Miksi et halua syödä kasvisruokaa?
Lihaton lokakuu houkuttelisi, mutta mies ei kestä kasvisruoan syömistä kuin yhtenä päivänä viikossa, sitten alkaa marmatus. Pidän huolta proteiininsaannista lisäämällä ruokiin esim. papuja tai tofua (mies valittaa, että soija heikentää hänen testosteroniaan. Tottahan se on, mutta...), joten eivät ruoat nälkäiseksi jätä. Kahden hengen taloudessa ei viitsisi tehdä vain itselleen ruokaa ja kuunnella sitten miehen valitusta. Miksi pitää olla tuollainen vastarannankiiski?
Kommentit (578)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:08"]En ymmärrä, miksi jotkut (kiihko?)kasvissyöjät loukkaantuvat tässä ketjussa verisesti siitä, jos ihminen ei pysty allergioiden tai muiden terveysongelmien takia syömään kasviksia. Itse pystyn syömään kasviksista ainoastaan vihreitä papuja ja kuorittua kurkkua. Hedelmistä menee ainoastaan banaani ja omena keitettynä ja marjoista keitetty mustikka. Kyllä tällaisella ruokavaliolla pitää valitettavasti lihaa syödä (ei tosin sian- tai lampaanlihaa, elimistö ei kestä niitäkään)... [/quote] Kuinka yleistä on että joku on lähes kaikelle pahasti allerginen? Tämänkin ketjun perusteella 99% sekasyöjistä. Mummini oli aina allerginen kaikelle mistä ei sillä hetkellä sattunut pitämään, jotain lapsuuden traumoja kun äitee pakotti syömään lautasen tyhjäksi. Suomalaiset ovat tunnetusti huonoja syömään kasviksia ja opettavat tämän tavan jälkikasvulleenkin.
[/quote]
sä saat syödä vaikka vegaanieläimen ulosteita, me muutkin saadaan valita se mikä meille sopii?
sä et käytä eläimen nahasta tehtyjä tuotteita ollenkaan? varmistat AINA ruokasi olevan eettistja ekologista? et koskaan lennä lentokoneella? avustat heikompiosaisia? teet konkreettista työtä maapallon pelastamiseksi, etkä lässytä vain netissä? istutat puita?
[/quote]
Tämä aihe käsiteltiin jo monta sivua taaksepäin, joten aasinhattua päähän.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:52"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:44"] [quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:35"]Itseasiassa aliarvion suomalaisten lihankulutuksen. Lihaa syödään keskimäärin vuodessa 77,1kg/henkilö (vuoden 2013 määrä) eli yli 200g/päivä. Ihan järkyttävä määrä, kun miettii, että tuo on keskiarvo eli mukana on kasvisyöjät ja lapsetkin. [/quote] Sota-aikoina syötiin max 7kg/VUODESSA ja hengissä pysyttiin. [/quote] Sekö on elämäsi tarkoitus? Pysyä hengissä? [/quote] Onhan se hyvä pysyä hengissä jotta voi nauttia elämästä, mutta minä en saa nautintoani muiden kärsimyksestä. Tuo lause kuvasti sitä kuinka jotkut älykääpiöt luulee KUOLEVANSA jos ei saa 7kg lihaa joka päivä.
[/quote]
Kuka on sanonut tarttevansa joka päivä lihaa? Kyllä meillä uppoaa kala,äyriäiset, kananmunat ym. tosi hyvin ja kalaa etenkin syödään paljon. Ja kaikista parasta olisi jos lihan saisi metsästä riistana/lintuina, en muuta söisikään.
[/quote]
Kala ja äyriäiset ovat myös lihaa. Ne eivät ole kasviksia.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:08"]En ymmärrä, miksi jotkut (kiihko?)kasvissyöjät loukkaantuvat tässä ketjussa verisesti siitä, jos ihminen ei pysty allergioiden tai muiden terveysongelmien takia syömään kasviksia. Itse pystyn syömään kasviksista ainoastaan vihreitä papuja ja kuorittua kurkkua. Hedelmistä menee ainoastaan banaani ja omena keitettynä ja marjoista keitetty mustikka. Kyllä tällaisella ruokavaliolla pitää valitettavasti lihaa syödä (ei tosin sian- tai lampaanlihaa, elimistö ei kestä niitäkään)... [/quote] Kuinka yleistä on että joku on lähes kaikelle pahasti allerginen? Tämänkin ketjun perusteella 99% sekasyöjistä. Mummini oli aina allerginen kaikelle mistä ei sillä hetkellä sattunut pitämään, jotain lapsuuden traumoja kun äitee pakotti syömään lautasen tyhjäksi. Suomalaiset ovat tunnetusti huonoja syömään kasviksia ja opettavat tämän tavan jälkikasvulleenkin.
[/quote]
Älä viitsi yleistää. Minä pitäisin kasviksista enkä todellakaan voi allergioille mitään. Ne kun eivät rajoitu vain kasviksiin, vaan myös viljoihin, useimpiin mausteisiin, maitoon, useimpiin hedelmiin ja marjoihin, moniin lääkkeisiin jne. Allergiat ovat valitettavasti yleistyneet kaiken aikaa.
[/quote]
Sinähän juuri yleistät oman allergiasi kaikkien ongelmaksi? Ei kukaan sinua pakota syömään asioita joille olet oikeasti allerginen, eikä edes sellaista mistä et vain pidä. Mutta nirsoilu on ikävä kyllä yleistynyt, enkä tajua miksi ei voi vaan rehellisesti sanoa ettei pidä jonkin asian mausta.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:44"] [quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:35"]Itseasiassa aliarvion suomalaisten lihankulutuksen. Lihaa syödään keskimäärin vuodessa 77,1kg/henkilö (vuoden 2013 määrä) eli yli 200g/päivä. Ihan järkyttävä määrä, kun miettii, että tuo on keskiarvo eli mukana on kasvisyöjät ja lapsetkin. [/quote] Sota-aikoina syötiin max 7kg/VUODESSA ja hengissä pysyttiin. [/quote] Sekö on elämäsi tarkoitus? Pysyä hengissä? [/quote] Onhan se hyvä pysyä hengissä jotta voi nauttia elämästä, mutta minä en saa nautintoani muiden kärsimyksestä. Tuo lause kuvasti sitä kuinka jotkut älykääpiöt luulee KUOLEVANSA jos ei saa 7kg lihaa joka päivä.
[/quote]
Kuka on sanonut tarttevansa joka päivä lihaa? Kyllä meillä uppoaa kala,äyriäiset, kananmunat ym. tosi hyvin ja kalaa etenkin syödään paljon. Ja kaikista parasta olisi jos lihan saisi metsästä riistana/lintuina, en muuta söisikään.
[/quote]
[/quote]
Juu, mutta ne eivät ole punaista lihaa, mikä on palstan vegaanien ja muiden hihhuleiden mielestä Belsebuupin keksintöä ravinnoksi
Toinen tykkää äiditä ja toinen tyttärestä. Sama juttu kasvis- ja liharuokien kanssa. Noin niinku kärjistäen.
Pidä sinä lihaton lokakuu ja mies kokkaa itelleen liharuoat tai syö muualla. Mikä on ongelma?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:25"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:08"]En ymmärrä, miksi jotkut (kiihko?)kasvissyöjät loukkaantuvat tässä ketjussa verisesti siitä, jos ihminen ei pysty allergioiden tai muiden terveysongelmien takia syömään kasviksia. Itse pystyn syömään kasviksista ainoastaan vihreitä papuja ja kuorittua kurkkua. Hedelmistä menee ainoastaan banaani ja omena keitettynä ja marjoista keitetty mustikka. Kyllä tällaisella ruokavaliolla pitää valitettavasti lihaa syödä (ei tosin sian- tai lampaanlihaa, elimistö ei kestä niitäkään)... [/quote] Kuinka yleistä on että joku on lähes kaikelle pahasti allerginen? Tämänkin ketjun perusteella 99% sekasyöjistä. Mummini oli aina allerginen kaikelle mistä ei sillä hetkellä sattunut pitämään, jotain lapsuuden traumoja kun äitee pakotti syömään lautasen tyhjäksi. Suomalaiset ovat tunnetusti huonoja syömään kasviksia ja opettavat tämän tavan jälkikasvulleenkin. [/quote] Älä viitsi yleistää. Minä pitäisin kasviksista enkä todellakaan voi allergioille mitään. Ne kun eivät rajoitu vain kasviksiin, vaan myös viljoihin, useimpiin mausteisiin, maitoon, useimpiin hedelmiin ja marjoihin, moniin lääkkeisiin jne. Allergiat ovat valitettavasti yleistyneet kaiken aikaa. [/quote] Sinähän juuri yleistät oman allergiasi kaikkien ongelmaksi? Ei kukaan sinua pakota syömään asioita joille olet oikeasti allerginen, eikä edes sellaista mistä et vain pidä. Mutta nirsoilu on ikävä kyllä yleistynyt, enkä tajua miksi ei voi vaan rehellisesti sanoa ettei pidä jonkin asian mausta.
[/quote]
Enpäs yleistä. Totean vain olevani allerginen, enkä siksi pystyisi noudattamaan kasvisruokavaliota. Enkä ymmärrä, miksi ihmiset loukkaantuvat tästä. Valitettavasti on sitäkin tehty, koska jotkut eivät esimerkiksi usko, että ihminen voi olla niinkin tavalliselle asialle kuin porkkanalle allerginen. Sinäkin vihjailet "oikeasti allerginen". Kuka muka on "leikisti allerginen"?En ole nirso ihminen, joten minun ei tarvitse vedota tähän.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:25"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:08"]En ymmärrä, miksi jotkut (kiihko?)kasvissyöjät loukkaantuvat tässä ketjussa verisesti siitä, jos ihminen ei pysty allergioiden tai muiden terveysongelmien takia syömään kasviksia. Itse pystyn syömään kasviksista ainoastaan vihreitä papuja ja kuorittua kurkkua. Hedelmistä menee ainoastaan banaani ja omena keitettynä ja marjoista keitetty mustikka. Kyllä tällaisella ruokavaliolla pitää valitettavasti lihaa syödä (ei tosin sian- tai lampaanlihaa, elimistö ei kestä niitäkään)... [/quote] Kuinka yleistä on että joku on lähes kaikelle pahasti allerginen? Tämänkin ketjun perusteella 99% sekasyöjistä. Mummini oli aina allerginen kaikelle mistä ei sillä hetkellä sattunut pitämään, jotain lapsuuden traumoja kun äitee pakotti syömään lautasen tyhjäksi. Suomalaiset ovat tunnetusti huonoja syömään kasviksia ja opettavat tämän tavan jälkikasvulleenkin. [/quote] Älä viitsi yleistää. Minä pitäisin kasviksista enkä todellakaan voi allergioille mitään. Ne kun eivät rajoitu vain kasviksiin, vaan myös viljoihin, useimpiin mausteisiin, maitoon, useimpiin hedelmiin ja marjoihin, moniin lääkkeisiin jne. Allergiat ovat valitettavasti yleistyneet kaiken aikaa. [/quote] Sinähän juuri yleistät oman allergiasi kaikkien ongelmaksi? Ei kukaan sinua pakota syömään asioita joille olet oikeasti allerginen, eikä edes sellaista mistä et vain pidä. Mutta nirsoilu on ikävä kyllä yleistynyt, enkä tajua miksi ei voi vaan rehellisesti sanoa ettei pidä jonkin asian mausta.
[/quote]
Enpäs yleistä. Totean vain olevani allerginen, enkä siksi pystyisi noudattamaan kasvisruokavaliota. Enkä ymmärrä, miksi ihmiset loukkaantuvat tästä. Valitettavasti on sitäkin tehty, koska jotkut eivät esimerkiksi usko, että ihminen voi olla niinkin tavalliselle asialle kuin porkkanalle allerginen. Sinäkin vihjailet "oikeasti allerginen". Kuka muka on "leikisti allerginen"?En ole nirso ihminen, joten minun ei tarvitse vedota tähän.
[/quote]
Vedät rivien välistä syitä loukkaantua, otan osaa. Kuten sanoin, kukaan ei sinua pakota, joten ei tarvitse alkaa keulimaan.
Leikisti allergisia on paljonkin. Itsekin olin lapsena, jotta ei tarvinnut syödä punaista paprikaa keitettynä. Ja tiedän ihmisiä jotka toimivat samoin aikuisina, jotta ei tarvitse alkaa selittelemään nirsoiluaan.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Juu, mutta ne eivät ole punaista lihaa, mikä on palstan vegaanien ja muiden hihhuleiden mielestä Belsebuupin keksintöä ravinnoksi
[/quote]
Ei vegaanille ole mitään väliä, minkä väristä liha on. Kyse on siitä, tuleeko se liha kärsimyskykyisestä yksilöstä, jolle mun etiikan mukaan ei saa aiheuttaa kärsimystä eikä kuolemaa ellei se ole oman elämän ylläpitämisen kannalta täysin välttämätöntä (en siis tietenkään pidä vääränä sitä, että mieluummin tappaisi ja söisi jonkun toisen kuin kuolisi itse nälkään, tai sitä, että tappaa itsepuolustukseksi jonkun kimppuun hyökänneen).
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 10:17"]
Koska en jaksa jos en saa kunnolla proteiineja. Olen soijalle sitäpaitsi allerginen.
[/quote]Mikä määrä proteiinia on "kunnolla"?
Näissä ketjuissa käy yleensä paljon soija-allergisia ihmisiä, vaikka allergian yleisyys on 0,4% ja suurin osa pääsee allergiasta eroon viimeistään kymmenvuotiaana.
Soija-allergikot vetävät myös tyytyväisenä hampurilaisia pikaruokapaikoissa, vaikka sämplyät ja ranskikset ja joskus rasvakin sisältävät soijaa.
[/quote]
Moni soija-allergikko sietää soijaa pienissä määrissä mutta ei voi kuitenkaan korvata lihan osuutta ruokavaliossa kokonaan soijalla. Kerro mistä mä sitten saisin proteiinit kun en käytä maitotuotteita ja olen allerginen pähkinöille, mateleille ja pavuille sekä herneille.
[/quote]
Siemenet, sienet, quorn, munat (ei ole pakko siirtyä heti vegaaniksi), seitan...
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:47"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei vegaanille ole mitään väliä, minkä väristä liha on. Kyse on siitä, tuleeko se liha kärsimyskykyisestä yksilöstä, jolle mun etiikan mukaan ei saa aiheuttaa kärsimystä eikä kuolemaa ellei se ole oman elämän ylläpitämisen kannalta täysin välttämätöntä (en siis tietenkään pidä vääränä sitä, että mieluummin tappaisi ja söisi jonkun toisen kuin kuolisi itse nälkään, tai sitä, että tappaa itsepuolustukseksi jonkun kimppuun hyökänneen).
[/quote]
Ja mulle on vegaanin mielipiteet aivan se ja sama, ei vaikuta ruokalautasen sisältöön millään tapaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sinäkään et siinä mussuttaisi, jos esi-isäsi eivät olisi syöneet lihaa, jopa raakana ;)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:38"]
Kun siitä proteiinista aina jaksetaan jauhaa. Kuinka moni teistä AV-mammoista oikeasti syö jotain kokolihaa päivittäin? Lihapullissa proteiinipitoisuus on jotain 12% ja makkaroissa vielä vähemmän. Kuinka paljon lihaa on oikeasti esim. jossain lihakeitossa?
Ei sitä proteiinia nyt ihan himomääriä tarvitse. Päivittäisen tarpeen saa jo melkein aamupuurosta, kun lisää puuroon leseitä ja hamppurouhetta.
[/quote]
Et taida paljoa urheilla? Koska harva ihminen edes kykenee syödä niin paljoa että saa tarpeellisen proteiini määrän ruoasta
[/quote]
Eihän tossa ole mitään järkeä. Miksi ihminen olisi evoluution myötä kehittynyt sellaiseksi, että ei pysty saamaan tarvittavaa proteiinimäärää normaalista ruokamäärästä? Kyllä sellainen laji olis jo aikoja sitten kuollut pois.
Ihmisen "luontaista" ruokavaliota ois kaiketikin syödä kaikki eteen osuvat hedelmät, pähkinät, juuret, siemenet, hyönteiset, äyriäiset ja muut pikkuotukset.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:42"]
Mä en kasvissyöjänä oleta, että kaikki rupeaisi kasvisruokavaliolle. Mutta sitä en tajua, miksi lihaa pitää syödä päivittäin ja jopa useamman kerran päivässä? Eihän se ole enää terveellistäkään eikä edes minkään "perinteen" mukaista (kun joskus väitetään, että lihansyönti kuuluu suomalaiseen ruokakulttuuriin).
Opetelkaa tekemään maistuvia kasvisruokia ja syökää niitä vaikka kolmena päivänä viikossa. Tekee hyvää keholle, maailmalle ja ehkä kukkarollekin ;)
Ja jos kasvisruokaa syö vain sen pari-kolme kertaa viikossa niin ei tarvii huolehtia niistä ravintoaineistakaan, eikä tarvitse syödä sitä täällä paljon parjattua soijaa. Miltä kuulostaa kikhernepihvit, paputäytteiset tortillat, grillatut kasvikset ja vuohenjuusto, intialainen linssicurry...?
[/quote]
Olen allerginen herneille ja pavuille samoin osalle mausteista kuten curry. Lisäksi en käytä allergian takia mitään maitotuotteita, joten en söisi vuohenjuustoakaan kuten en muitakaan juustoja. Olen myös allerginen perunalle, porkkanalle, palsternakalle, kiiville, omenalle mm.
Joten kyllä mun on vaan vähän pakko syödä lihaa, jotta saan edes jotakin ravintoa minäkin.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 10:17"]
Minä en syö kasvisruokaa, koska allergioideni takia (soija, vihannekset, hedelmät, viljat, pähkinät, siemenet...) ruokalistalle jäisi lähinnä riisi, jos päättäisin heittäytyä vegaaniksi.
[/quote]
Mitä sä sitten syöt? Lihaa (kala ja kana kuuluu tähän) ja riisiä? Mä en oikein ymmärrä tässä sitä, että eihän kasvissyöjät syö enempää kasviksia kuin sekasyöjätkään? Se suositushan on ihan sama vähintään puoli kiloa päivässä, riippumatta onko kasvissyöjä vai sekassyöjä. Se erohan tulee vaan niistä proteiininlähteistä eli sen lihan sijaan syödään papuja, linssejä, kikherneitä, soijavalmisteita, seitania, pähkinöitä ja siemeniä. Kasviksia taas pitäis syödä ihan sama määrä riippumatta siitä, mitä toi aterian proteiinipitoisempi osuus on.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:47"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja mulle on vegaanin mielipiteet aivan se ja sama, ei vaikuta ruokalautasen sisältöön millään tapaa.
[/quote]
No mitä sinä täällä sitten mariset? Jos sinulle asia on selvä ja muuttumaton, niin mene sen ruokalautasesi ääreen ja elä tyytyväisenä. Kumma tyyppi. o_O
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 10:27"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 10:17"] Koska en jaksa jos en saa kunnolla proteiineja. Olen soijalle sitäpaitsi allerginen. [/quote]Mikä määrä proteiinia on "kunnolla"? Näissä ketjuissa käy yleensä paljon soija-allergisia ihmisiä, vaikka allergian yleisyys on 0,4% ja suurin osa pääsee allergiasta eroon viimeistään kymmenvuotiaana. Soija-allergikot vetävät myös tyytyväisenä hampurilaisia pikaruokapaikoissa, vaikka sämplyät ja ranskikset ja joskus rasvakin sisältävät soijaa. [/quote] Moni soija-allergikko sietää soijaa pienissä määrissä mutta ei voi kuitenkaan korvata lihan osuutta ruokavaliossa kokonaan soijalla. Kerro mistä mä sitten saisin proteiinit kun en käytä maitotuotteita ja olen allerginen pähkinöille, mateleille ja pavuille sekä herneille. [/quote] Siemenet, sienet, quorn, munat (ei ole pakko siirtyä heti vegaaniksi), seitan...
[/quote]
Hei en mä ole mikään tipu joka eläisi vain siemenillä! Ja toi sun seitanis on ihan paskaa. Yritän juuri parhaillaan muutenkin vähentää kotimaisen viljan syöntiä suolistoni takia enkä tosiaan alkais vasiten vielä jotakin vehnägluteenia suuhuni lappaamaan.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:48"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En mä oletakaan että ne vaikuttaa, ennenkuin lait muuttuu sellaisiksi, että se vaikutus näkyy siellä sun ruokalautasellakin ;) . Söisitkö muuten lihaa, jos eläinten tappaminen tuollalailla oman nautinnon vuoksi olisi laitonta?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:47"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:36"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:33"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:53"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:52"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:44"] [quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:35"]Itseasiassa aliarvion suomalaisten lihankulutuksen. Lihaa syödään keskimäärin vuodessa 77,1kg/henkilö (vuoden 2013 määrä) eli yli 200g/päivä. Ihan järkyttävä määrä, kun miettii, että tuo on keskiarvo eli mukana on kasvisyöjät ja lapsetkin. [/quote] Sota-aikoina syötiin max 7kg/VUODESSA ja hengissä pysyttiin. [/quote] Sekö on elämäsi tarkoitus? Pysyä hengissä? [/quote] Onhan se hyvä pysyä hengissä jotta voi nauttia elämästä, mutta minä en saa nautintoani muiden kärsimyksestä. Tuo lause kuvasti sitä kuinka jotkut älykääpiöt luulee KUOLEVANSA jos ei saa 7kg lihaa joka päivä. [/quote] Kuka on sanonut tarttevansa joka päivä lihaa? Kyllä meillä uppoaa kala,äyriäiset, kananmunat ym. tosi hyvin ja kalaa etenkin syödään paljon. Ja kaikista parasta olisi jos lihan saisi metsästä riistana/lintuina, en muuta söisikään. [/quote] Kala ja äyriäiset ovat myös lihaa. Ne eivät ole kasviksia. [/quote] Juu, mutta ne eivät ole punaista lihaa, mikä on palstan vegaanien ja muiden hihhuleiden mielestä Belsebuupin keksintöä ravinnoksi [/quote] Ei vegaanille ole mitään väliä, minkä väristä liha on. Kyse on siitä, tuleeko se liha kärsimyskykyisestä yksilöstä, jolle mun etiikan mukaan ei saa aiheuttaa kärsimystä eikä kuolemaa ellei se ole oman elämän ylläpitämisen kannalta täysin välttämätöntä (en siis tietenkään pidä vääränä sitä, että mieluummin tappaisi ja söisi jonkun toisen kuin kuolisi itse nälkään, tai sitä, että tappaa itsepuolustukseksi jonkun kimppuun hyökänneen). [/quote] Ja mulle on vegaanin mielipiteet aivan se ja sama, ei vaikuta ruokalautasen sisältöön millään tapaa. [/quote] No mitä sinä täällä sitten mariset? Jos sinulle asia on selvä ja muuttumaton, niin mene sen ruokalautasesi ääreen ja elä tyytyväisenä. Kumma tyyppi. o_O
[/quote]
En mä ole marissut. Eikö tämä ole keskustelupalsta? Vai saako tänne kirjoittaa vain vegaanit? Suahan se lihansyönti rassaa, mun puolesta ihmiset saa syödä ihan mikä itsestä parhaalta tuntuu
Minä olen pahasti allerginen suklaalle ja appelsiinille, lisäksi minulla todettiin maitoherkkyys kun olin vauva. Syön näitä kaikkia silti, koska rakastan niitä. En ole allerginen sanoille "vege" tai "soija".
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:25"]
[/quote]
Älä viitsi yleistää. Minä pitäisin kasviksista enkä todellakaan voi allergioille mitään. Ne kun eivät rajoitu vain kasviksiin, vaan myös viljoihin, useimpiin mausteisiin, maitoon, useimpiin hedelmiin ja marjoihin, moniin lääkkeisiin jne. Allergiat ovat valitettavasti yleistyneet kaiken aikaa.