Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhakemus ja avoimen yliopiston perusopinnot?

Vierailija
17.09.2014 |

Voisikohan sitä laittaa hakemukseen tyyliin "Olen suorittanut pöhkötieteen perusopinnot (25 op) Pölhölän yliopistossa." vaikka on suorittanut ne avoimen puolella?

CV:stä kävisi kyllä ilmi että ne on suoritettu avoimessa, tähän tapaan:

" Koulutus:

Pöhkötieteen perusopinnot 25 op, Pölhölän yliopiston avoin yliopisto 31.5.2001."

Se on sitten eri asia kuinka tarkkaan sitä cv:tä lukevat...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko siihen laittaa lainkaan missä on suoritettu, perusopintokokonaisuus on kuitenkin vaatimustasoltaan periaatteessa aina sama yliopistosta riippumatta. Ei kai sillä opinahjolla ole merkitystä vaan opintojen sisällöllä.

Vierailija
2/7 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi tietoja, jotka on keskenään ristiriitaisia, koska JOS pääset haussa yhtään paperikoria pitemmälle, hakemudtasi ja cvtäsi verrataan kyllä, ja erot näyttävät epäilyttävilltä. Kaikki epäilyttävä vie takaisin paperikoriin.

eli joko laitat sen avoimen ihan avoimesti näkyviin hakemukseenkin, tai sit jätä suorituspaikan kokonaan pois. Et valehtele, koska jäät kuitenkin kiinni. (Sitäpaitsi pelkän perusopintokokonaisuuden suorittaminen yliopiston puolella tarkoittaisi, että olisit jättänyt opinnot kesken. Ei sekään hyvältä näyttäisi)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko tärkeää mainita cv:ssäkään, että on avoimen puolella suorittanut ne. En ole ajatellut asiaa. Ei kai sillä ole väliä mainitseeko vai ei.

Vierailija
4/7 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sillä nyt aika paljon merkitystä, onko tullut valituksi yliopistoon opiskelijaksi pääsykokeiden kautta (jolloin voitaisiin kysyä, mitä muita opintoja oplet suorittanut tai miksi et ole suorittanut muita opintoja) vaiko vain ilmoittautunut avoimeen yliopistoon ja suorittanut siellä sen tietyn kokonaisuuden (jolloin mitään kysymystä muista opinnoista ei herää). Minä sanoisin sekä hakemuksessa etä CV:ssä reilusti opiskelleeni avoimessa yliopistossa.

Vierailija
5/7 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin hakemukseeni ihan reilusti, että minulla on laskentatoimen merkonomin tutkinto taloushallinnosta ja lisäksi olen opiskellut kahdessa eri avoimessa yliopistossa oikeustiedettä yhteensä 80 opintopisteen edestä. (Ammatti vaatii tiettyjen lakien tuntemusta.)

Sain sen paikan. Ei kannata yrittää kaunistella asioista paremmiksi.

Vierailija
6/7 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet suorittanut perusopinnot, niin sehän kertoo siitä, että olet aktiivinen  ja ylipäänsä tehnyt jotain muutakin työn ohessa/välivuotena tms. Eli minusta oli ne opinnot suoritettu missä tahansa, niin joka tapauksessa se on positiivinen asia. Itse olen suorittanut kahdesta eri "aineesta" perusopinnot ja opiskelen kolmatta nyt yliopistossa varsinaisena opiskelijana. Kaikissa noissa on olleet perusopinnot ihan samat, kuin mitä pääaineopiskelijatkin joutuvat käymään, kun pääsevät pääsykokeen kautta sisään. Toisin sanoen, avoimen yliopiston opinnot eivät ole yhtään sen huonompia, kuin jos olisit suorittanut samat opinnot tutkinto-opiskelijana.

Työhakemukseen kirjoittaisin, että olen opinnot tehnyt avoimessa, koska niin lukee kaikissa virallisissa papereissa. Eli kirjoittaisin samalla tavalla systemaattisesti kaikkialle ja vieläpä sillä tavalla, miten se lukee todistuksessa. Todennäkäisesti avoimen opinnot ovat pieni plussa sinulle, mutta ovat kuitenkin niin "pintaraapaisu", ettei se vaikuta monella alalla lopputulokseen paljonkaan. Niin moni on tehnyt noita perusopintoja. Mutta tsemppiä!

Vierailija
7/7 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mainitse opintoja yliopistossa tehdyiksi, jos ne on tehty avoimessa. Avoimessa yliopistossa ei ole mitään hävettävää, sen voi mainita ihan hyvin. Päin vastoin, on hienoa, että olet sivistänyt itseäsi myös "varsinaisen opiskelujen ulkopuolella".

Sen sijaan täällä jo mainitun mukaisesti näyttää kyllä epäilyttävältä, jos laitat työhakemukseen ja CV:hen opintojen suorituspaikat erilaisiksi. Silloin kohoavat jo kulmakarvat ja saattaa olla, että hakemus tosiaan tuon takia jää sinne paperikoriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän