Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joillakin on varaa ostaa pienestä K-Market kaupasta ruokaa?

Vierailija
25.06.2021 |

Yksikin mies osti n.20 rahkapurkkia, tuoremehuja, lihat, hedelmät ym.
Ja kun siinä kaupassa on kaikki ylihintaista. Koko ajan joka tuotteen hinta nousee. Ensin tulee hintaa lisää 9 senttiä sitten tuote on 20 senttiä kalliimpi.
Maitopurkin hinta on noussut vuoden aikana 16 senttiä. Paistopisteen tuotteet ei ole enää 21.00 jälkeen puoleen hintaan.
Pistelee vihaksi nuo kerskakuluttajat.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä boikotoin. Liitistä 30% halvemmalla ja tuoretta tavaraa kun se liikkuu, toisin kuin hikisessä pikkukaupassa.

Myös hintamerkinnöissö aina lainvastaista kusetusta."rasia", "kappale".

Vierailija
22/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitään, että ostan pienestä K-kaupasta kaikki ostokseni, jotka ovat 20 senttiä kalliimpia kuin muualla. Sanotaan vaikka, että ostan 40 tuotetta per viikko. Se tekee 8e ennemmän kuin halvemmissa kaupoissa. Mun budjetti ei kaadu kahdeksaan euroon. Joku toinen käyttää saman verran tupakkaan vuorokaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähikauppani. En omist autoa enkä todellakaan ala menemään bussilla 40min per suunta seuraavaan lähimpään kauppaan ostosten takia. 

No tässä tapauksessa kävisin K-Marketissa minäkin.

Omaan korvaan on vaan outoa, että lähin isompi kauppa on n. 20 kilometrin päässä.

Yleensä S ja K ovat vierekkäin. Lähes aina.

Mutta enpä voi tietää, missä asut, saati että miksi asut. Kunhan pohdin.

Joku ”hesalainen” elämälle vieras kirjoittaa.

Vierailija
24/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan isoja marketteja. Käyn niissä vaan jos on pakko. Pikkukaupat on mun juttu. Eikä täällä mökillä edes ole muita kuin pikkukauppoja. Se on maksettava vaan ne hinnat, tai ajettava 100km lähimpään kaupunkiin. Tulee siinäkin hintaa kauppareissulle.

Vierailija
25/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kaupoissa laatu tasaisempaa. Tuottoisat tukevat järjestelmän kautta hikisempiä.

K:ssa jokainen asiakkaalta narrattu sentti menee kauppiaan omaan taskuun.

Liiti omassa sarjassaan laatu/hinta.

Vierailija
26/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistaa Keskon osakkeita ja haluaa tukea omistamaansa yhtiötä.

Hyvä pointti tuokin.

Itse ostan kaupasta joka lähimpänä kotiani ja se on K- kauppa. Tuloillani voin sen tehdä. Matkustaminen muihin marketteihin maksaa myös. Vaatteita ym tarvikkeita sitten kauppakeskuksista hankin.

Vierailija
27/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on paras kauppa

Vierailija
28/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi paistopisteen tuotteet heitetään sit mieluummin roskiin?

K-kauppias on sopinut ylijäämän lahjoittamisesta ruokaa tarvitseville. Ei mene todellakaan roskiin ellei jostain syystä pilalla.

Vierailija
29/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan isoja marketteja. Käyn niissä vaan jos on pakko. Pikkukaupat on mun juttu. Eikä täällä mökillä edes ole muita kuin pikkukauppoja. Se on maksettava vaan ne hinnat, tai ajettava 100km lähimpään kaupunkiin. Tulee siinäkin hintaa kauppareissulle.

Minäkin välttelen prismoja ja cittareita. Ja tosiaan bensan hinnassa säästää sen, minkä ruokaan kuluttaa, kun käy lähikaupassa. Tosin meidän kylällä se on k-supermarket. S-marketissakin käyn, mutta k on pienempi ja mukavampi asioida.

Vierailija
30/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikitään, että ostan pienestä K-kaupasta kaikki ostokseni, jotka ovat 20 senttiä kalliimpia kuin muualla. Sanotaan vaikka, että ostan 40 tuotetta per viikko. Se tekee 8e ennemmän kuin halvemmissa kaupoissa. Mun budjetti ei kaadu kahdeksaan euroon. Joku toinen käyttää saman verran tupakkaan vuorokaudessa.

Minä vertaan kaikkia, siis KAIKKIA, hintoja aina tupakkaan tai tupakka-askiin.

Ei riitä tuo kahdeksan euroa minulla päivän savukkeisiin, mutta se juuri on yksi niistä syistä, että joudun kävelemään kilometrin matkan S-Markettiin, kun K-Market on toisella puolella tietä.

Joudun säästämään joka ikisen sentin, että saan tupakkani. Säästän oikeastaan ihan kaikessa. Ruoka on tärkein, koska siihen menee niin paljon ja joka päivä.

Nimim. ”Maksan röökini opintolainalla”

Vierailija
31/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet kaupat on käteviä. En jaksa lähteä hehtaarihalleihin kiertämään, onhan aika rahaa.

Vierailija
32/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku voi tienata enemmän kuin sinä? Mulle ainakin se ja sama mitä ruoka maksaa.

Näinkö on? Mulla olisi tuossa 10 000 euron riisipaketti. Anna osoitteesi niin lähden heti tulemaan!

Vierailija
33/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"K:ssa jokainen asiakkaalta narrattu sentti menee kauppiaan omaan taskuun."

Sanoo ihminen joka hyvin taitaa tuntea yrityksen lainalaisuudet. Kyllä suomalainen sosialismi ja holhousyhteiskunta pitää huolen että ei helposti yrittäjä saa osaansa vaikka pitkät työpäivät ja ahkeruus huipussaan.

Sitäpaitsi Kesko vie osuutensa jokaiselta pieneltä K- kauppiaalta mutta sehän sw on pelin henki. Myöskin kaikki tuki tulee sieltä. Kesko myös maahantuoja ja joukkorahoittaa pienkauppiaiden hankintoja.

Vierailija
34/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän K-market lähikaupassa ei ole minulle sopivaa valikoimaa. Asun huonomaisessa lähiössä, joten kaupasta löytyy lähinnä olutta, siideriä ym. juomia ja valmisruokia. Varmaan plussakorttitietojen mukaan näitä lähinnä menee, joten niihin on panostettu. Sieltä ei voisi ostaa purkkikaupalla rahkaa, vaikka haluaisikin, sillä sitä ei niin paljon hyllyssä edes ole.

Hinnatkin ovat tietysti korkeat, joten en juuri käy tässä kaupassa. Kauppa vaan olisi sijainniltaan loistava, matkaa on 100 m., siksi harmillista.

Vierailija
35/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitään, että ostan pienestä K-kaupasta kaikki ostokseni, jotka ovat 20 % kalliimpia kuin muualla. Sanotaan vaikka, että ostan 40 eurolla per päivä. Se tekee 7e ennemmän kuin halvemmissa kaupoissa. Nautin vuosittain voittamistani tuhansista euroista käyttämällä ne muuhun ;-)

Eikä tarvitse syödä sitä nahistunutta moskaa mitä K-kääkällä sattuu olemaan, eikä selitellä kuulumisiaan.                

Vierailija
36/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähikauppani. En omist autoa enkä todellakaan ala menemään bussilla 40min per suunta seuraavaan lähimpään kauppaan ostosten takia. 

Omaan korvaan on vaan outoa, että lähin isompi kauppa on n. 20 kilometrin päässä.

Ystäväni asuu maalla Keski-Suomessa. Lähimpään kauppaan on 15 kilometriä.

Minä asun kaupungissa Etelä-Suomessa ja lähimpään kauppaan on 400 metriä.

Vierailija
37/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä tuo kahdeksan euroa minulla päivän savukkeisiin, mutta se juuri on yksi niistä syistä, että joudun kävelemään kilometrin matkan S-Markettiin, kun K-Market on toisella puolella tietä.

Joudun säästämään joka ikisen sentin, että saan tupakkani. Säästän oikeastaan ihan kaikessa. Ruoka on tärkein, koska siihen menee niin paljon ja joka päivä.

Ehdotus: lopeta polttaminen, säästät 2920 euroa vuodessa ja naapurisi pitävät sinusta enemmän.

Vierailija
38/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähellä. Valikoima riittää yleensä. Itse asiassa minusta on mukavampaa kun tarjolla ei ole ihan kaikkea, on helpompi valita rajoitetusta valikoimasta kuin hyllykilometreistä. Kun haluaa jotain enemmän lähtee kauemmas.

Parkkipaikka löytyy hakematta. Ruuhkaa ei yleensä ole, niinpä hermot säästyy. Säästöä sekin. Näin pikkukylässä.

Tämä mullakin. Mieluummin maksan muutaman euron enemmän lähikaupassa vs. hehtaarimarketti, auton saa parkkiin jonnekin parkkipaikan perälle josta lompsit kauppaan ja sitten kaupassa ryysiksessä sinkoilu, ei kiitos. Monesti myös näin juhlapyhien alla isommissa marketeissa on tietyt tuotteet jo loppu, pienemmissä kaupoissa olen aina löytänyt tarvitsemani tuotteet.

Vierailija
39/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa missään puhuttu kilometreistä, vaan bussissa kuluvasta ajasta. Pari vuotta sitten etsin Tampereelta asuntoa ja yksi tosi kiva olisi ollut yhdessä lähiössä, jonka ainoa kauppa oli K-kauppa. Prismaan olisi ollut matkaa noin 5 km ja toisessa suunnassa saman verran esim. S-markettiin. Tuo 5 km matka bussilla kestää pysäkille kävelyineen 40 min kaupungissa. Kauppaan voisi toki kävellä, mutta ei sieltä kovin montaa maitopurkkia jne. jaksa enää takaisin päin kantaa.

Vierailija
40/69 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotus: lopeta polttaminen, säästät 2920 euroa vuodessa ja naapurisi pitävät sinusta enemmän.

Ainoa miinus, että jäisi tuo hyötyliikunta pois. ;)

(Tosiaankin ainoa.)

- sama röökimuija