Kotihoidontuen nosto jos itse on päivätyössä?
Onko mahdollista ja kyseleekö kela kuka lasta hoitaa?
Kommentit (12)
mies käy töissä jatkuvasti, minä saan kotihoidontukea ja teen työtä epäsäännöllisesti. Lapset hoidetaan kotona; minä, mieheni ja välillä mummokin. Ihan on laillista touhua. Niin kauan kun lapset on kotihoidossa, siis eivät millään maksullisella hoitajalla
Ei niitä juuri kiinnosta, että kuka sitä lasta hoitaa. Tuen voi myös keskeyttää, ei tosin kovin monta kertaa.. olikohan se niin, että kotihoidontukea saa enintään kahdessa tai kolmessa jaksossa..? Alle kuukauden pituiselta pätkältä sitä ei saa lainkaan.
Laitoin itseni hoitajaksi ja mommo on paljon hoitanut. Kelaa kiinostaa vain se onko lapsi kunnallisessa vai kotihoidossa.
mummon eläkkeestä tuota kotihoidontuen määrää????
saan kotihoidontuen ja äitini hoitaa kuopusta aamupäivisin. kumpikaan lapsista ei ole kunnallisessa päivähoidossa, se riittää
Ei mummon eläkkeellä ole mitään tekemistä lapsenne kotihoidontuen kanssa. Jos lapsi hoidetaan kotona, oli hoitajana kuka tahansa, jolle ei ainakaan virallisesti palkkaa makseta, niin kotihoidontuki raksuttaa.
tiedä nyt sitten noiden ilmaisuudesta, on nuo tuet niin pieniä. Olisi jo törkeää, jos joku oikein alkaisi postiluukusta kyyläämään, että onko se äiti vaiko mummo vaipan vaihdossa.
jos lapsi ei mene kunnalliseen päivähoitoon, usko nyt jo.
pitää ymmärtääkseni ilmoittaa työhön menosta vain jos on hakenut myös hoitolisää, johon vaikuttaa perheen bruttotulot. Muuten ei väliä.
työpaikkaan! Tulot ois sitten 2000 kuussa ja mummo hoitaisi lapsen.
Hakemuskaavakkeeseen pitää laittaa, kuka lasta hoitaa pääasiallisesti eli voit laittaa siihen jomman kumman teistä, jos olette järjestäneet työnne siten, että ette ole samaan aikaan töissä.