Miten saisin motivoitua itseni menemään töihin 1680 bruttopalkalla, kun tuilla saa suunnilleen saman?
Menettäisin vain 40h joka viikko + matkat...Ei tuolla palkalla pääse edes rakentamaan elämää, se on vain kädestä suuhun elämistä. Ei saa asuntolainaa, tai sijoituksia kartutettua.
Eläkekorttia on turha käyttää, koska tuosta ei kertyisi takuueläkettä enempää.
Miten sinä olet saanut itsesi motivoitua?
Kommentit (240)
Luet, vaikka tuota boomereiden haukkumisketjua ja mietit miten vain boomerit ovat helpolla elämässään päässeet - toista se on nyt.
Sillä, että pääsin siitä eteenpäin elämässä.
Jos olet lähihoitaja tai vastaava, jolla etenemismahdollisuuksia ei ole, vaikeaahan se on.
Mutta et kyllä saa tukia noin paljoa. Lasket siihen nyt mukaan jotain lapsilisiä ja muita, mitä saat palkan päällekin.
Et sinä oikeasti saa tuilla samaa.
Huonosta palkkatyöstä on mahdollista päästä parempaan, mutta tuelta et pääse mihinkään ja kun porvarit tulee valtaan, niin niitä huonoja tukia aletaan jälleen huonontamaan entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Luet, vaikka tuota boomereiden haukkumisketjua ja mietit miten vain boomerit ovat helpolla elämässään päässeet - toista se on nyt.
Mä en haluais elää ennen aikakautta ilman nettiä
Olin samassa tilanteessa ja jätin työn. Olet jo osittain aivopesty, kun luulet, että on jotenkin parempi jos käyt töissä. Käytä aivojasi ja mieti kumpi on järkevämpää. Tee kuten parhaimmalta tuntuu ja unohda motivoinnit.
Voi olla jossain vaiheessa paremmat mahkut saada työpaikka, jossa on isompi palkka, kun ei ole cv:ssä pelkkää työttömyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Sillä, että pääsin siitä eteenpäin elämässä.
Jos olet lähihoitaja tai vastaava, jolla etenemismahdollisuuksia ei ole, vaikeaahan se on.
Mutta et kyllä saa tukia noin paljoa. Lasket siihen nyt mukaan jotain lapsilisiä ja muita, mitä saat palkan päällekin.
En laske, tuosta palkasta kun ottaa verot pois niin ollaan samoissa kuin nykyiset tukeni
ap
On muuten paljon helpompi saada uusi, mieluisampi ja paremmin palkattu työ kun on joku työpaikka ja työkokemusta alla. Itse palkkaan väkeä, etusijalla on aina ne joiden cv:stä näen että hommat (ihan sama mitä tekee, kunhan tekee eikä makaa!) on maistuneet ennenkin eli tekevä tyyppi. Jos alla pitkä työttömyys menee hakemus mappi öhön.
Eli korjaa asenteesi ensin niin alkaa koko elämäsi parantua sen myötä.
Hyvin. Peruspalkkani osa-aikatyöstä on tuo, lisät sitten päälle. Käteen jää huonoina kuukausina vain 1200
Parempina vähän enemmän, tilit vaihtelevat paljon
Hyvä kysymys. Saan ansiosidonnaista noin tonnin ja siihen päälle 300 € asumistukia, vaikka teen työtä, josta nettoan hieman yli 200 € kuussa. Kyllä tällä elää, jää 200-300 € yli kuukaudessa peruselämisen päälle.
Sitten ottaisin työn vastaan jos 400 pv täynnä ja pitäisi kerryttää ansiosidonnainen uudestaan.
Tukien varassa vapaaehtoisesti elävä on pelkkä hyödytön parasiitti.
Ja lisäksi hemmetin typerä. Vai uskooko joku oikeasti siihen, että yhteiskunta elättää loisen lopun ikää?
Sitten kun tulee vilu js nälkä, ei kukaan palkkaa vuosikausia lorvinutta tyhjäntoimittajaa.
Jos minulle enää edes tarjottaisiin työtä tuolla palkalla, niin käteen jäisi n. 250 euroa enemmän kuin nyt tuilla.
Maksan mieluusti 250 euroa siitä, että olen vapaa.
Työnantaja, sorry kirjoitti:
On muuten paljon helpompi saada uusi, mieluisampi ja paremmin palkattu työ kun on joku työpaikka ja työkokemusta alla. Itse palkkaan väkeä, etusijalla on aina ne joiden cv:stä näen että hommat (ihan sama mitä tekee, kunhan tekee eikä makaa!) on maistuneet ennenkin eli tekevä tyyppi. Jos alla pitkä työttömyys menee hakemus mappi öhön.
Eli korjaa asenteesi ensin niin alkaa koko elämäsi parantua sen myötä.
Arvon porvaripossu varmaan osaa myös kertoa, että millä tavalla niihin muihin töihin pääsee, kun työmarkkinoiden tilanne on niin surkea?
Niihin töihin kun ei ihan noin vain mennä, vaikka SY/EK:n propaganda muuta toitottaakin.
Ellei rivien välistä ollut tarkoitus lukea "itse palkkaan väkeä, joka on suostunut myymään itseään ilmaiseksi 6kk työkokeilussa - niitä on helpompi riistää jatkossakin".
Valitettavasti aloittaja ei ole yksin tässä ryhmässä. Tukiviidakko on täynnä sudenkuoppia joilla annetaan mahdollisuus lokkeiluun ja tapetaan motivaatio tehdä työtä.
Paras keino on yksinkertaistaa tukiviidakkoa ja pienentää verotusta. Mielellään tasavero kaikille ja turhat tuet kokonaan pois.
Mieti että ilman sinun maksamia veroja espanjalaisilla ei olisi varaa nelipäiväiseen työviikkoon täydellä palkalla, joka on muuten huomattavasti sinun palkkaasi korkeampi.
Sillä kun nolottaa elää tuilla.