VI-HAAN tätä hellettä!!!
Anteeks, jos vastaavalla aloituksella on jo ketjuja, on vaan pakko päästä purkamaan...
Päätä särkee, hiki virtaa, ruoka ei maistu, maha on sekasin, ulkona tulee heti paha olo. Sit ku koko ajan hikoilee, ei pysty syömään, ja joutuu istumaan koko päivän sisällä, olo on entistä kamalampi. Kylmä suihku tuntuu mukavalta, mutta itsensä kuivaaminenkin on jo niin vaivalloista, että uus yhtä kova hiki on ihan samantien. Ja sit uutisoidaan: "Suomi kylpee helteessä, nauttikaa!"
AAAAAARGH!
Kohtalotovereita?
Kommentit (140)
Oikeestijo sinä asenteestakii-mamma väität, että urheilu ulkona helteessä ei oo sen kummempaa kuin viileässä kelissä? Sä oot suorastaan vaaraksi muille ihmisille.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:18"]
JA EI voi urheilla, olin täysin loppu, 3 viikkoa tuli saikkua, toivottavasti saatte samat pahoinvoinnit.
[/quote]
Kannattaa pitää se järki päässä myös helteellä urheillessa..
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:21"]
Oikeestijo sinä asenteestakii-mamma väität, että urheilu ulkona helteessä ei oo sen kummempaa kuin viileässä kelissä? Sä oot suorastaan vaaraksi muille ihmisille.
[/quote]
Mä just sanoin tolle yhelle että kannattaa pitää se järki päässä myös helteellä urheillessa. Mutta helteellä VOI MYÖS urheilla!!
Vali vali vali... Kyllä teillä onnekkailla on pienet ongelmat, kun pitää jostain muutaman viikon helteestä valittaa.
Kuinka joku voi oikeasti olla niin tyhmä että luulee tätä asenneasiaksi? Joillain ihmisillä on huono kuumuuden sieto. Mieti tunnetta kun saunasta on pakko lähteä jäähylle, alkaa olla niin tukalaa. Mieti sitä oloa 24/7. Päänsärkyä ja aivan tuskaista ahdistusta fyysisestä kestämättömästä olosta.
Siis jos järki riittää miettimiseen.
Se että joku toinen ei ole niinkuin itse, ei tarkoita että hän on sairas.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:07"]Kertokaapa mulle että mikä siinä helteessä on niin kauheeta?? Mitä se helle teille aiheuttaa että sitä pitää niin vihata ja se estää elämästä toisin ku kaikki muut säätilat?
Jos helle aiheuttaa jotain erikoista terveysongelmaa niin eikö siihen kannattaisi hakea lääkäristä apua? Koska niitä helteitä tulee joka ikinen kesä ja joka ikinen kesä niitä sit kirotaan`...
[/quote]
Oletko sä tyhmä, vai puuttuuko sun ihosta tunto? Helteellä ei voi urheilla, esim. Tietty jos sinä istut aina sisällä persettäsi kaivaen niin kai se helle sopii siihenkin.
[/quote]
Kyllä voi urheilla, olin sekä eilen että tänään juoksemassa. Sä et vaan osaa :-D.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:21"]
[/quote]
Mä just sanoin tolle yhelle että kannattaa pitää se järki päässä myös helteellä urheillessa. Mutta helteellä VOI MYÖS urheilla!!
[/quote]
Niin, järki päässä tarkoittaa, että välttää kovaa fyysistä rasitusta tällä kelillä. En tiedä miksi väität päivän selvässä asiassa jotain ihme sontaa. Liika kuumuus on pahasta. Lämpöisissä maissa ihmiset suojautuu siltä, mutta täällä tyhmyrit hölkkää pahimmassa keskipäivän helteessä, kun on vaan asennekysymys!
Hih, hellettä ;) Olen asunut maassa, jossa tällaisia 30C lämpötiloja kutsutaan nimellä "comfortable weather", erotuksena 40+ lämpötiloihin. Toki meillä Suomessa asunnot sisältä voi olla aika lämpimiä, kun ei ole ilmastointilaitteita asennettuina, eikä kohtuuhintaisia ns. ilmanjäädyttimiäkään kai myydä kaupoissa, mutta silti ulkona lämpötila on kohtuullinen, korkeintaan vähän päälle 30. Lisäksi näitä "massiivisia hellepäiviä lähes 30C" meillä on Suomessa vaan muutama per vuosi! Eli siten en oikein jaksa tätä helteestä valitusta. Lisäksi huvittaa, kun Suomessa pukeudutaan vähän hassusti helteellä. Mielestäni ei kannata käyttää mitään kittanoita naruolkaintoppeja ja farkkusortseja, vaan pitkä, väljä hame/housut esim. ohuestä pellava-puuvillasekoitteesta on paljon mukavampi. Ja ulkoillessa päähän hattu, huivi, tms.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:24"]
Kuinka joku voi oikeasti olla niin tyhmä että luulee tätä asenneasiaksi? Joillain ihmisillä on huono kuumuuden sieto. Mieti tunnetta kun saunasta on pakko lähteä jäähylle, alkaa olla niin tukalaa. Mieti sitä oloa 24/7. Päänsärkyä ja aivan tuskaista ahdistusta fyysisestä kestämättömästä olosta.
Siis jos järki riittää miettimiseen.
Se että joku toinen ei ole niinkuin itse, ei tarkoita että hän on sairas.
[/quote]
Kärsin paljon pahemmasta olosta ympäri vuoden sairauksieni takia, joten edelleen turha valittaa jostain muutaman viikon helteestä, mukavuudenhaluiset ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:59"]Ei kuumalla kannata kylmään suihkuun mennä, vaan kuumaan. Keho sitten pyrkii viilentämään itseään. Jos käy kylmässä, niin pyrkii lämmittämään. Sama juomien kanssa, kylmä juoma helteellä vaan pahentaa, lämmin parantaa tilannetta. Kokeile jos et usko! :)
[/quote]En ole ap mutta noilla neuvoilla sain lämpöhalvauksen kolme vuotta sitten.
Mä taas olen kuullut, että sellainen haalea suihku on paras. Kylmää keho alkaa lämmittämään ja kuuma nostaa varmasti lämpötilaa entisestään. Että jos sellaista haaleaa sitten :) Juon kylmää vettä ja kuumaa kahvia ja käyn haaleassa suihkussa. Meillä viilentää ihanasti myös ilmastointi ja asumme maalla...
[/quote]
Mä siedän huonosti kuumaa. En voi olla kauaa saunassa (joten tulen pois), en voi nukkua liian kuumassa, joten pidämme talvellakin asunnon lämmön 18-19 asteessa, mutta silti helle on mielestäni asennekysymys. Jos tulee kuuma voi hypätä uimaan, nauttia erilaisista juomista, nukkua yöt ulkona jne. Samalla tavalla sille voi tehdä jotain kuin kaikille muillekin keleille.
Mulla on ollut päänsärkyä ja huonoo oloa nyt päiväkaupalla eikä pysty lapsenkaan kanssa ulkoilla päivisin kun en kestä aurinkoa, kuumuutta, Että joo harmittaa! Kesä on kiva mut vähempikin riittäisi. Ei tästä helteestä pysty nauttia vaikka haluaisikin.
Vihaan helteitä. Elämä rajoittuu neljän seinän ja terassin varjoisan puolen sisään. Koti (onneksi!) viilennetty siedettäväksi. Tuntuu, että tulen hulluksi ja tukehdun kuumuuteen. Vaikka juon paljon, päätä särkee. Olen ärtynyt. Vietän siis pahimmat helteet sisällä viileässä. Jos joudun olemaan ulkona, hakeudun varjoon tai pidän vaikka sateenvarjoa päivänvarjona. Katson oikeudekseni valittaa kuumuudesta, vaikka siitä "pitäisi osata nauttia". Tai no, en ihan kauheasti valita. Sen verran vain, että kaikki vähänkään läheiset tietävät, että vihaan helteitä! ;)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:31"]Mä siedän huonosti kuumaa. En voi olla kauaa saunassa (joten tulen pois), en voi nukkua liian kuumassa, joten pidämme talvellakin asunnon lämmön 18-19 asteessa, mutta silti helle on mielestäni asennekysymys. Jos tulee kuuma voi hypätä uimaan, nauttia erilaisista juomista, nukkua yöt ulkona jne. Samalla tavalla sille voi tehdä jotain kuin kaikille muillekin keleille.
[/quote]
Ohjeesi sopii työttömille ja perheettömille. Keksi parempi.
75 jatkaa... Ja mulla on vammainen lapsi, joten tiedän eron ongelmien ja "ongelmien" välillä. Silti saan vihata helteitä.
75 jatkaa... Ja mulla on vammainen lapsi, joten tiedän eron ongelmien ja "ongelmien" välillä. Silti saan vihata helteitä.
Helteenrakastajat on just noin tyhmiä:
"se on asennekysymys, eläkää normaalisti" -helvetti, sehän se ongelma on kun normaali elämä ei onnistu
"ei voi olla elämässä muuta ongelmaa jos sanoo että voi pahoin helteestä"
"nihkeästä olosta pääsee kun menee uimaan/suihkuun/pihalle nukkumaan" -joo, menen tästä kesken työpäivän uimaan.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:19"]
Montako helvetin aloitusta tästä aiheesta pitää tehdä tänne?`
[/quote]
Tilaa riittää, loputtomiin. Niin monta,että helpottaa.