Narsisti äitinä - tuttua?
http://narskulandia.blogspot.fi/2014/02/narsisti-aiti.html
Ihan kuin olisi omasta äidistään lukenut. Melko pelottavan totta. Halu tuhota kokonaan tyttären elämä ja käyttää perheen sisaruksia toisiaan vastaan.
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:41"]
Liiankin tuttua. Ei jaksa edes aiheesta puhua. Linkissä ihan kuin oma äiti kuvattuna.
[/quote]Aivan sama minulla. Ja ettei enää jaksa edes puhua aiheesta.
Narsistinen äiti voi kilpailla tyttäriensä kanssa myös seksuaalisuudesta. Hän voi kieltää tytärtään kaunistumasta meikein tai vaatteiden avulla.
Tästäkö se siis johtui että minulla piti olla aina lyhyeksi kynitty poikatukka, samat halvat vaatteet joka päivä, meikit totaalisesti kielletty ja mahdollista seurustelua ei missään nimessä olisi sallittu?
Voi miten tuttua! Ja miten "onnellinen" aikanaan olin kun narsismista alettiin julkaista asiallisia kirjoja, se oli kaikessa kauheudessaan helpotus.Että selvisi minulle mistä on kyse. Ja että en ole viallinen tai syntymästäni asti syyllinen. Kukaan ei ollut ymmärtänyt kun olin asiasta yrittänyt puhua, sanottiin vain että ainahan se on "äidit ja tyttäret", parempi huonokin äiti kuin ei äitiä ollenkaan yms..
Ja tietysti äitini julkinen kuva on aivan toista kuin totuus siellä kotona.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:04"]
Narsistinen äiti voi kilpailla tyttäriensä kanssa myös seksuaalisuudesta. Hän voi kieltää tytärtään kaunistumasta meikein tai vaatteiden avulla.
Tästäkö se siis johtui että minulla piti olla aina lyhyeksi kynitty poikatukka, samat halvat vaatteet joka päivä, meikit totaalisesti kielletty ja mahdollista seurustelua ei missään nimessä olisi sallittu?
[/quote]
Osa nykymammoistakin on kuvaamia tyttäreilleen ja solvataan jos jonkun tyttö käyttää jotain mikä ei sinne omaan kroppaan sovi kuten eläinkuvio, topit, meikki, lyhyet mekot.. iiiks.
todella tuttua.. olisko nää näitä sodanjälkeisiä muttereita
mitään ei tyttärelle suoda omaa onnea, kosk a itsekään ei saatu
tyttären elämä ja mahdollisuudet itsetnto sabotoidaan ja tosiaan käytetään sisarukset toisiaan vastaan
Liiankin tuttua. Ei jaksa edes aiheesta puhua. Linkissä ihan kuin oma äiti kuvattuna.
On ne isätkin aika monesti narskuja
Ihan kamalaa. Ei ollut helppoa minullakkaan, muttei sentään tuollaista. Voimia teille kaikille, jotka olette joutuneet tuollaisisssa oloissa kasvamaan. Toivottavasti elämässä pelaisi edes jonkunlaiset karman ja tasapainon lait ja saisitte lopun elämänne ajan hyviä ihmisiä ympärillenne.
Ja mitä taas tulee siihen saako paha palkkansa vai ei, niin uskon että kaikka narsistit ja muut ilkeät ihmiset ovat jo valmiiksi niin riivaattuja tyhjiä ihmisen kuoria, jotka eivät voi saada aitoa rakkautta osakseen käytöksensä takia. Eivätkä osaa rakastaa itsekkään. Siinäkin rangaistusta jo itsessään. Harmi vain kun ihmiset ympärillänsä joutuvat kärssimään ja voi lapsiparat.
Nää sisustus- lasten harrastushullut yms. (lapsiin kohdistuvat vaatimukset) mammat, aika kovia lapsiaan kohtaan, ... joskus mietityttää, missä se raja häiriöisen ja normaalin on?
Miten luonnehtisit vastaavaa naista anoppina? Kiinnostais.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 22:45"]
Ihan kamalaa. Ei ollut helppoa minullakkaan, muttei sentään tuollaista. Voimia teille kaikille, jotka olette joutuneet tuollaisisssa oloissa kasvamaan. Toivottavasti elämässä pelaisi edes jonkunlaiset karman ja tasapainon lait ja saisitte lopun elämänne ajan hyviä ihmisiä ympärillenne.
Ja mitä taas tulee siihen saako paha palkkansa vai ei, niin uskon että kaikka narsistit ja muut ilkeät ihmiset ovat jo valmiiksi niin riivaattuja tyhjiä ihmisen kuoria, jotka eivät voi saada aitoa rakkautta osakseen käytöksensä takia. Eivätkä osaa rakastaa itsekkään. Siinäkin rangaistusta jo itsessään. Harmi vain kun ihmiset ympärillänsä joutuvat kärssimään ja voi lapsiparat.
[/quote]
Ei muuten pelaa karman lait, ainakaan lyhyellä aikavälillä. Jota sorretaan perheessä (usein narsistin toimesta) sorretaan hamaan loppuun saakka.Mikään ei statusta muuta. Ainoa keino on on katkaista välit tai ottaa etäisyyttä.
Ihan on kuin omasta mutsistani tuo kuvaus. Kävin jättämässä terveiset blogiin. T. Jokeenkävelyllä uhanneen äiteen lapsi
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 22:45"]
[/quote]
Ei muuten pelaa karman lait, ainakaan lyhyellä aikavälillä. Jota sorretaan perheessä (usein narsistin toimesta) sorretaan hamaan loppuun saakka.Mikään ei statusta muuta. Ainoa keino on on katkaista välit tai ottaa etäisyyttä.
[/quote]Totta. Olen katkaissut. Samassa kaupungissa asumme, viimeksi olemme tavanneet neljä vuotta sitten, vielä kauemmin on puhelinyhteydestä. Ulkopuoliset kauhistelevat kuinka tytär on julma niin ihanaa äitiä kohtaan mutta mieluummin anna heidän ajatella mitä tahtovat ja säilytän mielenterveyteni ja itsekunnioitukseni rippeet.
Up