Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahvin juojille kysymys! Kuka hankkii kahvit seuraavassa tilanteessa?

Vierailija
15.07.2021 |

En juo kahvia mutta vieraillaan työkavereiden kanssa toistemme luona aamuisin kerran viikkoon ja aina on tarjolla kahvia, paitsi minulla joka ei sitä juo. Työkavereita on tiimissä neljä itseni mukaan lukien ja olen uusi jäsen porukassa. Aamuvierailuilla pidetään lyhyt palaveri ja syödään aamupalaa yhdessä. Järkytys oli suuri kun yksi työkavereista saapui ensimmäisenä kotiini ja kyseli heti kahvin perään. Juon vettä tai teetä niin eihän mulla kahvia ollut ja työkaveri joutui poikkeamaan lähikahvilaan hakemaan koko pienelle porukalle kahvit. Tarjosin aamupalaleivät, mutta kahvi puuttui. En halua olla töykeä, mutta mitä kannattaisi tehdä? Ostanko pikakahvia + maitoa vai keittimen ja kahvipuruja ihan työkavereita varten? En juo maitoakaan niin sitäkään ei kotoani löydy.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helevetti minkälaisia ongelmia ihmisillä on 😆

Vierailija
2/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin vähintään murukahvia ja maitoa tarjolle. Yhdellä kahvittomalla ystävälläni on kapselikahvinkeitin vieraiden varalle ja minusta sekin on hyvä idea, jos on varaa. Kapselit säilyvätkin pitempään kuin avattu kahvipaketti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaisuus on aamupalaluonteinen, niin sinä hommaat kahvin ja maidon. Kahvimaitoa saa pienissäkin purkeissa ja hommaat vaikka pelkän suodattimen johon kaadat kattilassa keitettyä vettä.

Vierailija
4/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on joku kollektiivi tai ko-optiivi tai osakasomistusjuttu niin sinä ostat kahvit siinå luin muutkin.

Miussa tapauksessa missäön ei sanota, että sun pitäisi ylipäänsä kutsu tätä väkeä kotiisi. Jos silti kutsut, hanavesi riittää tarjoiluksi, jos sinä niin päätät. Hyvön hyvyyttäsi voit toki tarjota muille esim sitä pikakahvia. Onko sinulle tarjottu teetä tai jotain muuta haluamaasi juomaa kun olet ollut muiden luona?

Vierailija
5/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulle tulee vieraat kahville, niin oletus on, että sä tarjoat ne. Jos et aio tarjota, niin olis hyvä kommunikoida etukäteen.

Murukahvi on pahaa. Kaksi vaihtoehtoista strategiaa

1) osta jääkahvia, esim Pauligilla on yhden kupin annoskoossa.

2) osta pressopannu, ei ole kallis eikä vie paljon tilaa. Osta kahvia joko pikkupakkaus tai pakasta loput kahvinporot seuraavaa kertaa varten.

Vierailija
6/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon kahvia ja minulla on vain parin euron suodatinsuppilo ja kestosuodatinpussi, ei keitintä. Eikä usein maitoakaan koska käytän creameria.

Vierailija
7/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta murukahvia ja maitoa. Jos jollekin ei kelpaa, niin voitte sopia, että tuo sitten kotoa termarissa oikeaa kahvia. Kannattaa kyllä etukäteen ottaa puheeksi ja antaa varoituksen sana, ettei sulla kahvinkeitintä ole.

Vierailija
8/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten keittää pannukahvit kattilassa. Varaa parin desin uht-maitoja tai vastaavia.

Vierailija
9/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helevetti minkälaisia ongelmia ihmisillä on 😆

Ehkä kannattaisi lopettaa kahvin juominen kun noin sekaisin menet.

Vierailija
10/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se selvä, että sinä keität heille kahvit. Kyllä minäkin keittelin töissä kahvit kun saavuin ensimmäisenä paikalle, vaikken sitä edes juonut

Vierailija
11/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se selvä, että sinä keität heille kahvit. Kyllä minäkin keittelin töissä kahvit kun saavuin ensimmäisenä paikalle, vaikken sitä edes juonut

Mutta siellä varmaan kuitenkin oli se kahvinkeitin olemassa? Eikä sun tarvinnut sitä käydä itse ostamassa niitä muita.

Vierailija
12/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sitä sen verran vierasvaraa olla.

Vierailija
13/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten keittää pannukahvit kattilassa. Varaa parin desin uht-maitoja tai vastaavia.

Pannukahvi on muuten ihan parasta!

Vierailija
14/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeittimen saa ihan parilla kympilläkin, jos siihen päädyt.

Vierailija
15/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta purkki pikakahvia niin ei tarvitse hankkia kahvinkeitintä sitä varten. Pikakahvi on ihan ok ja tosiaan riittää kun keittää veden. Purkista riittää pitkään. Kyllähän tuo nyt olisi tuossa kokonaistilanteessa ok että sulla olisi se kahvi tarjota. 

16/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi haiseekin niin pahalle. En kyllä kotiini ostaisi toisia varten sellaista myrkkyä.

Vierailija
17/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat kahvia ja pyydät, että sulle hommataan teetä. That’s it.

Vierailija
18/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset pidä kaapissa edes murukahvia vieraita varten ja maitojauhetta. Lopun maitojauheen voit käyttää ruoanlaittoon, niin ei mene mitään hukkaankaan. Kai niitä on hylaakin, jos siitä on kyse. Kai sinulle on teetä sitten tarjolle muiden vuorolla?

Vierailija
19/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murukahvi/pikakahvi, mikä se nyt on. Mulla on aina purkki sitä. Turha mitään kahvinkeittimiä on alkaa hommaamaan jos ei itse juo kahvia. 

Vierailija
20/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin espressokoneen ja kahvimyllyn. En haluaisi antaa moukkamaista kuvaa itsestäni.