Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (5874)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venla tyrmäsi Karlin kokemuksen, koska hänen pointti oli, että ei Karl ole
ei-kiinnostava. Että jokin tuossa Karlin tulkinnassa mättää, että Karl luo itse itsestään sellaisen kuvan. Karlin "ei musta kukaan välitä" ei varmasti ole kivaa kuultavaa tuoreelle vaimolle. Itse ajattelisin että "eikö, no ilmankos mua ahdistaa jos kerta muutkaan ei ole tykänneet."

No se on lähinnä vaimon päänsärky, jos ei kestä rehellistä kuvausta omasta kokemuksestaan. Vai meinaatko, että Karlin olisi pitänyt esittää itsevarmaa naistenkaatajaa, jotta tuoretta vaimoa ei olisi ahdistanut?

Minusta tuo avautuminen oli Karlilta hyvin rohkeaa, kun ottaa huomioon miten vähän aikaa ovat siinä vaiheessa tunteneet. Venla sitten veti maton alta ja näytti, että "etpä kelpaa nytkään", koska minä en tykkää siitä, että mies on herkkä ja epävarma. 

No suhteessa on aina kaksi ja se on molemmille päänsärky, jos toinen voi huonosti.

Mutta tuo kohtaus ei mennyt noin. Venla tsemppasi Karlia sanoen: "sun pitäis ajatella, että sä oot spesiaali ja just sen takia, kun oot se kuka oot, ni ihmiset kiinnostuu susta."
Jotenkin ahdistavaa Venlana olisi rakentaa itselleen mies raunioista. Asiantuntijat ovat mokanneet.

• ylös 13
  • alas 18
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miika on vaan totaa todella sosiaalisesti totaa taitamaton

Joo, minusta on suorastaan vähän epäreilusti toimittu, kun hänet on otettu mukaan ohjelmaan. Tai ainakin paritus on selkeästi täysin vääränlainen. Miikaan voisi ehkä ihastua häntä nuorempi ja kokemattomampi nainen, ei kukaan Tuulan kaltainen. Harmittaa molempien puolesta. Miksi näitä kiusallisia pareja tehdään :(

Ihmettelen samaa. Miksi laittaa yhteen ihmiset jotka eivät sovi toisilleen. Ymmärrän sen että ohjelmalle täytyy saada katsojia mutta kyse on kuitenkin osallistujien elämästä.

Hah! Etpä sinä voi parin jakson perusteella tietää kuka sopii ja kuka ei. Ensinnäkin jaksoissa näytetään vain muutama minuutti parien elämää ja sekin pitkälti käsikirjoitettua "istukaa nyt siinä penkillä ja puhukaa aiheesta x" tyyppistä näkymää. Toisekseen sinä et tunne osallistujia lainkaan etkä mitä luultavimmin ole koskaan heitä tavannut. Se vain vahvistaa sitä, että et mitenkään voi tietää sopivatko he toisilleen vai eivät. He eivät tiedä sitä itsekään vielä tuossa häämatkavaiheessa. 

Yritä nyt vaan hyväksyä se että sinä ja Tuula olitte niin erilaisia että ette sopineet toisilleen. Löydät varmasti sinulle sopivamman naisen.

Jonnepieni, vaikka sinusta varmasti olisi coolia jutella täällä tv:stä tutun "julkkiksen" kanssa, totuus on, että Miikalla on parempaakin tekemistä kuin vängätä täällä sinun kanssasi :D Koeta nyt vaan hyväksyä se tosiasia, että pääosin kanssakirjoittelijasi ovat meitä av-mammoja, joilla ei ole parempaa tekemistä kuin roikkua täällä :D

• ylös 23
  • alas 8
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei-kiinnostava. Että jokin tuossa Karlin tulkinnassa mättää, että Karl luo itse itsestään sellaisen kuvan. Karlin "ei musta kukaan välitä" ei varmasti ole kivaa kuultavaa tuoreelle vaimolle. Itse ajattelisin että "eikö, no ilmankos mua ahdistaa jos kerta muutkaan ei ole tykänneet."

No se on lähinnä vaimon päänsärky, jos ei kestä rehellistä kuvausta omasta kokemuksestaan. Vai meinaatko, että Karlin olisi pitänyt esittää itsevarmaa naistenkaatajaa, jotta tuoretta vaimoa ei olisi ahdistanut?

Minusta tuo avautuminen oli Karlilta hyvin rohkeaa, kun ottaa huomioon miten vähän aikaa ovat siinä vaiheessa tunteneet. Venla sitten veti maton alta ja näytti, että "etpä kelpaa nytkään", koska minä en tykkää siitä, että mies on herkkä ja epävarma. 

No suhteessa on aina kaksi ja se on molemmille päänsärky, jos toinen voi huonosti.

Mutta tuo kohtaus ei mennyt noin. Venla tsemppasi Karlia sanoen: "sun pitäis ajatella, että sä oot spesiaali ja just sen takia, kun oot se kuka oot, ni ihmiset kiinnostuu susta."
Jotenkin ahdistavaa Venlana olisi rakentaa itselleen mies raunioista. Asiantuntijat ovat mokanneet.

K: "Niin mä olen asian kokenut"

V: "Siinä tapauksessa väärin observoitu! Tutkimus ei ole validi!"

En oikein osaa nähdä tuota tsemppaavana. Toki en olekaan sitä ihmistyyppiä, joille syy on aina miehessä ja nainen on aina virheetön. 

• ylös 34
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Haet siis aina syytä ahdistukseesi itsesi ulkopuolelta. Enpä ihmettele siinä tapauksessa, jos ahdistaa. Nimittäin oikea syy ahdistukselle löytyy kyllä ihan sieltä oman pääkopan sisältä. Toki kokemukset ovat siihen voineet vaikuttaa, mutta ei se ahdistus nyt missään nimessä ole sinulle pari päivää sitten esitellyn aviomiehen vika. Karlin aiemmat kokemukset eivät mitenkään voi olla syy Venlan ahdistukselle, koska Venlalla ei ole osaa eikä arpaa niihin. Kyllä se on ihan Venlan oma historia ja käsittelemättömät asiat, jotka siellä mielessä ahdistaa. Niin kuin on kaikilla muillakin. Ulkopuolisten syyttely on tyypillinen tapa yrittää vältellä asioiden todellista kohtaamista. Mutta vain sillä todellisella kohtaamisella voi ahdistus helpottaa. 

Vinkki: kannattaa välttää sanontaa "sä aina", se tuhoaa parisuhteen. Etkä edes tunne minua ja jo käytät ilmaisua.

Jos Uuno Turhapuron vaimo ahdistuu Uunosta, niin vika on vaimon päässä? Tämä asia selvä.

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eli miehen pitää esittää muuta kuin on, jotta vaimoa ei vaan rupea ahdistamaan liika rehellisyys. Sitten, jos erehtyy olemaan avoin ja rehellinen tyrmätään ihmisraunioksi jne. Voin kertoa, että eipä ole kovin ehjä sellainenkaan ihminen, joka ahdistuu kun kaikki ei olekaan ihanaa ja auvoista. 

• ylös 28
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Haet siis aina syytä ahdistukseesi itsesi ulkopuolelta. Enpä ihmettele siinä tapauksessa, jos ahdistaa. Nimittäin oikea syy ahdistukselle löytyy kyllä ihan sieltä oman pääkopan sisältä. Toki kokemukset ovat siihen voineet vaikuttaa, mutta ei se ahdistus nyt missään nimessä ole sinulle pari päivää sitten esitellyn aviomiehen vika. Karlin aiemmat kokemukset eivät mitenkään voi olla syy Venlan ahdistukselle, koska Venlalla ei ole osaa eikä arpaa niihin. Kyllä se on ihan Venlan oma historia ja käsittelemättömät asiat, jotka siellä mielessä ahdistaa. Niin kuin on kaikilla muillakin. Ulkopuolisten syyttely on tyypillinen tapa yrittää vältellä asioiden todellista kohtaamista. Mutta vain sillä todellisella kohtaamisella voi ahdistus helpottaa. 

Vinkki: kannattaa välttää sanontaa "sä aina", se tuhoaa parisuhteen. Etkä edes tunne minua ja jo käytät ilmaisua.

Jos Uuno Turhapuron vaimo ahdistuu Uunosta, niin vika on vaimon päässä? Tämä asia selvä.

Enpä tiennytkään, että olen kanssasi parisuhteessa tai sellaista muodostamassa :D Kyllä se osin on vaimonkin päässä vika, jos miehestään ahdistuu. Miksi ihmeessä on valinnut sellaisen miehen, jos ei häntä siedä? Siis tuossa Uuno tapauksessa. Siinähän ei ollut kyse järjestetystä avioliitosta. Venlalle taasen: Miksi olet hakeutunut tällaiseen ohjelmaan, jos et kestä sitä, että mies ei olekaan sinun mielikuvissasi luomaasi ihannemiestä vastaava?

t. sama

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin ymmärrän Venlan ahdistuksen täysin. Karlin olemusta on vaivaannuttava katsoa, ihan tönkkö pökkelö oli heti kättelyssä, heittää tökeröitä kommentteja Venlalle ja tuntuu olevan isot suojamuurit päällä. Ei mitään rentoutta, kehonkielikin kankea ja torjuva, ei osaa ottaa toista huomioon. Tuollainen on omiaan ruokkimaan kenen tahansa toisenkin epävarmuutta. Henkilökohtaisesti pidän tuollaista käytöstä myös hyvin epäviehättävänä.

Kun tökeröistä kommenteista puhutaan niin katsopa se rantakohtaus. Saattaa hieman näkemys muuttua. Eihän se ole huonoa käytöstä, jos on ujo ja "tönkkö" ja varautunut. Mutta se todellakin on, jos lyttää toisen kokemukset vääriksi, vaikka ei edes tunne sitä toista tai hänen taustojaan ollenkaan. Tuollainen alistava käytös ei ainakaan auta sieltä suojamuurien takaa esiin tulemisessa, vaan päinvastoin saa aikaan entistä vahvempia suojamuureja. Älykäs ihminen olisi ollut kuunnellut ja pyrkinyt ymmärtämään toisen kokemusta sen sijaan, että tyrmää sen täysin, koska se ei sovi omaan ajatusmalliin.  

Eihän Venlan vastaanotto rantakohtauksessa mikään mallisuoritus tosiaan ollut, ihan totta, että oli hänkin siinä tökerö. Pointtini oli enemmän siinä, että ymmärrän, että toisen ihmisen epävarmuus ja tökeröys kaivaa itsestäkin epävarmuutta ja tökeröyttä ulos, ja tuo vaikuttaa kierteeltä jossa toisen epävarmuus ruokkii toisen epävarmuutta jne. Mielestäni tämä on näkemäni perusteella lähtöisin Karlista, joka käyttäytyi heti ensikättelystä alkaen Venlaa kohtaan töksäytellen ja huomioimatta, jotenkin välinpitämättömästi. Myöskään itsensä moittiminen (jota Karl Venlan rantakommenttien perusteella harrastaa) ei ole kovinkaan rakentava tapa keskustella, vaikka Venla olisi voinut kyllä asian kauniimminkin ilmaista. 

• ylös 22
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset lukee Venlaa? Hän sanoi Karlille rannalla: " Sun pitäis ajatella, että sä oot spesiaali ja just sen takia, kun oot se kuka oot, ni ihmiset kiinnostuu susta."

Mua jotenkin tekee pahaa hänen puolesta, että täällä sanotaan, että hän tylytti Karlia. Hän nimen omaan hämmentyneenä yritti nostaa. Samalla vähän tuntien kukkua, että Karl on joutunut tuollaisen luulon valtaan, että hänestä ei tykätä. Se on helposti psykologinen itseään toteuttava ennuste.

Lähtökohtaisesti se, että kertoo toiselle, miten hänen pitäisi ajatella, on huono ajatus. Se on kokolailla sama kuin kertoisi, että en hyväksy sinua sellaisena kuin olet, vaan pyrin muokkaamaan sinusta mieleiseni. Lisäksi kun tuohon päälle otetaan ne "väärin observoitu" jne. kommentit, en yhtään ihmettele, että tilanne nähdään tylytyksenä. Karlkin taisi ennemmin mennä tuosta lukkoon kuin avautua lisää. Harva haluaa avautua ihmiselle, jolle ei kelpaa sellaisena kuin on. Etenkin tutustumisvaiheessa ja tuollaisessa tilanteessa, on erittäin huono lähtökohta lähestyä toista "sinä toimit väärin, lopeta se" asenteella. Rakentavampi ja ymmärtävämpi lähestymistapa toimii ylipäätään paremmin, jos halutaan muutosta. Esim. "Ikävää, että sinulla on tuollaisia kokemuksia. Yritetään nyt yhdessä luoda toisenlainen kokemus. Minä lähdin tähän mukaan avoimin mielin ja olen valmis tutustumaan sinun sellaisena kuin olet. Aika näyttää, mihin kaikkeen se johtaa, mutta ei luovuteta liian herkästi. Kiitos kun kerroit kokemuksistasi. Nyt ymmärrän sinua paremmin". 

• ylös 50
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin ymmärrän Venlan ahdistuksen täysin. Karlin olemusta on vaivaannuttava katsoa, ihan tönkkö pökkelö oli heti kättelyssä, heittää tökeröitä kommentteja Venlalle ja tuntuu olevan isot suojamuurit päällä. Ei mitään rentoutta, kehonkielikin kankea ja torjuva, ei osaa ottaa toista huomioon. Tuollainen on omiaan ruokkimaan kenen tahansa toisenkin epävarmuutta. Henkilökohtaisesti pidän tuollaista käytöstä myös hyvin epäviehättävänä.

Kun tökeröistä kommenteista puhutaan niin katsopa se rantakohtaus. Saattaa hieman näkemys muuttua. Eihän se ole huonoa käytöstä, jos on ujo ja "tönkkö" ja varautunut. Mutta se todellakin on, jos lyttää toisen kokemukset vääriksi, vaikka ei edes tunne sitä toista tai hänen taustojaan ollenkaan. Tuollainen alistava käytös ei ainakaan auta sieltä suojamuurien takaa esiin tulemisessa, vaan päinvastoin saa aikaan entistä vahvempia suojamuureja. Älykäs ihminen olisi ollut kuunnellut ja pyrkinyt ymmärtämään toisen kokemusta sen sijaan, että tyrmää sen täysin, koska se ei sovi omaan ajatusmalliin.  

Eihän Venlan vastaanotto rantakohtauksessa mikään mallisuoritus tosiaan ollut, ihan totta, että oli hänkin siinä tökerö. Pointtini oli enemmän siinä, että ymmärrän, että toisen ihmisen epävarmuus ja tökeröys kaivaa itsestäkin epävarmuutta ja tökeröyttä ulos, ja tuo vaikuttaa kierteeltä jossa toisen epävarmuus ruokkii toisen epävarmuutta jne. Mielestäni tämä on näkemäni perusteella lähtöisin Karlista, joka käyttäytyi heti ensikättelystä alkaen Venlaa kohtaan töksäytellen ja huomioimatta, jotenkin välinpitämättömästi. Myöskään itsensä moittiminen (jota Karl Venlan rantakommenttien perusteella harrastaa) ei ole kovinkaan rakentava tapa keskustella, vaikka Venla olisi voinut kyllä asian kauniimminkin ilmaista. 

Tyypillinen av-vastaus. Kaikkeen ikävään on aina syy miehessä ja kaikki negatiivinen on aina lähtöisin miehestä. Nainen yrittää parhaansa, mutta minkäs teet kun mies tekee naisestakin tökerön. Ikinä ei voi olla niin, että nainen olisi jo valmiiksi tökerö. Aina perimmäinen syy löytyy miehestä. Piste. 

• ylös 12
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin, että keskustelu liittyi aikaisempaan draamaan, josta Karl yritti tuoda omalle käytökselleen tai reaktiolle syytä, kertomalla miten on aikaisemmin kokenut asioita.

Vierailija

Muaki ärsyttäisi Karl ja epävarmuus, et "mä oon vaa tällänen, ei kukaan kiiinnostu" se on todella inhottavaa toiselle kuulla ja luotaantyöntävää. On jokaisen oma tehtävä olla itsestään itsevarma, oli sitten luonteeltaan ja ulkonäöltään millainen tahansa, sitä ei muut voi muuttaa. Toki kehut ja että toinen tahtoo olla kanssa, vahvistaa varmasti itseluottamusta, muttei voi muuttaa ääripäästä toiseen.

• ylös 22
  • alas 18
Vierailija

En oikeastaan ihmettele, että lähes joka vuosi joku ahdistuu EA:ssa. Onhan tuo selvästi aikamoinen mylly. Kotikatsomoon ei myöskään voi tietää, että millaiset päivät osallistujilla ovat olleet ennen hääjaksoa ja kuinka pitkään sitä on kuvattu ja mikä on kunkin vireystila.

Pohdin, että ahdistuisinko itse tuolla, jos olisin ja on se täysin mahdollista - kuulun niihin, jotka eivät koskaan deittailleet huvikseen, vaan lähdin treffeille, jos tyyppi vaikutti kiinnostavalta. En siis sinkkuaikoina olisi ollut sopivaa materiaalia tuohon ohjelmaan, sillä en voisi taata, että naamani ei paljastaisi, kuinka vähän tyyppi kiinnostaa. =D Sen voisin kyllä sanoa edukseni, että en olisi laittamassa pillejä pussiin kesken kaiken, vaan katsoisin loppuun asti. Koenkin, että ne parit, jotka jatkoivat rauhassa tutustumista EA:n jälkeen ja katselivat, miten suhde etenee kameroiden lähdettyä, olivat viisaita. Kaikilla ei tunne nouse heti ja kun vaikuttaa, että siinä toisessa on paljon hyvää, niin juuri silloin kannattaisikin jatkaa rauhassa, vaikkei suuria tunteita olisikaan vielä syttynyt. 

• ylös 23
  • alas 1
Vierailija

Minusta Venla on varsinainen Drama Queen. Sekin kohtaus, kun häntä alkoi autossa ahdistamaan, oli ah niin teatraalista. Koko ajan ollaan pyyhkimässä silmiä ja kun Karl
laittoi aurinkovoidetta hänen olkapäilleen ja Karl kysyi, että olisiko Venlalla nenäliinaa,
että saisi käsiä kuivattua niin Drama Queen vastaa, että voi löytyä yksi, jolla on kylläkin
pyyhitty kyyneliä 🥲.
Ja sitten se huomenlahja Karlille. Nessupaketti sitä varten, että voi tarvittaessa pyyhkiä
Venlan kyyneliä. Karl teki ihan oikein kun heitti sen takaisin Venlalle (siellä mökillä).

Kuka mies jaksaa katsella ja kuunnella tuollaista itkeä tillittävää naista. Epäilen, että
Venla on masennukseen taipuvainen. Karl nyt tosiaankin on tavallisenoloinen mies, joka
ei takuulla jaksa näitä Venlan syväluotaavia kysymyksiä heti näin alkutuimaan ”miltä
susta nyt tuntuu”, ”mitkä fiilikset sulla on”, ”kyllä tästä varmaan hyvä tulee” tuumasi
Venla jo häissäkin.

Karlin innokkaaseen kysymykseen siitä, mentäisiinkö kuntosalille, tuumaa Venla että
”ei nyt honeymoonilla sellaista”. Venla on kyllä torpannut kaikki Karlin ehdotukset,
haluaa vain nukkumaan.

Karl on kyllä tuossa Turkuun suhtautumisessaan samanlainen vänkääjä kuin viime vuonna
Matti, joka nyt oli ihan fakkiintunut Tampereen seutuun. Eikä hänellä muutenkaan tunnu
olevan mitään kaksista tilannetajua, mutta en kyllä Venlaa jaksaisi. Tykkään siitä karjalaisten sanonnasta että ” ilo pintaan vaikka sydän märkänis”.

• ylös 60
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen av-vastaus. Kaikkeen ikävään on aina syy miehessä ja kaikki negatiivinen on aina lähtöisin miehestä. Nainen yrittää parhaansa, mutta minkäs teet kun mies tekee naisestakin tökerön. Ikinä ei voi olla niin, että nainen olisi jo valmiiksi tökerö. Aina perimmäinen syy löytyy miehestä. Piste. 

Just 😄

Vierailija

Miika on mun mielestä ihan persoonallinen ja hauska, juuri sellainen ihminen, joka ajattelee, että "asiat kiistelee, ei ihmiset". Ihan sama, jos haukkuu jitain v**n moccamasteria, kunhan ei Tuulaa. Omaan luonteeseeni hän natsaisi paljon paremmin kuin esim. Sami, joka varmasti on ihana tyyppi, mutta mulle liian vaisu ja tempoton. Ihanaa, jos sopii Hennalle.

• ylös 35
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muaki ärsyttäisi Karl ja epävarmuus, et "mä oon vaa tällänen, ei kukaan kiiinnostu" se on todella inhottavaa toiselle kuulla ja luotaantyöntävää. On jokaisen oma tehtävä olla itsestään itsevarma, oli sitten luonteeltaan ja ulkonäöltään millainen tahansa, sitä ei muut voi muuttaa. Toki kehut ja että toinen tahtoo olla kanssa, vahvistaa varmasti itseluottamusta, muttei voi muuttaa ääripäästä toiseen.

Itsevarma ihminen kestää myös sen, että toinen on heikko. Venla ei kestänyt. Se nyt vaan ei mene ihan noin yksinkertaisesti, että "otapa itseäsi niskasta kiinni ja ryhdy itsevarmaksi". Tarpeeksi kun saa niin sanotusti turpiinsa, siitä ei oikein enää omalla tekemisellä itsetuntoa rakenneta. Ei varsinkaan, kun avautumiset todennäköisesti kipeästä aiheesta kuitataan ärsyyntymisellä ja käskyttämisellä. Se jos mikä lannistaa entisestään. Sama kun ärsyyntyisit siitä, että maahan kaatunut ihminen ei pääse itse ylös ja vielä käskisit vaan muuttamamaan ajatusmallia niin kyllä sillä ylös pääsee. 

• ylös 45
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minusta Venla on varsinainen Drama Queen. Sekin kohtaus, kun häntä alkoi autossa ahdistamaan, oli ah niin teatraalista. Koko ajan ollaan pyyhkimässä silmiä ja kun Karl
laittoi aurinkovoidetta hänen olkapäilleen ja Karl kysyi, että olisiko Venlalla nenäliinaa,
että saisi käsiä kuivattua niin Drama Queen vastaa, että voi löytyä yksi, jolla on kylläkin
pyyhitty kyyneliä 🥲.
Ja sitten se huomenlahja Karlille. Nessupaketti sitä varten, että voi tarvittaessa pyyhkiä
Venlan kyyneliä. Karl teki ihan oikein kun heitti sen takaisin Venlalle (siellä mökillä).

Kuka mies jaksaa katsella ja kuunnella tuollaista itkeä tillittävää naista. Epäilen, että
Venla on masennukseen taipuvainen. Karl nyt tosiaankin on tavallisenoloinen mies, joka
ei takuulla jaksa näitä Venlan syväluotaavia kysymyksiä heti näin alkutuimaan ”miltä
susta nyt tuntuu”, ”mitkä fiilikset sulla on”, ”kyllä tästä varmaan hyvä tulee” tuumasi
Venla jo häissäkin.

Karlin innokkaaseen kysymykseen siitä, mentäisiinkö kuntosalille, tuumaa Venla että
”ei nyt honeymoonilla sellaista”. Venla on kyllä torpannut kaikki Karlin ehdotukset,
haluaa vain nukkumaan.

Karl on kyllä tuossa Turkuun suhtautumisessaan samanlainen vänkääjä kuin viime vuonna
Matti, joka nyt oli ihan fakkiintunut Tampereen seutuun. Eikä hänellä muutenkaan tunnu
olevan mitään kaksista tilannetajua, mutta en kyllä Venlaa jaksaisi. Tykkään siitä karjalaisten sanonnasta että ” ilo pintaan vaikka sydän märkänis”.

Venlasta tulee mieleen uniikki lumihiutale-maailmassa kasvanut tyttö, jolle on äiti kertonut, että herkkyys on vahvuus (niin kuin se kohtuullisissa määri ilmenevänä toki onkin) ja nyt Venlan koko maailma pyörii sen ympärillä, miten herkkä hän on. Tai oikeammin koko muunkin maailman pitää pyöriä Venlan herkkyyden ympärillä ja kaikessa pitää huomioida sen, että Venlalla tulee itku herkästi. 

• ylös 32
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ärsyynnytkö muistakin piirteistä, jotka eivät ole sinun mielesi mukaisia? Vai miksi juuri epävarmuus herättää ärsytystä? Eiköhän meistä kaikilla ole omat epävarmuutemme. Moni vaan ei uskalla niistä ääneen puhua. Osin juuri sinun kommenttisi kaltaisten asenteiden takia. "Vahva pitää olla vaikka mikä olisi, koska tosimies ei näytä heikkouttaan. Eikä varsinkaan tunteitaan." 

• ylös 27
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsesäälissä rypevä mies on turn off.

Miksi vain mies? Kyllä minusta omassa itsesäälisessä ahdistuksessaan rypevä nainenkin on turn off. Enkä näemmä ole ainut, kun tässäkin ohjelmassa joka välissä ahdistustaan itkevät naiset eivät ole olleet suosiossa. 

• ylös 43
  • alas 1

Sivut