Myönnän, fiilistelen joulua jo nyt
Laitan töistä tullessani joulumusiikin päälle, ja kieraisen tonttu kuvioisen viltin päälleni, ja laitan tuoksukynttilöitä sinne tänne . Viime vuodesta jäi paljon glögiä ja lipittelen niitä kokoajan. En ole vielä kehdannut laittaa jouluvaloja- ja koristeita, koska en halua että naapurit ihmettelevät jo joulupukkia ovessa ja tonttuja pihalla. Mutta ajattelin laittaa ne heti kun on satanut lunta edes vähäsen. Joulu on vain niin ihanaa aikaa, sain töistä 2 viikkoa lomaa juuri joulun ajalle, ihanaa! En malta odottaa sitä että on jouluaatto, kuusessa loistaa kynttilät, (toivon mukaan) kirpeä pakkanen ja lunta paljon maassa, perinteenä on katsoa se lumiukko pienten lasten kanssa ja tottakai ruoka! Nyt olen jo ihan joulufiiliksissä, illallakin on niin pimeää ja vesa matti loirin joululevy soimassa.
pidätte mua varmaan hulluna mutta tää on vähä niinku tapa rentoutua mulla... Onko täällä muita joulufiilistelijöitä?:-)
Kommentit (76)
Mitäs sitten kun odotatte näin kauan ja joulunne meneekin pilalle?Mä odotin tätä kesää ja kaikki meni pilalle..avioero,läheisen kuolema ja työttömyys:( se sitten tästä kesästä,joulua en uskalla edes ajatella.
Täälläkin on yksi joulufiilistelijä. Onneksi perhekin on. 100 päivää jouluun -iltaa vietettiin jouluteetä juoden ja jouluelokuvaa katsellen. Joulukirjat ja lehdet on esillä ja niitä katselen. Kaupallisuudesta en minäkään perusta, joulu on tunne, ei sitä krääsä ja lahjamäärät tuo. Joulun Taikaa on fiilistelyfoorumi meille jouluihmisille.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 17:15"]
Mitäs sitten kun odotatte näin kauan ja joulunne meneekin pilalle?Mä odotin tätä kesää ja kaikki meni pilalle..avioero,läheisen kuolema ja työttömyys:( se sitten tästä kesästä,joulua en uskalla edes ajatella.
[/quote]
Ei elämää voi jättää elämättä sen takia että asiat VOI ehkä mahdollisesti mennä toisin kuin on ajatellut. Vastoinkäymisiä tulee itse kullekin varmasti aina välillä, mutta vielä kurjempaa olisi jos koskaan ei uskaltaisi haaveilla ja fiilistellä siitä syystä että jos nyt sattuukin tulemaan pettymyksiä. Kuitenkin aika viaton tapa tuoda itselle hyvää mieltä arjen keskelle tällainen joulun (tai minkä tahansa mukavan asian, kuten lomamatkan) odottaminen.
Täällä on aloiteltu tekemään itse joululahjoja. Tänä vuonna neulon naisille tuubihuiveja ja unisukkia laadukkaista langoista ja niille kaveriksi teen samaan värimaailmaan hopeasta ja helmistä korva- ja rannekorusettejä. Pakkaan ne sitten myös kauniisti silkkipaperiin ja askartelen kortit mukaan. Aika mukavaa puuhaa iltaisin jota tehdessä voi myös pari glögilasillista nautiskella. :)
Jouluhöpöt on ihania! Voi kun omaan tuttavapiiriinikin kuuluis joku teidänlainen :-)
Mäkin taidan olla vähän jouluhurahtanut. Tosin keskityn enemmän fiilistelyyn kuin mihinkään oikeaan toimintaan. Mutta kun joku tossa valitteli joulun kaupallisuutta, niin oikeastaan parhaiten jouluruuhkat ja sen kaupallisuuden välttää olemalla liikkeellä hyvissä ajoin ennen sitä. Eli jos lahjat, kortit ja ruuat on tehty ajan ja vaivan kanssa itse etukäteen, niin onhan se ihan eri asia kun se, että ruuhkassa epätoivoisena metsästää pakollisia lahjoja. Itse ihailen suuresti niitä, jotka aloittavat valmistelut jo nyt!
Tänä vuonna muuten mullakin on ideoita itse tehdyiksi lahjoiksi. Vanhemmille ja appivanhemmille ajattelin tehdä havukranssit ja siskolle+sen miehelle kahden käden patalapun. Voishan noita patalappuja tehtailla muillekin (esim itselleni :D). Onko jollain ideoita, mistä sais paljon havua ilmaiseksi? Hakkuita taitaa vähemmän olla joulun alla? Antaako kuusikauppiaat sitä pikkuputua ilmaiseksi?
Sivu 2
Ihana keskustelu, tuli itellekin joulufiilis :)
Itse just tilasin pari joululehteä,kun mainos kolahti postiluukusta. Glögi saa odottaa siihenasti,että alkaa kylmemmät kelit. Joulukuusi tulee terassille 1.12 samoin jouluvalot muualle pihalle ja joulukoristeet sisälle. Joululaulut soi sitten ku jouluradio alottaa lähetykset :)
Mutta pientä suunnittelua jo odotusta jo ilmassa. Joulu tosin menee tänä(kin) vuonna töissä :(
Mä vielä "säästelen" joulua. Se on kuin suklaalevy käärepaperissa, mitä en malta avata. Marraskuussa ilmestyy ensimmäiset kynttilät ja tekstiilit ja siitä se sitten lähtee. Odotan jo toki ja alustavia keskusteluja joulunvietosta on käyty.
Up