Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä pesuaineella saa valkoisen pyykin valkoiseksi?

Vierailija
08.08.2014 |

Näin kuumalla kelillä tulee yöllä hikoiltua todella paljon ja valkoiset lakanat ovat aivan kellertyneet pesusta huolimatta, hyi! Millä valkoiset pyykit saa pidettyä valkoisina ja saako noita jo kellertyneitä vitivalkoisia lakanoita enää pelastettua?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kloriitilla ainakin saa valkaistua, jos ovat puuvillaa. Pesuaineissa en usko tehon riittävän.

Vierailija
2/18 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii 60 asteessa Omo White -pulveri ainakin. Ole vain tarkkana, annostele mielummin liian vähän kuin liian paljon. Muuten pyykki sinistyy. Älä täytä rumpua kovin täyteen. Pese valkoisen aina white-versiolla, niin pysyvät kirkkaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkopesuaineella kunnon lämpötilassa ja aurinkoon kuivamaan. Kloriitti ei aina toimi ja kun sitä aikansa käyttää niin kangas alkaa hajota.

Vierailija
4/18 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö auta jos peset 90 asteessa?

Vierailija
5/18 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, onko toi Omo white paras aine? 60 asteessa pesin... Roskiin taitaa noi mennä mutta nyt kun otan uudet käyttöön, olisi kiva pitää ne puhtaanvalkoisina.

Vierailija
6/18 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin valkopesuaineella sain valkoisista vaatteista pois viimevuotiset aurinkorasvatahrat jotka eivät olleet millään muulla lähteneet. Vihreässä kanisterissa nestemäinen pesuaine. Halpaakin vielä.

Vierailija
7/18 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omo ja Ariel ihan yhtä hyviä, kumpaakin käytän. Pääasia, että peset säännöllisesti ja kesäaikaan lakanat voi joutua vaihtamaan parikin kertaa viikossa. Älä päästä niitä likaisiksi. Kai te käytte illalla pesulla itsekin ennen sänkyyn menoa?? Muuten kaikki ihorasva on niissä lakanoissa.

Vierailija
8/18 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai joo, oon nolo enkä osaa käyttäänoita pulvereita, oon aina käyttänyt nestemäisiä aineita. Oisko siinä syy, eikö noi nestemäiset pese valkoisia yhtä hyvin kuin pulveri?

Vierailija
9/18 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 18:19"]

Ai joo, oon nolo enkä osaa käyttäänoita pulvereita, oon aina käyttänyt nestemäisiä aineita. Oisko siinä syy, eikö noi nestemäiset pese valkoisia yhtä hyvin kuin pulveri?

[/quote]

Ainakin saat pulverilla pestyä ohjelmia, joissa on erikseen esipesu ja pääpesu. Nestemäinne pesuaine kun huuhtoutuu pois ekassa vedenpoistossa. Katsopa koneesi käyttöohjetta mitkä ohjelmat "tarjaoavat" erikseen sen esipesun. Tulee puhtaampaa.

Vierailija
10/18 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään toki pesulla illalla mutta noi lakanat ovat pinttyneet kerta kerralta mutta tämän kesän helteiden jäljiltä nuo ovat oikeasti ihan keltaiset. hyi!

Ai jaa, voisin testata tuota Lidlin ainetta, kun kerran on nestemäistä!

Vierailija
11/18 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tajuntani just räjähti, en ole tullut ajatelleeksikaan tuota esipesuasiaa! Taidankin siirtyä pulvereihin kokonaan.

Vierailija
12/18 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, mainiota :D

Vierailija
13/18 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanish oxi action, valkaisevaa. Laitan sitä joka valkopesuun.

Vierailija
14/18 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkopyykkiainetta + pesu 90 asteessa, ei yhtään kylmemmässä. Itse käytän Erisan Whitea.

Ainakin minun pesukoneessani on lokero erikseen esipesulle ja pääpesulle, johon pystyy laittaa ihan hyvin nestemäistäkin ainetta. Oudolta kuulostaa teidän koneet.

Vierailija
15/18 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 18:34"]

Vanish oxi action, valkaisevaa. Laitan sitä joka valkopesuun.

[/quote]

Mulla myös tämä käytössä. Vähän aikaa sitten pesin petauspatjan päällisen, joka oli kanssa inhottavasti "kellastunut". Tarhat lähtivät kun pesin neljässäkympissä. 

Vierailija
16/18 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesulokerosta aine valu koneeseen ennen aikojaan. Ainakin tässä mallissa

http://versus.com/en/siemens-wm14s840-vs-bosch-wae284s4-maxx-7

Nestemäinen pesuaine annostellaan palloon, ei lokeroon.

Vierailija
17/18 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa pesukoneissa on pesuainelokerossa erikseen nestemäiselle irrotettava kaukalo.

Entiseen aikaan pyykkejä valkaistiin keväällä auringossa. Toimii vieläkin erityisesti marjatahroille. Tuota vanishia pitää minunkin kokeilla.

Älkää unohtako sitä, että koneessa pitää olla myös tarpeeksi vettä. Usein 60 pesut kestävät tuntikausia siksi, että vettä on niin vähän ja "puhdistus" perustuu hankaukseen, eikä liuotukseen niin kuin sellaisissa koneissa, jotka käyttävät reilusti vettä.

Vierailija
18/18 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdan lakanat kahdesti tunnissa, häiritsee kyllä ikävästi yöunia, mutta on kyllä valkoiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä