Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alavatsa turvonnut ja välillä kipeä

Vierailija
15.09.2014 |

Olen huomannut, että alavatsani on pyöristynyt aika paljon (aamulla varsinkin näkee kun yleensä ennen syömistä on ollut ihan tosi litteä) ja siinä tuntuu sellainen kumpu joka ei tunnu läskiltä ollenkaan. Alavatsalla tuntuu välillä menkkamaista kipuilua.

Kuukautiset tai no nuvaringin taukoviikko oli viikko sitten ja yleensä kellontarkat kuukautiset tulivat kaksi päivää myöhässä.

Tein raskaustestejä kolme, ensimmäisessä n. minuutin testin tekemisen jälkeen tuli kai haamu joka tuli näkyviin ja lähti sitten pois, muut negoja.

Voiko olla jotain vakavaa? Pelkään että mulla on joku kasvain kohdussa tai jotain kun se on turvonnut niin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa :( voiko johtua jostain normaalista vai pitääkö mennä lääkäriin

Vierailija
2/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko virtsarakko täynnä, entä suoli? Mulla on samaa ollut tässä, mirenan asennuksen (hormonikierukka) jälkeen. En tiedä mitä on. Mutta oireet tulleet niin pian kierukasta että en usko että se nyt mikään syöpä on. Mene gynelle jos huolestuttaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kystasta tuollaiset tuntemukset. Kun makasin selälläni, tunsin sen selvästi vatsan peitteiden läpi ja maha pullotti välillä enemmän, välillä vähemmän. Kysta oli jo 12-senttinen, kun menin gynelle, joka luuli ensin kokeilemalla, että kyseessä olisi myooma, mutta sitten ultralla löytyikin kysta.

Vierailija
4/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:46"]Oisko virtsarakko täynnä, entä suoli? Mulla on samaa ollut tässä, mirenan asennuksen (hormonikierukka) jälkeen. En tiedä mitä on. Mutta oireet tulleet niin pian kierukasta että en usko että se nyt mikään syöpä on. Mene gynelle jos huolestuttaa!
[/quote]

No ei kyllä kumpikaan ole täynnä :(

Miten nuo kystat ja muut, voikohan niitä olla kun olen vasta 20v?

Vierailija
5/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syöt aamupalaksi? Voisiko olla, että elimistö ei kestä esim. leipää, jos kerran ennen syömistä on litteä mutta syömisen jälkeen pallo.

Vierailija
6/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet syönyt sipulia tai muuta turvottavaa illalla? Mulla pavut ja sipuli aiheuttaa tuollaisen pömpön. Mutta lääkärissä varmasti selviää.

Vierailija
7/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:46"]Oisko virtsarakko täynnä, entä suoli? Mulla on samaa ollut tässä, mirenan asennuksen (hormonikierukka) jälkeen. En tiedä mitä on. Mutta oireet tulleet niin pian kierukasta että en usko että se nyt mikään syöpä on. Mene gynelle jos huolestuttaa! [/quote] No ei kyllä kumpikaan ole täynnä :( Miten nuo kystat ja muut, voikohan niitä olla kun olen vasta 20v?

[/quote]

Kyllä se ihan mahdollista on. Mun opiskelukaverilta leikattiin kysta, kun hän oli 20-vuotias. 

Vierailija
8/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:55"]Mitä syöt aamupalaksi? Voisiko olla, että elimistö ei kestä esim. leipää, jos kerran ennen syömistä on litteä mutta syömisen jälkeen pallo.
[/quote]

Tarkoitin että kun ennen syömistä katson masua, näkyy selkeä alavatsakumpu kun ennen aina se on ollut litteä ennen aamupalaa.

Kävin papakokeessa n. 1,5kk sitten eikä silloin kyllä gyne huomannut mitään erikoista. Voikohan se kysta noin äkkiä sitten ilmestyä?

Vierailija
9/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä tuon yhden raskaustestin tulosta. Ensin se kuivumisen jälkeen oli selkeä negatiivinen mutta yhtä äkkiä siihen tuli viiva joka sitten lähti äkkiä. Otin siitä kuvankin mutten kännykällä pysty sitä lisäämään mihinkään..

ap

Vierailija
10/15 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, minulla on ollut myös jo muutaman kuukauden ajan ajoittain outoa turvotusta, kuukautiset vähän myöhässä ja myös vatsakipuja, syömisistäni ei pitäisi johtua kun en leipää jne. syö. minullakin aamulla heti jo herätessä ihan alavatsassa pallo vaikka ennen ollut ihan litteä. huolestuttaa kyllä, varasin lääkärille ajan mutta sain sen aika pitkän ajan päähän. jos joku voisi tietää mistä tällainen johtuu...

Vierailija
11/15 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi?

Vierailija
12/15 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:40"]hei, minulla on ollut myös jo muutaman kuukauden ajan ajoittain outoa turvotusta, kuukautiset vähän myöhässä ja myös vatsakipuja, syömisistäni ei pitäisi johtua kun en leipää jne. syö. minullakin aamulla heti jo herätessä ihan alavatsassa pallo vaikka ennen ollut ihan litteä. huolestuttaa kyllä, varasin lääkärille ajan mutta sain sen aika pitkän ajan päähän. jos joku voisi tietää mistä tällainen johtuu...
[/quote]
Parhaiten voisit asiaan saada apua yksityiseltä gyneltä. Ultrassa näkyy jos on vaikka kysta tai vastaavaa.

Vierailija
13/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:49"]Up
[/quote]