jiiiihaaas wuhuuuuu, reilu vuorikausi, niin lapsi menee isälleen!
On tosin vaan viikonlopun, mutta onpahan ees senkin. Olo on kuin tulivuorella oltuani joka ikisen hetken, kauppareissun, lenkin ja kahvittelun lapsen kanssa.
Lapsi on vielä kunnon drama Queen, jokaikiseen vastoinkäymiseen pitää ulista.
Ei suklaavanukasta-> ulinaa, ei lastenohjelmia -> ulinaa jne. Seuraavan kerran nostan lapsen pihalle ulisemaan.
Eniten harmittaa Se, että olen sopinut menoa viikonlopuksi. Ei huvittaisi lähteä mihinkään ja tuhlata hyvää yksinoloaikaa. Olen ihan loppuunimetty.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:34"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:27"]Ihan järkyttäviä 'äitejä'. Nämä viestit saavat minut arvostamaan omaa äitiäni entistä enemmän. Äitiä, joka rakkaudella kantoi minusta yksinään vastuun vuosikaudet täysin nurkumatta.
[/quote]
mistäs tiedät mitä äitisi sisimmässään ajatteli...?
[/quote]
Saatika ystävilleen tms. kertoi... Eihän sitä "ihanaa, että lapset lähtee!" niille lapsille kiljuta.
Nimim. meillä myös odotettu rauha alkaa huomenna
[/quote]
En tiedäkään. Mutta sen tiedän, että äiti ei tunkenut minua muualle hoitoon toteuttaakseen itseään vaan touhuttiin kaikkea yhdessä. Jos se olisi ollut henkisesti vastenmielistä ja rankkaa, olisi varmaan ottanut enemmän tilaa itselleen. Kun äiti sairasti, hoidin vastavuoroisesti häntä omista menoistani tinkien ja nyt kun häntä ei enää ole, ikävä on kova.
Kyllä se vaan on fakta että ne isät kun niin kehuvat rakastavansa lasta ja lapsi on kaikki kaikessa niin kun tulee se eron hetki niin nämä puveet kumoutuvat täysin.
Muakin naurattaa kun isä soittaa lapselle ja kehuu ikävää niin totean cain että voi lapsen hakea kuinka usein haluaa jne niin tapaamiset vain vähenee :D
Vaikka työtön onkin eli voisi ottaa. No, kyllähän se joka toinen viikonloppu minulle riittää hengähtää.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:27"]
Ihan järkyttäviä 'äitejä'. Nämä viestit saavat minut arvostamaan omaa äitiäni entistä enemmän. Äitiä, joka rakkaudella kantoi minusta yksinään vastuun vuosikaudet täysin nurkumatta.
[/quote]
Aikuinenkin saa olla itsekäs, eikä se vähennä äidin arvoa yhtään, että hänellä on jotakin omaakin. Äiti ei omista lasta kuten kotieläin omistetaan, silkasta itsekyydestä. Lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa ja äidin loputon tehtävä on ponnistella sen eteen, että lapsi tapaa vanhempaa, jonka kanssa hän ei asu.
[/quote]
Kaikilla ei ole isää elossa tai muuten olemassa.
Ihan järkyttäviä 'äitejä'. Nämä viestit saavat minut arvostamaan omaa äitiäni entistä enemmän. Äitiä, joka rakkaudella kantoi minusta yksinään vastuun vuosikaudet täysin nurkumatta.
[/quote]
Avaa nyt vähän mielipidettäsi. Onko äidillä diktatuurimaista rajatonta valtaa omia lapsi automaattisesti itselleen.
Sinä voit omien lasien läpi katsottuna nähdä tilanteen noin mustavalkoisesti. Vai luuletko, että esim. ap lapselle hihkuu, että hei hei drama queen...Hänellä oli silloin omat kanavansa purkaa tunteitaan.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:40"]
[/quote]
Aikuinenkin saa olla itsekäs, eikä se vähennä äidin arvoa yhtään, että hänellä on jotakin omaakin. Äiti ei omista lasta kuten kotieläin omistetaan, silkasta itsekyydestä. Lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa ja äidin loputon tehtävä on ponnistella sen eteen, että lapsi tapaa vanhempaa, jonka kanssa hän ei asu.
[/quote]
Kaikilla ei ole isää elossa tai muuten olemassa.
[/quote]
Ihanko totta?!
Oma lapsuudenperheeni oli ihan perusydinperhe. Säännöllisin väliajoin isäni otti illalla tai viikonloppuna meidät lapset ja vei jonnekin, että äiti sai olla kotona yksin rauhassa. Kesälomalla saatettiin tehdä isän kanssa yhden tai kahden yön lomareissu niin, että äiti jäi kotiin. Eihän äiti sitä meille puhunut, mutta jälkeenpäin tajusin, että hän taisi olla aika väsynyt ja stressaantunut ja todellakin oman rauhan ja yksinäisyyden tarpeessa. Hyvä äiti hän kyllä oli, ehkä vähän liiankin tunnollinen ja lapsilleen omistautunut. Isältä todella hienoa antaa hänelle omaa aikaa - ja todella hienoa, että hän suostui siihen eikä ajatellut, että kun hän nyt kerran on äiti, niin hänen pyhä velvollisuutensa on viettää joka ikinen sekunti lastensa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:27"]Ihan järkyttäviä 'äitejä'. Nämä viestit saavat minut arvostamaan omaa äitiäni entistä enemmän. Äitiä, joka rakkaudella kantoi minusta yksinään vastuun vuosikaudet täysin nurkumatta.
[/quote]
[/quote]
Saatika ystävilleen tms. kertoi... Eihän sitä "ihanaa, että lapset lähtee!" niille lapsille kiljuta.
[/quote]
En tiedäkään. Mutta sen tiedän, että äiti ei tunkenut minua muualle hoitoon toteuttaakseen itseään vaan touhuttiin kaikkea yhdessä. Jos se olisi ollut henkisesti vastenmielistä ja rankkaa, olisi varmaan ottanut enemmän tilaa itselleen. Kun äiti sairasti, hoidin vastavuoroisesti häntä omista menoistani tinkien ja nyt kun häntä ei enää ole, ikävä on kova.
[/quote]
:D "muualle hoitoon", lapsi on menossa ISÄNSÄ luo! Mutta te tapaattekin varmasti äitisi kanssa taivaassa...
Mun lapseni ollut jo useamman vuoden n. 90% kaikista viikonloppuvapaista ja loma-ajoista luonani. Usein myös yhden arki-illan viikolla. Ei pidä yleistää.
T:viikonloppuisä
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:38"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
:D "muualle hoitoon", lapsi on menossa ISÄNSÄ luo! Mutta te tapaattekin varmasti äitisi kanssa taivaassa...
[/quote]
No tuohon taivaassa tapaamiseen en osaa sanoa mitään, mutta minun tapauksessani ei ollut isää, joten vaihtoehto oli muualle hoitoon.
Minua ei todellakaan ihmetytä se, että lapset menevät viettämään aikaansa isän kanssa vaan se, miten raadollisesti äidit tästä puhuvat. Mutta ehkä se on vain erilainen tyyli kielenkäytössä tms. eikä tarkoita sen suurempia. Minusta se vain kuulostaa rumalta, vaikka toki ymmärrän äidin olevan huojentunut saadessaan omaa aikaa ja vastuun hetkeksi toisaalle.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:38"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Äitisi käytti sinua hyväksi ehkä omiin symbioottisiin tarpeisiin, poisti yksinäisyyttää sinun avulla, lohdutti omaa masennustaan. jne.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:05"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No tuohon taivaassa tapaamiseen en osaa sanoa mitään, mutta minun tapauksessani ei ollut isää, joten vaihtoehto oli muualle hoitoon.
Minua ei todellakaan ihmetytä se, että lapset menevät viettämään aikaansa isän kanssa vaan se, miten raadollisesti äidit tästä puhuvat. Mutta ehkä se on vain erilainen tyyli kielenkäytössä tms. eikä tarkoita sen suurempia. Minusta se vain kuulostaa rumalta, vaikka toki ymmärrän äidin olevan huojentunut saadessaan omaa aikaa ja vastuun hetkeksi toisaalle.
[/quote]
Tämä on ajanvietteenä käytettävä keskustelupalsta, jossa pitää osata provosoida ja provosoitua. Ei kauniint korulauseet herätä keskustelua.
Oispa meilläkin lapsilla isä jonka luokse lapset voisivat mennä joka toinen vkl. Vaan kun ei ole. Isä ei tapaa lapsiaan ollenkaan ja minulla on omaa aikaa vain öisin kun lapset nukkuu :/
Onpas hassua.
Ydinperheessä (oletuksena kaksi vanhempaa ja lapsi/lapset) oma äiti kyllä saa hakea omaa aikaa ja lapset ovat isänsä kanssa sen aikaa - tai vaihtoehtoisesti vanhemmat ottavat yhteistä aikaa ja lapset ovat muualla hoidossa. Näin tehdään ja siihen myös kannustetaan, kun voimat ja järki alkavat olla loppu. Äidit hokevat toisilleen: "Kyllä kyllä, sullakin on oikeus omaan aikaan ja mä niin ymmärrän sua. Toi meidän Nicopetteri Porvoossa syntynyt Eskon poika osaa kans välillä olla JUST sellanen."
Mutta auta armias jos olet yh-äiti! Saa juurikin tällaista motkotusta, että mitäs levitit haaras ja päläpäläpälä - NYT KÄRSIT. Ei isän tarvitse sitä, eikä tätä, ja vielä pahempi, jos lapsi/lapset menevät mummolaan hoitoon. "Oletpas sä rakastava äiti niih!"
Jos kyseessä taas olisi yh-isä, niin hälle nostetaan hattua ja lauma naisia olisi hänen kimpussaan. "Voi että sä olet hyvä isä, totta kai sä ansaitset omaa aikaa. Tuo tänne vaan kaikki, mä hoidan, mene vaikka kalaan tai tee kaupunkireissu poikien kanssa." Tsiisus.
Joku jo sanoikin: ei sille lapselle sitä omaa kiukkua näytä. Ei sille lapselle puhuta "voi luoja, mä ristin kädet, kun sä lähdet tosta ovesta ulos! Enää 5489 minuuttia siihen hetkeen!"
Yst.terv: 4
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:09"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:05"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tämä on ajanvietteenä käytettävä keskustelupalsta, jossa pitää osata provosoida ja provosoitua. Ei kauniint korulauseet herätä keskustelua.
[/quote]
Joo, oma vikani on se, että tietyt asiat ovat liian 'pyhiä' käytettäväksi provokaation luomiseen. Esim. vaikka just omat lapset. Jostain yleisluontoisesta asiasta kyllä voin runoilla mitä tahansa soopaa ja katsoa onnistuinko sohaisemaan.
Taitaa ap:lläkin leikata kiinni heti jos ei saa mitä haluaa, aikuisilla pissiksillä se ei ole enää vanukas mutta jotain muuta..
Anna katsoa lastenohjelmia, miksi kiellät kaikki hauskan?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:10"]
Oispa meilläkin lapsilla isä jonka luokse lapset voisivat mennä joka toinen vkl. Vaan kun ei ole. Isä ei tapaa lapsiaan ollenkaan ja minulla on omaa aikaa vain öisin kun lapset nukkuu :/
[/quote]
Isovanhemmat, sinun ja miehen sisarukset, muu suku jne...Oma tukiverkostoaan voi myös kehittää, eikä tehdä itsestää pahinpaa marttyyriä sitten jeesuksen ja ole varuillasi, että tietämättäsi ole sitä lastesi silmissä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 09:20"]
Neloselle ihanaa viikonloppua!! :)
Viimeksi kun kävimme lastenvalvojalla, niin oli hupaisaa katsella miten mies yritti kiemurrella irti siitä, kun sanoin, että haluaisin, että lapsi on ENEMMÄN isällään :P
ap
Lapsi tuntee itsensä varmaan rakastetuksi ja kaivatuksi.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:11"]
Onpas hassua.
Ydinperheessä (oletuksena kaksi vanhempaa ja lapsi/lapset) oma äiti kyllä saa hakea omaa aikaa ja lapset ovat isänsä kanssa sen aikaa - tai vaihtoehtoisesti vanhemmat ottavat yhteistä aikaa ja lapset ovat muualla hoidossa. Näin tehdään ja siihen myös kannustetaan, kun voimat ja järki alkavat olla loppu. Äidit hokevat toisilleen: "Kyllä kyllä, sullakin on oikeus omaan aikaan ja mä niin ymmärrän sua. Toi meidän Nicopetteri Porvoossa syntynyt Eskon poika osaa kans välillä olla JUST sellanen."
Mutta auta armias jos olet yh-äiti! Saa juurikin tällaista motkotusta, että mitäs levitit haaras ja päläpäläpälä - NYT KÄRSIT. Ei isän tarvitse sitä, eikä tätä, ja vielä pahempi, jos lapsi/lapset menevät mummolaan hoitoon. "Oletpas sä rakastava äiti niih!"
Jos kyseessä taas olisi yh-isä, niin hälle nostetaan hattua ja lauma naisia olisi hänen kimpussaan. "Voi että sä olet hyvä isä, totta kai sä ansaitset omaa aikaa. Tuo tänne vaan kaikki, mä hoidan, mene vaikka kalaan tai tee kaupunkireissu poikien kanssa." Tsiisus.
Joku jo sanoikin: ei sille lapselle sitä omaa kiukkua näytä. Ei sille lapselle puhuta "voi luoja, mä ristin kädet, kun sä lähdet tosta ovesta ulos! Enää 5489 minuuttia siihen hetkeen!"
Yst.terv: 4
[/quote]
Älä jaksa olla lapsellinen. Ap ihan itse provosoi tilanteen tähän pisteeseen ja sinä huudat nyt vaan ihan huutamisen ilosta. Äidin oikeutta omaan aikaan on täällä puolustettu, jopa yksinhuoltajien. Mutta sinä julistat nyt sitä oman pään pyhää totuutta, kuten evankeljumia, etkä näe metsää puilta.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:13"]
Taitaa ap:lläkin leikata kiinni heti jos ei saa mitä haluaa, aikuisilla pissiksillä se ei ole enää vanukas mutta jotain muuta..
Anna katsoa lastenohjelmia, miksi kiellät kaikki hauskan?
[/quote]
Jäädäänkö päiväkodista ja töistä pois joka päivä, koska 2,5 vuotias lapsi haluaa tehdä "jotain hauskaa" ja kiukuttelee, kun kielletään? Minähän tietysti ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi kiellän lastani, jotta hän saisi uhmata enemmän. Se tunne, kun kaikki ei olekaan niin mustavalkoista.
- ei ap, mutta vastasin silti
[/quote]