Vinkkejä Barcelonan matkalle ?
Matkaan lähdössä koko perhe. Lapset 10 ja 12 v. Aikaa kolme päivää. Mitähän myös lapsia kiinnostavia tekemisiä ja nähtävyyksiä löytyy?
Kommentit (16)
Jos lapasesi ovat poikia (mikä kauhea sovinisti olen!), niin heitä saattaisi kiinnosta jalkapallo.
Suihkulähde Magic fountain illalla, valo ja vesishow tieyttyyn aikaan illalla, on hieno. Sit on Park Guell, Casa Batllo esim, Barcelonitan ranta..
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 18:41"]
Jos lapasesi ovat poikia (mikä kauhea sovinisti olen!), niin heitä saattaisi kiinnosta jalkapallo.
[/quote
Tämä on listalla, jos vaan onnistutaan saamaan liput järkevään hintaan. Satoja euroja ei aleta maksamaan.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 18:41"]
[/quote]
Tuskin siellä lapasia tarvii tähän aikaan. Me oltiin tammikuussa ja ihan T-paidassa tarkeni.
2 lippuu on noin 100 euroa tai yli Camp nou stadionille
Keskustassa Ramblasin varrella on mieletön ruokatori. Jos ruoka kiinnostaa, käykää ihmeessä. Sisäänkäynti vähän piilossa, mutta kysykää paikallisilta.
Sagra de Familia (vai miten kirjoitetaankaan..) Aivan mieletön kirkko. Kannattaa mennä jo aamusta, niin ei tarvitse jonottaa kauaa sisään päästäkseen. Lapsistakin on erikoinen tämä.
Ihana kaupunki oli. Asuttiin ihan Ramblasin vieressä. TYttö 10v mukana. Käytiin Barcan pelissä joka oli kohokohta koska hän on niin kova harrastamaan futista. Maaliskuussa käytiin. Kiertobussit olivat hyviä, sai nähdä paljon. Akvaario oli aika hieno siellä rannalla mutta itse en niin diggaa semmoista, ajattelin lapsia. Nauttikaa.
Eläintarhassa oli hauskaa kahdella aikuisellakin kahdestaan :) Siellä meni aikaakin!
Ostakaa liput paikkoihin etukäteen. Esim. Güellin puistoon. Kannattaa oikeasti. Kun aikaa on niukasti, Sagrada Familiaan ei kannat a ostaa lippuja ollenkaan. Se on näyttävämpi ulkoa.
12 komppaa nroa 11: eläintarha on hieno. (Ja sinne ei tarvitse lippuja etukäteen.)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 19:18"]
Ostakaa liput paikkoihin etukäteen. Esim. Güellin puistoon. Kannattaa oikeasti. Kun aikaa on niukasti, Sagrada Familiaan ei kannat a ostaa lippuja ollenkaan. Se on näyttävämpi ulkoa.
[/quote]
Ei Güelliin mitään lippua tarvitse ostaa.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:08"]
[/quote]
[/quote] Ainakin heinäkuussa kun kävin oli toinen puoli maksullinen ja toinen ei. Just se, missä on ne Gaudin mosaiikit maksoi joku vajaa kympin sisään. Mutta on sillä sitä lääniä sillä ilmaispuolellakin ja siellä ne paikallisetkin vaelsi.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:08"]
[/quote]
[/quote] Ainakin heinäkuussa kun kävin oli toinen puoli maksullinen ja toinen ei. Just se, missä on ne Gaudin mosaiikit maksoi joku vajaa kympin sisään. Mutta on sillä sitä lääniä sillä ilmaispuolellakin ja siellä ne paikallisetkin vaelsi.
[/quote]
Okei. Viime vuoden elokuussa pääsi joka paikkaan ilmaiseksi.
Fc Barcelonan matsi ja tuo suihkulähde kuulostaa Myös Gaudin puistoa olin ajatellut, jos sää sallii. Löytyykö lisää? Ap