Oudoimmat nimiyhdistelmät sisaruksille.
Itse kuulin joskus aikoinani radiosta veljeksistä, jotka olivat raamatullisia,
Matteus
Luukas
Tuomas
Johannes
ja Pasi.
Kommentit (102)
Siskokset Rihuna ja Tirmia. Niillä on myös veli, jonka nimi on jotain ihan tavallista, tyyliin Mikko.
Entiset koulukaverini, 1960-luvun alussa syntyneet: Seri (poika) ja Serja (tyttö).
Semi (poika) ja Seidi (tyttö)
Ovat jo isoja kun ovat syntyneet 1990-luvun puolivälissä.
Muistaako kukaan ne julkkissiskot, Tahiti, Papeete ja oliko kolmaskin vielä? Tahiti oli naimisissa Lasse Norreksen kanssa. Mut jotain havaijilaisia nimiä niillä oli.
Pyry ja Pilvi...sukunimi liittyi myös säätieteisiin
Seppo, Severi, Sulevi, Sakari, Sisko, Seija, Sirkku ja PEKKA.
Eila, Leila, Aila ja Laila. Pojat oli Voitto ja Helke.
Tiedän veljekset Jami, Kimi ja Juha-Matti. Sekä sisarukset Timjami ja Rosemary.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:24"]Kyllä Eemi ilman ällääkin on ihan yleinen. Taitaa olla jossain aapisessakin.....
[/quote]
Aapisessa on Eemu, ei Eemi.
Krista, Kristiina ja Kristian. Kyllä on vanhemmilla mielikuvitus kukkinut.
Jani Sievisen tyttäret Milla, Alma ja Felicia.
Kanerva, Kuisma, Angervo ja Kataja. Erään kirjailijan lapset.
Tämä nyt ei ole mikään erikoinen esimerkki ja monesti sanottu tässäkin keskustelussa, mutta en voi ymmärtää miksi antaa lapsille todella samankaltaiset nimet. Esimerkiksi Jenna ja Janne tai Miko ja Miro. Eikö noissa mene jo itse sekaisin? Huudat lapselle, että "Miko tuu tänne" niin lapset jää ihmettelemään kumpaa se äiti nyt tarkoitti ja mitä se sanoi :D. Sitten osa harrastaa näitä samankaltaisuuksia, vaikka lapsia on monta: esimerkiksi Janne, Jenna, Jonna, Janna.
Ossi, Tiina, Jonna ja iltatähti Adam
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:42"]Äääääää taas toi kaupunkilegenda!!!! Matteus jne... Montako vuotta siitä jaksetaan täällä jauhaa?? Aina joku on kuullut sen jostain tai jonkun ex-naapurilla oli tommoset muksut.. Äääää
[/quote]
Aijjaa se olikin vanha juttu, anteeksi... Olen varmaan kiven alla kasvanut... Muistan jopa radio-ohjelman, mistä tuli, se NRJ:n päivässä dosse. Tästä on jo pari vuotta kun kuulin, MUTTA ANTEEKSI HIRVEÄSTI, KUN NIIN MIELESI TÄSTÄ PAHOITIT <3 peace