Onko ruotsidemokraatit vähän kuin persut?
Kommentit (15)
Kansallissosialisteja. Rikkailta rahat pois sopiville köyhille. Epäsopivat poltetaan.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:32"]
Kansallissosialisteja. Rikkailta rahat pois sopiville köyhille. Epäsopivat poltetaan.
[/quote]
Itse asiassa Ruotsidemokraattien vaalijulistuksessa löytyy paljon ihan kannatettavia juttuja. Tuskin he muuten olisivat saaneet noinkin hyvin ääniä.
Maahanmuutto on aiheuttanut Ruotsissa ihan tarpeeksi ongelmia jo nyt - ja nyt jatkuva liki rajoittamattomaton maahanmuutto ei varmaan paranna tilannett.
En ole persu, enkä edes erityisen maahanmuuttokriittinen. Mutta Ruotsin tilannetta maahanmuuton osalta seurailen työni puolesta varsin objektiivisesti.
Ruotsidemokraatit ovat julkisesti sitä mitä persut ovat piilossa. Ihan Halla-Ahon ja Suomen Sisun porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:40"]
Ruotsidemokraatit ovat julkisesti sitä mitä persut ovat piilossa. Ihan Halla-Ahon ja Suomen Sisun porukkaa.
[/quote]
Kyllä 13% kannatus kertoo että Ruotsidemokraateilla on ollut jotain tärkeää sanomaa äänestäjille. Ruotsissa - sen enempää kuin muissakaan Euroopan maissa - ei maahanmuuttajien integrointi ole sujunut ollenkaan niin hyvin kun annetaan luulla. Yksi syy Ruotsidemokraattien suosioon on viimeaikainen suunnanvaihto missä yhteiskuntaa aletaan integroida maahanmuuttoon. Kaikille tämä ei sovi - enkä muuten itsekään halua luopua niistä hyvistä ja perinteisistä pohjoismaisista arvoista joista itse olen elämäni aikana nauttinut.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:38"]
Itse asiassa Ruotsidemokraattien vaalijulistuksessa löytyy paljon ihan kannatettavia juttuja. Tuskin he muuten olisivat saaneet noinkin hyvin ääniä.
Maahanmuutto on aiheuttanut Ruotsissa ihan tarpeeksi ongelmia jo nyt - ja nyt jatkuva liki rajoittamattomaton maahanmuutto ei varmaan paranna tilannett.
En ole persu, enkä edes erityisen maahanmuuttokriittinen. Mutta Ruotsin tilannetta maahanmuuton osalta seurailen työni puolesta varsin objektiivisesti.
[/quote]
Itse asiassa Feministipuolueen vaalijulistuksessa löytyy paljon ihan kannatettavia juttuja. Tuskin he muuten olisivat saaneet noinkin hyvin ääniä.
Patriarkaatti on aiheuttanut Ruotsissa ihan tarpeeksi ongelmia jo nyt - ja nyt jatkuva liki rajoittamattomaton vähemmistöjen leimaaminen ei varmaan paranna tilannett.
En ole vihervasemmistolainen, enkä edes erityisen feministi. Mutta Ruotsin tilannetta tasa-arvon ja ihmisoikeuksien osalta seurailen työni puolesta varsin objektiivisesti.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:38"]
[/quote]
Itse asiassa Feministipuolueen vaalijulistuksessa löytyy paljon ihan kannatettavia juttuja. Tuskin he muuten olisivat saaneet noinkin hyvin ääniä.
Patriarkaatti on aiheuttanut Ruotsissa ihan tarpeeksi ongelmia jo nyt - ja nyt jatkuva liki rajoittamattomaton vähemmistöjen leimaaminen ei varmaan paranna tilannett.
En ole vihervasemmistolainen, enkä edes erityisen feministi. Mutta Ruotsin tilannetta tasa-arvon ja ihmisoikeuksien osalta seurailen työni puolesta varsin objektiivisesti.
[/quote]
Itse olin jotenkin huomaavinani että FI jäi rannalle valtiopäivätoiminnasta. Eli ihan niin hyviä juttuja heidän vaalijulistuksestaan ei sitten löytynyt. Eivät sitten vakuuttaneet edes Ruotsin vähemmistöjen runsasta äänestäjäkuntaa. Miljoonista ruotsalaisnaisista nyt puhumattakaan. Mutta minkäs teet - kun lusikalla on annettu niin kauhalla on vaikea ammentaa.
Varsin objektiivisesti olen sitä mieltä että, Wikipediassa tiivistyy:
Ruotsidemokraatit-puolue on arvostellut Ruotsin maahanmuuttopolitiikkaa, sen lieveilmiöitä ja siihen käytettäviä varoja. Puolue on kannanotoissaan vastustanut monikulttuurisuutta ja etenkin islamia. Vaalikampanjassaan puolue on vaatinut paluuta yksikulttuuriseen 1950-luvun Ruotsiin.
Ruotsidemokraatit on vaatinut leikkauksia sosiaalitukiin ja eläkkeiden verotuksen keventämistä. Puolue haluaa palauttaa asevelvollisuuden ja käyttää lisää rahaa maanpuolustukseen.
Ruotsidemokraatit vastustaa samaa sukupuolta olevien avioliittoja sekä homo- ja lesboparien adoptio-oikeutta. Puolue haluaa myös lisätä kirkon valtaa kouluissa.
Moni maahanmuuttajanainen on äänestänyt SD:a sen vuoksi koska haluaa mukaan integroitumaan ruotsalaiseen yhteiskuntaan hellan ja nyrkin välistä ensin kielikursseille ja sitten työelämään. SD on arvostellut sitä, että maahanmuuttajanaiset eivät pääse kielikursseille "kulttuurisista" syistä johtuen. Valtion määräämä pakko lähteä kielikurssille olisi hyvä vastavoima noille naisten elämää vahtiville miehille.
Ainut asia missä itse olen ruotsidemokraattien kanssa samaa mieltä on islam-vastaisuus. Monikulttuurisuus on hyvä juttu mutta islam ei.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 18:24"]
Ainut asia missä itse olen ruotsidemokraattien kanssa samaa mieltä on islam-vastaisuus. Monikulttuurisuus on hyvä juttu mutta islam ei.
[/quote]
Sairas!!!
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:31"]
Ei. Persujen mielestä Suomen maahanmuuttopolitiikka on täysin holtitonta. Ruotsidemokraatit puolestaan pitävät sitä järkevänä ja maltillisena, ja toivovat Ruotsin ottavan siitä esimerkkiä.
[/quote]
höpö höpö
Ruotsidemokraatit (ruots. Sverigedemokraterna, SD) on vuonna 1988 perustettu ruotsalainen kansalliskonservatiivinen puolue. Puolue julkaisee SD-Kuriren -lehteä ja sisäistä tiedotuslehteä SD Bulletinen. Puolueen puheenjohtaja on Jimmie Åkesson. Jäsenmäärä on 7 890 (tammikuu 2013).[1] Puolueen nuorisojärjestö on Sverigedemokratisk Ungdom.
Ruotsidemokraatit-puolue on arvostellut Ruotsin maahanmuuttopolitiikkaa, sen lieveilmiöitä ja siihen käytettäviä varoja. Puolue on kannanotoissaan vastustanut monikulttuurisuutta ja etenkin islamia. Vaalikampanjassaan puolue on vaatinut paluuta yksikulttuuriseen 1950-luvun Ruotsiin.
Ruotsidemokraatit on vaatinut leikkauksia sosiaalitukiin ja eläkkeiden verotuksen keventämistä. Puolue haluaa palauttaa asevelvollisuuden ja käyttää lisää rahaa maanpuolustukseen.
Onhan se tavallaan. Mutta persut kulkee Tarjoustalon/Halpahallin vaatteissa, hurjimmat hakee puvun Dressmanilta. Ruotsidemokraatit, he sen sijaan kulkevat vähintään Bossin puvussa ja italialaisissa käsintehdyissä kengissä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 18:24"]
[/quote]
Sairas!!!
[/quote]
Sairas? Miten?
Ei. Persujen mielestä Suomen maahanmuuttopolitiikka on täysin holtitonta. Ruotsidemokraatit puolestaan pitävät sitä järkevänä ja maltillisena, ja toivovat Ruotsin ottavan siitä esimerkkiä.