VI-HAAN tätä hellettä!!!
Anteeks, jos vastaavalla aloituksella on jo ketjuja, on vaan pakko päästä purkamaan...
Päätä särkee, hiki virtaa, ruoka ei maistu, maha on sekasin, ulkona tulee heti paha olo. Sit ku koko ajan hikoilee, ei pysty syömään, ja joutuu istumaan koko päivän sisällä, olo on entistä kamalampi. Kylmä suihku tuntuu mukavalta, mutta itsensä kuivaaminenkin on jo niin vaivalloista, että uus yhtä kova hiki on ihan samantien. Ja sit uutisoidaan: "Suomi kylpee helteessä, nauttikaa!"
AAAAAARGH!
Kohtalotovereita?
Kommentit (140)
Mä rakastan tätä hellettä<3 Mä rakastan myös syksyn sateita, ja talven paukkupakkasia ja lumikinoksia ja kevään loskakelejä<3
Muutamia ohjeita:
Pukeudu oikein. Helteellä tietty mahdollisimman vähän mutta vilpoista vaatetta. Pakkasella untuvaa, sadesäällä vedenpitävää jne.
Mieti tekemisesi säätilan mukaan. Ei kannata alkaa huhkimaan suursiivousta +35 asteen lämmössä eikä pihavaraston siivousta -30 pakkasessa..
Syö säätilaan sopivia ruokia. Helteellä jäätelöä ja sipsejä, pakkasella uunissa haudutettuja lämpimiä pataruokia.
Helpota oloasi säätilan mukaan. esim. näin helteellä uinti, tuulettimet, kylmä juotava..pakkasella villasukat takkatuli jne.
Viimeisenä, muista että jokaista sääjaksoa kestää vain lyhyt aika ja siitä kannattaa ottaa ilo irti.
Ja ihan viimesenä, asennoidu oikein!
Jo loppuu valitus :)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:03"]
Mä rakastan tätä hellettä<3 Mä rakastan myös syksyn sateita, ja talven paukkupakkasia ja lumikinoksia ja kevään loskakelejä<3
Muutamia ohjeita:
Pukeudu oikein. Helteellä tietty mahdollisimman vähän mutta vilpoista vaatetta. Pakkasella untuvaa, sadesäällä vedenpitävää jne.
Mieti tekemisesi säätilan mukaan. Ei kannata alkaa huhkimaan suursiivousta +35 asteen lämmössä eikä pihavaraston siivousta -30 pakkasessa..
Syö säätilaan sopivia ruokia. Helteellä jäätelöä ja sipsejä, pakkasella uunissa haudutettuja lämpimiä pataruokia.
Helpota oloasi säätilan mukaan. esim. näin helteellä uinti, tuulettimet, kylmä juotava..pakkasella villasukat takkatuli jne.
Viimeisenä, muista että jokaista sääjaksoa kestää vain lyhyt aika ja siitä kannattaa ottaa ilo irti.
Ja ihan viimesenä, asennoidu oikein!
Jo loppuu valitus :)
[/quote]
LOPETA paskan jauhaminen. Woodota sinnekin,nuoli osuu päähän, ai.
Kertokaapa mulle että mikä siinä helteessä on niin kauheeta?? Mitä se helle teille aiheuttaa että sitä pitää niin vihata ja se estää elämästä toisin ku kaikki muut säätilat?
Jos helle aiheuttaa jotain erikoista terveysongelmaa niin eikö siihen kannattaisi hakea lääkäristä apua? Koska niitä helteitä tulee joka ikinen kesä ja joka ikinen kesä niitä sit kirotaan`...
Näiltä eukoilta ei valitus lopu ikinä.
Ratkaisu olisi asunnon koneellinen viilennys, esim. ilmalämpöpumppu tai vastaava. Suomessa ei asuntoja rakentaessa mietitä lainkaan sisälämpötilaa kesällä. Nykyaikana pitäisi jokaisessa asunnossa olla sellaiset jäähdytyslaitteet, että sisälämpötila pysyy miellyttävänä säästä riippumatta.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:07"]Kertokaapa mulle että mikä siinä helteessä on niin kauheeta?? Mitä se helle teille aiheuttaa että sitä pitää niin vihata ja se estää elämästä toisin ku kaikki muut säätilat?
Jos helle aiheuttaa jotain erikoista terveysongelmaa niin eikö siihen kannattaisi hakea lääkäristä apua? Koska niitä helteitä tulee joka ikinen kesä ja joka ikinen kesä niitä sit kirotaan`...
[/quote]
Oletko sä tyhmä, vai puuttuuko sun ihosta tunto? Helteellä ei voi urheilla, esim. Tietty jos sinä istut aina sisällä persettäsi kaivaen niin kai se helle sopii siihenkin.
Ihme vinkumista. Osta vittu ilmastointilaite ja istu sen vieressä. Ja hanki terveytesi kuntoon, niin, ei helteet haittaa.
Kerrankin on Suomessakin lämmintä, eikä ana sitä perus märkää paskaa.
Ei nämä helteet kauaa kestä. Itse suunnittelen jos tässä ottaisi äkkilähdön Kreetalle, Sisiliassahan olin viime vuonna 2 kertaa.
Blaa blaa blaa. Jos on kerran kuuma, eikä siedä sitä, niin asialle varmaan kannattaisi tehdä jotain. Eikös? Vai tuleeko mammalle vilu palstaillessa?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:09"]
Ratkaisu olisi asunnon koneellinen viilennys, esim. ilmalämpöpumppu tai vastaava. Suomessa ei asuntoja rakentaessa mietitä lainkaan sisälämpötilaa kesällä. Nykyaikana pitäisi jokaisessa asunnossa olla sellaiset jäähdytyslaitteet, että sisälämpötila pysyy miellyttävänä säästä riippumatta.
[/quote]
Juu ja sit homehdutetaan talot niillä!
Samoin! Vihaan hellettä!
Töissä jatkuvasti 33-36°C eikä ilma liiku mihinkään. Yritä siinä sitten olla tehokas!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:12"]
Ei nämä helteet kauaa kestä. Itse suunnittelen jos tässä ottaisi äkkilähdön Kreetalle, Sisiliassahan olin viime vuonna 2 kertaa.
[/quote]
Menkää Sisiliaan,minä hankin saikkua, sain 3 viikkoa,kun ei jaksa,
42 puhuu asiaa. Tosin mulla henk koht on ongelmia pimeän kanssa (jouluun asti pärjään, tammikuussa en, onneksi tammikuun lopussa ei pimeä enää tule ihan klo 16) ja loskamärkä, jossa kengät kastuu koko ajan, harmittaat toisinaan, mutta oikeastihan kaikki on vain asennekysymystä. Ja näitä hellepäiviä on niin vähän, että panikoin koko ajan, että ehtiihän lapset nauttia näistä täysillä, ettei vaan mene yksikään hukkaan.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:07"]Kertokaapa mulle että mikä siinä helteessä on niin kauheeta?? Mitä se helle teille aiheuttaa että sitä pitää niin vihata ja se estää elämästä toisin ku kaikki muut säätilat?
[/quote]
Oletko sä tyhmä, vai puuttuuko sun ihosta tunto? Helteellä ei voi urheilla, esim. Tietty jos sinä istut aina sisällä persettäsi kaivaen niin kai se helle sopii siihenkin.
[/quote]
Ei puutu tunto. Ja kyllä voi urheilla!! Esimerkkinä nyt uinti. Tai urheiluhallit. Tai ihan ulkoilmassakin niinku aina muullonkin.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:07"]
Kertokaapa mulle että mikä siinä helteessä on niin kauheeta?? Mitä se helle teille aiheuttaa että sitä pitää niin vihata ja se estää elämästä toisin ku kaikki muut säätilat?
[/quote]No varmaan samat asiat kun on kauheita sateessa, pimeydessä ja pakkasessakin? Toiset ei vaan tykkää.
JA EI voi urheilla, olin täysin loppu, 3 viikkoa tuli saikkua, toivottavasti saatte samat pahoinvoinnit.
Montako helvetin aloitusta tästä aiheesta pitää tehdä tänne?`
Ilmastointilaite!!! ♡♡♡♡
Ollut kyllä tän kesän suurin pelastus ja palavan rakkauteni kohde!! :)
-makkarin sisälämpö max +21 ;)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:07"]
[/quote]No varmaan samat asiat kun on kauheita sateessa, pimeydessä ja pakkasessakin? Toiset ei vaan tykkää.
[/quote]
Juu mut sateet ja pimeys ei aiheuta tämmöstä vihaa ku helle..jotain siinä on erilaista..
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 22:55"]Ihme välittäjiä täällä. Tehkää normaaleja asioita, eläkää ja menkää. Kai sitä nyt mistä tahansa asiasta ahdistuu, jos istuu vain kotona miettimässä kuinka perseestä kaikki on.
Me olimme tänään Lintsillä, eikä ollut yhtään liian kuuma. Kiva oli syödä jätskiä varjossa ja laitteissa tuuli virkisti. Kaikilla oli hauskaa.
Se on asenteesta kiinni! Ja vähän pukeutumisesta myös.
[/quote]
Haistahan paska. Olin tänään ja "elin" niinku kehotit, ja se oli helvetin paljon vaikeampaa kuin normaalisti tämän paskapaahteen takia! Olin uimassa, pää korventui. Olin sillä vaunulenkillä ja meinasin sulaa. Vittu että vituttaa tollaset "se on asenteesta kiinni jos on kuuma" -ääliöt. Ja vittu että kiroiluttaa, normaalikelillä puhun sivistyneesti!!