Ihanaa siivota ja leipoa tänään....
Lapsen synttärit huomenna, eihän ole tarpeeksi kuumaa noin muuten niin uuni lämmittää kämppää mukavasti. 
Lisää roskaa vain ilmestyy lattialle sitä mukaa kuin siivoaa....
Oh well, kyllä tämä tästä. HUomenna siten uusi siivousrumba kun ovat lähteneet. Jiihaa. 
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:46"]Miks leipoa? Teet muita herkkuja ja naposteltavia. Kakut on niin out..
[/quote]
Kalut ei todellakaan ole out.
Noh ainakin lapsi saa kivat juhlat ja muistot, kun kiltti äiti on ahertanut :)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:49"]
Noh ainakin lapsi saa kivat juhlat ja muistot, kun kiltti äiti on ahertanut :)
[/quote]
kiitos =) 
Harmittaa vaan kun kämppä on muutenkin kuuma, ja huomenna olisi pakko käyttää uunia ennen kuin vieraat tulee kuitenkin, koska viinerit eivät säily yhtä rapeina jos tekisin ne tänään jo... 
Samoin marjapiirakka on paras (minusta) uunituoreena ja lämpimänä vaniljajäätelön kanssa.... 
Ilmastoitu kämppä olis jees =)
kakkupohja nyt on tänän kuitenkin leivottu, ja saan sen täytettyäkin, juustokakun pohja on leivottu (pitää olla yksi gluteeniton vaihtoehto ja mantlijauhoilla saa helpon ja hyvän pohjan, ja minusta paremman kuin gluteenittomista kekseistä tehty).
Tiedän että käly toivoo että tekisin taas keksejä joista hän (ja synttärisankarikin) tykkää todella paljon.... 
Suolaiset mietin kyllä vasta huomenna, ja niitä en aio kyllä leipoa aan teen jotain suupaloja, ostin jotain krustadeja IKEAsta, keksin jotain kivoja täytteitä niihin. Vaikka yksi savulohitäyte ja hmm... aurajuustotäyte? 
oho, rupesinpa jaarittelemaan, kuumuus varmaan sulattanut aivot =D
Kalut ei ehkä, mutta kakut on.
Paljon terveellisempääkin voi tehdä ja parempaa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:06"]
Kalut ei ehkä, mutta kakut on.
Paljon terveellisempääkin voi tehdä ja parempaa.
[/quote] Njoo, minusta terveellisyys ei ole se pointti kun kerran vuodessa viettää lapsen synttäreitä....
7, kakkuja ei ole ollut moniin synttäreihin enää missään, sen sijaan kaikkia muita herkkuja, suolaisia ja ihania hedelmäjuttuja ja myös vihanneksista aivan mahtavia pikkunaposteltavia.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:13"]
7, kakkuja ei ole ollut moniin synttäreihin enää missään, sen sijaan kaikkia muita herkkuja, suolaisia ja ihania hedelmäjuttuja ja myös vihanneksista aivan mahtavia pikkunaposteltavia.
[/quote] Ei olla käyty samoissa juhlissa =) Minä ja mun tuttavat ollaan niin konservatiivisia että meidän mielestä synttäreillä pitää olla kakkua. Ja kun minä ja lapseni ollaan allergisia todella monelle tuoreelle kasvikselle ja hedelmälle niin ei voi kypsentämättä laittaa tarjolle, joten leivon suosiolla epäterveellisiä (mutta hyviä) kakkuja =)
Kaikki herkut saa kaupasta tai leipomosta ja en kylllä itse tekisi mitään tällä helteellä. Ei sitten pidä valittaa, kun varta vasten haluat leipoa itse kaiken.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 20:29"]
Kaikki herkut saa kaupasta tai leipomosta ja en kylllä itse tekisi mitään tällä helteellä. Ei sitten pidä valittaa, kun varta vasten haluat leipoa itse kaiken.
[/quote]  
vaikka ihan itse päättäisin lähteä lenkille tässä helteessä saisin silti valittaa että on liian kuuma ja hiki=)
hassua tuo että ei saisi valittaa =D
En vain halua ostaa mitään valmiina, koska vieraat arvostavat sitä että leivon itse, ja parempaa en kaupasta ainakaan saa.
Siivoamisen olisin mieluusti jättänyt väliin, olikin tarkoitus viettää synttäreitä anoppilassa missä olisi enemmän tilaa ja voisi ulkonakin olla, mutta koska lapsi oli viikonloppuna kipeänä oli pakko jäädä kotiin ja viettää nyt sitten huomenna. 
Itse tehdyt kakut on just parhaita.
Miks leipoa? Teet muita herkkuja ja naposteltavia. Kakut on niin out..