Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on UUSperhe, ei UUSIOperhe

Vierailija
23.06.2014 |

Ärsyttää nuo UUSIOPERHEET!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
22/31 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:46"]

Tuo uusperhe -nimityshän on tullut tuosta uusioperheestä. Lyhempi ja ilmeisesti vähemmän halventavampi, koska tuo uusio -etuliite viittaa vähän tuollaiseen kierrätys ja roskatavaran uudelleenkäyttämistematiikkaan.

[/quote]

Ei ole "uusperhe" tullut uusioperheestä.

Sitä olen kyllä miettinyt, että milloin perhe on uusperhe ja milloin ei. Jos miehelläni on kaksi lasta edellisestä liitosta, olemmeko me sitten uusperhe? Silloinkin, kun nämä lapset eivät ole paikalla? Entä meidän kaksi yhteistä lasta, onko heillä uusperhe vai ydinperhe? 

[/quote]

Heh, uusperhe silloin, kun miehen lapset teillä ja muuten ydinperhe :D

Eli uusperhe olette.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisperhe.

Vierailija
24/31 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheistä käytetään yleisesti nimitystä ydinperhe, jossa kaksi sinkkua ovat perustaneet perheen ja on yhteiset lapset, ei ole exiä tai lasten huoltajuutta jaettavana.

Uusioperheitä ovat perheet, jossa on exät, entiset lapset, yhteiset lapset, sinun tai minun lapset jne. jne.Lapsen huoltajuus on jaettu eri kumppaneiden kesken, samoin isovanhemmuus. Puolisolla voi olla useita nykyisiä tai entisiä sukunimiä, samoin lapsilla. Eikä samassa taloudessa asuvien sukunimet mahdu edes oven nimikilpeen, kun perheessä on ruuhkaa eri sukunimistä, puhumattakaan perheen lapsien elatusvelvollisista tai huoltajuudesta.

Uusioperhe kuvaa hyvin tilannetta, kun se viittaa kierrätykseen monella tapaa.

Vierailija
25/31 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätys taas viittaa romuun ja poisheitettyyn tavaraan.

Vierailija
26/31 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 11:47"]

Kierrätys taas viittaa romuun ja poisheitettyyn tavaraan.

[/quote]

Sitähän nämä uusioperheet ovat. Tuossa uusioperhe lomailee -ketjussakin sen hyvin näkee, kun jonkun mielestä oma muksu ja yhteiset muksut ovat perhettä, mutta ne miehen muksut eivät. Miehen muksut ovat siis kirjoittajan mukaan romuja ja poisheitettyjä.

Yksinkertaista.

Vierailija
27/31 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noin... eronneet vanhemmat on palstallakin tyytyväisiä saadessaan omaa aikaa = aikaa, jolloin lapset on exällä.

Vierailija
28/31 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen perhe minä mahdan olla? Pienperhe vai perheetön?

On vain äiti ja lapset.

Vierailija
29/31 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kierrätys taas viittaa romuun ja poisheitettyyn tavaraan."

Joo, poisheitettyyn puolisoon... poisheitettyyn lapsiin....

Kierrätys - kierrätysperhe, kierrätyskeskus, kierrätyskuitu....

Uusioperheitä parempi sana olisi "kierrätysperhe", joissa on minun lapset, sinun lapset, yhteiset lapset, minun exät, sinun exät jne.

Vierailija
30/31 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

um-perhe eli urhomattiperhe eli uusiksmeniperhe. 

Vierailija
31/31 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on näin. 1 lapsi edellisestä avoliitostani minulla ja 1 miehellä. 2 yhteistä lasta meillä. Exälläni oli 1 lapsi ennen meidän yhteistä ja 1 lapsi sen uuden kanssa. Exäni exällä oli myös 1 lapsi ennen heidän yhteistä lastaan.

Minusta ydinperheen ja uusperheen ero on tuo, että uusperheissä ei voida ajatella vaan itseään vaan sovitellaan ja suunnitellaan niin, että kaikilla olisi hyvä.

Esim. Meillä jos haluaisin vaihtaa, että lapseni ei menisikää tänä juhannuksena exälle niin täytyy sovitella myös exän exien ja nyxien kanssa. Kuitenkin jokainen meistä haluaa, että perhejuhlissa on kaikki omat lapset koolla. Menipäs sekavaksi. En kuitenkaan vaihtaisi tätä mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi