lapsi luulee koiraani leluksi
Hei!
Lapsi on 3,5 vuotias, ja olen koittanut opettaa miten koiraa silitetään,olen komentanut lapsen pois jos häiritsee nukkuvaa tai syövää koiraa. Lapsi ei silti ymmärrä, menee uudelleen,tunkee sormia koiran korviin, kiusaa,repii karvasta. Aina kun näen tilanteen laitan lapsen kauemmas,komennan tiukalla äänellä että ei saa kiusata koiraa koskaan!
Vessaankaan ei voi mennä ilman että ovi olisi auki, koska lapsi on koiran kimpussa heti.
Itse asiassa minusta tuntuu, että rakastan koiraani enemmän kuin lasta. Mies haluaa että koira lopetetaan että tätä ongelmaa ei olisi,mutta en todellakaan lopeta koiraa tuon kakaran takia.
neuvoja?
Kommentit (56)
Jätä se sika! ...Siis oikeasti, mies käskee lopettamaan koirasi, painostaa lapsentekoon eikä edes pysty asialliseen keskusteluun? Mitä tulevaisuutta tuossa suhteessa muka on?
Tämä on ehkä hieman julmasti sanottu, anteeksi siitä: Jos mies ei kunnioita sinua tässä asiassa, tuskin tulee kunnioittamaan muissakaan vaikeissa asioissa.
Vaikea uskoa, että tulette olemaan loppuelämän yhdessä, jos kunnioitus puuttuu. Jos nyt menet lopettamaan koiran/luopumaan koirasta, myöhemmin tulee eteen vastaava tilanne, ja mahdollisesti eroatte. Katuisit lopun elämääsi, että menetit rakkaan lemmikin.
Jos mies olisi pitämisen arvoinen, hän ei vaatisi koiran lopettamista.
Uskon, että varmasti löydät jostain sellaisen kumppanin, joka hyväksyy koirasi ja vielä saattaisi jopa pitää siitä.
Vaikka miehen lapsi olisi kuinka kiva lapsi muuten, en usko että itse pystyisin lapsesta koskaan välittämään jos kiusaisi ja satuttaisi koiraani.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 15:23"]Tämä on ehkä hieman julmasti sanottu, anteeksi siitä: Jos mies ei kunnioita sinua tässä asiassa, tuskin tulee kunnioittamaan muissakaan vaikeissa asioissa.
Vaikea uskoa, että tulette olemaan loppuelämän yhdessä, jos kunnioitus puuttuu. Jos nyt menet lopettamaan koiran/luopumaan koirasta, myöhemmin tulee eteen vastaava tilanne, ja mahdollisesti eroatte. Katuisit lopun elämääsi, että menetit rakkaan lemmikin.
Jos mies olisi pitämisen arvoinen, hän ei vaatisi koiran lopettamista.
Uskon, että varmasti löydät jostain sellaisen kumppanin, joka hyväksyy koirasi ja vielä saattaisi jopa pitää siitä.
Vaikka miehen lapsi olisi kuinka kiva lapsi muuten, en usko että itse pystyisin lapsesta koskaan välittämään jos kiusaisi ja satuttaisi koiraani.
[/quote] kiitos asiallisesta viestistä. Olen miettinyt eroa ei pelkästään koiran vaan kunnioituksen ja hyväksynnän takia.
ap
Kiduta lapsi hengiltä. Niin minä tekisin tuossa tilanteessa.
Eipä auta kuin toistaa vain. Ja jos koira on sulle ykkönen, lapsi kyllä vaistoaa sen ja kiusaa koiraa sen takia.
Hommaa miesystävä, jolla ei ole lasta.
"Mies haluaa että koira lopetetaan että tätä ongelmaa ei olisi"
Mitä vittua? Itse pistäisin ensitöikseni moisen idiootin pihalle. Oikea järjen riemuvoitto taas av-mammalla käsissä siinä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:58"]Eipä auta kuin toistaa vain. Ja jos koira on sulle ykkönen, lapsi kyllä vaistoaa sen ja kiusaa koiraa sen takia.
[/quote]. Miten luulet että joku räkänokka tajuais mistään mitään?:D Ap, jos siis lapsi on miehesi,jätä se sika ja elä sinkkuna koiran kanssa tai hommaa tosiaan lapseton ukko.
Ei juma. Ei hyväkäytöksistä ja kilttiä koiraa nyt siksi lopeteta että lapsi ei osaa käyttäytyä :O
Sun pitää vain painottaa että koira on elävä olento mihin sattuu jos sitä käsitellään väärin, koira ei ole lelu. Jännä jos tuon ikäinen ei ymmärrä. Anna lapselle kans huomiota, luulee että koiran kiusaaminen on leikki.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:00"]"Mies haluaa että koira lopetetaan että tätä ongelmaa ei olisi"
Mitä vittua? Itse pistäisin ensitöikseni moisen idiootin pihalle. Oikea järjen riemuvoitto taas av-mammalla käsissä siinä.
[/quote] Joo,lapsi on tosiaan miehen entisestä parisuhteesta, mies ei tykkää eläimistä yhtään ja joka päivä puhuu koiran lopettamisesta.
ap
Niin joo ja muutettiin ihan 2 kuukautta sitten yhteiseen kämppään, lapsi pelkäsi ensin koiraa mutta sitten rupesi kiusaamaan ja lyömään. Koitan tutustella lapsen kanssa kokoajan, jutella ja leikkiä, opetella käsittelemään koiraa jne. Lapsi ei vain tunnu ymmärtävän.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:00"]"Mies haluaa että koira lopetetaan että tätä ongelmaa ei olisi"
[/quote] Joo,lapsi on tosiaan miehen entisestä parisuhteesta, mies ei tykkää eläimistä yhtään ja joka päivä puhuu koiran lopettamisesta.
ap
[/quote]
Miksi ihmeessä olet muuttanut eläiminesi yhteen miehen kanssa, joka ei siedä eläimiä? Ja kaiken lisäksi puhuu tuollaisia joka päivä?
Koirallakaan ei ole hyvä olla tuollaisessa taloudessa, sillä se vaistoaa kyllä sen ettei joku pidä siitä. Lisäksi jos joku vielä kiusaa ja lyö jatkuvasti, siinä on koiraparka lujilla. Jos lapsen (ja miehen) käytökseen ei ihmiset tee stoppia, niin koira kyllä tekee kun mitta lopulta täyttyy. Sitten saadaankin taas lukea Iltalehdestä, kuinka hullu tappajakoira ykskaks yhtäkkiä hyökkäsi viattoman lapsen kimppuun ja ihmiset vaatii hullua koiraa lopetettavaksi.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:00"]"Mies haluaa että koira lopetetaan että tätä ongelmaa ei olisi"
ap
[/quote]
Apua. Minä en huolisi miestä, joka vihaa eläimiä. Miten voit edes kunnioittaa sitä miestä, jos se puhuu koko ajan tuolla tavalla?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:04"]
ap
[/quote]
Miksi ihmeessä olet muuttanut eläiminesi yhteen miehen kanssa, joka ei siedä eläimiä? Ja kaiken lisäksi puhuu tuollaisia joka päivä?
Koirallakaan ei ole hyvä olla tuollaisessa taloudessa, sillä se vaistoaa kyllä sen ettei joku pidä siitä. Lisäksi jos joku vielä kiusaa ja lyö jatkuvasti, siinä on koiraparka lujilla. Jos lapsen (ja miehen) käytökseen ei ihmiset tee stoppia, niin koira kyllä tekee kun mitta lopulta täyttyy. Sitten saadaankin taas lukea Iltalehdestä, kuinka hullu tappajakoira ykskaks yhtäkkiä hyökkäsi viattoman lapsen kimppuun ja ihmiset vaatii hullua koiraa lopetettavaksi.
[/quote]
Aivan samaa mieltä!
Siltä isältäänhän lapsi tuon käytöksen on oppinut.
Miten uskallat jättää koiran miehen tai lapsen ja miehen kanssa yksin? Mieshän voi väittää, että koira yritti purra lasta ja nyt se on pakko lopettaa.
voi hertsileijaa !!! täällä kaikki vain syyllistää lasta ja puolustaa koiraa. en puolusta kumpaakaan tai syytä, minusta lapsen käytös tavallaan ymmärrettävää vaikkakaan ei hyväksyttää. teidän yhteiselämä uusi asia lapselle ja huomaa tasan tarkkaan ettet välitä tai tykkää hänestä, asu lapsena siellä sitten onnellisena Huoh voi lapsi parkaa. käytöksellään juuri senvuoksi tekee kiusaa sinulle. kun te olette suhteen aloittanut olette tienneet lapsesta ja koirasta, miksi hemmetissä olette suhteen edes aloittanut? tyhmää!
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:20"]
Elukka on tärkeämpi kuin ihmiset. Just joo
[/quote]Koira on ollut tällä ihmisellä yhdeksän vuotta. Siitä ei niin vain luovuta. Lapsen on jätettävä koira rauhaan. Eläimen rääkkääminen ei ole mikään lapsen oikeus. Jos lapsi ei tottele, siitä tulee seuraamuksia. Lasta ei tarvitse kohdella kuin kuninkaallista, vaan rajat on oltava.
Miksi olet ottanut tuollaisen ukon päänvaivakses??? Lapsi ja ukko pihalle, sanon mä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:20"]
Elukka on tärkeämpi kuin ihmiset. Just joo
[/quote]
Ai sinun mielestäsi olisi ok lopettaa koira, joka ei ole tehnyt mitään, vain sen takia ettei lapsi osaa käyttäytyä? Mitä seuraavaksi? Lopetetaan käytösongelmainen lapsi, niin ongelmia ei enää ole? Vaimo nalkuttaa, pistetääs sekin kylmäksi niin ongelmaa ei enää ole?