Kaveri kyhnäsi illan miehessäni kiinni - mitä tekisit?
Ihmetyttää seuraava...
Vietettiin pienellä kaveriporukalla iltaa. Mukana ollut hyvä ystäväni parkkeerasi koko illaksi mieheni kylkeen, oli tosi iholla, heitti vähän kyseenalaista vitsiä, homma siis näytti minun silmääni täysin flirtiltä... Sillä erotuksella, että minä istuin pöydän toisella puolella ja katselin tätä touhua koko illan.
Kaveri on hyvin ulospäinsuuntautunut ja teatraalinen sekä huomionhakuinen tyyppi. Käytöksessä ei sinänsä ollut mitään omituista siis - paitsi että kohdistui mieheeni (paikalla ei ollut sinkkumiehiä). Kaikki vitsit ja shownumerot illan aikana olivat sinänsä ok, että yksittäisinä kaikki olisi ollut normaalia. Kyse oli kuitenkin 5h kestäneestä showsta, jossa hän kosketteli, kuiskutteli korvaan, käytti 80 % kaikesta huomiostaan minun mieheeni.
Kaveri oli kovassa kännissä eikä missään nimessä "yritä" miestäni. Eikä varmasti yritä myöskään loukata minua. Mutta kyllä tuo käytös minua loukkasi silti. Olin kuitenkin niin hämmentynyt, etten tiennyt mitä sanoa tai tehdä. Olisi tuntunut hassulta nostaa meteli asiasta, kun en kuitenkaan ollut mustasukkainen siten, että olisin kuvitellut heidän välilleen jotakin - kuitenkin se oli epäkohteliasta ja outoa käytöstä.
Loukkaannuin asiasta miehellenikin, sillä kyllä hän olisi tuon voinut omalla käytöksellään myös lopettaa - vaikka ei aloitteellinen osapuoli ollutkaan. Kaverini tässä kuitenkin oli syy ja se oudosti käyttäytyvä osapuoli. Ihmetyttää, koska en IKINÄ käyttäytyisi itse vastaavalla tavalla. Tälle kaverille tämä kuitenkin on ilmeisesti normaalia, sillä olen ollut todistamassa vastaavaa (10x kyseenalaisempaa) tapahtumaa, jonka kohdisti omaan varattuun ystäväänsä niin, että tämän tyttöystävä oli paikalla. Tuo päättyi tyttöystävän parkumiseen - minä taas pidin pokerin ja aloin parkumaan vasta illan päätyttyä. Ja nyt tavallaan ärsyttää sekin, että olin niin munaton etten saanut sanaa suustani silloin.
Miten sinä olisit toiminut vastaavassa tilanteessa, jossa ystäväsi tekee noin? Onko tuollainen käytös sinusta ok? Sälyttäisitkö syytä myös miehellesi, eli pitäisikö sinusta miehen ottaa tilanteessa vastuu ja olla torjuva, vai onko ok lähteä mukaan lennokkaaseen vitsinheittoon - joka sinänsä hauskaa ja ok - mutta tuolla edellä kuvaamallani twistillä? Olenko minä ylireagoiva akka? Vai onneton reppana, joka katsoo hiljaa kun tulee itse nolatuksi?
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:26"]
Pyydät kaverisi kolmen kimppaan ja samalla tuo nuolee sinun toosaa kun miehesi nylpyttää sitä takaapäin.
[/quote]
Kuvittele sitä miestä kun saisi asettaa naiset kontilleen ja kaksi pillua olisi päällekkäin ja voisi pienellä liikkeellä vaihdella. Sitten voisi laittaa naiset 69 nuolemaan toisiaan ja pökkiä doggy tyylillä toista anaaliin mmmmmm. Kuvittele jos naiset intoutuisivat vielä fistaamaan toisiaan ja sinä saisit uittaa suikissa ja penaalissa mmmmmmmm. Olisi se mies onnellinen ja tiskaisi sekä imuroisi tuosta palkkaa pitkään.
Mulla oli kaveripiirissä samanlainen kaveri. Meni illanvietossa istumaan poikaystäväni syliin ja hieroi tissejään tämän kasvoihin. Mies onneks ihan muutaman sekunnin jälkeen siirsi tämän ystäväni syrjään ja tuli luokseni istumaan (hämmentyneenä). On ex-kaveri nykyisin tämä nainen, ei pelkästään tästä syystä vaan ihan kokonaisvaltaisen käyttäytymisensä takia.
Miehestä sanoisin sen verran että jos noin pystyy toimimaan (tai olemaan toimimatta) sinun katseesi alla niin kuinka pitkälle tuota peliä veisi jos et ole paikalla? Huolissani olisin.
Enemmän vierittäisin vastuuta miehen suuntaan, tyrkkyjä muijia on ja tulee aina olemaan, jos mies on vähänkin kiinnostavampi tapaus. Tottakai se voi itsetuntoa hivellä jos vastakkainen sukupuoli tekee itseään tykö, mutta siinä tilanteessa pitäis tajuta olla lojaali omalle kumppanilleen, en itse olis tuollaista katsonut puolta tuntia pidempään, olisin varmaan änggennyt siihen miehen ja naikkosen väliin ja hieman kyynärpäätä tarjonnut sille muijalle siinä sivussa, sanonut jotain että hei kulta, supattanut vaikka jotain korvaan tyyliin, mua ärsyttää ettö tuo akka kiehnää sussa kii.
ehkä joillakin on tarve vastakkaisen sukupuolen huomion saamiseksi, tai sitten halutaan testata ja provosoida mustasukkaisuuteen ihan tahallaan, sitten kun kumppani skitsoaa, niin voikin vedota siihen, että mä nyt oon vaan tällainen iloinen ja välitön persoona ja osaan olla miehen kanssa ihan vaan hyvä kaveri ja tuollaiset mustasukkaiset emännät ovat niin epävarmoja itsestään.
Aika lailla selvää pässinlihaa koko juttu.
Ensinnäkin kaverisi, hänellä tuntuu olevan loputon huomiontarve keneltä tahansa mieheltä. Selvinpäin ok, mutta alkoholi tunnetusti laskee estoja. Kuka tahansa mies kuka osoittaa pientäkään huomiota, kelpaisi kaverillesi. Humalassa ei välitä onko mies vapaa vai peräti kaverin mies. Humalassa voi myös kuvitella että kukaan ei tajua mitä on meneillään (jos nyt suht asiallisesti käyttäytyy, ei esim. yritä suudella ja käy suoranaisesti iholle kiinni). Et voi tietää olisiko kaveri todella yrittänyt miestäsi jos sinä tai muut kaverit ette olisi olleet paikalla. Jälkeenpäin (selvinpäin) mielessään häpeää käytöstään ja muille väittää vitsailuksi tms.
Miehesi sen sijaan joutui tekemään päätöksen miten selviytyä tilanteesta. Saattoi ensin odottaa sinun reaktiota asiaan kun tajusi että kaverin jutut meni astetta liian härskiksi. Kun et reagoinut mitenkään, mies luuli että juttu on sinulle ok. Halusi ehkä myös säästää koko porukan nololta tilanteelta kun ei ärähtänyt naiselle. Huumori oli hänen selviytymiskeinonsa tilanteesta ts. lyödään härskisti yli niin kaikki kaverit ajattelee että nuo vain vitsailee.
Sinusta ap sen sijaan sanoisin että olit mustasukkainen. Myönnä pois, pelkäsit että mies onkin kiinnostunut kaverista kun ei paennut tilannetta. Pelkäsit myös että kaveri onnistuu viemään miehesi. Miksi muuten olisit viikkokausia vihainen tapahtuneesta jos kyseessä olisi vain vähän epäonnistunut illanvietto kaveripiirin kesken?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 10:51"]
Aika lailla selvää pässinlihaa koko juttu.
Ensinnäkin kaverisi, hänellä tuntuu olevan loputon huomiontarve keneltä tahansa mieheltä. Selvinpäin ok, mutta alkoholi tunnetusti laskee estoja. Kuka tahansa mies kuka osoittaa pientäkään huomiota, kelpaisi kaverillesi. Humalassa ei välitä onko mies vapaa vai peräti kaverin mies. Humalassa voi myös kuvitella että kukaan ei tajua mitä on meneillään (jos nyt suht asiallisesti käyttäytyy, ei esim. yritä suudella ja käy suoranaisesti iholle kiinni). Et voi tietää olisiko kaveri todella yrittänyt miestäsi jos sinä tai muut kaverit ette olisi olleet paikalla. Jälkeenpäin (selvinpäin) mielessään häpeää käytöstään ja muille väittää vitsailuksi tms.
Miehesi sen sijaan joutui tekemään päätöksen miten selviytyä tilanteesta. Saattoi ensin odottaa sinun reaktiota asiaan kun tajusi että kaverin jutut meni astetta liian härskiksi. Kun et reagoinut mitenkään, mies luuli että juttu on sinulle ok. Halusi ehkä myös säästää koko porukan nololta tilanteelta kun ei ärähtänyt naiselle. Huumori oli hänen selviytymiskeinonsa tilanteesta ts. lyödään härskisti yli niin kaikki kaverit ajattelee että nuo vain vitsailee.
Sinusta ap sen sijaan sanoisin että olit mustasukkainen. Myönnä pois, pelkäsit että mies onkin kiinnostunut kaverista kun ei paennut tilannetta. Pelkäsit myös että kaveri onnistuu viemään miehesi. Miksi muuten olisit viikkokausia vihainen tapahtuneesta jos kyseessä olisi vain vähän epäonnistunut illanvietto kaveripiirin kesken?
[/quote]
Huomasinpas nyt senkin että kaveri on aiemminkin toiminut samalla tavalla. Ja vielä härskimmin? Vielä varmempi olen siitä että yrittää ketä tahansa miestä. Itse olen tajunnut että joillakin naisilla on ihme tarve saada todistettua olevansa parempi kuin muut naiset. Vaikka mies varsinaisesti ei kiinnostaisikaan, mutta jos saa jotain epämääräistä päivänvaloa kestämätöntä säätöä aikaan, nauttii siitä täysin rinnoin.
Tuttu juttu. Oltiin kaveriporukalla pari viikkoa sitten baarissa ja kaverini alkoi flirttailla miehelleni. Hän hiplasi tämän neuleen "ihanantuntuista kangasta", tarjosi koko ajan juotavaa lasistaan, istui vieressä ja hihitteli. Ajattelin, että annetaan mennä kännin piikkiin, kunnes kaverini repi minut vessaan mukanaan ja paljasti yrittäneen suudella ja kouria poikaystävääni (?!!) yritä nyt sitten siinä pitää pokka..ei ole koskaan tuntunut niin pahalta. Tultiin takaisin ja olin ihan shokissa. Kaverini parkkeerasi heti poikaystäväni viereen, kietoi kätensä hänen ympärilleen ja painoi pään tämän olkapäälle. Mies katsoi minua kauhuissaan, mutta en pystynyt tehdä mitään, raahasin bestiksen kanssani vessaan koska en kehdannut itkeä koko baarin edessä. Mies oli heti kuulemma lähtenyt perääni ja odotti wc.n ovella kun tulin. Siihen loppui se kaverisuhde. En sanonut mitääb, poistin vain, en vastaa viesteihin tai puheluihin. Muutamalta kysynyt miksi ignooraan hänet. Ihan sama. En tarvitse tuollaista kaveria elämääni :)
Siis istuit pöydän toisella puolella 5 h! On teillä pirskeet, kun pöydän ääressä nökötetään. Et voinut sanoa, että siirrytäänpä välillä mukavammille istumapaikoille, ja siinä yhteydessä miehesi olisi voinut valita nojatuolin olkkarin nurkasta.
Ehkä ap onkin pettynyt eniten omaan käytökseensä tilanteessa ja siksi asia vaivaa edelleen ?
Itse olisin ensin seurannut tilannetta sivusta. Sitten olisin pyytäänyt "huumorin" varjolla miestä tuleemaan minun viereeni etten tule mustasukkaiseksi. Tai olisin vain tokaissut naureskellen kaverille että "näpit irti, minun mies" katsoa saa mutta ei koskea. Tai sitten olisin sanonut miehelleni sopivassa tilanteessa kaksistaan että pysy kaukana tuosta ämmästä (oletan että haitte välillä tarjottavia, juomia jne). Miehen olisi voinut pyytää vaikka keittiöön aukaisemaan jotain purkkia tai keksiä jonkun muun tekosyyn jolla hetkeksi lainaa miehen muualle.
Itse taitaisin tehdä pesäeron tuollaisen "kaverin" kanssa tai ainakaan en kutsuisi enää koskaan tilaisuuteen jossa juodaan alkoholia.
Vaikea tilanne kaiken kaikkiaan. Itse odottaisin vastaavassa tilanteessa, että mieheni osoittaisi ystävällisesti mutta selkeästi, ettei ole kiinnostunut. Paras tapa olisi tehdä se jotenkin vitsillä, siirtyä lähemmäs omaa naista ja juhlien emäntää ja kohdistaa häneen vaikka vain pikaisestikin sen verran huomiota ja hellyyttä, että koko seurue näkee miehen vahvistavan omaa suhdettaan eikä lähtevän mukaan omaa naista loukkaavaan ja kaikkia hämmentävään pelleilyyn.
Toisaalta tietysti täytyy muistaa, ettei mies tilannetta aloittanut, eikä ehkä tosiaan aidosti tiennyt miten suhtautua, jos kaveri on lähinnä ap:n kaveri. Jos mies odotti ap:lta vinkkiä, miten edetä, eikä mitään tullut jos ap vain keskittyi olemaan reagoimatta mitenkään, teki sitten itsekseen virhepäätelmän olla mukana huulenheitossa.
Ymmärrän, että sinua ap vieläkin harmittaa, mutta jossain vaiheessa on päätettävä antaa asian olla. Jos olette miehen kanssa keskustelleet (toivottavasti jo ihan rauhallisestikin), ja olet kertonut mitä olisit toivonut hänen tekevän, ja mieskin on aidosti pahoillaan ja ymmärtää miten ikävänä koit tilanteen, yritä jo suhtautua tapaukseen valitettavana vahinkona miehesi puolelta.
Kaveri taas, jos hän ei edelleenkään tajua mikä hänen toiminnassaan menee pieleen, en taitaisi kutsua häntä enää vastaaviin tilaisuuksiin tämän jälkeen. Jos hän mielestään toimii ihan ok ja muut vain loukkaantuvat ihan turhasta, niin kauniisti sanottuna teillä on turhan erilainen käsitys siitä, miten toisten parisuhteisiin ja kumppaneihin kuuluu suhtautua. Miksi kiusata itseään hakemalla sosiaalisia tilanteita tällaisen ihmisen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:39"]
Olen todistanut vastaavaa kerran aiemmin, ja silloin olin hänen juhlissaan hänen vieraanaan (ilman miestäni). Pidin käytöstä silloin hyvin outona, ja sanoin sen hänellekin (sekä tapahtumahetkellä että seuraavana päivänä), mutta en missään nimessä ajatellut että vastaavaa kohdistaisi vielä myöhemmin minun kumppaniini.
ap
[/quote]
Eli siis sun "ystävä" tietää että et hyväksy moista käytöstä, ja sitten seuraavaksi kohdistaa sen sun mieheen? Aika kusipäistä jos multa kysytään. Ei voi mennä vahingon piikkiin, kun kerta aiemmin olet aiheesta ton akan kanssa puhunut.
No itse olen sitä mieltä, että miehesi olisi voinut halutessaan poistua ystäväsi vierestä. Jos tilanteessa ei tosiaan ollut mitään vakavaa, niin huolehdit turhasta. Olen kyllä itsekkin joskus kuiskannut jotain asiaa ystäväni poikaystävälle, samoin annan oman mieheni ihan rauhassa jutella muillekin naisille kuin minulle ja istua vieressä, halata niin halutessaan. En ole huolissani. Toinen ihminen kun ei ole minun omaisuuttani, ja aikuisena itsekin tietää, kuinka käyttäytyy ja ottaa siitä vastuun.
Pyydät kaverisi kolmen kimppaan ja samalla tuo nuolee sinun toosaa kun miehesi nylpyttää sitä takaapäin.