Onko rusketus wt?
Otsikon mukaan, kyllä vai ei?
Tuli vain mieleen kun aina kaikki tositv-tyrkkybimbot on kunnolla ruskettuneita (ruiskulla ja solariumissa tosin) ja yläluokkaisesta perheestä ollut isoäitini hoki aina "rusketus on rahvaan merkki" eikä voinut ymmärtää, että joku voisi sitä vapaaehtoisesti halutakin.
Kommentit (37)
"Tuksu"-rusketus on. 'kevyt päivetys kaunistaa, mutta vähänkään siitä yli..yyh..
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 19:12"]
Eikö se ole rahvaan merkki sata vuotta sitten? rusketus merkitsi sitä, että joutui tekemään ulkotöitä. Parempi väki pysyi varjossa.
Jossain vaiheessa se kääntyi toisin päin: rusketus oli viesti rahasta eli oli varaa matkustaa.
Itse olen tällä hetkellä hyvin ruskea. On veneilty paljon ja se aurinko vaan tarttuu vaikka ois spf50.
[/quote]
Rusketuksen lisäksi on tärkeää auringosta saatavat vitamiinit. Aurinkorasvalla sä estät ne kokonaan.
Ruskettumaton ei näytä terveeltä eikä sitä ihan varmasti olekaan.
[/quote]
Wt-miehet kulkevat ilman paitaa kaupungilla. Wt:t grillaavat itseään päivät pitkät rannalla maaten.
Vain wt grillaa itseään tuntikausia ilman aurinkorasvaa. Tarvittava d-vitamiinimäärä muodostuu viettämällä 15 min auringossa/päivä.
Ihmiset jotka leuhkii sillä miten helposti ruskettuvat...WT! :D
Kevyesti päivettynyt iho on kaunein. Ehkä on vähän wt-henkistä haluta vahva rusketus.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 19:37"]
Ihmiset jotka leuhkii sillä miten helposti ruskettuvat...WT! :D
[/quote]
Minä kylläkin sanoin olevani helposti ruskettuva, koska muuten olisi tullut kommentteja "olet vain kateellinen helposti ruskettuville ja veneilijöille!!1". Ilmeisesti mikään ei ole hyvä. t.21
Mitä väliä, jos rusketus olisi "wt"? Mitä se edes Suomessa tarkoittaa? Te av-mammat saatte kaikesta "wt":tä. Isäni on proffa ja kesäisin musta kuin yö, mutta hän onkin varmaan wt?
Anna mun kaikki kestää. Kaikki se on av-mammoista "wt", joka
- erottautuu jotenkin massasta
- on erilaista kuin av-mamma
Eikö se ole rahvaan merkki sata vuotta sitten? rusketus merkitsi sitä, että joutui tekemään ulkotöitä. Parempi väki pysyi varjossa.
Jossain vaiheessa se kääntyi toisin päin: rusketus oli viesti rahasta eli oli varaa matkustaa.
Itse olen tällä hetkellä hyvin ruskea. On veneilty paljon ja se aurinko vaan tarttuu vaikka ois spf50.
[/quote]
Rusketuksen lisäksi on tärkeää auringosta saatavat vitamiinit. Aurinkorasvalla sä estät ne kokonaan.
[/quote]
Joo ihan totta. En käytä rasvaa, sillä haluan auringon vitamiiniaaltojen imeytyvän minuun 100%. Kuivatan myös pakkaseen laitettavaa leipää auringossa talven varalle, jotta se imisi sopivasti d-vitamiiniä.
[/quote]
Nythän on alettu ymmärtää rusketuksen vahingollinen ja vanhentava vaikutus, joten antaa jonkinverran välinpitämättömän ja tietämättömän vaikutuksen olla yltiöruskea.
Av-mammojen kannattaisi tutustua sellaiseen käsitteeseen kuin melaniini ;) Ihmiset ruskettuvat hyvin eri tavoin. Tummat kaunottaret eivät tarvitse kuin puoli tuntia auringossa ja ovat jo upean päivettyneitä. Toista se on kalkkilaivan kapteeneilla, joilla valkoiset sääret loistavat kuin saharan kuu koko kesän.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 19:38"]
Kevyesti päivettynyt iho on kaunein. Ehkä on vähän wt-henkistä haluta vahva rusketus.
[/quote]
Tuohon voi vielä lisätä että kaunein rusketus on vailla rajoja:)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 19:48"]
[/quote]
[/quote]
Joo ihan totta. En käytä rasvaa, sillä haluan auringon vitamiiniaaltojen imeytyvän minuun 100%. Kuivatan myös pakkaseen laitettavaa leipää auringossa talven varalle, jotta se imisi sopivasti d-vitamiiniä.
[/quote]
Voiko leipäkin pystyä hyötymään??
Inhoan auringonottoa, en oo eläissäni maannut auringossa kuin pari kertaa ja silloinkin kerrallaan max 15 min. Yleensä hakeudun varjoon aina, kun mahdollista, rusketun silti.
En aio näitä helteitä viettää sisätiloissa vain sen takia, ettei joku av-mamitsu pitäisi mua wt:nä.
Uin lasten kanssa omassa altaassa, luen kirjoja puun varjossa, leikkaan nurmikkoa, teen kaikki ruuat (+syödään) ulkona jne. Sorry vaan, jos oon liian ruskea!
Nää wt-keskustelut on niin naurettavia! Onko teillä oikeasti niin huono itsetunto, että täytyy saada mammajoukon hyväksyntä, että uskallatte toimia, asua, pukeutua yms tietyllä tavalla??
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 19:03"]
mikä vittu on wt?
[/quote]
Sinä, puhetyylistä päätellen.
Wt-rusketuksen saa solariumista. Oikea wt ei välitä melanoomariskistä.
Mytani kokeiluu.. onko muilla kokemuksia tästä?
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/04/29/article-0-0BD6325F00000578-310_468x720.jpg
No tää on vähä sellainen wt-rusketus. Posesta puhumattakaan.