Selittäkääpä Prisman (tai ketkä tahansa isomman marketin) myyjät, MITEN
tämä on mahdollista?! Tänään olin kaupassa tyttäreni 5v kanssa, ja jonotin sovituskoppiin erään toisen naisen jälkeen - häneen kiinnitin erityistä huomiota siksi, koska hänen korissaan oli tosi paljon leluja, mm. lundby-nukkekodin kalusteita, sylvanian families-perhe, barbie-pakkaus, ja jotain muutakin, ja oma tyttäreni tietysti kateellisena vikisi miten tuon äidin lapsi saa noin paljon leluja (itse olin juuri joutunut sanomaan EI:n leluhyllyllä). No, yllätys oli suuri, kun ko. nainen palasi sovituskopista, eikä leluja enää ollut korissa (iso kangaslaukku hänellä kyllä oli olallaan), ei myöskään pukukopissa niitä näkynyt. Olin satavarma, että tämä nainen siis oli myymälävaras, ja tarkoituksella hakeuduin hänen jälkeensä samaan kassajonoon (osti jotain pinetä ruokatavaraa). Odotion (kiletämättä vahingoniloisena) että ne "portit" alkavat hälyyttää, kun nainen menee niistä ohi, mutta ei - mitään ei tapahtunut, vaikka olen 99,9% varma, että tuo nainen varasti yli 100e edestä leluja? Miten tämä voi olla edes mahdollista nykyaikana?!!
Kommentit (31)
Olisit voinut sanoa henkilökunnalle
niissä ei ollu hälyjä. olisit ilmottanu henkiolökunnalle. vartija yleensä seuraa kameroista jos on epäilyttävän oloinen
Ei niissä leluissa ole hälyjä, siksi. Olisit ilmoittanut myyjälle, niin tämä olisi ilmoittanut vartijalle, joka olisi ollut vastassa kassojen pakkauspäässä.
Olisit sanonut myyjälle. Ei leluissa ole hälyjä.
No minä sovitin 12e arvoista alemekkoa, ja siinä kyllä oli hälytin. Ihme, ettei sitten leluissa, jotka monesti paljon arvokkaampia! Kävi vaan niin paljon ihan periaatteesta ärsyttämään tuo, että teki mieli huutaa kassalle, että tsiikatkaapa tuon muorin olkalaukku - oisin varmaan tehnytkin niin, ellei ois olleet lapset mukana. ap
Pientavaroihin laitettavat hälyt ovat usein ns tarrahälyjä, jotka on aika helppo repiä irti juurikin esim sovarissa.
Ja osalla on laukku vuorattu sellaisella foliolla. Joten hälyt ei hälytä. Voi kun olisit käräyttänyt sen varkaan. Aina voit käydä infopisteellä kertomassa asiasta tai jos näet vartijan niin kerro varkaasta hänelle.
Olin ihan varma, että jää kassoilla kiinni, siksi en aiemmin sanonut mitään. Sitten kun se nainen häipyi, oli kai jo myöhäsitä. Ja olin niin häkeltynytkin, etten teidä, miten ois siinä vaiheessa enää pitänyt toimia. ap
Leluissa tosiaan harvoin on hälyjä... Todella harmillista, että varastaminen on noin helppoa.
Ne sovituskopit on muuten yleensä aivan järkyttävässä kunnossa asiakkaiden jäljiltä! Niitä onkin kiva sitten siivoilla, kun kaikki vaatteet on nurinpäin mytyssä lattialla ja penkillä roskien seassa. Miten ihmiset voi olla niin epäkohteliaita ja kiireisiä, etteivät viitsi viedä sovittamiaan vaatteita takaisin paikoilleen tai edes takaisin henkariin? Olisi ihanaa, jos marketeissakin olisi aina joku siellä sovareilla katsomassa, montako vaatetta asiakas sovittaa, ja että asiakas myös palaa yhtä monen vaatteen kanssa pois. Tarpeettomat vaatteet voisi sitten antaa suoraan myyjälle, joka palauttaisi ne omille paikoilleen. Mutta tämäkin on mahdotonta nykyisellä järjestelyllä, kun osastolla saattaa pahimmillaan olla vain yksi myyjä, jonka pitää huolehtia KAIKESTA.
Tuskin Prisman kassat täällä palstalla tällaisia asioita saa kertoa. Ja sinun olisi kyllä pitänyt heti sanoa henkilökunnalle, mitä näit. Vaikka sitten jälkikäteen, jos ei muuten.
Voi, miksi et sanonut mitään?
Myyjät kuuisivat niin mielellään edes epäilykset siitä että joku ehkä varastaa, mutta harmittavan harvoin sitä tosiaan tullaan sanomaan.
Siinä kassissa saattoi olla sellainen vuori, joka ei päästä portin säteitä läpi. Eikö ne nimeltä mainitsemattoman kansallisuuden edustajat ole vuoranneet kassinsa aluminilla iät ajat?
Ei sitten tullut mieleen, että sen naisen narauttaminen olisi opettanut lapsille montakin asiaa siitä miksi EI pidä varastaa? Nyt opetit ainoastaan heille, että varastaa saa!
Helvetin pöljä!
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:50"]
Siinä kassissa saattoi olla sellainen vuori, joka ei päästä portin säteitä läpi. Eikö ne nimeltä mainitsemattoman kansallisuuden edustajat ole vuoranneet kassinsa aluminilla iät ajat?
[/quote]
Millä vitun alumiinilla? Ihan alumiinifoliolla vai ? LOL :D
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:54"]
Ei sitten tullut mieleen, että sen naisen narauttaminen olisi opettanut lapsille montakin asiaa siitä miksi EI pidä varastaa? Nyt opetit ainoastaan heille, että varastaa saa!
Helvetin pöljä!
No ei mun lapset (5v ja vauva vaunuissa) edes tajunneet, mitä tapahtui, itse vaan tein tuon varastamishavainnon. Tarkoitin sitä, etten halunnut järjestää mitään kohtausta lasteni nähden/kuullen, vaan odotin/luotin, että noinkin isossa kaupassa toimii varashälyttimet. Jälkikäteen toki olisin voinut käydä sanomassa, mutta olisi tainnut olla ihan turhaa, kun ko henkilö oli jo häipynyt. ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:54"]
Helvetin pöljä!
[/quote]
[/quote]
No ei mun lapset (5v ja vauva vaunuissa) edes tajunneet, mitä tapahtui, itse vaan tein tuon varastamishavainnon. Tarkoitin sitä, etten halunnut järjestää mitään kohtausta lasteni nähden/kuullen, vaan odotin/luotin, että noinkin isossa kaupassa toimii varashälyttimet. Jälkikäteen toki olisin voinut käydä sanomassa, mutta olisi tainnut olla ihan turhaa, kun ko henkilö oli jo häipynyt. ap
Ei olis ollut turhaa. Vartija olis kattonu kameroista ja ens kerralla kun olis tullu kauppaan niin olis napattu kiinni.
Voit edelleen ottaa yhteyttä kauppaan. Katso kuitistasi kellonaika jolloin olit kassalla ja kassan numero. Vielä parempi jos tiedät monelta oli sovituskopissa. Henkilökunta voi katsoa kamerat ja tietää tyypin vastaisuuden varalta
Ei noin halpoihin rojuihin laiteta hälyjä.