Miksi tänne onkin muodostunut keskustelukulttuuri
Jossa kaikki kaipaavat ystävää ja juttukaveria, mutta kun sellaisen saa, yritetään tehdä kaikkensa tämän lyttäämiseksi ja savustamiseksi ulos koko palstalta? Jotkuthan siihen pystyvät ihan kirjaimellisesti.
Kaikesta pitäisi olla samaa mieltä, mutta minkälaista keskustelua syntyy, kun kaikki nyökyttelevät kuorossa?
Olen niin pettynyt nykyiseen menoon, että onkin aika Ihmetellä miksi täällä on yrittänyt pitää juttua yllä. Keskusteluja ei nyt voi aloittaa ottamalla pohjustukseksi jotakin artikkelia lehdestä, argumenttinsa tueksi ei voi liittää linkkiä, kysymyksiin ei voi vastata googlaustuloksella jonka hain. Aika valjuksi käy ja aiheet vähiin.
Hyvää päivänjatkoa siis. Tehokas oli luuta, sain tarpeekseni.
Kommentit (13)
Kiitos, kakkonen, mutta minut on siivottu pois palstalta kun ärsytän henkilökohtaisesti niin kovin. En jaksa enää sitä nälvimistä minäkään. AP
Minä taas ihmettelen tätä negatiivisuuden määrää. Jos joku jossain keskustelussa yrittää tuoda positiivista näkökulmaa esiin, hänet lytätään täysin. Mikään ei saa olla hyvin, enkä nyt tarkoita näitä omaisuus- ja ulkonäköhöpötyksiä.
Varsinkaan et saa olla tyytyväinen omiin lapsiisi, omiin saavutuksiisi tai olla omasta mielestäsi hyvä jossakin. Kaipa se on sitä sitkeässä istuvaa "luterilaista kulttuuria", vaikka kovasti yritetäänkin kansainvälistyä.
Minä jään vielä. Ainakin vähäksi aikaa. Ja koitan pitää fiksuakin keskustelukulttuuria yllä.
Julistaminen on ihan eri asia kuin keskustelu. Monet julistajat nimenomaan lähtevät ovet paukkuen kitisten jotain sananvapaudesta ja vääristä banneista kun siinä oman ideologian julistuksessa ei aina malteta noudattaa palstan sääntöjä tai edes käytöstapoja. Nämä julistajat itse myös sietävät harvinaisen huonosti itsensä kanssa eri mieltä olevia.
Vauva.fi keskustelu palsta = Paha mieli
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 10:20"]Minä jään vielä. Ainakin vähäksi aikaa. Ja koitan pitää fiksuakin keskustelukulttuuria yllä.
[/quote]
No, banni senkun jatkuu, ei se juuri mieltä nostata, mutta katsotaan nyt. Ilmeisesti ovat saaneet siivottua pois ainakin törkykuvien lähettäjät, kai sille alttarille voi uhrata muutaman muunkin kirjoittajan. Oikeasti kyllä tuntuu kohtuuttomalta, kun on itsekin nähnyt vaivaa tämän palstan siistimiseksi ilmoittamalla asiattomuuksista perustelujen kera. Miksi edes vaivauduin.
Olen ollut täällä vuodesta 2000 enkä ole koskaan saanut bannia. Kirjoitan useita aloituksia ja vastailen viesteihin päivittäin. Olen jopa pahasti riippuvainen. Mistä moisen bannin voi saada?
Ai mistä voi saada? En minä tiedä, ei se noihin palstan sääntöihin ainakaan ole liittynyt. Sananvapauden vaatijat ovat eri porukkaa.
Älä vielä mene. Minäkin kaipaan fiksua seuraa.