Miten joillakin on varaa ostaa pienestä K-Market kaupasta ruokaa?
Yksikin mies osti n.20 rahkapurkkia, tuoremehuja, lihat, hedelmät ym.
Ja kun siinä kaupassa on kaikki ylihintaista. Koko ajan joka tuotteen hinta nousee. Ensin tulee hintaa lisää 9 senttiä sitten tuote on 20 senttiä kalliimpi.
Maitopurkin hinta on noussut vuoden aikana 16 senttiä. Paistopisteen tuotteet ei ole enää 21.00 jälkeen puoleen hintaan.
Pistelee vihaksi nuo kerskakuluttajat.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Leikitään, että ostan pienestä K-kaupasta kaikki ostokseni, jotka ovat 20 senttiä kalliimpia kuin muualla. Sanotaan vaikka, että ostan 40 tuotetta per viikko. Se tekee 8e ennemmän kuin halvemmissa kaupoissa. Mun budjetti ei kaadu kahdeksaan euroon. Joku toinen käyttää saman verran tupakkaan vuorokaudessa.
Valitettavasti tuo 20 snt/tuote ei riitä. Esimerkiksi soijamaito maksaa K-kaupassa melkein euron enemmän kuin Lidlissä ja reilut 50 snt enemmän kuin S-marketissa.
Mulla on lähikauppa K ja se näkyy ikkunastani. Ostan sieltä niitä juttuja, jotka on tarjouksessa ja jos tarvii nopeasti hakea jonkun unohtuneen asian. Koska S-market ja Lidl on noin 500 m päässä, teen kuitenkin enimmät ostokset niistä, pääsääntöisesti S-marketista. Tukisin mieluusti pikkukauppaa, jotta se pysyisi kulmilla, mutta tuntuu älyttömältä maksaa kaikesta aina enemmän. En ymmärrä, miten Pirkka-tuotteetkin voi olla monta kymmentä senttiä kalliimpia K-marketeissa kuin Citymarketissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähikauppani. En omist autoa enkä todellakaan ala menemään bussilla 40min per suunta seuraavaan lähimpään kauppaan ostosten takia.
No tässä tapauksessa kävisin K-Marketissa minäkin.
Omaan korvaan on vaan outoa, että lähin isompi kauppa on n. 20 kilometrin päässä.
Yleensä S ja K ovat vierekkäin. Lähes aina.
Mutta enpä voi tietää, missä asut, saati että miksi asut. Kunhan pohdin.
Täällä lähimpään isoon kauppaan 100km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähikauppani. En omist autoa enkä todellakaan ala menemään bussilla 40min per suunta seuraavaan lähimpään kauppaan ostosten takia.
No tässä tapauksessa kävisin K-Marketissa minäkin.
Omaan korvaan on vaan outoa, että lähin isompi kauppa on n. 20 kilometrin päässä.
Yleensä S ja K ovat vierekkäin. Lähes aina.
Mutta enpä voi tietää, missä asut, saati että miksi asut. Kunhan pohdin.
Mulla on 20km usempaankin cm/prisma/ostoskeskus. Mutta yhtään mitään kauppaa ei ole 10km säteellä kotikylästä (taajama, parituhatta asukasta, koulu ja päiväkoti). Asuinpaikkana ihanan rauhallinen eikä sosiaaliongelmatapaukset pesiydy kun kaljat pitää hakea sieltä 10km päästä.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Miksi paistopisteen tuotteet heitetään sit mieluummin roskiin?
Ne pitäisi antaa Hurstin Laupeudentyölle.
No jos vaikka asuu sen kaupan vieressä, eikä omista autoa niin varmaankin käy sitten siinä lähikaupassa. Auton ylläpitäminen ja bensat maksaa aika paljon vuodessa. Tämmöinenkin elämäntyyli voi olla arvovalinta.
Vierailija kirjoitti:
Lähikauppa-hullu palstailee aktiivisesti tänään?
Näitä tehtailee yksi ja sama ihminen, aina tulee samasta aiheesta kolme aloitusta vähän eri kuvakulmasta katsottuna. Mm. päiväkodin opettaja on yksi tehtailija. Seuratkaapa. Epäilen että täällä on lähes kaikki aloitukset saman ihmisen tekosia eikä aitoja lukijoiden tekemiä ole montakaan. Surullista että pilataan tällaisella tavalla kiva ja hauska palsta.
Minä asioin ennen vain persmarketissa (S-market). Olin tyytyväinen kun sieltä löytyi kaikkia niitä elintarvikkeita joita käytin ja hinnat olivat K-markettia edullisemmat. Naureskelin etten koskaan tulee enää käymään K-marketissa.
Sitten tilanne alkoi muuttumaan. Persmarket halusi halventaa hintoja ja se tehtiin samalla logiikalla, mutta huonommin, kuin K-marketissa tuomalla oma halppismerkin kopio tuotteesta. K-marketilla oli edullisempi pirkka tuote joita en ikinä ostanut koska ne olivat vain halpoja kopioita ja yleensä pahan makuisia. K-marketissa oli rinnalla kuitenkin AINA se aito ja alkuperäinen elintarvike.
Persmarket taas toimi niin että tekivät oman perskopion tuotteesta ja alkuperäinen tuote korvattiin kokonaan sillä halvalla perskopiolla. Alkuperäistä tuotetta ei enää saanut ollenkaan persmarketista.
Rupesin käymään molemmissa kaupoissa. Persmarketistä ostin niitä tuotteita mitä sieltä vielä sai ja tarjonta jatkuvasti heikkeni kun niitä korvattiin halvoilla perskopioilla. K-marketista kävin ostamassa ne aidot ja alkuperäiset tuotteet joita ei enää persmarketissa myyty.
Ennen meni kevyesti joka kuukausi 900€ eli 5% bonusraja rikki, mutta viime vuosina olen käynyt persmarketista hakemassa ainoastaan valion rasvattoman luomumaidon, jota K-market ei jostain syystä myy ollenkaan. Kaiken muun ostan nykyisin K-marketista koska näitä tuotteita ei enää saa persmarketista.
Ennen persmarket oli tavallinen kauppa josta löytyi kaikkea. Nyt kun siellä käy niin tuntuu samalta kuin kävisi Lidlissä. Sieltä ei löydy mitään, eikä voi ostaa mitään.
Sen takia mä oon sijoittanut jo jonkun aikaa, että mun elämään ei vaikuta maitopurkin hinta.
No ei ole tähän päivään mennessä kauppaa eikä ostoksia hinnan perusteella tarvinnut valita.
Vierailija kirjoitti:
Mä asioin aina K-kaupassa.
T. Työtön perheenäiti
kelaasukeilla on varaa moiseen, mutta ei töissäkäyvillä
K-kaupoissa on parempi asiakaskunta. Lisäksi S-kauppojen värimaailma vie lama-aikaan.
Mä asun yksin, joten en tarvitse paljon ruokaa, eli voi maksaa enemmän yksittäisistä tuotteista. En omista autoa ja lähikauppa on K-Kauppa nii siellä käyn tavallisilla perusostoilla kun se on helppoa. Lisäksi tilaan kotiin erikoistarpeita isommasta marketista kerran kuussa.
Se on lähellä ja helppo.
Ja sieltä saa kaiken mitä tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi paistopisteen tuotteet heitetään sit mieluummin roskiin?
Ehkä saavat enemmän rahaa kun myyvät x määrän täydellä hinnalla kuin jos myisivät isomman määrän halvemmalla?
jotkut ei vaan viitsi lähteä pidemmälle. tai ei välitä hinnoista, jos nyt joku pari euroa saisi halvemmalla kun menisi jonnekkin pidemmälle kauppaan. tai ei kunto kestä kauemmas erityisesti kun on vanhempi henkilö tai muuten huonossa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikitään, että ostan pienestä K-kaupasta kaikki ostokseni, jotka ovat 20 senttiä kalliimpia kuin muualla. Sanotaan vaikka, että ostan 40 tuotetta per viikko. Se tekee 8e ennemmän kuin halvemmissa kaupoissa. Mun budjetti ei kaadu kahdeksaan euroon. Joku toinen käyttää saman verran tupakkaan vuorokaudessa.
Valitettavasti tuo 20 snt/tuote ei riitä. Esimerkiksi soijamaito maksaa K-kaupassa melkein euron enemmän kuin Lidlissä ja reilut 50 snt enemmän kuin S-marketissa.
Mulla on lähikauppa K ja se näkyy ikkunastani. Ostan sieltä niitä juttuja, jotka on tarjouksessa ja jos tarvii nopeasti hakea jonkun unohtuneen asian. Koska S-market ja Lidl on noin 500 m päässä, teen kuitenkin enimmät ostokset niistä, pääsääntöisesti S-marketista. Tukisin mieluusti pikkukauppaa, jotta se pysyisi kulmilla, mutta tuntuu älyttömältä maksaa kaikesta aina enemmän. En ymmärrä, miten Pirkka-tuotteetkin voi olla monta kymmentä senttiä kalliimpia K-marketeissa kuin Citymarketissa.
Miten joku ei muka ymmärrä miksi cittarissa on halvempaa kuin pikkukaupassa? Oletko kuitenkin ihan aikuinen täysjärkinen ihminen? Sillä cittarilla on "vähän" isompi myynti joten se voi myydä pienemmillä katteilla ja kuitenkin olla tuottava. Miten tätä voi olla ymmärtämättä?
He tukevat mielellään pikkukauppiasta lapioimalla heille rahaa ja suorastaan kapinoivat halpoja suurketjuja vastaan.
Jotkut täällä kertovat miten on mukavampaa asioida pienessä kaupassa. Itse ajattelen juuri päinvastoin. Inhottaa mennäkin (en menekään, jos ei ole ihan pakko) johonkin hikiseen K-marketiin, jossa on niin ahdasta, että jos alahyllyltä yrittää jotain ottaa, niin peräpää jo viistää takana olevaa hyllyä. Puhumattakaan tilanteesta, jolloin asiakkaat täyttävät nämä pienetkin käytävät. Hirveitä kauppoja nuo.
Tavaratkin ovat vanhentunutta moskaa ja kuten joku edellä kirjoitti, kaupat ovat epäsiistejä. Ainakin omalla paikkakunnalla on kauppa, jota taidetaan kovin harvoin siivota.
Vaikka pystyisin maksamaan pyydetyn hinnan K-kaupassa, en sitä tee. En halua tukea kiskurikauppiasta.
Joku puhui parinkymmenen sentin hintaeroista. Hui hai! Ei tarvitse montaakaan tuotetta ostaa, niin maksat jo usean euron enemmän kuin muiden kaupparyhmien kaupoissa.
Koska hyvä laatu ja jos ajaa autolla vaikka 15km kauemmas Prismaan niin reilusti kalliimpi se ruokakassi siellä prismassa on.