Verotus on syvältä
Minä olen opiskellut erikoislääkäriski. Teen 80h viikossa hommia ja päivystyksiä on joka välissä. Itse olen opiskellut ja työn tehnyt että tähän asemaan olen päässyt. Nyt sitten maksan 60% palkastani veroa. Eli käytännössä minun olisi sama tehdä huonommin palkattua työtä tienatakseni saman rahan. Tottakai mielelläni maksan niille, ketkä oikeasti rahaa tarvitsevat. Mutta usko menee, kun päivystykseen kävelee puli, joka on itsensä juonut huonoon kuntoon. Hänet laitetaan 10000euron hoitoihin ja tutkimuksiin. Ja seuraavana päivänä hän tulee uudelleen. Siitäkö minä maksan, että hoidan näitä jotka itse telovat itsensä kännissä? Sitten oikeasti apua tarvitsevat eivät sitä heti saa...
Kommentit (16)
Opiskele vielä pari viikkoa näin kesän kunniaksi verosuunnittelua, siis siltä osin kuin se on täysin laillista. 60% verotus ja sen maksaminen on hyväntekeväisyyttä / hölmöyttä, ihan miksi haluat sitä kutsua.
Joudut siirtelemään velkoja ja omaisuuttasi perustettavalle yrityksellesi jne. paperihommia, mutta sen se vaatii. Lisäksi Zurichin päässä on pankkipalvelut käytössä jo lentokentällä, ei kaupungilla, vaan lentokentällä,
http://www.zurich-zrh.airports-guides.com/zrh_airport_facilities.html
Kukaan ei ole niin rikas, että olisi varaa maksaa 60% veroa.
Ei kannata tehdä töitä tai ainakaan tienata niin paljon, että veroprosentti nousee noin korkeaksi. Yli 5000 e/kk ei kannata tienata lääkärinkään. Sen jälkeen veroprosentit nousevat kohtuuttoman korkeiksi, ja on aivan sama, tienaako vuodessa 60000 vai 80000 euroa. Verotus syö ison osan tuosta erosta. Tietysti, jos työ velvoittaa, niin silloin on pakko, mutta aina voi vaihtaa työpaikkaa ja tehdä vähemmän töitä.
Ja kirjottamaankin kannattaisi oppia:) Kolmonen kuittasi tän kivan kesäjutun.
T. Barnard
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 14:41"]
Semmosta se on se sosiaalidemokratia.
[/quote]
Viimeksi tällä viikolla demarien ryhmyri Jouni Backman sanoi, että verotusta on vielä varaa kiristää, ettei vain mistään tarvitse julkisia menoja leikata. Ja sitten demarit ihmettelevät kannatuksensa hiipumista, vaikka juuri he kaikkea hyvää kansalle lupaavat.
En mä kyllä myöskään ymmärrä, minkä progressioasteikon mukaan sä pääset 60% verotukseen, vai onko sulla jotain sanktioita? Yleensä raskaimminverotettujenkaan prosentti ei nouse paljon yli 33.
Vähän luuoen, että tarinassa on jotain kerrointa mukana.
Ei ne tutkimukset todellisuudessa maksa noita summia. Ne erilaisilla laskukikkailuilla saatuja summia. Sairaanhoitajia vähemmäksi ja lisää lähihoitajia niin terveydenhoitomenot olisi paljon pienemmät.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 14:41"]
[/quote]
Viimeksi tällä viikolla demarien ryhmyri Jouni Backman sanoi, että verotusta on vielä varaa kiristää, ettei vain mistään tarvitse julkisia menoja leikata. Ja sitten demarit ihmettelevät kannatuksensa hiipumista, vaikka juuri he kaikkea hyvää kansalle lupaavat.
[/quote]
Tekee muuten hyvää kun seuraa demarien kannatuksen hiipumista, oikeesti! :)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 14:36"]
Minä olen opiskellut erikoislääkäriski. Teen 80h viikossa hommia ja päivystyksiä on joka välissä. Itse olen opiskellut ja työn tehnyt että tähän asemaan olen päässyt. Nyt sitten maksan 60% palkastani veroa. Eli käytännössä minun olisi sama tehdä huonommin palkattua työtä tienatakseni saman rahan. Tottakai mielelläni maksan niille, ketkä oikeasti rahaa tarvitsevat. Mutta usko menee, kun päivystykseen kävelee puli, joka on itsensä juonut huonoon kuntoon. Hänet laitetaan 10000euron hoitoihin ja tutkimuksiin. Ja seuraavana päivänä hän tulee uudelleen. Siitäkö minä maksan, että hoidan näitä jotka itse telovat itsensä kännissä? Sitten oikeasti apua tarvitsevat eivät sitä heti saa...
[/quote]
Minä olen opiskellut kaksi eri alan korkeakoulututkintoa. Palkkani on parin tonnin luokkaa. Neljä vuotta elämässäni olen tehnyt 12-tuntisia päiviä. Itse olen myös minä opiskellut. Itse olen myös AINA yrittänyt eteenpäin ja korkealle. Mutta maailmassa on sentään edes jotain oikeudenmukaisuutta: maksan paljon vähemmän veroja kuin sinä. JA SYYSTÄ. Ole onnellinen siitä, että olet ollut onnekas.
Yllättävän kehnolla kirjoitustaidolla sitä näköjään pääsee lääkäriksi.
Kokeile ensikerralla verolaskurilla mikä voisi olla sopiva prosentti. Niin hyvää palkkaa ei olekkaan että veroa mensi 60%.
Vaadimme parempia provoja!!!
Ilmeisesti työskentelet julkisella puolella, eli olet valtion elätti kuitenkin.
Olisiko sinusta ap parempi, että se puli kuolisi pois verorahoja kuluttamasta ja sinä saisit pienemmän veroprosentin?
Hehee, porvoo...
Ihmiset hyvät, kaikkihan tykkää verottajaa dissata, mutta välillä olisi ihan hyvä muistuttaa itselleen miksi niitä veroja maksetaan. Tuollaiset pummit ym. ovat toki homman varjopuoli mutta ei niihin kannata takertua. Aika moni asia joita pidämme itsestäänselvyytenä, ei sellainen oikeastaan ole.
Sinäkin olet kouluttautunut (tuskin erikoislääkäriksi, mutta varmaankin edes peruskoulun verran) verorahoilla. Sinusta on maksettu lapsilisää, jälleen verovaroilla. Ymymym. Vaikka oma työ ja ahkeruus todella merkkaa, aika montaa omaa saavutusta on ympäristö (joka meillä suomessa pääosin hyvä) avittanut., joten välillä ottaa aivoon nämä "minä itse olen kouluttautunut siihen ja tuohon joten miksi minun nyt täytyisi maksaa veroja".
Sulla on vain ollut tajuttoman hyvä tuuri. Monet muutkin tekevät aivan yhtä paljon töitä, mutta eivät ikinä pääse sinun ansioihisi tai arvostukseesi.
No oli ihan pakko kokeilla veroprosenttilaskurilla, että millaiset tulot nostaa verot noin korkeaksi, en jaksanut näpytellä pitkään, miljoonan euron vuositulotkin antoivat perusprosentiksi vain 48,5. Ja ilman mitään vähennyksiä, joten ap:n täytyy olla pirun kovapalkkainen.