Vierailija

Miksi sitä kuunnellaan vähän?

• ylös 4
  • alas 0

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No onhan se vähän 1600~1900~lukua.

Jep mutta se voisi olla muotia kun monet muutkin historialliset asiat on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sitä kuunnellaan paljon. Kuuntelijat eivät vaan pidä meteliä itsestään eivätkä huudata mielimusiikkiaan uimarannoilla :)

Minä en juuri muuta kuuntelekaan kuin jatsia ja klassista. Samoin enemmistö kavereistai.

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

En tieda miksi ei ole, mutta mulla on radio aina klassisen musiikin kanavalla. Aivan ihanaa!  Eli mulla se on ollu muodissa monia vuosia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No onhan se vähän 1600~1900~lukua.

ja toimii innoittajana monille tämän päivän musiikin tekijöille. Erityisesti raskaan musiikin tekijät kuulema käyttävät paljon klassista musiikkia inspiraation lähteenään. 

Ja kyllä monet kuuntelevat klassistakin musiikkia, mutta ehkä se on enemmänkin sellaista yksin kuunneltavaa musiikkia, kuin vaikka tunnelman herättäjää esim. illan istujaisissa. 

Vierailija

No, jotkut piirithän sitä kuuntelevat ja käyvät jopa konserteissa. Sekin on parempi vaihtoehto kuin sanojen hokeminen, joka näkyy olevan järkyttävän suosittua.

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sitä kuunnellaan paljon. Kuuntelijat eivät vaan pidä meteliä itsestään eivätkä huudata mielimusiikkiaan uimarannoilla :)

Minä en juuri muuta kuuntelekaan kuin jatsia ja klassista. Samoin enemmistö kavereistai.

Bändi, joka teki lopun klassisesta musiikista:

Assburger

Niin, suuri enemmistö on aina suosinut helpommin omaksuttavaa musiikkia.

Emsin se oli kansanlaulut ja pelimannimusiikki, sitten populaarimusiikki.

Kyllähän klassista kuunnellaan, mutta tosiaan sen kuuntelijat eivät juuri näy eivätkä kuulu.

Kuuntelen paljon klassista töissä, YLE 1 on yleensä päällä.

Kaupallisten kanavien lyhyitä soittolistoja ei jaksa.

Vierailija

Kuuntelen sitä aika paljon töissä vastamelukuulokkeilla, parasta avokonttorissa. Taustamusiikkina tosin, en niinkään keskity. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

https://youtu.be/PN8OmIiQByU

Eikä tehnyt vaikka Chuck Berryä coveroikin.

Vierailija

On se muotia. Vuodesta ja vuosisadasta toiseen ollut muotia tietyissä piireissä. Se, että ei soi jossain Radio Novalla tai NRJ:llä ei tarkoita, etteikö olisi muotia tai suosittua. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On se muotia. Vuodesta ja vuosisadasta toiseen ollut muotia tietyissä piireissä. Se, että ei soi jossain Radio Novalla tai NRJ:llä ei tarkoita, etteikö olisi muotia tai suosittua. 

Niin lähinnä mietin miksi sitä ei brändätä. Tykkään siis itse paljon klassisesta ja ihmettelen miksi sillä tehdään melko vähän rahaa

Ap

Assburger

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

https://youtu.be/PN8OmIiQByU

Ei tehnyt.

Meinaatko, että nuoriso sankoin joukoin kuunteli Beethovenia ja sitten The Beatles lopetti sen?

Vierailija

Teen sivutyönä keikkaa häissä viulistina ja laulajana. Vuodesta toiseen toivotuimpien kappaleiden listalla mm. Bachia. Sanoisin, että klassinen on enemmän muotia kuin hetken hitit. Klassinen kun ei koskaan mene pois muodista. 

Vierailija

Se on aina muotia.  Se ei kuitenkaan kiinnosta kaikkia ihmisiä.

Olis hyvä löytää siitäkin se oma alue, joka kiinnostaa.  Toisia kiinnostaa ooppera, toisia sinfoniat, joitakin taas pianomusiikki.   Ja näidenkin kohdalla vielä eri säveltäjät ja oopperoissa tietyt solistit ja pianomusikkissa tietyt pianistit.

Mutta on hyvä, että Suomessa yleensä harrastetaan paljon musiikkia.

Jo lapsesta alkaen kuunnellaan musiikkia, teinit ja koululaiset ovat musiikin kuuntelun suurjoukko.

Työikäiset kuuntelee myös paljon.  Karaoke on erittäin suosittu.

Ja iäkkäät ihmiset kuuntelevat musiikkia melkoisen paljon.

Assburger

Vierailija kirjoitti:
Hevi lienee 'nyky'musiikkilajeista kaikkein lähimpänä klassista musiikkia.

Vähän tunnen näistä kommenteista myötähäpeää, vaikka heavydiggari(en ole fakkiutunut yhteen musiikin lajiin) olenkin.

Toki klassinen musiikki on moniin heavy-muusikoihin vaikuttanut ja joillain metallimuusikoilla(kin) on klassinen koulutus, mutta tosi tökerö yleistys.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.