Sivut

Kommentit (19202)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kylmäävää, miten moni ihminen puolustaa Miikaa.

Kukaan tervepäinen ihminen ei koe vähäisintäkään tarvetta valita Miikan ja Tuulan tapauksessa puoltaan, koska sekä Miika että Tuula ovat fiksuja ihmisiä, jotka ovat hoitaneet homman vallan mallikkaasti tosiasiat huomioiden.

Teidän puolten valitsijoiden kannattaisi vähän tulla ulos siitä ahtaasta mitättömästä maailmastanne, jotta ymmärtäisitte, että mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut. Koska elämässänne ei ole todellista sisältöä, yritätte luoda sitä rakentamalla keinotekoisia jännitteitä. Lähtekää vaikka opiskelemaan, niin saatte muuta ajateltavaa.

Puolta sen kummemmin valitsematta on pakko sanoa, että jos toinen katsoo huonoksi puolekseen vain se, että on "liian herkkä" "eikä osaa pitää puoliaan" ja toisen syyksi kaiken siitä lähtien että toinen ei osaa kuunnelle, niin osasiko hän itse sitten? Vai miten niitä väärinkäsityksiä sitten pääsi syntymään? T:vikaa kaikki. 

Tässä nyt kyllä olisi asiantuntioiden pitänyt laittaa M katsomaan omaa käytöstään nauhalta ja jos hän edelleen on sitä mieltä, että ainoa huono puoli on liika herkkyyn, niin mitä pirua????????

Itse en nähnyt ollenkaan herkkyyttä, saatika , että sitä olisi ollut liikaa. Piruilua ja nälvimistä kyllä, mutta ehkä se on sitä hänen tarkoittamaan herkkyyttä.

Joku vääristynyt minäkuva hällä tai sitten oikeasti ei näe itseään objektiivisesti. Olin suhteessa hetken itseään ylikiltiksi miellyttäjäksi kuvaavaksi mieheksi, joka oli kaikkea muuta. Näki itsensä kuitenkin aidosti sellaisena. Jotain traumadissoa taustalla, ja siksi näki itsensä erilailla kuin muut.

Mietipä sinä vain sitä kuvaa, mikä vastaa tuhatta sanaa.
Totuutta ei voi paeta. Kuva, joka on otettu Miikan ja Tuulan häistä, jossa "viaton morsian" ivallisesti ja voitonriemuisesti kävelee selkänsä kääntäen etäällä. Se kuva, minkä Miika näytti yhteistapaamisessa, on koko homman ydin.
Miikaa käytettiin vain ja ainoastaan hyväksi, että "vaimonsa" sai ilmaista mainosaikaa tinderiinsä.

Kyllä minä ainakin näin jo häissä Miikan sisimpään. Ihmettelin, mikä ihmeen keskenkasvuisen näköinen finninaama ja pojankloppi tuohon ohjelmaan on otettu. Hänen epävarmuutensa suorastaan paistaa kauas niin, että puistattaa. Tuula sentään on naisen näköinen ja hänen ei ole mikään velvollisuus vetää perässään murrosikäisen tasolle jäänyttä "aviomiestään", jonka muut ovat hänelle valinneet.

Finninaama? Onko meille näytetty eri miestä?

Minäkin ihmettelen, että kuka on nähnyt finninaaman?  Yritin etsiä ig-kuvia, joissa ei mielestäni näkynyt finnejä. Sekin kuva missä Miika on koirulinsa kanssa. En löytänyt täältä enää.

Joka löytää tai saa ne Ig.stä postatkaa niin katsotaan onko niitä finnejä?

Ainakin jossain television lähikuvassa näyttivät Miikan kaulaa ja leukaa ja silloin näkyi punainen syherö-iho, jossa muutamia näppylöitä. Ehkä tuo finninaama oli pikemminkin viittaus Miikan epävarmaan ja punastelevaan naamaan, josta tulee mieleen lähinnä teini-ikäinen.

Huomaatteko itse miten naurettaviksi noi ruotimiset ovat menneet? Punottavat syheröt jne...

• ylös 33
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käy yhtään kateeksi Niinaa. Lari on jotenkin hyytävä. Mitä pidempään paria näytetään sitä enemmän Niina vaipuu Lari-koodiin. Eli samaistaa itsensä Larin muottiin.

höpölöpö samanlaisia ovat. toki Lari on niin karismaattinen että on isosti esillä, ja siihen tarvitaan Niinan kaltainen ihminen rinnalle. Molemmat aivan supertyyppejä. toivon hyvää parisuhdetta heille.

Tämän parin kohdalla valitsijat ovat mahdollisesti onnistuneet. Kuitenkin varmaan aika monille ehdoton no-no tuollainen Larin kaltainen "aurinkokuningas". Ei ihan helpoimmasta päästä paritettava.

• ylös 21
  • alas 5
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Miika on mielestäni hyvin samaistuttava. Tunnistan hänessä samaa ajatusmaailmaa kuin itsessäni nuorena tyttönä. Hänessä on muutenkin jotakin hyvin suomalaiselle parisuhdekulttuurille tyypillistä: juroa, varautunutta. Kumppani on löytynyt ehkä kännissä jostain tilapäisessä yli-itsevarmuuden tilassa. Siitä eteenpäin yhdessäolo on piikikästä ja epävarmaa, ei iloa, ei uteliaisuutta, paljon olettamuksia.

Jälkeenpäin katsottuna oma toiminta hävettää. Asenteeni on ollut "minä tässä mökätän, sinun tehtäväsi on rakastaa minut ehjäksi ja houkutella ulos kuorestani" .

Tietenkin M &T tilanteessa on kyse siitäkin, kuinka toinen on joutunut aistimaan kuinka se toinen ei välitä. Kissan nostaminen pöydälle ja tilanteen nollaaminen oli aikuisen teko, joka varmasti tekee hyvää, vapauttaa ja saa arvioimaan toimintamallit uudestaan.

Toivon heille kaikkea hyvää, ja uskon, että heistä kummastakin tulee vielä upeita kumppaneita joillekin.

• ylös 36
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi, mutta näkisin Miikan yhdessä jonkun lihavan introvertin gootihtavan nörttitytön kanssa. Jotenkin Tuula on tyyliltäänkin aivan eri luokkaa kuin Miika. Tuulalle sopisi joku itseään 10 vuotta vanhempi herrasmies.

Siis todellakin, Tuulassa on sellaista aikuista Naista, joka voisi hyvin sopia yhteen jopa viisikymppisen miehen kanssa. Ja heitä riittää toisella ja kolmannella kierroksella. Eli Tuula baariin vaan ja Tinderissä ikärajaa ylemmäs, sieltä saat aikuisen miehen!

Miikalle taas sopisi joku hyvin, hyvin nuori nainen. Ehkä ihan parikymppinen. Silloin saisi olla aikuista miestä hänkin.

• ylös 13
  • alas 19
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on jäänyt sellainen kuva tuosta Miikan ja Tuulan häiden jälkeisestä ajasta että Tuula jotenkin pelästyi sitä miten voimakkaasti Miika puski päälle, sekä henkisesti että fyysisesti. Vaati tietynlaista parisuhdetta heti vaikka olivat tunteneet vasta muutamia päiviä. Tuula ei ehkä halunnut viheltää peliä samantien poikki ja yritti selittää asian varmaan sekä itselleen ja Miikalle niin että haluaa edetä hitaasti ja ensin tutustua. Ikäänkuin saadaakseen "aikalisän" ja jotta toinen ymmärtäisi että iholle ei nyt tarvitse kokoaikaa pyrkiä. Toivoa saattaa että puoliso olisi tässä kohtaa ymmärtänyt perääntyä, kuten esimerkiksi Sami teki. Taisi vain tässä nyt käydä niin muistaakseni että Miika loukkaantui verisesti tästä hengähdystauosta ja ainakin itseä tällainen "painostaminen" ajaisi vaan kauemmaksi. 

Eihän Miikassa sinänsä varmasti mitään "vikaa" ollut heti alussa, mutta tuo läheisyyteen painostaminen on kyllä voinut olla iso turn-off. Tuskin Tuula halusi niin pienestä viheltää peliä poikki mutta en itsekään haluaisi halailla ihmistä joka kokoajan kertoo miten haluaisi tietynlaista läheisyyttä. Naimisissa tai ei, vieras ihminen kuitenkin. 

Loppua kohden kyllä kun Miikan luonteenpiirteitä ja toimintatapoja paljastui, olisi Tuulan minunkin mielestäni kannattanut vetää vielä selkeämpi raja että nyt ei mitään jakoa, ihan jo heidän molempien vuoksi. Oli varmasti sitoutunut ja vaikuttaa luonteeltaan tosi sovittelevalta, tässä kohtaa tietty terve itsekkyys olisi ollut paikallaan. 

Mulle on naisena tässä tapauksessa red flag, jos mies olisi heti ensinäkemältä valmis lapsiin ja perheeseen tuntematta minua.
Silloin tilallani voisi olla kuka tahansa, ja tuntisin itseni arvottomaksi.
Anniina ja Villehän tutustuivat rauhassa ja ovat sanoneet, että oli vaan helppo olla.
Yksikään pari ei ole alttarilla päättänyt, että nyt tässä ollaan loppuelämä yhdessä.
Miika taitaa olla ohjelman ainoa osallistuja tähän asti, joka on sanonut, että hän ajatteli yltiöromanttisesti saavansa formaatissa elinikäisen kumppanin ja perheen, joista oli haaveillut.
Hirmu paineet Tuulalla kun Miikan ajatukset ovat selvinneet, toinen ei halua tutustua häneen ihmisenä, vaan objektina nimeltä vaimo.
En käsitä, miten noin naivisti ajatteleva ihminen kuin Miika on päässyt hakuseulasta läpi? Olisi tarvinnut todellisuuskatsauksen.

Molemmilla on oleet hakuehdoissa varmasti samaliset asiat listalla. On selvää että kaikki ajatukset ei ole samalla aikajanalla. Mutta kyllä Tuulakin on sanonut perhe on mieleessä. Hyvä pari kaikkea hyvää heille.

Kaikilla näillä ihmisillä jotka nyt oli EA mukana on varmaan ollut se ajatus, että perhe jollakin aikajanalla, mutta tuskin kukaan on ajatellut, että lapsetekoon mennään suoraan alttarilta. 

Paitsi tällä yhdellä. Kyllä aika monet ihmiset tietää, että haluavat lapsia, mutta ei nyt niin, että kun toisen näkee ekakerran on saman tien lasta tekemässä, kun siinä nyt sitten on se "vaimo" olipa hän sitten kuka tahansa.

Täytyyhän sitä ensin tutustua ihmiseen ja tietää, että tuo on se ihminen, jonka kanssa haluan lisääntyä.

Ei niin, että jahas, nyt mulla on tuossa asiatuntijan valitsema vaimo, ei muuta kuin lapsentekoon, turha tässä on ensin tutustua.

Niinhän tässä taisi yksi osallistuja olettaa että tämä menisi. Minun silmään näyttää että siinä tämän harhaluulon romahtamista seuranneessa suuttumisessa ja äksyilyssä on paljon myös sellaista yritystä minimoida häpeää siitä, että on erehtynyt näin isosti. Tää on sitten taas oma arvioni joka voi mennä pahasti metsäänkin, mutta tää pohjautuu myös siihen että koen olevani vähän samalla tavalla sosiaalisesti epävarma ja huono lukemaan ihmisiä kuin Miika (ainakin tosielämässä, telkkarin kauttahan ja kun itsellä ei ole mitään pelissä mä luen ihmisiä kuin avointa kirjaa kuten näkyy 😝), ja että itsellä ne tilanteet kun tajuaa jälkikäteen toimineensa 'sosiaalisesti oudosti' herättää vahvan halun joko puolustautua tai paeta. Toisen syyttäminen on yksi keino tehdä kumpaakin. Mua ärsyttää Miikan käytös ihan suunnattomasti, mutta toisaalta tunnen häntä kohtaan myös suurta empatiaa. Kyllä se siitä ❤

Juuri tämän tyyppiselle ihmiselle terapeutin kanssa oman reagoinnin purku olisi varmasti niin hyödyllistä.

Hän näkee itsensä herkkänä ja kilttinä ihmisenä. Varmaan onkin, ja on tullut väärin ymmärrettyä ja ehkä kiusattua. Niin sitten hän reagoi menemällä siilipuolustukseen pienimmästäkin luulosta ettei kelpaa. Ja piikit pystyssä. Hän ei itse varmasti hahmota, ettei se toiselle näyttäydy herkkyytenä eikä kiltteytenä, vaan äreytenä, vaativuutena ja piikittelynä. Vaikka varmaan sen taakse päästyä olisikin alun perin herkkä ihminen.

Varmaan oman käytöksen näyttäminen voisi avata sitä miltä se muille näyttää ja kuulostaa.

Kiltteyttä on vähän vaikeaa määritellä, ei riitä ettei ole tarkoituksella ilkeä. Kyllä sen lisäksi pitäisi myös pyrkiä toiselle hyvään. Se edellyttäisi, että ymmärtäisi tai edes pyrkisi ymmärtämään, mitä se toinen pitäisi hyvänä.

Ai että, kiitos tästä kommentista 😍

... ja piikkikuoren alla sitten itkeskeli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus:
Karlille löytyisi kyllä ottajia, en oikein ymmärrä miksi on tuossa suhteessa roikkunut.

Etkö ole katsonut ihan ekoja jaksoja, sillä Karl on kertonut sekä ennen parien kohtaamista että myös sen jälkeen, että naiset eivät ole olleet hänestä kiinnostuneita ja se on ollut hänelle todellinen ongelma. Että voi olla oikeasti tosi ekstraa ja sydäntä lämmittävää kun saa välillä noita söpöjä hymyjä ja muuta positiivista huomiota Venlalta.

Elämä on kyllä niin nurinkurista ja hankalaa: Mun mielestä se ainoa asia mikä Karlista puuttuu ollakseen hyvinkin viehättävä on semmonen tyyni itsevarmuus, joka hänellä näyttäisi olevan monen muun asian suhteen mutta ei naisten. Ja sit kun siitä naiset-ei-kiinnostu-musta -asenteesta on tavallaan tehnyt itselleen identiteetin, niin sehän vaan ruokkii itseään. Kun kyllähän sellainen anteeksipyytelemätön leppoisan itsevarma olemus viehättää useimpia ihmisiä ja saa herkemmin kiinnostumaan 🤷‍♀️ Varmaan ihan vaan siksi, että sellaisen ihmisen seurassa on keskimäärin niin helppo ja hyvä olla, kun ei tartte joka käänteessä varoa ja tukea toista.

Minussa on varmaan sen verran koulukiusaajaa että tunnistan nuo epävarmuudet tosi hyvin muissa: Karlissa on valtavasti kehollista epävarmuutta. Hän on kuitenkin hieno pitkä mies, voisi kantaa itseään ryhdikkäästi ja ylpeästi.

• ylös 30
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kiltteyttä on vähän vaikeaa määritellä, ei riitä ettei ole tarkoituksella ilkeä. Kyllä sen lisäksi pitäisi myös pyrkiä toiselle hyvään. Se edellyttäisi, että ymmärtäisi tai edes pyrkisi ymmärtämään, mitä se toinen pitäisi hyvänä.

Tää on niin hyvin sanottu, pitäisi ihan jokaisen meistä muistaa joka päivä. Että kuuntelisi toista, eikä olettaisi omista lähtökohdista käsin että mun hyvä on automaattisesti kaikkien hyvä.

Minusta tällä perusteella Tuula on oikeasti todella kiltti. Yrittää ymmärtää ja kannustaa mahdotonta.

• ylös 35
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus:
Karlille löytyisi kyllä ottajia, en oikein ymmärrä miksi on tuossa suhteessa roikkunut.

Etkö ole katsonut ihan ekoja jaksoja, sillä Karl on kertonut sekä ennen parien kohtaamista että myös sen jälkeen, että naiset eivät ole olleet hänestä kiinnostuneita ja se on ollut hänelle todellinen ongelma. Että voi olla oikeasti tosi ekstraa ja sydäntä lämmittävää kun saa välillä noita söpöjä hymyjä ja muuta positiivista huomiota Venlalta.

Elämä on kyllä niin nurinkurista ja hankalaa: Mun mielestä se ainoa asia mikä Karlista puuttuu ollakseen hyvinkin viehättävä on semmonen tyyni itsevarmuus, joka hänellä näyttäisi olevan monen muun asian suhteen mutta ei naisten. Ja sit kun siitä naiset-ei-kiinnostu-musta -asenteesta on tavallaan tehnyt itselleen identiteetin, niin sehän vaan ruokkii itseään. Kun kyllähän sellainen anteeksipyytelemätön leppoisan itsevarma olemus viehättää useimpia ihmisiä ja saa herkemmin kiinnostumaan 🤷‍♀️ Varmaan ihan vaan siksi, että sellaisen ihmisen seurassa on keskimäärin niin helppo ja hyvä olla, kun ei tartte joka käänteessä varoa ja tukea toista.

Minussa on varmaan sen verran koulukiusaajaa että tunnistan nuo epävarmuudet tosi hyvin muissa: Karlissa on valtavasti kehollista epävarmuutta. Hän on kuitenkin hieno pitkä mies, voisi kantaa itseään ryhdikkäästi ja ylpeästi.

Joskus tapaa ihmisiä joilla on noita täysin tarpeettomia epävarmuuksia. Tai siis näkee, että tyyppi on fiksu, kuuma ja läsnäoleva ( minusta Karl on tätä) mutta hän itse näkee itsensä kuin vääristyneestä peilistä.

Karl on oikein malliesimerkki. Tykkään hänestä jakso jaksolta enemmän, mutta vaikea sanoa miten olisko epävarmuus liian väsyttävää jos olisi hänen lähellään.

• ylös 37
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mietin vaan 2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kylmäävää, miten moni ihminen puolustaa Miikaa. Tuula on ollut ehkä etäinen ja vähän sellainen aspamaisen kohtelias, mutta Miikan vaatimukset ja odotukset Tuulaa kohtaan vaikuttavat suorastaan epäinhimilliseltä, esineellistäviltä ja lapsellisilta. Tuula ei kuuntele, Tuula on kylmä, Tuula on etäinen, Tuula on huono, Tuula ei osaa keskustella, Tuula ei ota häntä huomioon. Ja Miikan oma kehityskohde on, että voisi olla vähemmän herkkä ja oma itsensä. Pllleeeease.

Miika on välillä kommenteissaan töksähtelevä, mutta itse näkisin, että pettymys (joka purkautuu noina tunteina ja kommentteina) ei suinkaan johdu siitä, että Miikalla olisi ollut jotain ylisuuria odotuksia, joita Tuula "ei olisi täyttänyt", vaan yksinkertaisesti siitä, että Miika on ihan hereillä olevana heti alusta asti huomannut, ettei Tuula pidä hänestä. Ei ainakaan aviomiesmielessä, eikä kenties edes ystävämielessä?  

Miika olisi halunnut jonkun, joka pitää hänestä. Se on ihan ymmärrettävä toive. Tuula on niin alusta asti ja selvästi osoittanut, ettei Miika ole hänelle sopiva / mieluisa puolisovalinta, ettei aitoa tutustumista heidän välillään ole oikein missään vaiheessa edes päässyt edes käyntiin. 

Tämä ei tietysti ole Tuulankaan vika. Nämä kaksi eivät vaan sovi toisilleen. Siksi molemmat ovat hankalassa tilanteessa ja tuovat toisistaan niitä epämiellyttävämpiä ja vähemmän mairittelevia piirteitä esille. Jonkun toisen, itselleen sopivamman, puolisoehdokkaan seurassa molemmista olisi voinut tulla tässä ohjelmassa ihan toisenlainen kuva. 

No, onpa kumma ettei ihminen saa tuntea mitään, kun julkisesti häväistään ja hylätään. Miika on klaarannut mielettömän hyvin, kun vertaan itseeni, joka tuossa tilanteessa olisin tuhonnut vastapuoleni totaalisesti ja vielä tulevaisuutensakin.
Tämä on nimenomaan tunteita käsittelevä formaatti. On luonnotonta, jos Miikan olisi pitänyt sordiino päällä vaan inistä ja alistua :
"Jee, jee. Olen täysin p°°ka jätkä. Kiitos, kun sain vierailla Tuulan mainosshow'ssa."

Oot tosi pelottava ihminen 😳 Kannattaa ehkä etsiä apua jos se ettei saa vastakaikua romanttisille toiveilleen ottaa noin koville.

Kertokaas minulle mitä pelottavaa siinä on jos tämä asiaan vastannut olisi huutanut tai vaikka itkupotkuraivonnut lattialla? Pelkääkö ihmiset oikeasti toisten tunteita näin paljon, "oot tosi pelottava ihminen"? Tunneryöpyssä ihminen taantuu hetkeksi ikään kuin lapsen tasolle. Se ei ehkä ole ok, ja itsensä pitää pystyä keräämään, mutta jokaisen aikuisen olisi hyvä tietää tällainen perushomma tunteista. Parisuhde on se paikka, missä lapsuuden pettymykset helposti aktivoituvat ylimenevinå tunteina. Ei niitä pelätä tarvitse.

No ei ole normaalia, että tuhoaisi vastapuolen totaalisesti ja vielä hänen tulevaisuutensakin, jos ei saa tunteilleen vastakaikua. Kyllä tuollainen vaan on melkoisen pelottavaa.

Itse koen hyvin vastenmielisenä itkuporkuraivoamiset lattialla tms., ei sellainen kuulu aikuisen ihmisen käytökseen. Minulla on omat tunteeni, joita joskus pelkään, useimmiten en. En todellakaan jaksa elämääni draamaa toisen henkilön tunteista, jotka lyö yli. Te raivopäät ja draamakuninkaalliset ette oikeasti ymmärrä kuinka raskasta ja väsyttävää teidän tunteiden kanssa eläminen on. Ei siinä ole kysymys mistään pelosta, vaan ihan yksinkertaisesti siitä, että oon vaan ihan v***un tylsää elää jonkun oman elämänsä saippuatähden kanssa.

Vastasit minun kirjoitukseen, joten vastaan vaikka vähän turhalta vastailu välillä tuntuukin. Erikoiset johtopäätökset vedetty "minun" ja "meidän" elämästä, kun sanaa "te" käytät. En raivoa lattialla, enkä myöskään haistattele täällä tai muuallakaan v-sanalla. Nyt peiliin katsomisen paikka.

Itse viittasin lähinnä siihen, että jos toinen on suutuspäissään mokannut ja munannut vielä toisenkin tulevaisuuden (olen ymmärtänyt että Rosalle kävi näin). Mutta en tiedä tuon aiemman sanoista tarkemmin mitä tuhoamisella tarkoitti. Itselleni se olisi kyllä täystuho ja kasvojen menetys jos minulle tiuskittaisiin yms. isompaa tv:ssä. Kun vastasin, mietin lähinnä elämän syviä kriisejä, joissa esim. masentuneena itkee sikiöasennossa tai kuoleman kohdatessa. Täällä on rajallinen määrä selittää, mutta välillä ajattelen, että aikuiset ymmärtää vähemmälläkin kirjoittamisella. Ei näköjään ymmärretä. Puhuin tunteiden ymmärtämisestä ja tunnetaidoista. Toki tuhoamisesta en tarkemmin tiedä, mutta noin muuten elämään kuuluu myös vaikeatkin tunteet. Ja niitä käsitellään muulla tavalla kuin toisten päälle hyökkäämällä tai pelolla.

Mun on vaikea ymmärtää sua vaikka kuinka katsoisin peiliin 🥺 Mäkin vastaan tähän koska oon se joka sanoi että 'oot tosi pelottava ihminen' tuolle joka olisi halunnut "tuhota vastapuolen ja tämän tulevaisuudenkin". Mikä on mun mielestä pelottavaa. Edellisen kirjoittaja ymmärsin myös vastustavan ainoastaan epärakentavaa ja aggressiivista oman pahan olon kaatamista toisen niskaan, ei pahan olon ilmaisemista ja kohtaamista.

Tunteita ei kai kukaan oo sanonut hirveesti pelkäävänsä, tai välttelevänsä vaikeita tunteita, tiedä mistä sellainen ajatus tähän edes tuli. Mutta kuten sanoin, en ymmärrä sua.

"Te raivopäät" ja v-sana. Miten muuten nuo voi ottaa kuin loukkauksena? Mitä ymmärtämistä tässä on. Mutta ei sillä nyt ole niin väliä, turha jankata, sitä täällä on ollut liikaa.

Ymmärsin sanan "tuhoaisin" samana kuin "olisin flipannut täysin" eli enemmän kuvainnollisena tai ajatuksena tyyliin Rosan kaltaisista ylilyönneistä. Jos kyseessä on joku oikea tuhoaja = vaarallinen, niin sitten en tiedä mitä tarkoitti. Tuskin sellaisia edes täällä kannattaa puhua. Toki aina voi olla trolleja, jotka vain huvikseen katsovat saavatko keskusteluun eloa. Ehkä niin oli nytkin.

Tunteista en ala enää selittämään, voi olla että osalla on niin vähän elämänkokemusta, että lyhistyminen maahan (masennus, sairauden puhkeaminen jne) ja tiuskiminen tai huuto ovat ihan absurdeja. Itselläni jo pelkästään työpaikalla on ollut tilanteita missä esimies pisti niin kovaa luuta kurkkuun, että porukkaa tuli itkien hänen huoneestaan pois. Kaikkea voi olla olemassa ja puolison äksypuksupäivää voi ymmärtää paremmin jos on oikeasti elänyt elämää.

Mutta joo, en ymmärtänyt sitten minkä sorttisesta tuhoamisesta oli kyse. Minulle jo Miikan saama julkinen nöyryytys olisi ns. tuho, en kestäisi kyllä. Kaikille sanat tarkoittaa eri asioita.

• ylös 11
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus:

Joskus tapaa ihmisiä joilla on noita täysin tarpeettomia epävarmuuksia. Tai siis näkee, että tyyppi on fiksu, kuuma ja läsnäoleva ( minusta Karl on tätä) mutta hän itse näkee itsensä kuin vääristyneestä peilistä.

Karl on oikein malliesimerkki. Tykkään hänestä jakso jaksolta enemmän, mutta vaikea sanoa miten olisko epävarmuus liian väsyttävää jos olisi hänen lähellään.

Kyllä lapselle pystyy ohjelmoimaan epävarmuuksia ja huonon itsetunnon aika helpollakin. Niistä vie joskus vuosikymmeniä oppia eroon. Tämän takia ottaa päähän esim Miikan haukkujat. Joku ihokin, onko se yksilön oma vika....? Ja muutenkaan päätä ei varmaan saa terapioitua kuntoon tämän kauden aikana, joten lätinä omasta vastuusta tai terapiasta ei ole tämän päivän asia. Opiksi voi ottaa, mutta täällä on nyt viikkotolkulla mollattu vuoroin Miikaa, vuoroin Karlia. Mikä siinä on se tavoite? Saako Miika ihmisillä omat epävarmuushaavat punoittamaan ja siihen reagoidaan ivalla?

• ylös 35
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tää on niin hyvin sanottu, pitäisi ihan jokaisen meistä muistaa joka päivä. Että kuuntelisi toista, eikä olettaisi omista lähtökohdista käsin että mun hyvä on automaattisesti kaikkien hyvä.

Lässyn lässyn tekopyhää sössötystä.

• ylös 5
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mietin vaan 2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kylmäävää, miten moni ihminen puolustaa Miikaa. Tuula on ollut ehkä etäinen ja vähän sellainen aspamaisen kohtelias, mutta Miikan vaatimukset ja odotukset Tuulaa kohtaan vaikuttavat suorastaan epäinhimilliseltä, esineellistäviltä ja lapsellisilta. Tuula ei kuuntele, Tuula on kylmä, Tuula on etäinen, Tuula on huono, Tuula ei osaa keskustella, Tuula ei ota häntä huomioon. Ja Miikan oma kehityskohde on, että voisi olla vähemmän herkkä ja oma itsensä. Pllleeeease.

Miika on välillä kommenteissaan töksähtelevä, mutta itse näkisin, että pettymys (joka purkautuu noina tunteina ja kommentteina) ei suinkaan johdu siitä, että Miikalla olisi ollut jotain ylisuuria odotuksia, joita Tuula "ei olisi täyttänyt", vaan yksinkertaisesti siitä, että Miika on ihan hereillä olevana heti alusta asti huomannut, ettei Tuula pidä hänestä. Ei ainakaan aviomiesmielessä, eikä kenties edes ystävämielessä?  

Miika olisi halunnut jonkun, joka pitää hänestä. Se on ihan ymmärrettävä toive. Tuula on niin alusta asti ja selvästi osoittanut, ettei Miika ole hänelle sopiva / mieluisa puolisovalinta, ettei aitoa tutustumista heidän välillään ole oikein missään vaiheessa edes päässyt edes käyntiin. 

Tämä ei tietysti ole Tuulankaan vika. Nämä kaksi eivät vaan sovi toisilleen. Siksi molemmat ovat hankalassa tilanteessa ja tuovat toisistaan niitä epämiellyttävämpiä ja vähemmän mairittelevia piirteitä esille. Jonkun toisen, itselleen sopivamman, puolisoehdokkaan seurassa molemmista olisi voinut tulla tässä ohjelmassa ihan toisenlainen kuva. 

No, onpa kumma ettei ihminen saa tuntea mitään, kun julkisesti häväistään ja hylätään. Miika on klaarannut mielettömän hyvin, kun vertaan itseeni, joka tuossa tilanteessa olisin tuhonnut vastapuoleni totaalisesti ja vielä tulevaisuutensakin.
Tämä on nimenomaan tunteita käsittelevä formaatti. On luonnotonta, jos Miikan olisi pitänyt sordiino päällä vaan inistä ja alistua :
"Jee, jee. Olen täysin p°°ka jätkä. Kiitos, kun sain vierailla Tuulan mainosshow'ssa."

Miten sairas täytyy ihmisen olla, että hän voi kuvitella, että hänellä on oikeus tuhota "vastapuoli", eli hänelle asiantuntuoiden valitsema, tilanteeseen täysin syytön ihminen. 

Eikä sekään riitä, vaan koko "vastapuolen" tulevaisuuskin olisi pitäänyt tuhota.

Kylmäävä kommetti.

Tuula ja hänen elämänsä olisi pitäyt tuhota sen takia, että asiantuntijat valitsivät hänet Miikan pariksi ja kun Miika ei näin tehnyt hän sitten on erityisen hyvä ihminen?

Toivottavasti tuon kommentin kirjoittaja ei ikinä hakeudu tähän ohjelmaan, muutenhan siinä jollekin raukalle"vastapuolelle" kävisi tosi surkeasti. 

Eikä taitaisi muillakaan keinoilla löytyneellä kumppanilla olla hyvä tulevaisuus edessä, jos uskaltaisi tuon kirjoittajan jättää tai ei hänen toiveitaan täyttäisi. 

Ei kannata ohittaa itse kirjoituksen ydintä, siirtymällä taivastelemaan, mitä kirjoittaja tekisi, vaan sitä,

että Miika oli pelkkä statisti Tuulan mainosshowssa.

• ylös 6
  • alas 19
Vierailija

[quote=Vierailija]Myös Tuula olisi hääpäivän saanut vedettyä kenen tahansa kanssa ihan sujuvasti ja toinen olisi ollut että mahtava päivä kunnes silmät avautuu seuraavana päivänä. Tuossa parissa asiantuntijat menivät niin metsään[/quote

Käytät verbiä vedettyä, kuin olisi pitänyt olla vedätettyä.
Tuula vedätytti ja uunotti mennen tullen täysin kylmäverisesti ja laskelmoidusti Miikaa ja koko tuotantoryhmää, saaden ilmaiset bileet ja ilmaista mainosaikaa. Ei mitään muuta ollutkaan hakemassa.
Avatkaa naiivit jo silmänne ja herätkää todellisuuteen.

• ylös 13
  • alas 48
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kukaan tervepäinen ihminen ei koe vähäisintäkään tarvetta valita Miikan ja Tuulan tapauksessa puoltaan, koska sekä Miika että Tuula ovat fiksuja ihmisiä, jotka ovat hoitaneet homman vallan mallikkaasti tosiasiat huomioiden.

Teidän puolten valitsijoiden kannattaisi vähän tulla ulos siitä ahtaasta mitättömästä maailmastanne, jotta ymmärtäisitte, että mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut. Koska elämässänne ei ole todellista sisältöä, yritätte luoda sitä rakentamalla keinotekoisia jännitteitä. Lähtekää vaikka opiskelemaan, niin saatte muuta ajateltavaa.

Puolta sen kummemmin valitsematta on pakko sanoa, että jos toinen katsoo huonoksi puolekseen vain se, että on "liian herkkä" "eikä osaa pitää puoliaan" ja toisen syyksi kaiken siitä lähtien että toinen ei osaa kuunnelle, niin osasiko hän itse sitten? Vai miten niitä väärinkäsityksiä sitten pääsi syntymään? T:vikaa kaikki. 

Tässä nyt kyllä olisi asiantuntioiden pitänyt laittaa M katsomaan omaa käytöstään nauhalta ja jos hän edelleen on sitä mieltä, että ainoa huono puoli on liika herkkyyn, niin mitä pirua????????

Itse en nähnyt ollenkaan herkkyyttä, saatika , että sitä olisi ollut liikaa. Piruilua ja nälvimistä kyllä, mutta ehkä se on sitä hänen tarkoittamaan herkkyyttä.

Joku vääristynyt minäkuva hällä tai sitten oikeasti ei näe itseään objektiivisesti. Olin suhteessa hetken itseään ylikiltiksi miellyttäjäksi kuvaavaksi mieheksi, joka oli kaikkea muuta. Näki itsensä kuitenkin aidosti sellaisena. Jotain traumadissoa taustalla, ja siksi näki itsensä erilailla kuin muut.

Totuutta ei voi paeta. Kuva, joka on otettu Miikan ja Tuulan häistä, jossa "viaton morsian" ivallisesti ja voitonriemuisesti kävelee selkänsä kääntäen etäällä. Se kuva, minkä Miika näytti yhteistapaamisessa, on koko homman ydin.
Miikaa käytettiin vain ja ainoastaan hyväksi, että "vaimonsa" sai ilmaista mainosaikaa tinderiinsä.

Kyllä minä ainakin näin jo häissä Miikan sisimpään. Ihmettelin, mikä ihmeen keskenkasvuisen näköinen finninaama ja pojankloppi tuohon ohjelmaan on otettu. Hänen epävarmuutensa suorastaan paistaa kauas niin, että puistattaa. Tuula sentään on naisen näköinen ja hänen ei ole mikään velvollisuus vetää perässään murrosikäisen tasolle jäänyttä "aviomiestään", jonka muut ovat hänelle valinneet.

Minäkin ihmettelen, että kuka on nähnyt finninaaman?  Yritin etsiä ig-kuvia, joissa ei mielestäni näkynyt finnejä. Sekin kuva missä Miika on koirulinsa kanssa. En löytänyt täältä enää.

Katselin myös ig kuvia. Puhdas iho joka kuvassa. Mielyttävä mies varmasti saa monta treffi pyyntöä jos ei jatka Tuulan kanssa. Eniten saanut ig seraajia suhteessa siihen mitä oli kun ohjelma alkoi.

En tiedä, onko enää luettavissa, mutta joku vertasi tätä uutta Miikaa parran kanssa instassa ihan nuoreksi Errol Flynniksi. Eikä suinkaan pilkaten.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Katselin myös ig kuvia. Puhdas iho joka kuvassa. Mielyttävä mies varmasti saa monta treffi pyyntöä jos ei jatka Tuulan kanssa. Eniten saanut ig seraajia suhteessa siihen mitä oli kun ohjelma alkoi.

Miellyttävä mies varmasti saa useita treffipyyntöä. Tätä sankaria vaan ei voi miellyttäväksi kuvailla hyvällä tahdollakaan. 

No, eipähän ainakaan haise vanhalle viinalle, kuten juoppo Tuula.

T on kaukana juoposta mutta hallitsee kyllä tapakulttuurin ja siihen kuuluvat juhlajuomat

• ylös 13
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi, mutta näkisin Miikan yhdessä jonkun lihavan introvertin gootihtavan nörttitytön kanssa. Jotenkin Tuula on tyyliltäänkin aivan eri luokkaa kuin Miika. Tuulalle sopisi joku itseään 10 vuotta vanhempi herrasmies.

Siis todellakin, Tuulassa on sellaista aikuista Naista, joka voisi hyvin sopia yhteen jopa viisikymppisen miehen kanssa. Ja heitä riittää toisella ja kolmannella kierroksella. Eli Tuula baariin vaan ja Tinderissä ikärajaa ylemmäs, sieltä saat aikuisen miehen!

Miikalle taas sopisi joku hyvin, hyvin nuori nainen. Ehkä ihan parikymppinen. Silloin saisi olla aikuista miestä hänkin.

Ei missään nimessä nuorta naista Miikalle, nainen saisi valtavat traumat ja ikävän käsityksen parisuhteesta!

Jos ylipäänsä joku voi Miikan kanssa olla, sen pitäisi olla niin hyvin itsensä tunteva ja niin vahvalla itsetunnolla varustettu ettei nuo Miikan marttyyripelit häntä vahingoittaisi.

Mutta en ihan äkkiä keksi miksi kukaan lähtisi rikkomaan itseään noin vaativan ihmisen kanssa. Miikalla ei ole oikein mitään annettavaa, eikä hän ole fyysisestikään kovin viehättävä. Huumorikin on kuivaa ja dissaavaa.

Epäreilua ja liian kovasti sanottu. Ensinnäkin, uskaltaisin jopa veikata, että tämän kokemuksen ja myllytyksen kautta tuo nuori mies relaa, hellittää siilipuolustuksesta ja hieman aikuistuu. Siinä on jo paljon paremmat lähtökohdat parisuhteelle. Toisekseen,  arvaukseni on, että hän voi olla hyvinkin intohimoinen kun saa toiseen sen kosketusyhteyden, jota nyt ei ole ollut.

Oman kokemukseni mukaan introvertit voivat olla vaikka mitä kun pääsee heidän lähelleen.

• ylös 15
  • alas 16
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miika on tyypillinen jännittäjätyyppi.
Pikku näkäräiset olisi rentouttaneet.

Eikun ukko humalaan!

• ylös 10
  • alas 5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.