Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokakaupan kassalla olo liian helppoa, palkka ylimitoitettu

Vierailija
16.08.2014 |

Moni työntekijä toisissa paikoissa ja myös toisilla aloilla saa vastuuseensa nähden aivan liian pientä palkkaa. Sitten on taas ruokakaupan kassat, joissa ei tarvitse aivojakaan käyttää, kun muita erikoisuuksia ei kassatoimintoihin kuulu kuin ruokatuotteiden klikkaaminen viivakoodista kassaan, ja palkka saattaa lisien vuoksi olla todella korkea vaikka työ on joka päivä samaa helppoa klikkailua. Samaan aikaan ravintolatyöntekijät, toimistotyöntekijät, siivoojat, tarjoilijat, yksin töissään olevat kioskimyyjät, monet yrittäjät, sairaanhoitoalalla työskentelevät saavat pientä palkkaa vaikka hommia on niin että saa juosta.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Yhden kesän olin kassalla töissä ja se oli tappavan tylsää ja yksinkertaista. 

Vierailija
42/74 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhautuneet mikätieteenmaisterit täällä dissaavat niitä, jotka tekevät oikeita töitä. Ei tainnut CV riittää Siwaan kassatoimihenkilön hommiin, kun noin närästää. 

Työttömät duunarit ovat kateellisia niille, jotka saavat aikaan veroeuroja loisten käytettäviksi. Ammatinvalinta kysymys. Mieluummin pystynokkainen työtön Maisteri, kuin omillaan toimeentuleva kassatoimihenkilö, buahahhaahhhh!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:01"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 07:42"]

Ja mitä tulee kaikkien kassojen itsepalvelukassoiksi muuttamiseen niin tuskin tapahtuu pitkään aikaan. Kyllä suuri osa asiakkaista tarvitsee vielä sen ihmiskontaktin ja toiseksi hyvät kassat vetää asiakkaita kauppaan. Jos rahaa on enemmän niin hyvän asiakas palvelun kauppa voittaa itsepalvelukaupan monesti.

[/quote]

Jännä miten muualla maailmassa vaan itsepalvelukassoista on kysyntää ja ihmiset jonottavat niille. Tukholmalaisista ystävistäni on juuri ihana saada skipata se pakollinen puolen minuutin ihmiskontakti jonkun tuntemattoman työtään puurtavan kanssa.

[/quote]

Se poikkeaa siinäkin, että suomessa useat ostaa kerralla kärryllisen tai enemmänkin tavaraa. Pienet ostokset menisin minäkin mielelläni maksamaan itsepalvelukassaan, mutta en todellakaan niitä 4 hengen koko viikon ostoksia.

Pitää muistaa, että Suomi on erilainen näissä. Meillä asiakas ei osaa asioida nytkään usein sujuvasti (huomattiin esim lidlissä kun oli ne kassat joissa ei voinut kunnolla pakata)

Vierailija
44/74 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakouluopiskelija voi vain haaveilla pääsevänsä kassalle töihin esim. Oulussa. Mieluusti tekisin vuoron kiertoliikettä ja kuuntelisin humalaisten kitinää alkoholin myyntisäännöistä kassan palkalla. Nimim. Siivoja.

Vierailija
45/74 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:11"]

Turhautuneet mikätieteenmaisterit täällä dissaavat niitä, jotka tekevät oikeita töitä. Ei tainnut CV riittää Siwaan kassatoimihenkilön hommiin, kun noin närästää. 

Työttömät duunarit ovat kateellisia niille, jotka saavat aikaan veroeuroja loisten käytettäviksi. Ammatinvalinta kysymys. Mieluummin pystynokkainen työtön Maisteri, kuin omillaan toimeentuleva kassatoimihenkilö, buahahhaahhhh!!!

[/quote] Minä olen kyllä maisteri, mutta en ollut vielä silloin kun kassalla istuin ja tylsistyin yhden kesän. Monenlaista muutakin asiakaspalvelua oli tullut tehtyä, joten oli mihin verrata. Jäätelönmyyntikin on monipuolisempaa pallojen pyörittelyineen, rättien kanssa heilumisineen sen kassakoneen käytön lomassa. Kaupan kassalle en enää palaisi. 

-18

Vierailija
46/74 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina pienestä asti halunnut ruokakaupan kassaksi töihin ja olen hakenut hullun lailla kaikkialle (kyllä,on sopiva koulutus sekä kokemusta myynnistä ja aspasta). Mutta en pääse mihinkään kun on tuo ykköstyypin diabetes koska pitää mitata ja piikitellä ja siellä ei kuulemma voi sigä tehdä vaikka siinä menee ihan hetki vain, koska asiakkaat on siinä jonossa latovat ostoksia eikä siinä voi edes hetkeksi pysähtyä mittaamaan, että tauoilla vaan... Mutta kuolisin jos mittaisin 8h aikana vain taukojen verran eli 2-3kertaa : ( pöh ärsyttää kovasti kun tämän taudin takia en pääse mihinkään !!! En varastoon, olen sinnekin hakenut hullusti. Enkä kuitenkaan saa mitään tukia koska "sairautesi ei alenna työkykyäsi kun ei ole vielä lisäsairauksiakaan"... Jaahas! Muuten vaan sen takia en pääse mihinkään!! Kaikki sanovat suoraan että muuten kyllä mutta mittaus ja piikitysasian vuoksi ei... Mitä teeen ;(

Vierailija
47/74 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla varmaa tietoa, minkä verran ruokakaupan kassoille maksetaan ja mitä kaikkea kassan tehtäviin oikeasti kuuluu sen tavaroiden hihnalla siirtelyn lisäksi?

Vierailija
48/74 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 07:59"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 07:01"]

Joo kyllä vituttaa saada samaa palkkaa kuin he, kun voivat halutessaan vaikka istua koko 8h työpäivän ja itse joutuu harva se päivä juosta persehiessä osastolla koko oman päivänsä.

[/quote]

No jumalauta nyt äkkiä hakemaan kauppaan töihin, jos kerran kaupankassa on mielestäsi unelma-ammatti!. Ei sua kukaan pakota juoksemaan persehiessä, valinta on ihan omasi. Sinne vaan kassalle onnellisena istumaan ja viivakoodeja höyläilemään ja kaltaistesi idioottiasiakkaiden vittuiluja kuuntelemaan. 

Olisiko muuten palkkasi sitten riittävän hyvä, jos myyjien palkkoja pudotettais reippaasti?

Kateus on vittumaisen kamala tauti. Mielisairaudeksi se muuttuu siinä kohtaa, kun aletaan jo puotipuksujakin kadehtimaan.

[/quote]

Kiitos!

Vierailija
49/74 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 08:42"]

Itse arvostan kyllä kassoja, mutta palvelu alojen lisät ovat epäreiluja. Itse olin monta vuotta huoltoasemalla ja iltalisä oli 0,97 kaupassa 5e...ja työ aika oli klo 24:n. Ja työhön kuului myös siivous, hyllytys yms. Ja olit pari viimeistä tuntia yksin.

[/quote]

Missä kaupungissa kaupan iltalisä on 5€?

Vierailija
50/74 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 07:59"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 07:01"]

Joo kyllä vituttaa saada samaa palkkaa kuin he, kun voivat halutessaan vaikka istua koko 8h työpäivän ja itse joutuu harva se päivä juosta persehiessä osastolla koko oman päivänsä.

[/quote]

No jumalauta nyt äkkiä hakemaan kauppaan töihin, jos kerran kaupankassa on mielestäsi unelma-ammatti!. Ei sua kukaan pakota juoksemaan persehiessä, valinta on ihan omasi. Sinne vaan kassalle onnellisena istumaan ja viivakoodeja höyläilemään ja kaltaistesi idioottiasiakkaiden vittuiluja kuuntelemaan. 

Olisiko muuten palkkasi sitten riittävän hyvä, jos myyjien palkkoja pudotettais reippaasti?

Kateus on vittumaisen kamala tauti. Mielisairaudeksi se muuttuu siinä kohtaa, kun aletaan jo puotipuksujakin kadehtimaan.

[/quote] kassalla, enkä ikinä menisi sinne töihin.

Miksi pitää hermostua noin helvetisti? Olen itsekin myyjä, joten miksipä olisin tyytyväinen palkkojen tiputtamisesta. Välillä raskaiden pyhien, alimiehityksen ym. jälkeen vaan vituttaa, että olen töissä saman ajan kuin kassahenkilö, mutta teen triplasti enemmän töitä, juoksen sadassa paikassa samaan aikaan ja hengähtää ja pysähtyä ehtii sitten kahvitauolla.

Että kyllä, voin myöntää olevani toisinaan kateellinen. Olisihan se välillä kiva tienata samat rahat istumalla/seisomalla paikallaan. 3

Vierailija
51/74 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 07:59"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 07:01"]

[/quote]

[/quote] kassalla, enkä ikinä menisi sinne töihin.

Miksi pitää hermostua noin helvetisti? Olen itsekin myyjä, joten miksipä olisin tyytyväinen palkkojen tiputtamisesta. Välillä raskaiden pyhien, alimiehityksen ym. jälkeen vaan vituttaa, että olen töissä saman ajan kuin kassahenkilö, mutta teen triplasti enemmän töitä, juoksen sadassa paikassa samaan aikaan ja hengähtää ja pysähtyä ehtii sitten kahvitauolla.

Että kyllä, voin myöntää olevani toisinaan kateellinen. Olisihan se välillä kiva tienata samat rahat istumalla/seisomalla paikallaan. 3

[/quote] Mikä ongelmasi on? Olen kaupassa töissä, kaupankassa ei ole unelma-ammattini ja olen ihan tyytyväinen omaan työhöni. Olen toisinaan ollut hyvin lyhyitä aikoja kassalla, enkä ikinä menisi sinne töihin.

Tämä jäi alusta puuttumaan. 3

Vierailija
52/74 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ompa nyt niin hirvittävän vaativa työ jossain Siwassa rahastaa asiakkaita ja vedellä tuotteita liukuhihnalla. Ja sitten välillä joutuu ihan hyllyttämäänkin! Siis tekemään ruumiillista työtä, EIKÄ! Kyllähän siitä nyt pitäis kuukaudessa vähintään 3teur maksaa. Kamala vastuu ja kaikkee...

Vierailija
53/74 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:29"]No ompa nyt niin hirvittävän vaativa työ jossain Siwassa rahastaa asiakkaita ja vedellä tuotteita liukuhihnalla. Ja sitten välillä joutuu ihan hyllyttämäänkin! Siis tekemään ruumiillista työtä, EIKÄ! Kyllähän siitä nyt pitäis kuukaudessa vähintään 3teur maksaa. Kamala vastuu ja kaikkee...

[/quote]

Vai 3000 euroa? Kaivapa se kaupanalan TES esiin ja laske, kuinka monta iltaa, lauantai-iltaa ja sunnuntaivuoroa 3000 euroon saisi tehdä. Viiden vuoden kokemuslisillä kassatyöntekijän tuntipalkka taitaa olla jotain 12 euron luokkaa, ei sillä nyt ihan kolmen tonnin kk-palkkaan yllä. Hohhoi. Ja mitä täällä tosiaa kukaan kitisee työn helppoudesta ja palkan suuruudesta: sinne vain kassalle istumaan ja tienaamaan!

Vierailija
54/74 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupassa töissä. Kaikkien mielestähän olen silloin vain "kassalla". Hyllytän ja teen muita kaupan töitä. Osaan tehdä myös hallinnollisia töitä kuten tilata tavaraa. Mielestäni kaupan työt eivät ole kovin vastuullisia vs. esim. hoitotyö mutta toki hallinnolliset tehtävät ovat vastuullisempia ja asiakaskohtaamisissa on vastuussa asiakkaan saamasta palvelusta. Keskivertoasiakas ei ehkä tajua, että kaupassa asioi asiakkaita, joiden palvelu on muutakin kuin yksinkertaista rahastusta.

Huonoja puolia työssä ovat yksitoikkoisuus ja pakkotahtisuus, hyviä vaihtelu, vaihtelevat asiakastilanteet, mukavat asiakkaat.

Vierailija
55/74 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 06:16"]

Moni työntekijä toisissa paikoissa ja myös toisilla aloilla saa vastuuseensa nähden aivan liian pientä palkkaa. Sitten on taas ruokakaupan kassat, joissa ei tarvitse aivojakaan käyttää, kun muita erikoisuuksia ei kassatoimintoihin kuulu kuin ruokatuotteiden klikkaaminen viivakoodista kassaan, ja palkka saattaa lisien vuoksi olla todella korkea vaikka työ on joka päivä samaa helppoa klikkailua. Samaan aikaan ravintolatyöntekijät, toimistotyöntekijät, siivoojat, tarjoilijat, yksin töissään olevat kioskimyyjät, monet yrittäjät, sairaanhoitoalalla työskentelevät saavat pientä palkkaa vaikka hommia on niin että saa juosta.

[/quote]

joo-o, ja joka perjantai-ilta saat seksuaalista ahdistelua miehiltä. Minua on uhattu kerran puukolla ja vaikka mitä. Ei se ihan niin helppoa ole ja kyllähän se luottamusta vaatii kun käsittelet rahaa. 

Vierailija
56/74 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattua nostan kaupan kassoille. Niin ihmeellisiä asiakaspalvelutilanteita, kädet muusina kaljakoppien vetelystä hihnalla. Ei olis musta moiseen niin pienellä palkalla.. saat haukut jos tuotteesta ei tullutkaan koneen kautta sitä hintaa mikä hyllynreunassa oli, vaikka kassa ei edes lyö hintoja järjestelmään. Juoppoja saa vartijoiden avulla häätää, kun ei uskalla enää kuset housussa rankkitynnyrille haisevalle humalaiselle myydä. Kyllä se ei paljon houkuta n 10 tuntipalkalla.. itse en ole ollut kaupan kassalla, ainoastaan tarjoilijakassana ravintolassa ja sekään ei mitään herkkua ollut.

Vierailija
57/74 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 07:01"]

[/quote]

No hae kassalla jos niin kadehdittaa.

Siellä kuule haetaan kaupan kassoja tälläkin hetkellä, osoitteessa mol.fi.

Ja ei se osastotyöskentely tosissaan ole mitään raskasta, eikä ruudinkeksijän hommaa. Olen työskennellyt sekä kassalla, että osastolla, enkä voi sanoa että osasto olisi yhtään sen "rankempi" kuin kassa. Päinvastoin, kun osastolainen mokaa ja jättää päivittämättä hintalaput, niin hänen ei tarvitse kohdata asiasta raivoavaa asiakasta, vaan voi piileskellä siellä osastollaan ja antaa kassahenkilön selvitää osastolaisen aiheuttaman sotkun.

Vierailija
58/74 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 19:38"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 08:42"]

Itse arvostan kyllä kassoja, mutta palvelu alojen lisät ovat epäreiluja. Itse olin monta vuotta huoltoasemalla ja iltalisä oli 0,97 kaupassa 5e...ja työ aika oli klo 24:n. Ja työhön kuului myös siivous, hyllytys yms. Ja olit pari viimeistä tuntia yksin.

[/quote]

Missä kaupungissa kaupan iltalisä on 5€?

[/quote]

Ei missään, pk-seudulla iltalisä on 4,09€ kuudesta eteenpäin. Muualla Suomessa on matalempi.

Vierailija
59/74 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai-iltana taitaa olla 5,16 tai jotain sinnepäin.

Vierailija
60/74 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:29"]

No ompa nyt niin hirvittävän vaativa työ jossain Siwassa rahastaa asiakkaita ja vedellä tuotteita liukuhihnalla. Ja sitten välillä joutuu ihan hyllyttämäänkin! Siis tekemään ruumiillista työtä, EIKÄ! Kyllähän siitä nyt pitäis kuukaudessa vähintään 3teur maksaa. Kamala vastuu ja kaikkee...

[/quote]

Kolme tonnia? Missä? Minä haen sinne heti! Minä raukka kun olen ilmeisesti pahasti huijattuna tehnyt töitä 11,81 tuntipalkalla ja lisineen palkakseni yleensä kertyy bruttona vain n. 2100€/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi