Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (6024)

Vierailija

En oikein tiedä kumman puolella olen: Venlan vai Karlin. Käy vähän molempia sääliksi. Mielestäni Karl töksäyttelee Venlalle ihan liikaa, mutta toisaalta koen Venlan tarvitsevan enemmän terapeuttia kuin puolisoa. Venlalla on aika inhottava tapa pelata psykologisia pelejä, mitkä ajettuaan tilanteen umpisolmuun aikaansaavat ahdistusta. Kun Venla itki ensimmäisen kerran autossa, totesi Karl oitis, että voi etsiä takaluukusta nenäliinat mihin Venla totesi, että ei tarvitse. Karl ei luovuttanut vaan alkoi etsimään nessuja hansikaslokerosta, mihin Venla dramaattisesti reagoi pyyhkimällä kyyneliään isoeleisesti hihaansa ja totesi, että menee se näinkin. Tuossa tilanteessa Karl ei voinut mitenkään voittaa ja Venla vain keräsi vahingollista kuormaa tunnelukoilleen.  Venlan pitää oppia puhumaan enemmän suoraan sekä olemaan avoimempi tunteidensa kanssa. Kaikki olisi mennyt hyvin, mikäli Venla olisi antanut Karlin etsiä nenäliinat takakontista ja olisi sanonut, että "kiitos, mua surettaa ja väsyttää hirveesti". 

En myöskään tykkää siitä, että on lähes oletus, että miehen pitää kannatella naisen henkisiä ongelmia raudanlujalla ammattitaidolla ensihetkestä lähtien, mutta jos mies näyttää pienintäkään heikkoutta on se heti merkittävä turn-off ja hanskat heitetään tiskiin sillä hetkellä.

• ylös 96
  • alas 4
Vierailija

Venla oli ihan hirveä Karlille siellä rannalla. Karl kertonut omista kokemuksistaan ja yksi tylyttää, että noin ei saa puhua. Karl sanoo, että näin minä asian olen kokenut, johon Venla kuittaa että väärin observoitu, joten tutkimus ei ole validi. Meinasi vallan kiehahtaa kotisohvalla, kun tuolla tavalla lytätään toisen kokemus. Sama kuin olisi sanonut "kokemuksesi on väärä, koska minä en ole kokenut vastaavaa". Kai sitä nyt Karl itse tietää omat kokemuksensa ja niiden validiuden paremmin kuin pari päivää sitten hänet tavannut Venla. 

• ylös 100
  • alas 3
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Itse ainakin ymmärrän Venlan ahdistuksen täysin. Karlin olemusta on vaivaannuttava katsoa, ihan tönkkö pökkelö oli heti kättelyssä, heittää tökeröitä kommentteja Venlalle ja tuntuu olevan isot suojamuurit päällä. Ei mitään rentoutta, kehonkielikin kankea ja torjuva, ei osaa ottaa toista huomioon. Tuollainen on omiaan ruokkimaan kenen tahansa toisenkin epävarmuutta. Henkilökohtaisesti pidän tuollaista käytöstä myös hyvin epäviehättävänä.

• ylös 29
  • alas 26
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miika on vaan totaa todella sosiaalisesti totaa taitamaton

Joo, minusta on suorastaan vähän epäreilusti toimittu, kun hänet on otettu mukaan ohjelmaan. Tai ainakin paritus on selkeästi täysin vääränlainen. Miikaan voisi ehkä ihastua häntä nuorempi ja kokemattomampi nainen, ei kukaan Tuulan kaltainen. Harmittaa molempien puolesta. Miksi näitä kiusallisia pareja tehdään :(

• ylös 50
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tämä. Jos ahdistaa niin ei vaan ole luontevaa ja ei synkkaa. Tai sitten tämä ihminen ahdistuu miltei joka asiasta.Olen ollut itse se tyttö ja nainen, joka on sanonut enemmän kuin kerran, että ei tämä sinusta johdu.Vaikka muuten kaverina olisi ehkä menetellyt, muttei vaan ollut kipinää tai persoonana ei ollut sopiva itselle.En osaa vieläkään ajatella, että sellaiselle miehelle tuon lauseen sanoisin jonka kanssa on kipinää, helppoa ja luontevaa olla ja josta tykkää ihmisenä.
Ei silloin ahdistu tai sano kohteliasta kieltofraasia.

En ymmärrä. Kun minä nuorena vietin aikaa tuoreen seurustelukumppanin kanssa, minua ei ahdistanut silloinkaan, kun osoittautui että tämän ihmisen kanssa pariutumista ei tule yhtään mitään.

Vierailija

Miten ihmiset lukee Venlaa? Hän sanoi Karlille rannalla: " Sun pitäis ajatella, että sä oot spesiaali ja just sen takia, kun oot se kuka oot, ni ihmiset kiinnostuu susta."

Mua jotenkin tekee pahaa hänen puolesta, että täällä sanotaan, että hän tylytti Karlia. Hän nimen omaan hämmentyneenä yritti nostaa. Samalla vähän tuntien kukkua, että Karl on joutunut tuollaisen luulon valtaan, että hänestä ei tykätä. Se on helposti psykologinen itseään toteuttava ennuste.

• ylös 31
  • alas 19
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ihmettele, jos Lari ja Niina vetäisi ohjelman läpi pitäen yllä kulissia kameroille ja asiantuntijoille. "Meillä menee loistavasti, ei ole ongelmia" ja asiantuntijat ihastelisivat.

Tulee samat vibat kuin Jannesta ja siitä tummasta naisesta jossa he olivat päättäneet saada homman toimimaan ja tekohymyilivät asiantuntijoille, sitten erosivat vähän ohjelman jälkeen.

*Janne ja Kati. Nekin pussaili alussa paljon.

Samoin ne Mikko ja Heidi. Erohan siitäkin tuli. 

Mikko on varmaan Vauva-palstan haukutuin henkilö. Montakohan sataa sivua pelkkää Mikkoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin ymmärrän Venlan ahdistuksen täysin. Karlin olemusta on vaivaannuttava katsoa, ihan tönkkö pökkelö oli heti kättelyssä, heittää tökeröitä kommentteja Venlalle ja tuntuu olevan isot suojamuurit päällä. Ei mitään rentoutta, kehonkielikin kankea ja torjuva, ei osaa ottaa toista huomioon. Tuollainen on omiaan ruokkimaan kenen tahansa toisenkin epävarmuutta. Henkilökohtaisesti pidän tuollaista käytöstä myös hyvin epäviehättävänä.

Kun tökeröistä kommenteista puhutaan niin katsopa se rantakohtaus. Saattaa hieman näkemys muuttua. Eihän se ole huonoa käytöstä, jos on ujo ja "tönkkö" ja varautunut. Mutta se todellakin on, jos lyttää toisen kokemukset vääriksi, vaikka ei edes tunne sitä toista tai hänen taustojaan ollenkaan. Tuollainen alistava käytös ei ainakaan auta sieltä suojamuurien takaa esiin tulemisessa, vaan päinvastoin saa aikaan entistä vahvempia suojamuureja. Älykäs ihminen olisi ollut kuunnellut ja pyrkinyt ymmärtämään toisen kokemusta sen sijaan, että tyrmää sen täysin, koska se ei sovi omaan ajatusmalliin.  

• ylös 28
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ihmettele, jos Lari ja Niina vetäisi ohjelman läpi pitäen yllä kulissia kameroille ja asiantuntijoille. "Meillä menee loistavasti, ei ole ongelmia" ja asiantuntijat ihastelisivat.

Tulee samat vibat kuin Jannesta ja siitä tummasta naisesta jossa he olivat päättäneet saada homman toimimaan ja tekohymyilivät asiantuntijoille, sitten erosivat vähän ohjelman jälkeen.

*Janne ja Kati. Nekin pussaili alussa paljon.

Samoin ne Mikko ja Heidi. Erohan siitäkin tuli. 

Mikko on varmaan Vauva-palstan haukutuin henkilö. Montakohan sataa sivua pelkkää Mikkoa.

Miika jos tässä vaiheessa kovasti ottamassa häntä kiinni. Siltikin, vaikka ei edes ole tehnyt mitään erityistä :D 

Vierailija

Turusta tulleet naiset aika koppavia ja tosikkoja, tällä kaudella tämä Venla. Luulin rennoksi ja symppikseksi. Eivätkä vaihda asuinpaikkaa. Johanna ja Markuskin ovat eronneet, ei kestänyt tämä turkulais-porvoolainen kombo.

• ylös 9
  • alas 26
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo, minusta on suorastaan vähän epäreilusti toimittu, kun hänet on otettu mukaan ohjelmaan. Tai ainakin paritus on selkeästi täysin vääränlainen. Miikaan voisi ehkä ihastua häntä nuorempi ja kokemattomampi nainen, ei kukaan Tuulan kaltainen. Harmittaa molempien puolesta. Miksi näitä kiusallisia pareja tehdään :(

Ihmettelen samaa. Miksi laittaa yhteen ihmiset jotka eivät sovi toisilleen. Ymmärrän sen että ohjelmalle täytyy saada katsojia mutta kyse on kuitenkin osallistujien elämästä.

• ylös 22
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Turusta tulleet naiset aika koppavia ja tosikkoja, tällä kaudella tämä Venla. Luulin rennoksi ja symppikseksi. Eivätkä vaihda asuinpaikkaa. Johanna ja Markuskin ovat eronneet, ei kestänyt tämä turkulais-porvoolainen kombo.

Eikös Oskarin vaimo Heidikin ollut Turusta? Vai muistanko ihan väärin?

• ylös 1
  • alas 19
Vierailija

Venla tyrmäsi Karlin kokemuksen, koska hänen pointti oli, että ei Karl ole
ei-kiinnostava. Että jokin tuossa Karlin tulkinnassa mättää, että Karl luo itse itsestään sellaisen kuvan. Karlin "ei musta kukaan välitä" ei varmasti ole kivaa kuultavaa tuoreelle vaimolle. Itse ajattelisin että "eikö, no ilmankos mua ahdistaa jos kerta muutkaan ei ole tykänneet."

• ylös 23
  • alas 8
Miikafani

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiko taas hetkinen puhua Miikan ostamasta yksisarvissaippuasta (seksisaippua/golden shower saippua/ majavanpesusaippua) =D vai onko tämä aihe nyt loppuun käsitelty

No niin. En saa kiinni näistä noin 164stä kommentista. Voisiko joku kertoa ihan vaan sen, mikä ihme on yksisarvissaippua?!?

Siis se on saippua jonka Miika antaa Tuulalle uusimmassa jaksossa. Yksi osa hänen huomenlahjaansa. Miika on ostanut sen ajatellen tulevia yhteisiä suihkuhetkiä.

Joku linkitti kys. Saippuan tähän keskusteluun ja se oli mm. kuvauksella ”saippua majavan pesuun”

• ylös 16
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa. Miksi laittaa yhteen ihmiset jotka eivät sovi toisilleen. Ymmärrän sen että ohjelmalle täytyy saada katsojia mutta kyse on kuitenkin osallistujien elämästä.

Hah! Etpä sinä voi parin jakson perusteella tietää kuka sopii ja kuka ei. Ensinnäkin jaksoissa näytetään vain muutama minuutti parien elämää ja sekin pitkälti käsikirjoitettua "istukaa nyt siinä penkillä ja puhukaa aiheesta x" tyyppistä näkymää. Toisekseen sinä et tunne osallistujia lainkaan etkä mitä luultavimmin ole koskaan heitä tavannut. Se vain vahvistaa sitä, että et mitenkään voi tietää sopivatko he toisilleen vai eivät. He eivät tiedä sitä itsekään vielä tuossa häämatkavaiheessa. 

• ylös 16
  • alas 4
Vierailija

Karlin ja Venlan keskustelua ei käyty rannalla. Puhe oli vain leikattu rantakuvien päälle.

Venla ei ole kotoisin Turusta. Luonteenpiirteet eivät selity sillä, että hän on opiskellut aikuisena Turussa.

• ylös 30
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ei-kiinnostava. Että jokin tuossa Karlin tulkinnassa mättää, että Karl luo itse itsestään sellaisen kuvan. Karlin "ei musta kukaan välitä" ei varmasti ole kivaa kuultavaa tuoreelle vaimolle. Itse ajattelisin että "eikö, no ilmankos mua ahdistaa jos kerta muutkaan ei ole tykänneet."

Karlilla ja Venlalla oli ollut draamaa edellisenä yönä, seuraavana päivänä Karl avautuu epävarmuuksistaan. Voisiko tällä olla tekemistä sen kanssa, mitä yöllä on puhuttu? Onko Venla sanonut jotain, mikä saa Karlissa epävarmuuden esiin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No se on lähinnä vaimon päänsärky, jos ei kestä rehellistä kuvausta omasta kokemuksestaan. Vai meinaatko, että Karlin olisi pitänyt esittää itsevarmaa naistenkaatajaa, jotta tuoretta vaimoa ei olisi ahdistanut?

Minusta tuo avautuminen oli Karlilta hyvin rohkeaa, kun ottaa huomioon miten vähän aikaa ovat siinä vaiheessa tunteneet. Venla sitten veti maton alta ja näytti, että "etpä kelpaa nytkään", koska minä en tykkää siitä, että mies on herkkä ja epävarma. 

• ylös 58
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hah! Etpä sinä voi parin jakson perusteella tietää kuka sopii ja kuka ei. Ensinnäkin jaksoissa näytetään vain muutama minuutti parien elämää ja sekin pitkälti käsikirjoitettua "istukaa nyt siinä penkillä ja puhukaa aiheesta x" tyyppistä näkymää. Toisekseen sinä et tunne osallistujia lainkaan etkä mitä luultavimmin ole koskaan heitä tavannut. Se vain vahvistaa sitä, että et mitenkään voi tietää sopivatko he toisilleen vai eivät. He eivät tiedä sitä itsekään vielä tuossa häämatkavaiheessa. 

Yritä nyt vaan hyväksyä se että sinä ja Tuula olitte niin erilaisia että ette sopineet toisilleen. Löydät varmasti sinulle sopivamman naisen.

• ylös 10
  • alas 17
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Haet siis aina syytä ahdistukseesi itsesi ulkopuolelta. Enpä ihmettele siinä tapauksessa, jos ahdistaa. Nimittäin oikea syy ahdistukselle löytyy kyllä ihan sieltä oman pääkopan sisältä. Toki kokemukset ovat siihen voineet vaikuttaa, mutta ei se ahdistus nyt missään nimessä ole sinulle pari päivää sitten esitellyn aviomiehen vika. Karlin aiemmat kokemukset eivät mitenkään voi olla syy Venlan ahdistukselle, koska Venlalla ei ole osaa eikä arpaa niihin. Kyllä se on ihan Venlan oma historia ja käsittelemättömät asiat, jotka siellä mielessä ahdistaa. Niin kuin on kaikilla muillakin. Ulkopuolisten syyttely on tyypillinen tapa yrittää vältellä asioiden todellista kohtaamista. Mutta vain sillä todellisella kohtaamisella voi ahdistus helpottaa. 

• ylös 28
  • alas 3

Sivut