Voiko piikkimattoa käyttää niskaan?
Ostin piikkimaton, jonka mukana tuli piikkinen niskatyyny. Olen mattoa käyttänyt ja ihanasti rentouttaa. Kaveri kuitenkin sanoi, että jos on niskassa kipupisteitä, ei saisi käyttää piikkejä niskan alla. Kuulemma jostain niin lukenut. En kyllä löytänyt mitään varoittavaa tekstiä. Onko täällä jollain kokemuksia piikkityynystä?
Kommentit (21)
Minä käytän ja ihanasti rentouttaa. Matto kun on selän alla ja tyyny niskan alla, niin sen jälkeen nukuttaa hyvin.
Ne piikit on noissa matoissa sen verran lyhyitä, ettet sinä sillä mitään vauriota voi niskaan saada. Taisi yleisesti olla suositus, että esim. sydänsairauksissa ei saa käyttää, mutta se liittyy muuhun.
Minä olen käyttänyt piikkimattoa pari viikkoa. Itselläni on niskahartia-alueen kipuja. Piikkimatto rentouttaa hyvin, usein minulla kihelmöi ja pistelee lievästi sormissa ja käsissä sen jälkeen. Onko jollain muulla vastaavaa? Tuo ei häiritse itseäni, mutta lähinnä olen miettinyt, että johtuukohan rentoutumisesta.
Olen käyttänyt. En ole kuullut, ettei saisi. Minulla on vain piikkimatto eikä erillistä niskatyynyä, mutta olen laittanut maton alle tyynyn tms. korokkeen, että osuu niskaan paremmin.
Voi olla, että kaverisi on itse hyvin herkkä, ja piikit tuntuvat epämiellyttäviltä niskalla. Joillekin piikit eivät tunnu hyvältä. Mutta ei niistä mitään vahinkoa ole, kokeile ihmeessä. Edellyttäen, että sinulla ei ole sydänsairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt. En ole kuullut, ettei saisi. Minulla on vain piikkimatto eikä erillistä niskatyynyä, mutta olen laittanut maton alle tyynyn tms. korokkeen, että osuu niskaan paremmin.
Joo, mulla fyssari nimenomaan kehotti kokeilemaan niskan alle, kun on jumia.
Kiitos vastauksistanne.! Aloin itsekin epäillä, että ehkä kaverini on lukenut jostain niistä yleisistä varoituksista (sydänsairaudet, ihovauriot ym.) ja jotenkin sekoittanut sitten asian. T. ap
Minulla ystävä sairastaa fibromyalgiaa ja hänellekin sopii piikkimatto. Ei sillä varmasti pysty mitään haittaa aiheuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käyttänyt piikkimattoa pari viikkoa. Itselläni on niskahartia-alueen kipuja. Piikkimatto rentouttaa hyvin, usein minulla kihelmöi ja pistelee lievästi sormissa ja käsissä sen jälkeen. Onko jollain muulla vastaavaa? Tuo ei häiritse itseäni, mutta lähinnä olen miettinyt, että johtuukohan rentoutumisesta.
Olen pohtinut samaa. Mulla kanssa usein ”jälkipistelee” käsiä ja selkää, mutta kevyesti, eli ei aiheuta kipua. Mä olen aika herkkätuntoinen noin yleensäkin ja olen yhdistänyt siihen, mutta voisi varmaan johtua rentoutumisestakin.
Piikkimatto on mahtava keksintö. Minulle tulee siinä rentouduttuani ikäänkuin kylmiä väristyksiä jumissa olleisiin kohtiin, jotka ovat rentoutuneet.
Moni on sanonut, että tulee vähän samanlaista tunnetta kuin avannossa käynnin jälkeen. Olen ajatellut ehdottomasti kokeilla avantouintia ensi talvena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pohtinut samaa. Mulla kanssa usein ”jälkipistelee” käsiä ja selkää, mutta kevyesti, eli ei aiheuta kipua. Mä olen aika herkkätuntoinen noin yleensäkin ja olen yhdistänyt siihen, mutta voisi varmaan johtua rentoutumisestakin.
Voisin ajatella, ettei ole kovin outoa, jos piikkimatolla makaamisen jälkeen pistelee :)
Mulla matto toimii hyvin jaloille, kun oon tehnyt pohkeille happotreenin.
Miulle tuli huono olo, kun kokeilin niskan alle. Oli kyllä muutenkin paikat ihan juntturassa.
Vierailija kirjoitti:
Miulle tuli huono olo, kun kokeilin niskan alle. Oli kyllä muutenkin paikat ihan juntturassa.
Hierontakin voi aiheuttaa aluksi huonoa oloa, jos on ihan kireänä. Kannattaa joskus kokeilla uudestaan.
Piikkimatto rentouttaa ihanasti selkää ja niskaa. Joskus kun on kunnon päänsärky, tekisi mieli läiskäistä matto otsalle. Sitä en ole uskaltanut tehdä :D
Onko kellään auttanut iskiaskipuun?
Vierailija kirjoitti:
Piikkimatto rentouttaa ihanasti selkää ja niskaa. Joskus kun on kunnon päänsärky, tekisi mieli läiskäistä matto otsalle. Sitä en ole uskaltanut tehdä :D
Meikäläisenkin tekis mieli lintata piikit ohimolle, kun migreeni tekee tuloaan. Mut ei oo vielä ollu kanttia!
Minä kokeilin eilen pitkästä aikaa maata piikkimatolla ja meinasin nukahtaa siihen. Olo oli vähän kuin hieronnan jälkeen.
Makaan piikkimatolla ja tyyny pään alla iltaisin puolisen tuntia. Ihanasti saa veren kiertämään.
Minä olen käyttänyt.