Haluatko joka päivälle ohjelmaa?
Siis lapsille järjestettyä ohjelmaa...
Yksi kaveri tuntuu järjestävän joka päivälle jotakin, aina pitää olla menossa. On vanhemmalle lapselle jumppaa, uintia, taidekerhoa ja kun ei ole mitään tällaista varsinaisesti järjestettyä niin itse järjestää äiti kylävierailuja, shoppailupäivää, hoitopäivää mummin luokse (äiti pääsee shoppailemaan) tai isä ottaa lapsen omiin harrastuksiin (kalastamaan, pyörälenkille tms ).
Tuli tilanne että oltiin sovittu meno kaupungin uuteen leikkipuistoon ja minä jouduin perumaan sopimamme menon tärkeämmän asian takia (lääkärijuttu). Tämä äiti oli hieman närkästynyt kun soitin pari päivää ennen peruakseni tapaamismme ja totesi että hyvä että soitit edes näin aikaisin että hän ehtii järjestää jotain muuta.
Tuli mieleen että eikö sitä voisi olla kahdestaan (kolmestaan) lapsien kanssa ihan tekemättä mitään ja menemättä kotipihan tutkimusretkeä kauemmas.
Me käydään lasten kanssa paljon kävelyllä, ihan omilta kulmiltakin löytyy kaikkea kivaa ja vuodenaikojen vaihtuessa maisematkin on pikku tutkijalle erilaiset!!!
Kommentit (2)
Mutta olen huomannyut syynkin: ei pärjää 4-vuotiaan kanssa esim. kotipihassa (karkailee, ajelee pyörällä muiden lasten ja aikuisten päälle, riistää leluja muilta) eli outoa käytöstä noinkin vanhalle leikki-ikäiselle.
Uusiin maisemiin kun lapsen vie niin pysyy hetken tyytyväisenä kun tutkailee uusia maisemia ja kylässä osaa vähän aikaa olla rauhallinen -ennekuin riehunta taas alkaa...
Mamma kovilla, sillä tässä vaiheessa on hankala enää ottaa luulot pois pojalta.
Aika sairaalta touhulta vaikuttaa. Toivottavasti heidän elämässä on tilaa ja aikaa myös spontaanille toiminalle/toimettomuudelle.