
- Olen onnellisempi kuin koskaan, vaikka eihän raskaus fyysisesti mikään kiitollinen tila naiselle ole. Pikkuinen painaa jo puolitoista kiloa ja olo on kankea ja vähän luonnoton, Saimi nauraa ja popsii kanasalaattia helsinkiläisessä rantaravintolassa.
Persoonallisen kaunis Saimi ruoskii maannaisiaan meikittömyydestä ja epänaisellisesta pukeutumisesta.
- Nuoret suomalaismiehet ajavat kohta tyylissä naisten ohi. Mikseivät naiset punaa huuliaan, näytä sääriään ja nouse korkeille koroille? Ei työuralla eteneminen vaadi naiselta lyhyitä hiuksia, silmälaseja ja läskipohjakenkiä. Kohta suomalaismiehet ottavat vaimonsa naapurimaista. Miksi suomalaisnaiset ovat miesmäisiä, Saimi kysyy.
- Minussa ei ole hitustakaan feministiä, enkä pelkää sanoa mielipiteitäni. Toivon, että Arman Alitzadin ja minun Unisex-ohjelma herättää keskustelua, Marimekon Jokapoika-paitaakin jokin aika sitten arvostellut Saimi jyrisee. Rohkea arvostelu johti Saimin ja Marimekon yhteistyön loppumiseen.
- Yhteistyön loppuminen ei johdu kyllä Kirsti Paakkasesta, olemme puhuneet asiat selviksi. Mielipidettäni itse paidasta en muuta.
Kommentit (68)
Vierailija:
Persoonallisen näköisiä kylläkin sitten vastapainoksi klassisen kauniille malleille. Parhaalla tahdollanikaan en kyllä pysty esim. Ninja Sarasaloa sanomaan kauniiksi ja Saimikin on ihan tavallisen näköinen, erottuu kulmakarvattomuudellaan ja iho näyttää olevan aika hyvä, kroppa tietysti jotain muuta kuin tavallinen persjalkainen.
saimista: on todella miesmäinen kasvoiltaan eikä siinä korot auta :).
toiseksi: onhan hän aika oikeassakin! ei se nyt koroista ole kiinni, voi kengät olla sirot ilman läskipohjiakin mutta kyllähän se yleisilme aika lattea on. tosin ei ne miehet kyllä sen paremmin pukeudu!!!
onhan ne yhdistelmät pyöräilyshortsit ja jättipaita jo aikansa eläneitä, samoin kuin rennon letkeät collegehousut kaupungilla jne. saimi nyt silti kärjistää liikaa ehkä korostaakseen itseään (tai jotain). ei mullakaan ole koskaan ollut mitään mamma-lookia, vaikka raskaana olen ollutkin. kyllä nykyisin saa todella istuvia ja naisellisia äitiysvaatteita, ei tarvitse verhoutua taskumekkoon.
En minäkään ymmärrä, miksi joka kauppareissulle esimerkiksi pitäisi korkkarit ja kostyymit vetäistä päälle. En silti lähtisi ihan missä sattuu vaatteissa, ja aina laitan hieman meikkiä + hiukset siistin. Ja tämän olen tehnyt myös lasten ollessa pieniä, en ymmärrä miksi vauvojen/lasten takia pitäisi heittäytyä täysin huolimattomaksi (no toki poikkeustapauksissa, jos on kova kiire tai totaalinen uupumus päällä).
Ja kyllä Suomessa nainen todellakin saa huomiota mieheltä + niitä vihaisia katseita joiltain naisilta, jos menee esim. ruokaostoksille ns. laitettuna ja tyylikkääksi pukeutuneena, mutta en nyt usko että tässä asiassa miehet mitenkään eroavat muunmaalaisista :-D Naisten itsetunnossa sen sijaan on ehkä parantamisen varaa.
Lähinnä toivoisin kaikille suomalaisille naisille energiaa ja uskallusta JOSKUS fiiliksen mukaan hieman panostaa siihen ulkonäköönsä. Kyllähän nuoremmista naisista suurin osa panostaakin ainakin siihen H&M tyyliin, vaikka usein sitten omaperäisyyttä uupuukin. Oma tyyli on aina hienoin asia, oli se sitten gootti- tai chanel-henkinen.
vaateostoksiani. Helppohan se on löytää tyylikkäitä vaatteita kun on hoikka ja rikas. Mutta tällainen köyhä ja lihava on lähes aina niissä lökäpöksyissä ja t-paidassa, kun mikään halpa vaate ei näytä päällä tyylikkäältä. Jos haluaisi tyylikkäät vaatteet, niin ne pitäisi teettää omilla mitoilla ja kalliiksihan se tulisi. Tai sitten laihduttaa roimasti ja toisaalta tykkään ruoasta enemmän kuin itseni tälläämisestä :)
no tuskin kuinkaan. näillä julkkis äideillä kun on NIIIIN helppoa näiden vauvojen kanssa. (niinhän ne hehkuttaa lehdissä) vauva kulkee varmasti mukana uusimmissa ja kalliissa vaatteissa. ja varmasti ei imetä tai sitten siitä tulee imetys intoilijakin. hoh hoijaa !!!
kissanristiäisissä, missä nämä julkkikset tapaavat käydä ja heidän käyntinsä niissä dokumentoidaan.
olisiko syy se että siinä lihoo!!! ( eipä tuo kyllä pyöreältä vielä näytä)
mutta totta on kyllä että naiset voisivat pukeutua tyylikkäämmin.
totta että monille se on raha kysymys ja niin totta että jos olet lihava et löydä mitään hyvin päälle istuvaa..
Tässä eräänä päivänä näin odottavan ihan sievän naisen, mutta ne vaatteet...omasta mielestään varmaan ihanan cool, mutta se tiukka liian lyhyt paita ja housun kaulus roikkui mahan olla, valtava napa tuijotti silmään pistävästi. Huh huh mikä tyyli (ei kai se ole enää muotia?).
Minusta työuralla voi edetä paremmin jos on pukeutuminen ja ulkoinen olemus siisti. Kyllähän kunnon työpaikassa sellaista arvostetaan ja asiakkaat suosii sellaisia paikkoja joissa on huoliteltuja myyjiä.
Toisaalta olen samaa mieltä hänen kanssaan että naiset voisivat suomessa pukeutua paremmin. Paljon näkee verkkari ja tuulipukuisia naisia. Pienten lasten äideillä ei kyllä aina ole aikaa pukeutumiseen ja itsensä laittamiseen niin kuin haluaisi.
Tuskin silti miehet lähtee rajan takaa vaimoja hakemaan. Miehet kun ei tunnu huomaavan mitä naisella on päällä.
Niin ja miehet voisivat pukeutua myös paremmin. Kyllä suomalaiset miehet ei mielestäni vielä ajan naisten ohi pukeutumisellaan tyylikkyydessä.
Vaikka minusta Saimi itse ei ole mikään esimerkki tyylikkäästä naisesta, pikemminkin persoonallisesta.
Ainoa jota kritisoin, on nuo korkokengät....
Saimi haukkuu feministit eikä todennäköisesti edes tiedä mitä se tarkoittaa. Se että naiset pitää naisten puolta on huono asia??
Pukeutukoon kukin miten haluaa. OIkeasti ihmiset...
Todella paljon näkee naisia (vielä enemmän kyllä miehiä) jotka eivät näytä huolehtivat ulkonäöstä: likaiset hiukset, kulahtaneet ja likaiset vaatteet jne. Ei se nyt niin paljon aikaa vie että vähän laittautuu, enkä nyt tarkoita mitään täyttä sotamaalusta ja bilevarusteita ruokakauppaan. Siistit vaatteet ja nopea meikkaus omien tarpeiden mukaan ei vie montaa minuuttia aikaa. Toisaalta, kyllä senkin pitää olla okei jos ei halua, ehdi tai jaksa laittautua. Olisi ahdistavaa, jos
aina
pitäisi olla ihan tiptop.
Itse meikkaan äitini tapaan joka päivä, mutta se jokapäiväinen meikki on vaan sipaus puuteria ja valokynää, eikä todellakaan tee minusta laitetun näköistä, ainoastaan levänneemmän ja siistimmän oloisen. Etenkin nyt kotona ollessa on tuntunut tärkeältä vähän laittautua, ja kotona ja kauppariessuillakin pistää välillä niitä nätimpiä vaatteita päälle. Jotenkin tulee vaan kurja olo jos aina laahustaa niissä aikaa nähneissä t-paidoissa ja kotikäyttöön alennetuissa lököhousuissa.
En kyllä ymmärrä miksi naisellisuus tarkottaisi huulipunaa, säärien näyttämistä ja korkokenkiä. Kokonaisuushan sen ratkaisee ja se, mikä kenenkin mielestä ylipäänsä on naisellista.
Tietty kiva, jos viitsittäisiin pukeutua siististi. Hyvä niin, mutta eiks kuitenkin meidän suomalaisten naisten paras kohta ole meidän melko tasa-arvoinen asemamme yhteiskunnassa, eikä se, onko meillä päällä kukkamekko vai raitamekko viimeisimmän trendin mukaisesti.
-Minä en ainakaan vaihtaisi näitä asioita keskenään, jos pitäisi valita!
no toivottavasti turpoaa ja lihoo reilusti niin eiköhän tajua ettei niillä korkokengillä ole ihan kiva kävellä koko päivää.
(tosin tuon tyylinen nainen ei varmaan liho tai turpoa)
Toisaalta olisi hyvä, kun oltaisiin vaan sitä mitä ollaan eikä anneta naistenlehtien muokkaaman naiskuvan vaikuttaa yhtään mihinkään.
Myönnän itse näyttäväni välillä ihan hirveältä kauppareissulla. Toisaalta tykkään kovasti pukeutua nätistikin ja ostelen kaikenlaista. Tilanteet vaan vaihtelee. Kun olen vielä hetken kotona, tuntuisi suorastaan ylipukeutumiselta laittautua paikalliseen s-markettiin menoa varten.
Pidetään pintamme, eikä anneta kaikenmaailman saimien vaikuttaa itseemme : )
Feminismin tavoitteenahan on poistaa sukupuolten välinen eriarvoisuus. Vaikka poliittiset ja taloudelliset oikeudet on jo saavutettu, on vielä niin paljon sukupuoleen perustuvaa syrjintää ja epätasa-arvoista kohtelua, ettei feminismin aika todellakaan ole ohi.
Se siitä Saimin muka-intellektuelli-imagosta.
mä kuulun varmaan tähän häpeäpilkkujen porukkaan. käytän normaalisti farkkuja ja t-paitoja, huppareita, lenkkareita jne. tukka on aina ponnarilla. ja silmälaist on muovisankaiset.
pukeutumistyylin sanelee ainakin mulla ihan mukavuus ja käytännöllisyys. ja työturvallisuus. mä varmaan tippuisin rakennustelineeltä ja taittaisin niskani jos kekkuloisin töissä jossain korkokengissä.
viettää aikansa polvillaan miehen edessä.
persoonallisen kauniiksi täytyy olla vähintään puoli sokea. Saimi on vaatehenkari, that' s it.
Muutama vuosi sitten oli muotia olla ruma ja laiha mallimaailmassa. Saimi on jäänne niiltä ajoilta.