Oudoimmat nimiyhdistelmät sisaruksille.
Itse kuulin joskus aikoinani radiosta veljeksistä, jotka olivat raamatullisia,
Matteus
Luukas
Tuomas
Johannes
ja Pasi.
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:07"]
Miinä Kenttä oli noin 10 vuotta sitten lupaava junioriseiväshyppääjä. Pärjäsi muistaakseni hyvin nuorten arvokisoissa. Aikuisena ei kai sitten menestystä ole tullut. Veljensä nimi on Dennis Kenttä.
[/quote]
Veli ei ole Dennis, Dennis Kenttä on urbaanilegenda.
Kentän perheen lasten nimistä on juttu tässä lehdessä, sivulla 3.
http://www.esse.fi/nakoislehdet_2012/esse_12_10/esse_12_10.pdf
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:57"]
Kaksoset Nina ja Niina sekä Emmi ja Eemi (poika). Vanhemmilla huono mielikuvitus?
Ja ei, viimeisestä EI puutu l-kirjainta, se on oikeasti Eemi.
Tätä kirjoittaessa Kentän sisaruksia ei ole vielä mainittu, eli Miina ja Dennis Kenttä. Jälkimmäinen taisi olla tenniksen pelaaja :D
[/quote]
Ohis mutta Eemihän on melko tavallinen nimi? Ei ehkä yleinen mutta tavallinen.
[/quote]
Miksi tuo oli eka kerta yli 30 vuotta kestäneen elämäni aikana, kun olen nimeen törmännyt? Ja minä sentään mielelläni kiertelen hautausmaita, enkä niissäkään ole sitä nähnyt. Eemil on kyllä yleinen, meillä on suvussa useita, pari niistä ala-astelaisia, muutama eläkeläisikäinen. Sekoititkohan siihen?
Oon ennenkin tän täällä kertonut, vaarini ja hänen sisaruksensa ovat Toivo, Oiva, Lahja, Marja sekä kuopus, Timo
Kyllä Eemi ilman ällääkin on ihan yleinen. Taitaa olla jossain aapisessakin.....
En ymmärrä sitä, että lapsille annetaan melkein samat nimet, tyyliin Maria ja Marika tai Miia ja Miika. Tunnen siis tällaiset sisarusparit. Luulisi olevan käytännössä hankalaa, kun on vain yhden kirjaimen erot.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:57"]
Kaksoset Nina ja Niina sekä Emmi ja Eemi (poika). Vanhemmilla huono mielikuvitus?
Ja ei, viimeisestä EI puutu l-kirjainta, se on oikeasti Eemi.
Tätä kirjoittaessa Kentän sisaruksia ei ole vielä mainittu, eli Miina ja Dennis Kenttä. Jälkimmäinen taisi olla tenniksen pelaaja :D
[/quote]
Ohis mutta Eemihän on melko tavallinen nimi? Ei ehkä yleinen mutta tavallinen.
[/quote]
Miksi tuo oli eka kerta yli 30 vuotta kestäneen elämäni aikana, kun olen nimeen törmännyt? Ja minä sentään mielelläni kiertelen hautausmaita, enkä niissäkään ole sitä nähnyt. Eemil on kyllä yleinen, meillä on suvussa useita, pari niistä ala-astelaisia, muutama eläkeläisikäinen. Sekoititkohan siihen?
[/quote]
Suomessa on väestörekisterissä melkein tuhat Eemi-nimistä, joten ei se ihan hirveän harvinainen nimi ole.
Carita ja Jutta
Marcus, Jasmin sekä Jutta
Katarina, Hannes sekä jälleen kerran, Jutta
Unohdin että heittää nykyään tekstin yhteen jos vaihtaa riviä, ärsyttävää! Siis Carita ja Jutta, Marcus, Jasmin ja Jutta sekä Katarina, Hannes ja Jutta
(Turhalla kommentilla sivulle kaks että heilahti!)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:07"]
Miinä Kenttä oli noin 10 vuotta sitten lupaava junioriseiväshyppääjä. Pärjäsi muistaakseni hyvin nuorten arvokisoissa. Aikuisena ei kai sitten menestystä ole tullut. Veljensä nimi on Dennis Kenttä.
[/quote]
Veli ei ole Dennis, Dennis Kenttä on urbaanilegenda.
Kentän perheen lasten nimistä on juttu tässä lehdessä, sivulla 3.
http://www.esse.fi/nakoislehdet_2012/esse_12_10/esse_12_10.pdf
[/quote]
Ai eikö? Mulla kyllä on kaveri, joka on tuntenut molemmat Ketän sisarukset, ja kyllä se veli ainakin hänen mukaansa oli Dennis. Olivat siis samassa lukiossa.
Janika, Janita ja Janina. Ei ehkä outo, mutta....
Serkkuni ovat kaksoset, heidän nimensä ovat muotoa Mikko ja Unelma-Tuuliliina. Vanhemmat kuulemma halusivat välttää perinteisiä, samankaltaisia kaksosnimiä, ja onnistuivat ihan kiitettävästi.
Jarno ja Jarna, sisarukset
Katariina ja Katriina (Kata ja Kati)
Google kertoo, että Dennis Kenttä olisi todella ollut, mutta olisi muuttanut itse nimensä Lauriksi. Mutta suurin osa osumista on keskustelupalstoille, joten totuus jää hämäräksi.