vauva 4kk ja olen suohirviö:(
Diabetes ja sokerit miten sattuu raskauden ajan, lihoin 25kg. Sain hirveät arvet ja selluliitit sekä näytän edelleen kamalalta. Nyt olen mitoissa 165cm ja 76kg mutta ihokin roikkuu. Vauva säilyi terveenä, olen siitä onnellinen, mutta peilikuva itkettää. Olen jumppaohjaaja, tai olin, en taida enää ikinä päästä takaisin.
Lohduttakaa please. Mies ei ymmärrä suruani. Paljonko ja milloin saa laihduttaa? Syön terveellisesti mutta nyt painon pudotus pysähtynyt.
Kommentit (8)
Mä tykkään tosta britti sanonnasta, 9 months up and 9 months down, eli sul olis viel 5kk aikaa. Ei että sillä on kiire tai sitä pitäis stressata. Varmasti harmittaa mutta anna nyt itselles vähän armoa.
Imetys kuluttaa kaloreita, säiden viilennettyä on kivempi tehdä pitkiä lenkkejä vaunujen kanssa, selluun tehoaa kuiva harjaaminen ja arpia varten on olemassa rasvoja.
Yritä ottaa iisisti. Syö terveellisesti ja jos ei vielä 5kk kuluttua ole tulosta, aloita oikea kuntoilu. Kyllä se siitä!
T: entinen sotanorsu
Imetätkö? Sehän kuluttaa paljon energiaa ja on "tukena", jos yrität laihtua. Tosin varsinaisesti imetyksen aikana ei kuulemma saa laihduttaa, mutta terveellisesti kaiketi voi syödä...
Jos et ole vielä kovin vanha, kroppasi kyllä palautuu hiljalleen ennalleen kunhan maltat nähdä vähän vaivaa sen eteen. Koeta huolehtia riittävästä levosta (vaikka se vaikeaa onkin), syödä terveellisesti ja liikkua oman voinnin mukaan. Oma kokemus tosin on, että jo parin kuukauden päästä synnytyksestä voi ihan hyvin liikkua jo entiseen malliin, jos kunto vaan kestää - itse kävin hölkkälenkillä kuukauden päästä esikoisen synnyttyä. Kuopuksen kanssa sairastuin raskausdiabetekseen ja menin huonoon kuntoon raskauden aikana, mutta aloitin kuntoilun silti pian synnytyksen jälkeen.
Tsemppiä, kyllä se siitä. Juttele neuvolassa ja hyvän ystävän kanssa, jos ei oma mies ymmärrä (ja eihän ne ymmärrä, koska harva mies osaa asettua naisen asemaan,....)
Ihana sotanorsu, kiitos viestistäsi. En malta odpottaa että saan itseni takaisin!
No et ole suohirviö. Sulla on ihan pieni lapsi, imetätkin ehkä ja hormonit vielä kaukana normaalista.
Nyt vähän armoa itsellesi, ei sun tarvitse himojumpparilta nyt näyttääkään. Laihduttamista mieluummin keskityt nyt itsesi hyvinvointiin. Ulkoilet, syöt mahdollisimman terveellisesti, nukut niin hyvin kuin pystyt, ajattelet positiivisesti itsestäsi ja ihanasta lapsestasi ja erityisesti lakkaat murehtimasta ulkonäköäsi.
Kyllä Sä ehdit vielä jumpparungon saamaan. Ja arvet on merkkejä eletystä elämästä.
En valitettavasti osaa auttaa, mutta halusin toivottaa tsempit! 4kk synnytyksestä on vielä tooosi lyhyt aika loppujenlopuksi, vaikka varmasti tuntuu turhauttavalta juuri nyt.
Mä pääsin normaalipainoon täysimettämällä ja liikkumalla elämäntilanteen mukaan eli pitkiä vaunulenkkejä ja sit kun mies oli vauvan kanssa, niin tunnin sauvakävelylenkki joka toinen päivä. Aiemmin kävin paljon salilla. Kroppa oli ihan ok tolla liikunnalla, ainoastaan takapuoli ole sellanen latta, jota aina peilistä kummastelin.
Kun lapset 1 vuotta ja 3 vuotta, aloin taas käymään salillakin ja lattapeppukin pyöristyi. Mulle ei tosin tullut raskausarpia. Paino on 173 cm ja 70 kg, johon olen tyytyväinen.
Ota rennosti, ehdit vielä ohjaileen jumppiakin. Nyt vaan vaunuttelet ja kokeile tuota sauvakävelyy :-)
Ääh olette ihania. Imetän ja siksi hormonitkin heilahtelee. Ihan kuin olisi teini-iässä taas kun vartalo surettaa hämmentää ja huolettaa. Ystäville en ole kehdannut kertoa.ap
No mikä sua estää lisäämästä kasvisten ja hedelmien määrää ruokavaliossa, juomasta paljon vettä, jättämällä herkut pois, vaihtamasta sianlihaa nahattomaan kanaan/kalkkunaan jne. Ja käymästä kävelyllä päivittäin.