Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kun olin sinkku ja aktiivisesti etsimässä kumppania, minulle selvisi eräillä treffeillä, että naisella oli kaksi lasta. Deittiprofiilissa ei ollut asiasta mitään mainintaa. Olin olettanut, että jos ei mainita lapsista, lapsia ei ole, niin en ollut kysynyt mitään. Miten tämä etiketti oikeasti menee? Asia ei koskaan selvinnyt, ja muut deittini olivat kaikki lapsettomia.

Tästä on neljä vuotta aikaa, jos sillä on väliä. (Tavat muuttuvat nopeasti.) Alustana oli Tinder. Olimme molemmat n. 30-vuotiaita, jos iällä on merkitystä.

• ylös 44
  • alas 2

Sivut

Kommentit (89)

Vierailija

Itse oletin juuri näin, enkä ollut koskaan väärässä. Lapsista kuuluu mainita erikseen, lapsettomuudesta ei. Joskus 35 ikävuoden jälkeen huomasi, että jotkut mainitsivat erikseen olevansa lapsettomia. Se tuntui tarpeettomalta, mutta ei tuosta varmasti haittaakaan ole. Olisi outoa, jos 25-vuotias sanoisi olevansa lapseton.

• ylös 41
  • alas 9
Vierailija

En tiedä, kun en käy tinderissä. Mutta minusta se on joka tapauksessa epärehellistä olla mainitsematta lapsia, varsinkin jos ovat alaikäisiä vielä.

Itse lapsettomana skippaisin lapselliset ehdokkaat. En missään nimessä haluaisi mitään uusperhekuvioita.

• ylös 71
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

On hyvä mainita lapset profiilissa koska niin monelle se on kynnyskysymys. Ei sitten tuhlaannu kenenkään aikaa.

• ylös 62
  • alas 0
Vierailija

Sinne sivustoille vaan toivetta että valikkoihin vois suoraan lisätä omiin tietoihin onko lapsia vai ei.

• ylös 26
  • alas 0
Vierailija

No ei kai ne lapset mukaan treffeille tule. Seksiä ne lasten äiditkin tarvitsevat.

• ylös 10
  • alas 76
Vierailija

Kyllä melkein kaikilla kolmikymppisillä on jo lapsia. Ei aikuisen miehen pitäisi sellaista säikähtää.

• ylös 8
  • alas 99
Vierailija

Olisi hyvä mainita juuri kynnyskysymyksen vuoksi. Itse en esimerkiksi tapailisi lapsetonta, sillä en halua enää lapsia.
Oletusarvo kolmekymppisillä naisien kohdalla on kuitenkin hyvä olla, että lapsia jo siinä vaiheessa löytyy.
Huono systeemi olla mainitsematta.

• ylös 7
  • alas 44
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä melkein kaikilla kolmikymppisillä on jo lapsia. Ei aikuisen miehen pitäisi sellaista säikähtää.
Huomattu. Tämän vuoksi pitikin siirtyä deittailemaan alle kolmikymppisiä. Heitä on sinkkuina niin paljon enemmän kuin meitä 30+ ikäisiä, ettei mätsien määrä oikeastaan vähentynyt ollenkaan.

• ylös 24
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sinne sivustoille vaan toivetta että valikkoihin vois suoraan lisätä omiin tietoihin onko lapsia vai ei.
Ei mitään saumaa. Deittisivustojen kehitystyö on pysähtynyt, kun Match Group osti ne kaikki. Esimerkiksi OkCupid on aivan surkea ja hyödytön nykyisin.

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ei kai ne lapset mukaan treffeille tule. Seksiä ne lasten äiditkin tarvitsevat.
Mutta kun minä en halua harrastaa seksiä lisääntyjän kanssa.

• ylös 38
  • alas 15
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomattu. Tämän vuoksi pitikin siirtyä deittailemaan alle kolmikymppisiä. Heitä on sinkkuina niin paljon enemmän kuin meitä 30+ ikäisiä, ettei mätsien määrä oikeastaan vähentynyt ollenkaan.
Onneksi et sanonut, oletko mies vai nainen. Reaktio olisi nimittäin aivan erilainen sukupuolestasi riippuen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi et sanonut, oletko mies vai nainen. Reaktio olisi nimittäin aivan erilainen sukupuolestasi riippuen.
Olen mies.

Vierailija

Lapsista kuuluu mainita erikseen. Itse on nyt laittanut, että haen lapsetonta sekä lemmikkieläimetöntä ja sellaisena pysyvää.

• ylös 36
  • alas 1
Vierailija

Onhan niistä hyvä mainita. Ei ne aikuisetkaan lapset mihinkään häviä kuitenkaan elämästä täysin.

• ylös 30
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, jos ovat jo muuttaneet kotoa pois.

Näin itsekin ajattelin ennen. Lähes joka viikonloppu oli joku lapsista tai näiden lapsista tulossa kylään ja tapaamisten sovittelu oli melkoista säätämistä tai sitten vaan joku tuli paikalle ilmoittamatta.

• ylös 33
  • alas 1
Vierailija

Jos ei heti profiilissa halua kertoa, niin ekoissa viesteissä kyllä. Minulla on maininta profiilissa, paitsi jossain vaiheessa oli vain tyhjä profiili. Kun en aktiivisesti seuraa etsinyt.

Vierailija

Kannattaa mainita. Mutta nämä ovat sellaisia asioita, jotka kannattaa myös puhua auki treffeillä. Esim oma mieheni aikanaan luuli, että olin vitsillä laittanut profiiliini maininnan lapsista, karkoittaakseni ei-tosissaan olevat treffiehdokkaat :D (olin siis maininnut lapsista profiilissa)

Vierailija

Kyllä ainakin nelikymppisissä on paljonkin naisia, joiden mielestä lapsista ei tarvitse mainita. Varmaan, koska "kaikillahan niitä on  jo tässä iässä". Pahimmassa tapauksessa ei haluta vastata tai aletaan selitellä, kun lapsista kysyy suoraan viestittelyvaiheessa. Turhauttavaa.

• ylös 29
  • alas 1

Sivut