Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NYT loppuu sodasta jauhaminen

Vierailija
29.08.2014 |

Ei ole ihmekkään, että kaikki ovat niin ahdistuneita kun siitä tulevasta "sodasta" täällä niin puhistaan. Turhaa sitä yöunensa menettää sen takia. Keskittyisitte tähän hetkeen ja eläisitte täysillä ilman mitään sodan pelkoa, sillä luultavasti mitään sotaa ei edes tule. Ja jos tulee, tuskin teidän miehenne alkaa kaminat selässä metsässä hiihtämään, vaan nykyään sodankäynti keskittyy lähinnä poliittisena sotaan.
Ärsyttää tuommoiset heikot pelkurit, olkaa nyt niitä AIKUISIA ihmisiä, jotka suojelevat lapsiaan kaikelta ja jotka eivät paniikissa pakkaa rinkkojaan evakkoon lähtöä varten.
Itse kukanenkin tässä alkaa mennä paniikkiin moisesta joukkohysteriasta. Keskittykää tähän päivään ja uskokaa parempaan huomiseen. Älkää rypekö säälissä poliitikkoja haukkuen, he kyllä tekevät sen minkä voivat.

-terveisin 17v tyttö, joka alkaa kyllästymään tähän "sodan" odotukseen.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tajusin hornetit kuultuani, että joku täysin normaali toimenpide on käynnissä, sillä on niitä ennenkin lennellyt. On tarkoitushakuista tehdä siitä aloitus tänne. Sama, kuin jos menisin nyt juna-asemalle ja näkisin armeijapoikia tulossa lomille, ja tekisin aloituksen "oon junassa ja tääl näkyy paljon sotilaita, mitä on meneillään!?"

Vierailija
22/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 22:31"]

Minä ainakin tajusin hornetit kuultuani, että joku täysin normaali toimenpide on käynnissä, sillä on niitä ennenkin lennellyt. On tarkoitushakuista tehdä siitä aloitus tänne. Sama, kuin jos menisin nyt juna-asemalle ja näkisin armeijapoikia tulossa lomille, ja tekisin aloituksen "oon junassa ja tääl näkyy paljon sotilaita, mitä on meneillään!?"

[/quote]

No eipä se kovin normaali toimenpide ollut, kun ei Puolustusvoimien viestintäjohtajakaan osannut aluksi selittää, mistä oli kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minun mielestä on huolestuttavaa, kun niin monet täällä kertovat menettäneen yöunensa ja miettivänsä taukoamatta sitä, miten me tulevaisuudessa selviydymme. Toki on tervetttä miettiä, että tuleeko sitä sotaa ja mitä sitten tekee jos se tulee, mutta on ennenkin ollut yhtä epävakaita tilanteita NL/Venäjän kanssa ja kaiken sen pelon keskellä ihmiset ovat joutuneet lopuksi toteamaan, että eihän sitä sotaa tullutkaan. Sama kuin pelkäisi kuolemaa kokoajan, terveyshän siinä pelossa menee jos sitä ajattelee taukoamatta. -ap

Vierailija
24/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätin tänään, että lopetan sodasta stressaamisen kokonaan. En edes avaa noita sota-aloituksia enää. Ei ole mitään hyötyä pilata elämäänsä murehtimalla asiaa, jolle ei voi mitään. Murehdin sitten kun on ajankohtaista tai sitten muutetaan vaikka Kanadaan, perkele.

Vierailija
26/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 22:31"]Minä ainakin tajusin hornetit kuultuani, että joku täysin normaali toimenpide on käynnissä, sillä on niitä ennenkin lennellyt. On tarkoitushakuista tehdä siitä aloitus tänne. Sama, kuin jos menisin nyt juna-asemalle ja näkisin armeijapoikia tulossa lomille, ja tekisin aloituksen "oon junassa ja tääl näkyy paljon sotilaita, mitä on meneillään!?"
[/quote]

No eipä se kovin normaali toimenpide ollut, kun ei Puolustusvoimien viestintäjohtajakaan osannut aluksi selittää, mistä oli kyse.[/quote]

Linkki tähän tietoon, kiitos.

Vierailija
27/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 22:33"]

Mutta minun mielestä on huolestuttavaa, kun niin monet täällä kertovat menettäneen yöunensa ja miettivänsä taukoamatta sitä, miten me tulevaisuudessa selviydymme. Toki on tervetttä miettiä, että tuleeko sitä sotaa ja mitä sitten tekee jos se tulee, mutta on ennenkin ollut yhtä epävakaita tilanteita NL/Venäjän kanssa ja kaiken sen pelon keskellä ihmiset ovat joutuneet lopuksi toteamaan, että eihän sitä sotaa tullutkaan. Sama kuin pelkäisi kuolemaa kokoajan, terveyshän siinä pelossa menee jos sitä ajattelee taukoamatta. -ap

[/quote]

Tämä on nyt vähän epätavallinen tilanne, ja mielestäni siitä on ihan normaalia olla huolissaan, jopa ahdistunut. Ahdistukseen itse asiassa puhuminen auttaa jo vähän. Meillä ei ole niin pitkään aikaan ollut mitään syytä pelätä mitään, että epävakaisiin väleihin on nyt vähän vaikea suhtautua järkevästi. Kyllä se tilanne siitä normalisoituu, ja sitä mukaa yöunetkin palaavat :) Pelkotilat eivät jatku pitkään ihmisillä, joilla on mielenterveys kunnossa. (Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö on sitten asia erikseen, eikä sellaiseen epänormaaliin ahdistukseen tarvita mitään sodan uhkaa.)

Vierailija
28/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 22:33"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 22:31"]Minä ainakin tajusin hornetit kuultuani, että joku täysin normaali toimenpide on käynnissä, sillä on niitä ennenkin lennellyt. On tarkoitushakuista tehdä siitä aloitus tänne. Sama, kuin jos menisin nyt juna-asemalle ja näkisin armeijapoikia tulossa lomille, ja tekisin aloituksen "oon junassa ja tääl näkyy paljon sotilaita, mitä on meneillään!?" [/quote] No eipä se kovin normaali toimenpide ollut, kun ei Puolustusvoimien viestintäjohtajakaan osannut aluksi selittää, mistä oli kyse.[/quote] Linkki tähän tietoon, kiitos.

[/quote]

Olepa hyvä (kts. Kalliomaan kommentit):

http://yle.fi/uutiset/paakaupunkiseudulla_useita_hornet-havaintoja/7442504

Vierailija
29/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 sivulle yritän

Vierailija
30/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta kuten on aikaisemminkin kerrottu, kyllä toimintaa on tehostettu, ja näin ollen Horneteja liikkuu normaalia enemmän Suomen ilmatilan laidalla"

Eli tiesi kuitenkin, että on tehostettu toimintaa. Tuo on VIESTINTÄjohtaja, ei mikään ilmavoimien ylikomentaja.

Vierailija
31/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä te täällä valitatte, että pitäisi muuttaa ajoissa ulkomaille jos sota tulee. MUUTTAKAA SANAT TEOIKSI ja menkää sinne ulkomaille, jos se teidän joidenkin mielestä on teidän oma ratkaisu tähän. Menkää ajoissa evakkoon, jos siltä tuntuu. Turhaa täällä pohditte, vaan tehkää asiat miten parhaaksi näette, mutta älkää lietsoko pelkoa muihin.
Asiallinen keskustelu minusta tästä aiheesta on kiinnostavaa ja kiitos vastauksista mitä tänne on tullut.

-ap

Vierailija
32/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 22:48"]

"Mutta kuten on aikaisemminkin kerrottu, kyllä toimintaa on tehostettu, ja näin ollen Horneteja liikkuu normaalia enemmän Suomen ilmatilan laidalla" Eli tiesi kuitenkin, että on tehostettu toimintaa. Tuo on VIESTINTÄjohtaja, ei mikään ilmavoimien ylikomentaja.

[/quote]

Kuka mistään ilmavoimien ylikomentajasta on puhunutkaan??

Vierailija
33/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että palsta on täynnä hysteerisiä mielenterveyspotilaita, joilla kaikilla sota päähänpinttymänä!

Vierailija
34/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
35/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi on jo eri keskusteluissa maininnut lähtevänsä vaikka Kanadaan. Miksiköhän juuri Kanada jotenkin ottaisi paljon vastaan Suomalaisia pakolaisia? Suomessakin on tiukat pakolaiskiintiöt, eiköhän Kanadassakin ole vastaavia. Ei kun, tulemme rikkasta Suomesta ja emmehän me nyt ole " oikeita" pakolaisia.....

Vierailija
36/36 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppäs tyttönen armeijaan niin saat elämän realiteetit kohdilleen. Ärsyttää myös sivarit, jotka ovat ihan pihalla kaikesta. Kyllä me teitäkin suojellaan, olkaa huoleti! Nyt onneksi on tämän vuoden aikana kohotettu valmiutta Suomessa, eli antaa ryssien vain tulla!

T: nainen 29v (reservin luutnantti)