jiiiihaaas wuhuuuuu, reilu vuorikausi, niin lapsi menee isälleen!
On tosin vaan viikonlopun, mutta onpahan ees senkin. Olo on kuin tulivuorella oltuani joka ikisen hetken, kauppareissun, lenkin ja kahvittelun lapsen kanssa.
Lapsi on vielä kunnon drama Queen, jokaikiseen vastoinkäymiseen pitää ulista.
Ei suklaavanukasta-> ulinaa, ei lastenohjelmia -> ulinaa jne. Seuraavan kerran nostan lapsen pihalle ulisemaan.
Eniten harmittaa Se, että olen sopinut menoa viikonlopuksi. Ei huvittaisi lähteä mihinkään ja tuhlata hyvää yksinoloaikaa. Olen ihan loppuunimetty.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:05"]
Äitisi käytti sinua hyväksi ehkä omiin symbioottisiin tarpeisiin, poisti yksinäisyyttää sinun avulla, lohdutti omaa masennustaan. jne.
[/quote]
Onko tänä päivänä ihan mahdoton ajatus, että joku aidosti nauttisi perhe-elämästä ja antaisi sille vapaaehtoisesti reilusti aikaa (toki unohtamatta KAIKKIA omia harrastuksiaan ja menojaan)?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:10"]
Hirveetä haukkumista, kyllä lapsen äiti tarvitsee välillä levähdystauon ilman mitään "mitäs levitit haaras" -kommentteja! Kyllä se lapsen isäkin on lapsestaan yhtälailla vastuussa. Ihan luonnollista haluta hetki omaa aikaa, että jaksaa taas olla hyvä äiti, ei moni varmaan olisi, jos täytyisi olla 24/7 hermot kireällä.
[/quote]
Vähän OT mutta tässäpä ajatus teille, jotka ihmettelevät miksi nyxillä on pinna hetkittäin pikkasen kireällä ja miksi monesti tulee laskettua tunteja siihen, että miehen lapset lähtevät äidilleen. Meillä kun siis on ne omat yhteiset 24/7 jaloissa pyörimässä ja sitten vielä ne hermojaan lepuuttavan etä-äidin nappulat joka toinen viikonloppu tms. Ei paljoa tule verhoja ommeltua, ei. Mutta äitipuoli jaksaa ja jaksaa ja jaksaa...
Ja nyt tulee tietty kommenttina paitsi "mitäs levitit haarasi", myös "mitäs otit miehen jolla jo on lapsia". ;)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:17"]
Älä jaksa olla lapsellinen. Ap ihan itse provosoi tilanteen tähän pisteeseen ja sinä huudat nyt vaan ihan huutamisen ilosta. Äidin oikeutta omaan aikaan on täällä puolustettu, jopa yksinhuoltajien. Mutta sinä julistat nyt sitä oman pään pyhää totuutta, kuten evankeljumia, etkä näe metsää puilta.
[/quote]
En nähnyt ap:n viestissä mitään provosoitumisen aihetta.
Olen työelämässä. Mutta nyt koko kesän olen ollut lomautettuna. Työt jatkuu taas myöhemmin syksyllä.
Eniten mua ärsyttää tässä ketjussa nuo pitkät lainaukset.
ap
Ymmärrettävästi tarve irtiottoon kasvaa, kun ei ole päivittäistä työn tuomaa irtaantumista.
vuorikausi lienee miljoona vuotta?
Kyllä yh on yh vaikka voissa paistais. :D heikkolahjaista sakkia kun tätäkin keskustelua lukee.
Musta on surullista, että vanhempi odottaa kuin kuuta nousevaa sitä hetkeä, että pääsee lapsestaan eroon. On varmasti rankkaa ja väsyttää, mutta silti. Samaa sarjaa kun vanhemmat, jotka eivät halua lapsensa nukkuvan päiväunia päiväkodissa, että nukahtavat sitten mahdollisimman pian kotona illalla? Sitten wuuuhuuuuu viettämään omaa laatuaikaa.
Eivätkö nykyäidit ja -isät vain jaksa lasten normaalia käyttäytymistä (kyselyä, ripustautumista, leikkimistä/riehumista, sotkemista) vai onko näillä sekunteja laskevilla vanhemmilla vain huonosti kasvatettuja lapsia?
ihana , rakastava , pullantuoksuinen äityli. awww =D
eikös pressa aina itsenäisyyspäivän aikaan palkitse äitejä?
kerätään adressi aloittaja-äitylin palkitsemiseksi.
ihana , pullantuoksuinen äityli.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:00"]
Musta on surullista, että vanhempi odottaa kuin kuuta nousevaa sitä hetkeä, että pääsee lapsestaan eroon. On varmasti rankkaa ja väsyttää, mutta silti. Samaa sarjaa kun vanhemmat, jotka eivät halua lapsensa nukkuvan päiväunia päiväkodissa, että nukahtavat sitten mahdollisimman pian kotona illalla? Sitten wuuuhuuuuu viettämään omaa laatuaikaa.
Eivätkö nykyäidit ja -isät vain jaksa lasten normaalia käyttäytymistä (kyselyä, ripustautumista, leikkimistä/riehumista, sotkemista) vai onko näillä sekunteja laskevilla vanhemmilla vain huonosti kasvatettuja lapsia?
[/quote]
Huokaus! Pitääkö tätä nyt lukea kuin piruraamattua?!
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:02"]
[/quote]
Grow up!
Ymmärrrän ap:tä. Itse olen viettänyt koko kesän lasteni kanssa, siis joka hetken, koska miehellä ei ole ollut lomaa. iltaisin mies on puuhannut rakennusprojektin parissa (rakentaa vajaa) ja puutarhahommissa. Esikoista on toki vienyt harrastuksiin. En ole yksin vastuussa mutta on omalla tavallaan rankkaa olla koko ajan käytettävissä. Aloitan työt ensi viikolla ja on jotenkin sellainen olo kuin en olisi mitään lomaa viettänytkään.
Toisaalta en ikinä itse koe suunnatonta riemua siitä, että lapset ovat isän kanssa jossakin. Ehkä olen niin äitimyytin harhauttama, rajoittunut tai häveliläs mutta ei vain tunnu luontevalta hehkuttaa omien lasten poissaoloa ihan noin värikkäin sanankääntein. Lisäksi tuntuu, että tuollainen oman ajan esiintuonti ja hehkutus ovat myös muotia. Jokaisella kuuluu olla omaa aikaa ja lapsivapaata aikaa. Jos ei ole, pitää ihan maksamalla sellaista hankkia. Hyvä äiti nauttii omista jutuista ja osaa ottaa sitä kuuluissaa omaa aikaa.
Entä kun ei osaa? En ole yhtäkään kertaa lasteni syntymän jälkeen pyytänyt sitä omaa aikaa. Isovanhemmat haluavat molemmat lapset lauantaiksi enkä keksi oikein mitään erikoista, mitä tekisin. Hengailen vain miehen kanssa kotona, mies puuhaa varmaan vajan parissa. Ilmeisesti olen niitä naisia, jotka ovat hukkuneet äitiyteen eivätkä osaa nähdä itseään kokonaisena ilman heitä. Nautin kyllä lukemisesta ja rauhassa olosta mutta en vain osaa sitä niin hehkuttaa. Ikävähän noita lapsia tulee ihan yhdenkin yön jälkeen. Matkallekin halutaan ne aina mukaan ystäväpiirin suureksi ihmetykseksi. Onhan se vähän outoa, parisuhdettamme epäillään ihan isovanhempia myöten, kun ei ole normaalia roikkua niin kiinni lapsiissa ja nauttia näiden kanssa viettämästä ajasta. Kohtahan varmaan erotaan, kun ei ole sitä omaa aikaa.
Lauantaina on. En vain tiedä, mitä tehdä sen kanssa. Seksiä voidaan harrastaa, vaikka lapset ovat kotonakin, romanttiset ja näyttävät eleet ovat kummallekin kiusallisia. Ehkä tilataan pizza ja katsotaan illalla leffaa, kun mies on saanut vajaprojektinsa parissa rauhassa puuhailla. Mutta onhan se köyhää, myönnän.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:02"]
[/quote]
Grow up!
[/quote]
syystä?
enemmän ap:n tässä tulisi kasvaa, tai olisi saanut siis kasvaa ennen lapsentekoa.
mutta ap on siis vain ihana äityli mielestäsi? joka on rakastava, ehkä pullantuoksuinenkin?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:00"]Musta on surullista, että vanhempi odottaa kuin kuuta nousevaa sitä hetkeä, että pääsee lapsestaan eroon. On varmasti rankkaa ja väsyttää, mutta silti. Samaa sarjaa kun vanhemmat, jotka eivät halua lapsensa nukkuvan päiväunia päiväkodissa, että nukahtavat sitten mahdollisimman pian kotona illalla? Sitten wuuuhuuuuu viettämään omaa laatuaikaa.
[/quote]
Luulen, että joillekin vanhemmille lasten seura ja nuo ominaisuudet, joita listasit, ovat helpompia jaksaa kuin toisille. En usko, että kyse on niinkään nykyajasta vaan ihmisten erilaisuudesta. Lapsielämä antaa mielestäni enemmän ns. tunneihmiselle, kuin sellaiselle, joka on älyllisesti suuntautunut. Lapselle kun elämä on suurta draamaa. Pohdiskelevalle tyypille tällainen on kuluttavaa, mutta tunnetyyppi voi nauttia tunteiden vuoristoradasta lapsen kanssa, eikä tarvitse välillä lapsivapaata hermoja lepuuttaakseen.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:00"]
[/quote]
En usko, että entisajanäidit ja -isä jaksoivat yhtään sen paremmin. Ainoa asia mikä oli erilailla kuin tänään, että perheen elättämiseen riitti yhdet tulot, eikä vanhempien tarvinnut pikahuoltaa sitä perhettä työpäivän ohessa. Mielenkiintoista olisi nähdä millainen aihe vapaa olisi ollut minun ollessa omien lasteni ikäinen. Jolloin muutoin äitini heitti näin kesäisin aamusta ovesta ulos ja huuteli illalla takaisin, nyt ei puhettakaan, että eskarilainen voisi siellä olla ilman aikuisen jatkuvaa ohjaamista ja säätämistä.
Ap, oletko työelämässä vai kotiäiti?