Mistä rahoitus autolle?
Kannattaako ottaa pankista autolaina (vakuudet kunnossa), vai tuleeko nuo autoliikkeiden todella edulliselta näyttävät rahoitustarjoukset edullisemmaksi?
Kommentit (29)
Eiköhän nuo 0%-koron rahoitusten kulut ja korot makseta esim. auton hinnassa tms. Tuskin mistään ilmaista lainaa saa.
Eilen vaihdettiin auto. Vanhasta sai n 8000 ja väliä maksettiin hiukan enemmän. Käteisellä Tottakai. En halua maksaa autolainaa useita satasia kuukaudessa
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 19:46"]
Jos autoon joutuu ottamaan lainaa, niin todennäköisesti auto on talouden tulotasoon nähden liian hieno. Ei ole paljon parempaa tapaa hävittää omaisuuttaan kuin ostaa liian kallis auto, ja se sopii vain niille, joilla on sitä liikaa käytettävissään.
Ap, anteeksi, olen vastannut sinulle pari kertaa asiallisesti, tämä ei ole sinulle. Mitä merkitystä sillä on, säästääkö autoon etukäteen vai maksaako sitä vähän kerrallaan? Minä halusin hyvän auton, koska ajan paljon yksin pitkää matkaa iltaisin. Mulla meni isompi summa ennen juniin ja busseihin/kk, mitä auton rahoitus+vakuutukset+muut kulut on vuosi. Ei köyhän kannata ostaa jatkuvasti huoltoa tarvitsevaa bensarosvoa. Turvallisuuskin on tärkeää. Mulla olisi ollut kyllä säästöjä maksaa isompikin käsiraha ja vähän halvempi auto maksaa samantien, mutta päätin nyt vain näin. Autoliikkeille ei ole mitään lisäarvoa siinä, että asiakas maksaa autonsa käteisellä. Päinvastoin, he saavat rahoitussopimuksista bonuksia.
Siis meni julkisiin/kk enemmän kuin autoon/kk, vähän unohtui lausetta kirjoittaessa mitä kirjoitin. Esim. 2012 olen maksanut julkisista kulkuneuvoista yhteensä 7000 euroa. Tämä siksi, kun minulla on vanhoja omaisia ympäri suomen, joita käyn usein katsomassa, isäni mukaan lukien.
Siis sanot että sinulla menee autoon alle 600 e kk. Mistä tämä summa koostuu?
Me ostettiin alkuvuodesta uusi auto, laitettiin siihen 2500€ käsirahaa ja loput oli autoliikkeen rahoitusta reilun prosentin korolla. Uuteen autoon sai myös todella edullisesti vakuutukset ja kaskot. Olen kuullut että pankkien autolainat on reilusti kalliimpia kuin rahoitusyhtiöiden autolainat. Itse ollaan tähän ratkaisuun oikein tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole järjen hiventäkään ottaa luottoa auton takia.
Meinaat, että ihan kaikilla on aina se 10 000 euroa jollain tilillä ylimääräistä?
Jos alat säästää vaikkapa sitä 10 000 euroa vaikkapa 500 euroa/kk, menee siinä se 1,5 vuotta että raha on kasassa. Jollain pitää sekin aika liikkua. Ei ole ilmaista sekään. Esim Turussa aikuisen 30 pv kortti maksaa 52 €, yli 15-v teinin 33 €. Jos on 2 aikuista ja 3 teiniä, menee niihinkin jo yli 200 €/kk. Sillä summalla sitten jo lyhentääkin sitä autolainaa.
Puhumattakaan helppoudesta. Meillä teinillä loppuu treenit arki-iltana klo 22. Busseja ei edes kulje enää treenipaikan ohi siihen aikaan. Pitäisi kävellä keskustaan noin 4 km bussipysäkille ja odotella sitä puolen tunnin välein kulkevaa bussia. Venyy vähän turhan pitkäksi arki-illat, kun omalla autolla on kotona 10 minuutissa.
Mutta tietysti jos ei joku ymmärrä, niin ei ymmärrä. Mitäpä sitä vänkkäämään.
Osta käytetty auto, rahoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole järjen hiventäkään ottaa luottoa auton takia.
Meinaat, että ihan kaikilla on aina se 10 000 euroa jollain tilillä ylimääräistä?
Jos alat säästää vaikkapa sitä 10 000 euroa vaikkapa 500 euroa/kk, menee siinä se 1,5 vuotta että raha on kasassa. Jollain pitää sekin aika liikkua. Ei ole ilmaista sekään. Esim Turussa aikuisen 30 pv kortti maksaa 52 €, yli 15-v teinin 33 €. Jos on 2 aikuista ja 3 teiniä, menee niihinkin jo yli 200 €/kk. Sillä summalla sitten jo lyhentääkin sitä autolainaa.
Puhumattakaan helppoudesta. Meillä teinillä loppuu treenit arki-iltana klo 22. Busseja ei edes kulje enää treenipaikan ohi siihen aikaan. Pitäisi kävellä keskustaan noin 4 km bussipysäkille ja odotella sitä puolen tunnin välein kulkevaa bussia. Venyy vähän turhan pitkäksi arki-illat, kun omalla autolla on kotona 10 minuutissa.
Mutta tietysti jos ei joku ymmärrä, niin ei ymmärrä. Mitäpä sitä vänkkäämään.
Nyt kun maksat sitä 10000 niin teineillä ei ole bussikorttia?
Kuinka paljon maksat kuukaudessa?
Autoa ei saa rahoiuksella jos ei ple töissä. Kotiäidin turha haaveilla lopettakaa
Bandiitit lainaa ilman ikävää paperirumbaa. poikkees kerholla laitetaan tarjousta, josta et VOI kieltäytyä...