VI-HAAN tätä hellettä!!!
Anteeks, jos vastaavalla aloituksella on jo ketjuja, on vaan pakko päästä purkamaan...
Päätä särkee, hiki virtaa, ruoka ei maistu, maha on sekasin, ulkona tulee heti paha olo. Sit ku koko ajan hikoilee, ei pysty syömään, ja joutuu istumaan koko päivän sisällä, olo on entistä kamalampi. Kylmä suihku tuntuu mukavalta, mutta itsensä kuivaaminenkin on jo niin vaivalloista, että uus yhtä kova hiki on ihan samantien. Ja sit uutisoidaan: "Suomi kylpee helteessä, nauttikaa!"
AAAAAARGH!
Kohtalotovereita?
Kommentit (140)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:52"]
Musta kylmyys on niin paljon pahempaa kuin helle! Kylmyys oikein sattuu! Töissä meillä on ihan järkyttävän kylmä ilmanvaihto ja kesät talvet pitää palella, sormet, korvat ja nenä jäässä. Nautin, kun lämpö kohoaa yli 25 asteen. Uskon, että lämmönsietokyky on yksilöllistä, mutta kaikki te helteenvihaajat: miettikää miltä tuntuu odottaa talvella bussia -10 asteessa, räntäsateessa, 10 m/s tuulessa, jalat märkinä ja kylminä, sormissa ei tuntoa...
[/quote]
Siis ei miltään, mielummin -26, ja 10 metriä tuulta, kestän kyllä, ja rakastan syksyä ja talvea.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:40"]
Moni joutuu hakeutumaan päivystykseen ja lääkärille helteen aiheuttamien terveysongelmien vuoksi, on tässä kestämistä, sydänsairaana. Masennus on pientä kun pumppu ei jaksa.
Ai niin joo, niinhän se olikin. Masennus on pientä eikä missään tapauksessa uhkaa henkeä :) Vain fyysiset vaivat ovat huomionarvoisia
Masennus on pikku juttu infarktin rinnalla, minä en kiistele sairauksista. Masentunutta voi feikata,
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:52"]
Musta kylmyys on niin paljon pahempaa kuin helle! Kylmyys oikein sattuu! Töissä meillä on ihan järkyttävän kylmä ilmanvaihto ja kesät talvet pitää palella, sormet, korvat ja nenä jäässä. Nautin, kun lämpö kohoaa yli 25 asteen. Uskon, että lämmönsietokyky on yksilöllistä, mutta kaikki te helteenvihaajat: miettikää miltä tuntuu odottaa talvella bussia -10 asteessa, räntäsateessa, 10 m/s tuulessa, jalat märkinä ja kylminä, sormissa ei tuntoa...
[/quote]
Siis, -10 Suomessa, kestän lapin pakkasetkin, olen syntynyt siellä. Turhaan valitat.
Ihana helle! Olisipa aina tällaista. Kerrankin tarkenee ulkona lyhythihaisella paidalla.
Vilukissat, mä nauran teille ja pilkkaan, kunhan tulevat pakkaset. Vitut etelän vetelät.
Kuumuus lisää aggressoita, kukaan ei uskalla lähestyä,on sen verran vittumainen ilme päällä.
Olipa karkeaa tekstiä. Joka toiseessa lauseessa oli roskasakin suosima v-alkuinen kirosana.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:54"]
Mä RAKASTAN tätä hellettä, vaikka meillä on vanha hirsitalo jossa sisällä +35 ja ulkona melkein yhtä paljon.. voi kun tällaista olisi kuukausikaupalla, tässä maassa saa palella ihan liikaa..
[/quote]
eikö sulla ole tarpeeksi vaatteita?
Nukkukaa ulkoilmassa, istukaa päivät meressä tai järvessä.
En ymmärrä, miks tästä asiasta pitää tehdä tällänen vilukissat vs. kuumakallet -taistelu. Toiset tykkää helteistä, ja heille se suotakoon. Niillä, jotka ei tykkää, on ihan täysi oikeus purkaa huonoa oloaan täällä. Toivon, että kaikki helteistä nauttivat ottavat nyt kaiken ilon irti näistä päivistä, ja toivotan tsemppejä kaikille niille, joille tää on kaikkee muuta ku nautinto. Tuo asennekysymys-korttikin on vähän hölmö mun mielestä. Ehkä se siinä kohtaa on aiheellinen, jos vaikka lähtee näkemään kaveria kaupungille, eikä koko tapaamisen ajan tee muuta, kuin valita kuumuudesta. Siinä kohtaa tosiaan voisi vähän yrittää tsempata. Mutta en tiedä, mitä hyötyä asenteesta on siinä kohtaa, kun yrittää viettää rentoo kotipäivää ja vaikka vähän levätä, mut käytännössä ei sitte pysty mitään muuta ku maata alasti tuulettimen vieressä ja silti hikoilla litroittain, ja ihan käytännössä kärsiä. Ja vaikka kaikilla maailman ihmisillä olis isompia ongelmia, niin ei se silti yhtään omaa oloa viilennä.
Eli lopetetaas nyt tää toisten mollaaminen, ja antaa kaikkien olla sellasia ku on. Tykkääjille toivotan oikein ihania kesäpäiviä, ja meille muille sitten tsemppiä ja toivoa paremmasta.. ;)
Peace and love,
Ap
Suomessa on tabu inhota kuumaa ja hellettä. Ketjuun tulee heti vastalauseita ja mainintoja siitä, että tätä kuumaa kestää niin ja niin vähän aikaa. Antakaa nyt ihmisille sananvapaus ja mahdollisuus kertoa, mitä he inhoavat. Pimeää syksyä ja pakkasia saa inhota ja haukkua niin paljon kuin haluaa. Jos oikein tarkkaan miettii, niin kuka se onkaan sopeutunut paremmin näille leveyspiireille, kylmästä tykkäävä vai kuuman rakastaja.
Et taida paljon matkustella Thaimaassa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:23"]Et taida paljon matkustella Thaimaassa.
[/quote]
Miksi ihmeessä matkustelisin?
Mä RAKASTAN TÄTÄ LÄMPÖÄ! Ihanaa toivottavasti jatkuu ainakin kaks seuraavaa viikkoo kun mulla on loma...kohta taas inhottava kylmyys täällä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:23"]Et taida paljon matkustella Thaimaassa.
[/quote]
[/quote]
jotta näkisit ennen kuolemaasi muutakin kuin takahikiän.
En ole kohtalotoveri. Mä rakastan tätä lämpöä. Matonpesukin on sujunut sukkelaan kun ei tarvii viikkoa odotella niiden kuivumista. Toivottavasti tää jatkuis syyskuulle asti, tai ainakin vähintään +22 asteen lämpötiloja.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:26"]
[/quote]
[/quote]
jotta näkisit ennen kuolemaasi muutakin kuin takahikiän.
[/quote]
:DDD ja maailmassako ei sitten muuta nähtävää ole, kuin takahikiä ja Thaimaa?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:03"]
Mä rakastan tätä hellettä<3 Mä rakastan myös syksyn sateita, ja talven paukkupakkasia ja lumikinoksia ja kevään loskakelejä<3
Muutamia ohjeita:
Pukeudu oikein. Helteellä tietty mahdollisimman vähän mutta vilpoista vaatetta. Pakkasella untuvaa, sadesäällä vedenpitävää jne.
Mieti tekemisesi säätilan mukaan. Ei kannata alkaa huhkimaan suursiivousta +35 asteen lämmössä eikä pihavaraston siivousta -30 pakkasessa..
Syö säätilaan sopivia ruokia. Helteellä jäätelöä ja sipsejä, pakkasella uunissa haudutettuja lämpimiä pataruokia.
Helpota oloasi säätilan mukaan. esim. näin helteellä uinti, tuulettimet, kylmä juotava..pakkasella villasukat takkatuli jne.
Viimeisenä, muista että jokaista sääjaksoa kestää vain lyhyt aika ja siitä kannattaa ottaa ilo irti.
Ja ihan viimesenä, asennoidu oikein!
Jo loppuu valitus :)
[/quote]
Se ei valitettavasti vaan aina ole asennoitumisesta kiinni. Mulla helle pahentaa terveysongelmia valtavasti. Ei pysty nukkumaan kunnolla, ei pysty syömään kunnolla, ei jaksa tehdä mitään, vaan on pakko pysytellä sisätiloissa tuulettimen välittömässä läheisyydessä. Kiitos vinkeistä, mutta nuo ei vaan auta tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:07"]
Kertokaapa mulle että mikä siinä helteessä on niin kauheeta?? Mitä se helle teille aiheuttaa että sitä pitää niin vihata ja se estää elämästä toisin ku kaikki muut säätilat?
Jos helle aiheuttaa jotain erikoista terveysongelmaa niin eikö siihen kannattaisi hakea lääkäristä apua? Koska niitä helteitä tulee joka ikinen kesä ja joka ikinen kesä niitä sit kirotaan`...
[/quote]
Kuule ei niille terveysongelmille aina välttämättä voi mitään, vaikka kuinka yrittää hakea apua! Hellettäkin enemmän sieppaavat tämmöiset epäempaattiset ihmiset, jotka ei osaa yhtään asettua muiden asemaan!